رواية عشقت طفلتي الفصل الأول 1 بقلم ملك محمد مصطفى
رواية عشقت طفلتي البارت الأول
رواية عشقت طفلتي الجزء الأول
رواية عشقت طفلتي الحلقة الأولى
اسد:يعني ايه الملف مش موجود
احمد:والله يافندم مش لاقي
اسد بعصبيه:ليه مشغل عندي بهيم مش بياخد باله من شغله
احمد:والله يافندم كنت برجعوا امبارح عشان اجيبو لي حضرتك
اسد بزعيق:هو فين ياعني
(الباب اتفتح)
حمزة:في ايه يا اسد
اسد بزعيق:في حاجة اسمها تخبط علي الزفت الباب
حمزة:ماشي في ايه
اسد بعصبيه:مشغل معايا شوية بهايم الاستاذ مش عارف ياخد بالو من ملف
احمد بخوف:والله يافندم كنت برجعوا امبارح عشان اجيب الملف لي استاذ اسد
حمزة:ملف ايه
احمد:ملف لي شركة W
حمزة:خلاص يا احمد روح انت
اسد بعصبيه:لو مالقتش الملف اعتبر نفسك آخر يوم ليك انهاردة في الشركة دي
احمد بخوف :حاضر
(طلع احمد من عند اسد راح مكتبه )
حمزة:براح يا اسد هتلاقي اهدي بس
اسد:انت جي ليه
حمزة:جي عشان نروح أنا وأنت المطعم عشان الوفد الألماني هناك عشان الثفقة الجديدة
اسد:طيب
(****************************************)
عبير:احمد مش بيرد
ليلي:في ايه ياماما
عبير:اخوكي مش بيرد وناسي الملف بتاع الشغل هنا
ليلي:حولي تاني
عبير:مش بيرد
ليلي:طيب خلاص هاتي الملف اروح اودي ليه في الشركة
عبير:طيب و جامعه
ليلي:لسه المحاضر الساعه١٢
عبير:تمام خدي اهو خلي بالك من نفسك
ليلي:حاضر يا امي عايزة حاجة
عبير:لاء عايزة سلامتك
(نزلت ليلي من البيت)
ليلي:تاكسي
السواق:علي فين يا انسي
ليلي:شركة الحديدي
السواق:تمام اتفضلي
(وفعلا ركبت ليلي مع السواق وبعد ساعة وصلت عند الشركة)
ليلي:كام لو سمحت
السواق:100جنيه
ليلي:ليه أن شاء الله أنا روحت القمر
السواق:حضرتك المكان كان بعيد لو مش مصدقة تعالي شوفي الوقت قدامك اهو
ليلي :دا انا لو ركبت ميكروباص هياخد 10جنيه
السواق:أنا مالي يا استاذة هاتي الفلوس عشان امشي
ليلي:خد حسبي الله ونعمه الوكيل مش عارفة الناس الغلابة هتعمل ايه ياعيني
الحارس: انتي ريحه فين
ليلي:طلعة لي استاذ احمد محمود
الحارس:ما ينفعش تدخلي هنا
ليلي:أنا جيبه لي الملف بتاعه
الحارس:يا فندم مش هينفع انتي كدا هتجيبي ليا الضرر وممكن اترض من الشغل
ليلي:ما هو كمان لو ما معطتش ليه الملف هو كمان هيمشي من الشغل
(اسد طالع هو حمزة شاف الحارس بيتكلم مع وحدة)
اسد:في ايه يا عادل
عادل:مافيش يافندم الأستاذة عايزة تدخل لي استاذ احمد وانا قولتلها مش هينفع
ليلي:اي الي مش هينفع أنا بقوله عايزة ادي الملف دا لي احمد وهو مش راضي
اسد:خلاص ياعادل خليها تطلع
ليلي:شكرا لي حضرتك
اسد:يلا يافهد
(مشي اسد هو فهد في العربيه وراهم عربيات الحراسه )
ليلي:مالوا دا حتي ماقالش العفو يالي انتي مالك بيه اصلا
(دخلت ليلي وسالت عن مكتب احمد وعرفت أنه في الطابق الاخير)
ليلي:حمودي
احمد:ليلي اي الي جابك هنا
ليلي:مافيش قولت اجي اشوف حبيبي بيعمل ايه
احمد:والله ياليلي مش لاقي الملف ولو ما معرفتش القضية هترد من هنا
ليلي:والي يجيبه ليك اخد كام
احمد:مدية حقيرا
ليلي:تشكرات يا ابو نسب دا انا حتي جيت لغايت هنا بالتاكسي وخد100جنية بحالها
احمد:اخلصي عايزة كام
ليلي:بص أنا مش طماعه خالص أنا بس عايزة 500جنية
احمد بصدمة:ايه ليه أن شاء الله 500جنيه مرة وحدة هما200جنية وكتر خيري
ليلي:250 وانا اجبلك الملف
احمد:امري الا الله ماشي خدي 250جنية اهم
ليلي:تسلم ياغالي بجد والله ما كان ليهم لزوم خالص الفلوس
احمد:طيب خلاص هاتي الفلوس
ليلي:ابدا البضاعة مش بترجع اتفضل الملف اهو عد الجمايل
احمد:هو شكرا ياليلي كان فين
ليلي:كنت ناسيه في البيت علي السرير وانا وماما فضلنا نرن عليك وانت تلفونك مقفول
احمد:فصل مني في الطريق
ليلي:طيب معطلكش بقا يا استاذ خنافس عندي محاضرة
احمد:طيب ماشي اجي اوصلك
ليلي:تشكرات يا خويا دا انت حتي ماقولتش تشربي حاجة
احمد:انت شيفة دي شركة امي هي
ليلي:انت بتزعقلي عشان بس قولتلك شربني عصير اخس علي الإخوة اخس
احمد:بس بس بس ايه هنبداء نكد تشربي ايه
ليلي:كوكتيل وكمان عايزة فراخ ما لزم أما اشرب حاجة لزمن اكل
احمد:امشي يابت من هنا هي نقصة
ليلي:بتضردني ماشي أما اروح البيت يبقا ليا حساب تاني
احمد:امشي يابت من هنا لحسن امسكك زي الحرامي واقول انك سرقتي الفلوس بتاعتي
ليلي:لاء يا اخويا أنا مشيه اهو من غير سلام ولا كلام
احمد بهزار:يا استاذ عادل
ليلي:عادل مين ياعم أنا مشية اهو دا عادل دا يانهار احوس حيطة وقفة تحت
احمد:امشي يا بت
ليلي:مش هامشي إلا أما تقولي يا بشمهندسة ليلي
احمد:أما تبقي مهندسة بيقا اقولك
ليلي:هي آخر سنة دي والحمدلله توبنا الي الله دا وزير التربية وتعليم علم عليا والله انا كان مالي ومال التعليم البت اخرتها بيت جوزها
احمد:امشي يا فشله هانم
ليلي:والله يا ابو حميد مش بحب افتخر بنفسي كتير والله
احمد:يا عادل
ليلي:خلاص ماشية ياحج
احمد:يا عادل
ليلي:والله مشيت بص أنا خلاص في الشارع اهو
احمد:هههههههه يخربيتك مجنونة
ليلي:اركب ايه بقا
(ليلي جية في بالها التاكسي)
ليلي:والله ابدا ادفع 100جنية كمان ليه ابويا ورث وانا معرفش أنا هتمشي لغايت قدام شويا وبعدين اخد ميكروباص
(فعلا ليلي مشيت شويا كتير جدا وفضلت وقفة لغايت أما لقت ميكروباص)
(تلفون ليلي بيرن)
ليلي:الوو
همس:الو انتي فين يابنتي
ليلي:جيا اهو
همس:يلا بسرعة عشان الدكتور صقر قرب يدخل
ليلي:هو اليوم باين من أوله طلاما هو أول محاضرة يبقا اليوم كلة استغفر الله العظيم
همس:يلا بسرعة
ليلي:اطير ياعني ولا اركب طيارة ما أنا ركبه اهو الميكروباص وجية اطلبي بس كدا اتنين كريب عقبال ماجي عشان جعانه
همس:اتنين كريب ايه ياحجة بقولك الدكتور قرب يدخل
ليلي:ياست خلصي لو ماجبتيش برحتك مش هزعمك
همس:بجد انتي عزماني
ليلي:ايوا قلبت من الواد اخويا250 جنيه
همس:ايوا بقا أنا مش دخلة غير معاكي
ليلي:وجية يابت دا كله عشان كريب
همس:ياسطا دا اكل و ماينفعش اقول لي الاكل لاء
ليلي:ماشي ياختي غوري بقا
ليلي:خد ياسطا واحد من الخمسين بس ممكن تمشي عشان عوقت علي المحاضر
السواق:لسه الميكروباص مفهوش غيرك
ليلي:ياعم امشي بقا وانا هدفه الميكروباص كله بس لو انت لقيت حد وركب يبقا هيخف عليا من الدفع
السواق :ماشي
(بعد م السواق اتحرك)
ليلي:يلا جامعه جامعه يا استاذة جامعه يا استاذ جامعه اركب يلا جامعه جامعه يلا جامعه
ليلي: الحمدالله العربية كملت كدا مش هدفع غير لي نفسي علي جمب ياسطا خد واحد من الخمسين
السواق:واحد ايه انتي قولتي هتدفعي العربيه
ليلي:بعصبيه عربية ايه أنا قولت لو العربية كملت واحنا ماشين هدفع لي نفسي
السواق ماليش فيه
ليلي:انت الي جبته لي نفسك تعال بقا
(حصلت خناقة كبيرة وناس كانت بتشيل ليلي من علي السواق كلهم بيقوللها سبية دا عندو عيال خلاص يا استاذة هندفع حسابك والله )
ليلي:ناس مش بتأجي غير بالعين الحمرا
(دخلت ليلي الجامعه ولقت همس مستنيه)
ليلي:يلا علي المحاضرة
همس :الدكتور داخل من خمس دقائق
ليلي:ياست يالا هندخل بردو
(همس وليلي دخلو القاعه)
صقر بعصبيه:مش أنا قولت كذا مرة محدش يدخل بعدي
ليلي:اسفين يا دكتور كان مافيش مواصلات
صقر:وانا ماليش فيه يلا برا
همس:اسفين يا دكتور والله
صقر:قولت برا
ليلي:اصلا أنا بكره ام المادة دي و تقيله علي قلبي يلا يابت ياهمس أنا اصلا مش عايزة اقعد
صقر:كدا طلاما هي تقيلة علي قلبك اتفضلي ادخلي انتي وصحبتك و هتحضري المحاضرة
همس بصدمة وبصوت واطي:الله عليكي يا بت دا دخلنا
ليلي:طبعا طلاما أنا موجودة ولا يشغلك حاجة
صقر:للأستاذة الي ورا
ليلي:ياعم انت مش هتسبني في حالي
صقر:قومي اقفي
ليلي:نعم يا دكتور
صقر:قولي كدا أنا كونت بقول ايه
(وفعلا ليلي قالت الي كان بيقوله)
صقر:طيب اتفضلي اقعدي وخليكي معايا وسيبك من صحبتك
ليلي:حاضر
(وفعلا خلصت المحاضرة علي خير)
همس:الحمدالله خلصت علي خير
ليلي:ايوا الحمدالله
همس:طلعي يابت 100جنيه
ليلي:ليه أن شاء الله
همس:حق الكريب ياعيوني
ليلي:دا انتي معفنة
همس:ياسطا دي فلوس العزومة
ليلي:خدي يا اختي
همس:بالمرة روحي هاتي بيبسي
ليلي:ليه يا عنيا أنا قولت هعزمك علي كريب مش بيبسي
همس:ياست عشان نبلع بيها الاكل دا
ليلي:كونت ورثت وانا معرفش
همس:خلاص ياحجة هجيب أنا يخربيتك بومة
يتبع….
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية عشقت طفلتي)