رواية عشقت طالبتي الجزء 2 الفصل الثاني عشر 12 بقلم نوران وليد
رواية عشقت طالبتي الجزء 2 الجزء الثاني عشر
رواية عشقت طالبتي الجزء 2 البارت الثاني عشر
رواية عشقت طالبتي الجزء 2 الحلقة الثانية عشر
هديل بتوتر : انت فاهم بتقول ايه… ايه بيني و بين اخوك
– اسد بغضب : انتي لما كنتي تعبانة بتقولي فهد ليه يا فهد
– هديل بتوتر: انت هتحاسبني علي كلام قولته و انا تعبانة و مش في وعي يا اسد
– اسد : اوكيه علي راحتك يا هديل
و هم بالمغادرة
– هديل: رايح فين
– اسد : ماشي
– هديل : رايح فين يعني
بقلم نوران وليد
– اسد: مش هقعد معاكي في مكان واحد علشان البيتبني علي باطل باطل
– هديل بدموع : ايه هو الاتبني علي باطل
– اسد : جوازنا عن اذنك الانا اعرفه اهم حاجة في اي علاقة سواء صداقة او حب او جواز لازم تتبني علي ثقة
خرج و اغلق الباب خلفه و ظلت هديل تبكي تشعر بصراع في داخلها بسبب انجذابها لاسد و في نفس الوقت إعجابها بفهد
في الصباح
في غرفة ريما و حمزة
استيقظ حمزة فوجد ريما مازالت نائمة بجواره فاقترب منها و قبل رأسها و قال بحب
– الحمد الله علي نعمة وجودك معايا يا ريما اما بحبك اوي و مش مصدق انك بقيتي معايا و مراتي
بقلم نوران وليد
– صحيت ريما و نظرت اليه و ابتسمت : ايه صاحي من بدري يعني يا حضرة الملازم
– حمزة و هو يقبل خدها : اه علشان أملي عيني من القمر
– ريما : حمزة يا حبيبي
– حمزة: عيون حبيبك
– ريما : انا الرومانسية الزايدة دي بتجبلي حموضة فبطل بقي
– حمزة بكشرة : بت انتي قفلتيني انا ما كنتش متخيل ان ده هيكون ردك انتي فعلا قفيلة
– ريما بضحك : طيب انا جعانه انت مش جعان و لا ايه
– حمزة بابتسامة: لا و انتي السبب علي فكرة
– ريما باستغراب : انا ليه بقي
– حمزة : علشان لما ببص في عيونك بشبع علي طول
– ريما بنفاذ صبر : اوووف… انا قايمة اخد شاور و انت اطلب فطار لو طلعت ما لقتش الاكل هفرغ المسد*س بتاعي فيا و فيك و اخلص و بطل تلزيق يا حمزة
و أغلقت الباب خلفها وسط زهول حمزة
– حمزة لنفسه : متجوز صاحبي … متجوز راجل واحده عديمة المشاعر
– هنا فتحت ريما الباب : لو مش عجبك طلقني انت حر
و أغلقت الباب سريعا عندما وجدت حمزة يتقدم نحوها
– حمزة : لو جدعة افتحي
– ريما: بهزر بهزر يا روحي ايه نا اهزرش معاك
– حمزة : دلوقتي قلبتي قطة يعني 😂😂 ناس ما بتجيش غير بالعين الحمراء صحيح
______
في غرفة هدير و فهد
– فهد : يلا يا روحي الفطار وصل
– هدير : حاضر يا روحي جايه
خرجت هدير من الحمام و كانت ترتدي فستان قصير باللون الأسود و شعرها ديل حصان و قفت امام فهد الذي ظل يصفر
– هدير بضحك : بس يا فهد هتفضحنا
– فهد : و مالوا واحد و بيحب مراته ده حرام و لا ايه
– هدير : هتفضل تحبني كده لحد امتي يا فهودتي
– فهد و هو يقبل يدها : لحد اخر يوم في عمري
– هدير بتسرع : بعد الشر عنك
– فهد : بتحبيني يا دودي
– هدير و هي تنظر في عيونه : بحبك دي كلمه قليلة انا بعشقك يا فهودي
– فهد: الله فهودك احلي اسم في الكون
– هدير بكسوف: طيب يلا ناكل
– فهد : يلا يا روحي
(اااه و الله ان شايفة انك يا هدير تقعدي مع ريما و تعقليها ان فهد كده هيهرب منها و يسيبها 😂😂 خليها تفك شوية )
_____
في غرفة هديل كانت نائمة علي الكنبة بنفس فستان الفرح دخل اسد فوجدها هكذا فاقترب منها و كان حزين عليها و لكن بداخله حاجز قوي لا يعرف سببه اتجاهها
– اسد : هديل يا هديل
– هديل بنعاس : سبيني شوية يا ديرو عاوزة انام
– اسد : ده انا اسد
– هديل فتحت عيونها لقيته في وشها ارتبكت و هبت واقفة
– اسد : اهدي اهدي
– هديل : انت جيت امتي
– اسد : لسه داخل
– هديل : كنت فين
– اسد : …. انتي لسه بالفستان
– هديل بدموع : هدخل اغير
– اسد: استني يا هديل عاوز اقولك حاجة
– هديل: ها هتقول ايه تاني
– اسد : ان افتكرت احنا اتجوزنا ازاي
– هديل : ازاي
فلاش باك
في مطعم الفندق كان يجلس فهد و بجواره اسد و هدير و هديل
فهد بسك*ر : انا فرحان اوي اننا هنتجوز يا ديروا يا قلبي
– هديل بدموع و سك*ر : انا مش عاوزة الجوازة دي تتم انا مش طيقاك يا اسد
– اسد بسك*ر : و لا انا طايقك اصلا انا اهون ليا امو*ت و لا اتجوزك
– هدير بسك*ر : ليه يا هدير ده حتي اسد شكله بيحبك
– اسد بسخرية : انا لا مش بحبها
– فهد بسك*ر : كذاب انت بتحبها و بتكابر من زمان بس عيبك ان كرامتك فوق كل حاجة علشان كده مش عاوز تعترف بحبك ليها
– هديل بسك*ر و ضحك هستيري : هو بيتكلم جد و ل بيهزر انت بجد بتحبني انا
– اسد بسك*ر : لا مش بحبك ده بيهزر
– فهد : كذاب علشان كده احنا هنتجوز كلنا النهاردة بدل ما انا بحب هدير و انت بتحب هديل
و فعلا تم كتب الكتاب و اخذ كلا منهم غرفة و امام غرفة اسد و هديل
– هديل بسك*ر : انت يا انت
– اسد بسك*ر : يووووه عاوزة أيه بطلي زن
– هديل بتزمر : شيلني … شيلني مش انت دلوقتي جوزي
– اسد : حاضر من عيني يا قمر
و فعلا حملها اسد و دلف الي الغرفة و وضعها علي الفراش و نام بجوارها
– هديل بسك*ر و هي تنام : اسد انا بحب فهد مش بحبك انت … انت ليه اتجوزتني
– اسد : بتهزري يا هديل يا هديل
و غفت هديل
بقلم نوران وليد
بااااك
هديل بدموع : اسد انا و الله …
– اسد بدموع : مش عاوز اسمع حاجة يا هديل منك …. بس ليه … ليه ردي عليا
– هديل : فقط تبكي
– اسد : مش عاوزك تبكي علوز اعرف ليه مش انا … انا … انا حبيتك يا هديل فاهمة يعني ايه حبيتك أيوة عمري ما اعترفت ليكي و لا عمري ما بينت بس بحبك من و انتي صغيرة من و انا بلعب معاكي بس انتي ديما بتكابري … انتي اتجوزتيني غصب علشان بس انجبرتي علي كده … بس انا هريحك من كل ده
– هديل ببكاء : قصدك أيه
– اسد : قصدي انها كلها كدة صغيرة و هطلقك
– هديل بدموع: لا لا لا ليه انا فعلا كنت معجبة بفهد بس ده إعجاب صدقني اسد انا …
– اسد بغضب: مش عاوز اسمع اي مبررات انا خارج
– هديل: ما تسبنيش علشان خاطري
– اسد: انا قدام اهلي و اهلك هعاملك عادي بس مش هينفع اضغط علي نفسي كمان من وراهم علشان انتي جرحتيني اوي يا هديل
– هديل : اسمعني
لم تكمل هديل كلمتها حتي فقدت الوعي
– اسد : هديل ردي عليا يا هديل
حملها و توجه بها الي الفراش و جلب العطر و ظل يحرك في وجهها يمنا و يسارا حتي استعادت وعيها و ما إن رأته ظلت تبكي بحرقة
– هديل ببكاء : اسد ما تسبنيش و الله انا فعلا كنت فاكرة اني معجبة بفهد بس دي مش حقيقة
– اسد : بس بس اهدي ممكن تهدي شوية خلاص
– هديل : يعني مسامحني
– اسد بجمود عكس النار التي بداخله : قومي غيري علشان هننزل نفطر كلنا سوا تحت
في الأسفل في المطعم كانت تجلس ريما و بجوارها حمزة الصغير و هند و حمزة و خلا و محمد و فهد و هدير و ما هي الا دقائق و هبط اسد و في يده هديل
– فهد: ايه يا عم اسد كل النوم ده يا عريس
– حمزة : ناس تنام للضهر و ناس مراتها تنزلها من ٧ تفطر في المطعم
– حمزة الكبير 😂😂 : بس ياد منك ليه و سيبوا الواد ايه استلمتوا انتوا الاتنين
– اسد : أيوة بقي يا بابا خد حقي منهم العيال دي
– هدير : ايه يا فهد الكلام ده انا و انت فطرنا فوق بس نزلت علشان عمو حمزة رن عليك
– فهد قبل يدها و قال بحنان : انا ما اقدرش اقول حاحة يا اجمل حاجة في حياتي
– اسد : شكل الحب ولع في الدرا يا ولاد
– فهد : اخرس ياض و بعدين ما انت نايم كل ده حد كلمك و نازل و ماسك ايدها كمان و شوية و هتحضنها قدامنا 😂😂
– محمد : ما تراعوا يا جماعة ان دول بناتي و الله
– حمزة الكبير بضحك : ياااه الولاد خلصوا حقي منك الحمد الله
_________
عدت شهور و علاقة هديل و اسد متوترة يخرج قبل ان تستيقظ و يعود بعد ان تنام و يروا بعض بالصدفة في المنزل حتي يوم العشاء العائلي اليوم الذي اجتمعت به جميع الأسرة
– ريما : حمزة هاتلي طبق الرز التاني
– حمزة : يا نهاري ريما يا قلبي انتي فشولتي اوي ها
– ريما بدموع: ما كله من ابنك الفي بطني يعني انا الطفسة… شايفة يا مامي
– هند : اخص عليك يا حمزة ما لكش حق تزعل البنت و هي في الشهر الخامس
– حمزة: مش قصدي و الله يا طنت دي في عيني
– ريما بدموع : كذاب و الله اكيد بتخوني بدل ما بتعلق علي شكلي كده
– حمزة : اوبا الجنان اشتغل اهو اعمل ايه
– فهد : اهرررب
– هدير : اه بداري عليه يعني ما انت اكيد بتخوني برضو مانا في الشهر الرابع يعني قربت اتخن زي ريما اهو
– حمزة : يا بنتي انتي مجنونة انتي كمان بتسخنيها عليا ده انا اخوكي حتي
– محمد : بس انت هو بقي
– حمزة الكبير و هو ينظر الي اسد : ايه ما فيش حاجة في السكة يا اسد يا ابني
– هديل توترت و الدموع تجمعت في عيونها
– اسد : لسه ربنا ما ارضش يا بابا
– حلا : انا قولت ليكي يا هديل يا ضنايا روحي لدكتور و تابعي معاه و تعرفي ايه المأخر الخلفة كده
– هديل نظرت الي اسد ثم الي امها بدموع: ان شاءالله يا ماما عن اذنكم انا شبعت
صعدت الي اعلي و الدموع في عيونها و اسد ينظر الي اثرها بحزن اقترب منه والده
– حمزة الكبير : اطلع ورا مراتك يا ابني شوفها
و بالفعل صعد اسد الي اعلي و جد هديل تبكي بشدة اقترب منها و جلس بجوارها و مد يده لتجفيف دموعها فابتعدت هديل عنه و قالت بدموع
– هديل : طلقني
– اسد : ايه
– هديل : زي ما سمعت اظن ان بقي عندك حجة قوية اوي انك تطلقني … قول اني مش بخلف و انت عاوز أطفال
– اسد جذب ذراعها بعنف : انتي بتقولي ايه
– هديل بدموع : بقول الازم يحصل انت بقيت مش طايق تبص في وشي حتي يبقي انهيها بقي و انت من طريق و انا من طريق
– اسد و هو يجذبها اليه لترتطم في صدره : انتي مجنونة صح انا مش هطلقك
– هديل بدموع : ليه طلما بقيت بتكرهني ليه تطلقني
– اسد : انا عمري ما كرهتك انا بعشقك … و اه انتي وجعتيني اوي بس … بس …
– هديل بدموع : بس ايه قول
– اسد بدموع : بحبك و لسه بحبك
– هديل بدموع : اومال بتعملني كده ليه
– اسد : مش عاوز اضغط عليكي كنت عاوز اسيب ليكي مساحتك
– هديل بدموع: انت غبي … غبي يا اسد
– اسد : ليه
– هديل بدموع : علشان عمري ما حبيت حد قدك اصلا و اكتشفت معني الحب معاك انت … عرفت اني بحبك لما وحشتني …لما كنت بتغيب عليا كنت ببص عليك في صورك علشان اكلمك بحبك بجد ♥️
– اسد : انتي بتتكلمي جد يا هديل
– هديل بدموع : و الله بجد بحبك افهم بقي …
– اسد احتضنها و قال بحنان : بعشقك يا دودو
بعد عدة أشهر
– ريما بصر*اخ : ااااه بولد الحقني يا حمزة
– حمزة : اهدي يا حبيبتي بتعيطي ليه وصلنا اهو يلا خدوها علي العمليات
– ريما : لا ادخل معايا ما تسبنيش
– حمزة : يا حبيبتي مش هينفع
– ريما بصراخ : هينفع الا و الله ما هولد
– حمزة: خلاص اهدي جاي معاكي
– فهد : دي ريما دي مجنونة اختي بس مجنونة الله يكون في عونك يا حمزة يا ابن خالي
– هدير بدموع : الحقني يا فهد شكلي بولد
– فهد: تولدي ايه الدكتور قال فاضلك شهر
– هدير بدموع : و انا مالي بقي بنتك عاوزة تيجي اتصرف
– فهد : ياااا جماعة ترولي تاني هنا بسرعة
ضحك الجميع علي منظرهم
بينما نظر اسد الي هديل
– اسد : ايه اوعي تقوليلي هتولدي انتي في الشهر الرابع لسه
– هديل بضحك: لا ما تخافش عيالك مش عاوزين يجوا دلوقتي 😂😂😂😂
عدت الايام و الشهور وسط سعادة عارمة بين جميع افراض العائلة و لقد انجب حمزة و ريما فارس و انجب فهد و هدير جود اما هديل و اسد فلقد رزقا ب حسن و حسين
و عارفين مين الدكتور الولدهم ابن رامي الكان في أول الرواية عاوز يرجع رجع بس للاسف كان رامي ما*ت و ورث فلوس باباه و عاشت الاسرة حياة سعيدة
تمت…
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية عشقت طالبتي الجزء 2)