روايات

رواية عشقت صقر الصعيد الفصل السادس 6 بقلم جاسمين محمد

رواية عشقت صقر الصعيد الفصل السادس 6 بقلم جاسمين محمد

رواية عشقت صقر الصعيد البارت السادس

رواية عشقت صقر الصعيد الجزء السادس

رواية عشقت صقر الصعيد
رواية عشقت صقر الصعيد

رواية عشقت صقر الصعيد الحلقة السادسة

بعد شوي صقر بعصبيه لدكتور
صقر… يعني الاربع وعشرين ساعه عدو ومافقتش
الدكتور بخوف… والله معرف ياصقر باشااا
صقر بغضب… امال مين يعرف ام. ي
الممرضه جي بتجري… الحقني يادكتوررر
صقر بخضه وخوف… اي فيه اي انطقي يلا
الممرضه… انسه رحيل فاقت
صقر بفرحه هو وكل العيله… بجد وطلعوا يجري عند رحيل
الدكتور دخل… لو سمحتوا اقفه بعيد شوي بس افحصها
رحيل بتعب… ماما

 

 

سوسن… ياروح ماما انا جنبك وقربت منها ومسكت ايدها والدكتور بدا يفحص فيها
صقر… ها يادكتور عامله اي
الدكتور… لا حالتها كويس بس لازم تبعدوها عن التوتر ولازم كمان ترتاح
رحيل… يادكتور هو ينفع لو سافرت النهارده
صقر اضايق وبعصبيه…. تسافري كيف انتي اتجننتي ولا اي وتسافري ليه اصلا
الكل بص لرد انفعال صقر بستغراب صقر حس باللي عملوا
صقر… انا قصدي انه مينفعش تسافري دلوقتي عشان صحتك
الدكتور… فعلا صقر باشاا كلامه صح عشان تقدري انك تسافري علي الاكل معاكي شهر
رحيل… بس انا مينفعش اقعد هنا تاني
الجده بحزن… بنتي حقك علينا انا عارفه ان اللي حصلك ده كله بسبب جدك بس والله جدك بيحبك وكان عايز مصلحتك
رحيل بنفعال… مصلحتي يجوزني لواحد زي ده وغصب عني جدي كان عايز فلوس وسلطه بس جدي مش بيهمه غير مصلحته وانا مستحيل اعيش مع حد مش طايقني واهم حاجه الفلوس
صقر… بس انتي مش هتعيشي معا البيت بيتي وهتعيشي في بيتي
رحيل بضحكه كلها سخري… بيتك ههههه عشان تعذبني انت التاني وتمد ايدك عليا زي معملت
صقر حس بالاحراج والحزن علي اللي عملوا… حقك عليا وانا اسف بس لو كنتي مكاني كنتي هتعملي اي
مكرم… رحيل خلصنا الموضوع هتقعدي الكام يوم دول بس وبعدين نبقا نسافر عشان مينفهش اجر شقه هنا في الصعيد
صقر… كلام عمي صح وياريت نفتح صفحه جديد بقا
رحيل بصت لصقر بصه كلها عتاب وسكتت
صقر… لو سمحت يادكتور هي ممكن تخرج ايمتا
الدكتور… بكرا الصبح ان شاء الله بس في حاجه
صقر… اي هي

 

 

الدكتور… مينفعش كلكم تبقا موجودين كدا لازم علي الاقل واحد بس اللي يبقا موجود معاها
صقر… اممم تمام انا هبقا معاها والباقي هيروح
رحيل… لا ليه انت تقعد معايا
صقر بعصبيه… عشان مينفعش ياستاذه ممكن يحصل اي حاجه تبع عيله الز. فت اشرف بسبب اللي حصل فيه
زين بستغراب… ليه هو انت عملت اي فيه ياصقر
صقر بنظره كلها شك وضحكه فيها مكر.. اعمل اي معملتش فيه حاجه
زين… صقر مش واثق في الضحكه دي خالص وكمان مش واثق فيك
رحيل بصت لصقر بصه شك والكل بصله
صقر… اي بتبصولي ليه كدا يلا روحوا وبكرا الصبح زين بس اللي يجي عشان ياخدني انا ورحيل ومرات عمي تجهز اكل عشان رحيل هي وجدتي
مكرم… تمام ياصقر يلا نمشي
صقر بعد الكل ما مشي… بقولك انا هروح اشوف حاجه اكلها عشان جيلي هبوط
رحيل… ليه حامل جيلك هبوط
صقر… لا ياختي جيلي هبوط عشان اتبرعت لب. قره بكيس د. م وياريت يطمر فيها
رحيل… ليه هو انت عج. ل عشان تتبرع لبقره اصل كل شي بيكون يشبه للتاني فلو انا بق ره يبقا انت ع. جل
صقر وهو بيجز علي سنانه… بت وربي لو ملميتي لسانك الطويل ده مش عارفه اي هيحصلك اتلمي وخلي ام الليله دي تعدي علي خير جتك القر. ف
رحيل بتعب وهي بتتعدل عشان تقعد… والله ما في قر. ف غير قر. فك انت ها
صقر… مهو انا لو كلمتك دلوقتي هيقولوا مش بتشطر غير علي الوليه وكمان عشان تعبانه ووجع دماغ انا مش عارف لسانك ده مش بيتعب زيك ليه وسابها وطلع
رحيل… ماشي ياصقر وربي لم اقوم بس لعلمك الادب
ـــــــــــــــــــــــــــ في مكان تاني

 

 

_اه يابوووي خلاص مش هقدر امشي علي رجلي تاني
=متخافش ياولدي هاخدلك حقك من ابن احمد المنشاوي ده واعملوا كيف يتجرا انه يقط. ع رجل ولدي
اشرف بعياط… مو. ته يابوي بس لازم تجبلي حقي وتخلي ميقدرش يمشي علي رجله تاني
=متحافش ارتاح انت بس عشان عندك عملي اليومين الجاين عشان تقدر تمشي علي رجلك
اشرف… حاضر يابوي
عند رحيل قاعدها عماله تتقلب علي السرير وقلقانه
رحيل… يا تري راح فين صقر اخر ليه كدا وبتبص من القزاز بتاع الباب لاقته واقف بيتكلم مع ممرضه والممرضه بتضحكلوا
رحيل… بقا كدا ياصقر وانت اللي بتقرا صنف الحريم واقف تهزر مع الممرضين وعامل فيها تعبان وبتجيب اكل ماشي لم تيجي وهي بتكلم نفسها وانا مالي اصلا ميتكلم براحته ياك حتي يتجوزها
صقر… تمام بصي اول ميجي الساعه 2تجيبي الحقن والأدوية عشان تديهالها انتي
الممرضه… تمام ياصقر باشاا
صقر.. باشاا اي ده انا وانتي كنا زمايل اصلا ولا نسيتي العب بتاع زمان مع بعض
الممرضه… هي دي اوقات تتنسي بس برضو لازم يبقا فيها احترام
صقر.. براحتك يلا سلام بقا
الممرضه… سلام
صقر دخل لاقي رحيل راقدها ومغمضه عينها

 

 

صقر… انتي نمتي
رحيل… لا ومالس بدري
صقر… بدري في اي
رحيل… وانا اي عرفني اسال نفسك
صقر… رحيل نامي انا مصدع وتعبان وعايز انام
رحيل… هو كلامي مش بيعجبك ليه ومش بطيقني ليه اشمعنا هي كنت واقف بتهزر معاها
صقر بزهق وعصبيه.. رحيل هي شكلها ليله مش هتعدي انا سايبلك الاوضه خالص وهنام بر تصبحي على خير
رحيل مردتش وصقر اخد بطانيه وطلع قعد علي الكرسي اللي قدام الاوضه وفرط البطانيه ونام
رحيل بحزن… ماشي ياصقر ونامت
رحيل نايم وحست بحد بيتحرك جنبها
رحيل بزعيق… صقرررررر

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية عشقت صقر الصعيد)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى