رواية عشقت صعيديه 2 الفصل السابع عشر 17 بقلم رنا أحمد
رواية عشقت صعيديه 2 الجزء السابع عشر
رواية عشقت صعيديه 2 البارت السابع عشر
رواية عشقت صعيديه 2 الحلقة السابعة عشر
في المستشفي …
امام غرفه العمليات …
كان يجلس صقر بدموع ووجع لتقترب منه ريم بوجع وكسره.
/صقر باذن الله هتكون بخير اطمن حنين قويه وان شاء الله هتقوم منها
صقر بدموع وقهره /حنين فدت روحها بروحي ي ريم انا الي المفروض ابقا لو جرالها حاجه عمري مهسامح نفسي ابدا .
ريم وهي تقبل يده بدموع /أن شاء الله خير ي حبيبي .
هنيه بدموع ووجع/ربنا يشفيكي ي بنتي ويرجعك ليا بالسلامه هموت ي كينان خلاص مبقتش قادره والله .
كينان بدموع ووجع/أن شاء الله ربنا هيقومها بالسلامه أن شاء الله.
ليخرج الطبيب ليسرعوا إليه جميعا بلهفه ورعب .
كينان برعب /خير ي دكتور بنتي اخبارها ايه .
الدكتور بابتسامه/اطمنوا الحمد لله ربنا ساعدنا بمعجزه واضح انها قويه أن شاء الله هتتنقل اوضه عاديه وان شاء الله ساعتين و هتفوق عن اذنكم .
كينان بابتسامه وسعاده /الحمد لله ي يارب الحمد لله بقولكم ايه انا مش عايز حد يعرف حاجه مش عايز نسبب للكل قلق ومش عايز عشق تعرف اي حاجه كفايه الي هي فيه فاهمين .
صقر بابتسامه وسعاده لا يستطيع اخفاءها /تحت امرك ي عمي.
ليجلس وهو يحمد الله بسعاده وارتياح لتجلس بجانبه ريم وهو تنظر إليه بوجع فعشقه لها يظل يخفيه لكن قلبه لا يستطيع ذلك ..
في باريس ….
في اكبر مركز تجميل…
في غرفه عشق ..
كان ينظر إليها بوجع والم وهو يتذكر أمس عندما رفعت الشاش ورأت ووجها المشوه لتنهار انهيار قد الم قلبه بشده هو قد أتا بها الي باريس لذلك الغرض فذلك هو اكبر مركز التجميل ليسير الطبيب الي الداخل ..
عدي برجاء وتوسل/ارجوك ي دكتور انا عايز مراتي ترجعلي من فضلك .
الدكتور بابتسامه/عدي بيه انا بعمل كل يوم الف عمليه تجميل وان شاء الله باذن الله مدام عشق هترجع زي الاول واجمل كمان وتعدي المحنه دي .
عدي بدعاء وتمني /يارب ي دكتور يارب .
في شقه عاصي …
كان يجلس عاصي بغضب جحيمي لييطفي ذلك الشاشه بغضب شديد ليتحدث بغضب جحيمي.
/متخلصي كل ده بتعملي قهوه خلينا نخلص من اليوم الزفت ده .
منه بوجع وكسره/وليه قهوه مش المفروض خمره برضه مش ده هيكون لايق علي الجو القذر الي انتوا فيه .
عاصي بوجع وكسره/منه ارجوكي اسمعيني انتي مش فاهمه حاجه ي حبيبتي صدقيني .
منه بصراخ ودموع /حبيبتك انت لسه بتقول حبيبتك انت خاين ي عاصي صح ديل الكلب عمره ميتعدل ابدا طلقني ي عاصي طلقني .
لتسرع منه الي الخارج ليسرع خلفها عاصي ليتذكر وجود تلك الحيه في الشقه ليسرع لداخل الي فتح الدولاب الخاص به ليأخذ جميع الملفات الهامه بالنسبه للشركه الجوهري لينصدم من تلك الكميه الكبيره من المخدرات التي تختفي تحت ملابسه ليتحدث بغضب جحيمي.
/اه ي بنت الكلب بقا الحكايه كده عملالي كمين .
ليسرع الي أخذ تلك الكميه الي الحمام لتخلص منها سريعا ليسرع الي المطبخ لنيل من تلك الشيطانه ليراها أنها اختفت ليتحدث بغضب جحيمي.
/هتروحي مني فين قسما بالله مهسيبك ي بنت الكلب ليسرا الشرطه وهي تسير الي العماره ليفتح التلفزيون سريعا ويجلس بغروره المعتاد لتسير الشرطه الي الداخل .
الظابط بجديه /حضرتك عاصي الجوهري .
عاصي بجديه /ايوه انا ي حضره الظابط خير .
الظابط بجديه/معانا أمر بتفتيش الشقه بناء علي بلاغ من مجهول أن عندك هنا في الشقه مخدرات .
عاصي بخبث ومكر/مخدرات ايه الكلام ده سعادتك انا عاصي الجوهري وبعدين فتشوا براحتكم .
لياتي العسكري /مفيش اي حاجه سعادتك .
الظابط بجديه/احنا اسفين علي الازعاج ي عاصي بيه عن اذنك .
عاصي بجديه /ولا يهمك سعادتك .
ليسيروا الي الخارج ليتحدث عاصي بغضب وتوعد .
/طيب ي زباله وحياه ابويا لوريكي النجوم في عز الضهر بس انتي متعمليش كده من نفسك اكيد في حد وراكي وفي الحاله دي لازم اعرف بابا حالا.
في فيلا الجوهري…
في غرفه شاهنده وياامن …
كانت تجلس شاهنده وهي تشاهد فيديوهات تربيه الاطفال علي اليوتيوب ليقترب منها يااامن بابتسامه وهو يحتتضنها .
/عامله ايه ي روحي.
شاهنده بابتسامه وحماس /الحمد لله ي قلبي انا بخير شوف بتفرج من الصبح علي اليوتيوب علشان لما يجي البيبي اكون مستعده.
يااامن بنظره باهته /برافوا عليكي ي روحي .
شاهنده بقلق /مالك ي ياامن فيه ايه .
يااامن وهو يحتضنها بعشق /ابدا ي روحي وحشتيني بس .
شاهنده بابتسامه وسعاده/وانا بعشقك ي نور عيني.
يااامن بابتسامه/حبيبه قلبي هاخد دش ونخرج نتعشاء بره اوكيه .
شاهنده بابتسامه وسعاده/اوكيه ي روحي .
ليسير يااامن الي الحمام ليفصل شحن هاتف شاهنده لتأخذ هاتف ياامن .
شاهنده بابتسامه وصراخ /يااامن تلفوني فصل هستعمل تليفونك لتفتح شاهنده هاتفه لتنصدم من تلك الرساله لترمي الهاتف أرضا بارتباك شديد ودموع لا تتوقف ليسرع إليها ياامن بلهفه وقلق.
/فيه ايه يروحي مالك .
شاهنده بدموع ووجع وصراخ/انا شوفت الرساله ي يااامن من الحقير ده كداب اقسم بالله كداب الي في بطني ده ابنك والله العظيم .
يااامن وهو يحتضنها بشده /بس ي روحي بس انتي فاكره اني ممكن اصدق الكلام الحقير ده اهدي ي نور عيني قسما لانتقم منه الانتقام الي يشفي غليلي .
شاهنده بدموع/ي عني انت مصدقني مش كده ي يااامن .
يااامن بابتسامه وهو يقبلها بعشق /طبعا ي نور عيني ووحياتك عندي لقتل الكلب ده بايديا دول بحبك ي شاهنده بحبك .
شاهنده وهي تتحضنه بدموع /وانا بعشقك ي نور عيني.
يااامن وهو يمسك هاتفه /بقولك ايه عايزه بقا صوره ابعتها الحقير ده اخليه يولع في نفسه .
شاهنده بابتسامه/من عنيا .
ليصورن وهم يظهرون ألسنتهم إليه بغيظ ليرسلوها الي علي ..
في فيلا ادم …
كان يكسر كل شي أمامه بغضب .
/ي عني ايه البوليس ملقاش حاجه ي عني ايه انا هتجنن .
روز برعب وخوف /قسما بالله ي باشا انا حطيت المخدرات زي ماتفقنا .
علي بغيظ وحقد/حتي سي ياامن كنت فاكر أن هدمره علاقته ب شاهنده من جديد بس فشلت .
ادم بغضب جحيمي/علشان اغبيه اغبيه .
علي بغيظ وحقد/المهم هنعمل ايه دلوقتي ي عمي .
ادم بحده /هنغور علي البحر الاحمر مارك مستنينا هناك علشان الشحنه خلاص علي وصول .
روز برعب شديد/ادم باشا انا لازم اهرب اكيد عاصي عرف بالي عملته وهياذيني .
لتسرع روز الي شقتها برعب شديد ليتحرك ادم وعلي الي مارك الي مكان تسليم الشحنه.
في المستشفي ..
في غرفه حنين ..
كانت تجلس ريم بجانب خنين بابتسامه .
/حمد لله على السلامه ي حنين .
حنين بابتسامه تعب /الله يسلمك ي ريم .
ريم بوجع ومراره/حنين انا عارفه أنه مش وقته بس انا محتاجه اتكلم .
حنين بجديه /قولي كل الي جواكي ي ريم علشان ترتاحي.
ريم بوجع والم /انتي بتحبي صقر مش كده .
حنين بخجل وارتباك/بصراحه ي ريم ايوه بس صقر بيحبك انتي خلاص مبقاش بيحبني انا مدمريش علاقتك بيه علشان اوهام ي ريم انا كسرت صقر مستحيل انا وصقر عيشي ي ريم وانسي كل الي فات صقر عمره مهيكون ليا ابدا .
ريم بدموع ووجع/لا ممكن وممكن اوي ي حنين .
حنين باستغراب /قصدك ايه.
ريم بالم ووجع/بعدين هتعرفي .
صقر بابتسامه ساحره/حمد لله على السلامه ي حنين .
حنين بابتسامه /الله يسلمك ي ابن عمي ربنا يسعدكم ي صقر يارب .
صقر بابتسامه حنونه/ويامنلك انتي كمان حياه جديده مع الي يستهلك الزفت حمزه خلاص دخل السجن في تهمه الشروع في قتل ي عني خلاص غار في ستين داهيه .
ريم بابتسامه/الحمد لله ربنا خلصنا منه .
حنين بابتسامه وجديه /كده خلاص لازم اتغير بجد وأبقا حنين تانيه خالص وانسا كل الي فات .
ريم وهي تحدث ذاتها بوجع/بس انا متاكده أن مهما الزمن يعدي هتفضلي انتي وصقر تحبوا بعض كده هتسهلوا عليا اوي الي هعمله .
في فيلا الجوهري….
في مكتب اركان …
اركان بصدمه /انت بتقول ايه.
عاصي بغضب /الي انت سمعته ي بابا حل اللغز ده عند حضرتك مين الي بيعمل فينا كده مين الي عايز يدمرنا ياامن وشاهنظه والي حصل معاهم وعشق والي حصلها ومنه وانا انا ي بابا كنت هتسجن في قضيه مخدرات مين الي بيعمل فينا كده .
اركان بحده /طار قديم بس والله غصبن عني هو مان يستاهل أنه يدخل السجن انا متبلتش عليه .
عاصي بحده وصراخ /هو مين ده ي بابا فهمني .
اركان بغضب/مش وقته المهم احنا لازم نوصل للبت دي حالا في دي الي هتوصلنا للي احنا عايزينه بسرعه .
عاصي بغضب/انا عارف بيتها وهاجبها من تحت الارض بس فيه حاجه لازم اعملها الاول .
في غرفه منه وعاصي ….
كانت تجلس منه بدموع ووجع ليقترب منها عاصي .
/تعالي معايا .
منه بدموع وصراخ /هو انت بقولك ايه ابعد عني انا مش طايقه اشوف وشك ي خاين انا بكرهك ي عاصي بكرهك .
عاصي وهو يسحبها خلفه / تعالي معايا وانتي تعرفي كل حاجه وبعدين اعملي الي انتي عوزاه .
في باريس …
كان يجلس عدي وهو يقرأ في كتاب الله الكريم ويدعي ان تخرج معشوقته بخير ليفتح ويخرج الطبيب وعلي وجهه ابتسامه مشرقه .
عدي بابتسامه/خير ي دكتور .
الدكتور بابتسامه/الحمد لله ي عاصي بيه مدام عشق زي الفل والعمليه نجحت .
ليسجد عدي أرضا شكرا الله عز وجل.
/احمدك واشكر فضلك يارب احمدك واشكر فضلك ربنا يخليك ي دكتور بجد مش عارف اقول ل حضرتك ايه.
الدكتور بابتسامه/الحمد لله عن اذن حضرتك .
عدي وهو يسند رأسه بسعاده وارتياح /الحمد لله ي حبيبتي الحمد لله.
في شقه روز …
كانت تعد اعراضها سريعا فهي تعلم أنها ستلاقي حدفها علي يد عاصي بعدما علما الحقيقه لتنفزع بشده عندما سمعت كسر الباب بعنف ليسير اركان وعاصي ومنه .
عاصي بغضب شديد/رايحه علي فين ي روح امك .
روز بدموع ورعب /انا ماليش دعوه بحاجه والله انا كنت بنفذ الاومرا .
اركان بغضب جحيمي/هتقولينا علي كل حاجه والا هتشيلي الف قضيه لوحدك .
روز بدموع وارتجاف/هقول ي باشا هقول وهخليكم تمسكوهم متلبسين كمان
يتبع…
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية عشقت صعيديه2)