روايات

رواية عشقت صعيديه 2 الفصل الخامس عشر 15 بقلم رنا أحمد

رواية عشقت صعيديه 2 الفصل الخامس عشر 15 بقلم رنا أحمد

رواية عشقت صعيديه 2 الجزء الخامس عشر

رواية عشقت صعيديه 2 البارت الخامس عشر

رواية عشقت صعيديه 2
رواية عشقت صعيديه 2

رواية عشقت صعيديه 2 الحلقة الخامسة عشر

في غرفه حمزه ….
كان ينظر إليهم برعبا شديدا من تلك الوحوش التي تنظر إليه نظرات توحي بنهايته ليتحدث برعب وخوف شديد ..
/انتوا عايزين مني ايه فاكرينها سايبه ولا ايه.
صقر وهو ينظر إليه نظره جعلته يتمني موته في تلك اللحظه ..
/ولما انت مراه كده وبتخاف عملي فيها دكر وبتمد ايدك علي واحده ست ليه .
ليصرخ حمزه الما من تلك الصفعه المدويه لينهال عليه صقر كالاسد ليسدد إليه لكمات تشعرك وكان صقر يلكم من يد من حديد فبسرعه البرق أثر تلك الصفعات كان وجهه مملوا بالدماء .
ليرميمه صقر أرضا وهو يتنفس بغضب ليقترب منه عاصي بغضب جحيمي وهو يمسك الحزام بيده .
/الا انت مديت ايدك عليها دي كانت عايشه ملكه في وسطنا قبل مالحظ الاسود يوقعها فيك ي زباله .
حمزه وهو يتحدث بتعب والم شديد/بنتك عمكم عندكم بس سيبوني في حاله .

 

 

صقر بغضب شديد/نسيبك كده بسهوله توتو ده لسه الليله طويله واللعب هيحلوا ها ي عاصي تبدء بيه .
عاصي بغضب شديد/صور انت بس الفيديو ده علشان الدكتور حمزه هيتبسط منه اوي .
ليجرد عاصي من ملابسه تماما ويجلده بالحزام بغل وغضب فكان صوت صراخه وتالمه يريح أعصابهم ليتنفس عاصي بغضب شديد فكان حاله حمزه لايرثي لها بالمره ليتحدث برجاء وتوسل .
/ابوس ايديكم ارحموني انا كلب ميسواش بس سبوني امشي وعمرمكم مهتشوفوا وشي تأني .
صقر بغضب شديد وهو يمسك ذراعه وبحركه ماهره كان يصرخ حمزه بالم لا يحتمل اثر كسر صقر لاحد زراعيه ليتحدث صقر بفضب جحيمي .
/الايد الي اتمددت عليها لازم تنكسر .
ليدفعه صقر بقدمه أرضا بغضب شديد فكان مثل الفار الذي يهاب الاسود كان ينظر إليهم برعب شديد ليمسك صقر هاتفه لياتيه الرد سريعا من كينان .
/عمي من فضلك ي ريت تجيب حنين وخالتوا هنيه للجناح حمزه وحنين .
كينان بقلق /ليه ي ابني فيه ايه ي صقر انا مش ناقص .
صقر بحده/لما توصل هتعرف كل حاجه ي عمي بس ياريت متتاخرش .
حمزه بارتجاف والم /انتوا عايزين مني ايه .
عاصي بغضب شديد/هطلقها دلوقتي حالا وقسما بالله العظيم لو لمحناك بس مره صدفه احنا ولا هي يمين بالله الي حصل ده ولا واحد علي الف من الي هتشوفه .
*********************.
في المستشفي …
في غرفه عشق .
كان يجلس عدي وهو يطعهما كابنته الصغيره بحب .
/كلي ي نور عيني كلي الف هنا .
عشق بابتسامه حنونه/ربنا مايحرمني منك ي عدي .
عدي بابتسامه وهو يقبل يدها/ولا منك ي قلب عدي اعملي حسابك أننا هنسافر في رحله ب باريس انا وانتي وبس علشان انا بقيت اتشام من العيال دي .
عشق بابتسامه/ليه بس وهما كان ذنبهم ايه في الي حصلي .
عدي بابتسامه/كل حاجه هتعدي صدقيني ي نور عيني أن شاء الله الي جاي كله سعاده وفرح باذن الله.
عشق وهي تتضع علي ذلك الشاش الطبي الذي يخفي الكثير من وجهها لتتحدث بدموع .
/هو الشاش ده هيشلوه امتا ي عدي .

 

 

عدي بابتسامه حزينه /مستعجله ليه ي نور عيني خليه ياخد وقته .
عشق بدموع ووجع/عدي اوعدني اني لو شكلي اوحش اوي انك عمرك مهتسبني ابدا عدي انا مقدرش اعيش من غيرك .
عدي وهو يحتضنها بعشق/بس ي عشق اسكتي ده انا الي مقدرش اعيش من غيرك ولا لحظه عشق انتي مش مرائتي انتي بنتي وحبيبتي واختي وامي كمان ارجوكي ي عشق اوعي تتضعفي اي أن كان المهم أن احنا سؤاء ومش مهم اي حاجه تاني في الدنيا .
عشق بابتسامه حنونه/حاضر ي روحي .
عدي بابتسامه/حبيبتي كلي بقا علشان خاطري .
فيروز بابتسامه وحنان /عامله ايه ي عشق دلوقتي .
عشق بابتسامه/الحمد لله ي حماتي بخير.
عدي بابتسامه وحب /يلللهوي علي كلمه حماتي وهي طالعه من بوق العسل ده مختلفه ي ماما صح .
فيروز بابتسامه وغمزه /طبعا ي سيدي لازم تكون مختلفه مش طالعه من عشقك ربنا يسعدكم ي حبايبي .
عشق وعدي بابتسامه /امين يارب .
********************.
في النادي ….
كانت تسير شاهنده وهي تمسك يد يااامن بسعاده وعشق لترا تلك الاطفال الذين يلعبون الكره لتقترب منهم وتلعب معاهم كالطفله الصغيره كان ينظر إليها يااامن بعشق ل طفلته الجميله لتحتضنه بسعاده وعشق.
/ياااه ي يااامن نفسي اخلف منك اوي .
ياامن وهو يقبلها بعشق وحنان /أن شاء الله ي روحي قريب .
شاهنده بغمزه ومرح /هو من ناحيه شكله قريب فهو ممكن يكون قريب فعلا .
يااامن بلهفه وتمني /قصدك ايه مش فاهم .
شاهنده بابتسامه وسعاده/معرفش انا بقالي كام يوم حاسه كده ي عني .
يااامن وهو يمسك يدها بلهفه /طب تعالي معايا بسرعه نتأكد .
شاهنده بضحك /ههههه استنا بس ي مجنون .
***********************.
في فيلا سليم المنشاوي…..
كانت تجلس ليله بسعاده وهي تذاكر بعدما أصر جاسر علي دخولها الجامعه وإكمال دراستها أما هو فقد تغير تماما وأصبح يعمل في شركات والده ليقترب منها بحنان وهو يعطيها كوب النسكافيه .
ليله بابتسامه بريئه /تسلم ايدك ي يارب ليه تعبت نفسك كنت عملتلك انا .

 

 

جاسر بابتسامه عاشقه /لا انتي مش هتعملي اي حاجه خالص انتي هتذاكري وبس كفايه عليكي الشغل الي بتتطلبه منك ماما انا عايزك تحققي كل الي نفسك فيه ي ليله .
ليله بابتسامه وعشق /ربنا يخليك ليا انت طلعتلي كده زي طوق النجاه انا من غيرك كنت ضايعه وتايهه انتي الي دلتني علي الطريق الصح ي جاسر .
جاسر بابتسامه/بالعكس ي ليله انتي الي ساعدتيني وغيرتي حياتي للاحسن بعد مكنت ضايع في خمره ونسوان وعيشه كلها حرام في حرام .
ليله بابتسامه/بس انت اتغيرت ي جاسر وتوبت وربنا أن شاء الله هيقبل توبتك .
جاسر بابتسامه/أن شاء الله ي روحي المهم خليكي انتي في مذاكرتك علشان تفرحي قلبي ي حبيبتي .
************************.
في المستشفي …
كانت تسير شاهنده وهي تمسك يد يااامن بسعاده لا توصف .
/الحمد لله ي حبيبي مش قادره اصدق اني شايله جوايا حته منك حاسه اني بحلم والله.
ياامن وهو يقبل رأسها بحنان وسعاده /الحمد لله ي قلبي ربنا حابب يقرب منا اكتر المهم اديكي سمعت الدكتوره قالت ايه مفيش حركه خالص .
شاهنده بابتسامه وسعاده/من عنيا ي حبيبي.
ياامن باستغراب /مالهم دول زي مايكونوا بيدورا علي عيل تايه ليقترب من منه وريم .
/فيه ايه مالكم .
منه بغيظ شديد/عاصي باشا هو صقر جم مع بعض هنا المستشفي ومن ساعه مجينا مش لقينهم وبنرن عليهم محدش بيعبرنا .
شاهنده بابتسامه/يمكن نزلوا تحت ولا حاجه هيروحوا فين ي عني .
ريم بابتسامه/مانا بقولها كده والله .
منه بغيظ شديد/اسكتي ي اختي اصل انتي غلبانه وطيبه دول مياه من تحت تبن تلقيهم ماشين مع مززز .
ياامن بغيظ/اهدي ي بوتاجاز واتقي الله اسكتي .
شاهنده بابتسامه/وجهزوا نفسكم علشان هتبقوا خالات .
منه بسعاده /ي روح قلبي مبروك ي شوشو .
ريم بابتسامه/الف مبروك ي شاهنده .
شاهنده بابتسامه/الله يبارك فيكم ي حبايبي عقبالكم .
منه بغيظ شديد/ي حسره منين .
يااامن بغيظ /ي بت هديكي بالقلم علي وشك اتلمي .
منه بغيظ شديد/اتلمنا ي اخويا .
شاهنده بقلق بالغ/ايه ده فيه ايه حنين وعمي كينان وخالتي هنيه مالهم .
ياامن بقلق شديد/فيه ايه ي عمي مالك .
كينان بقلق شديد/معرفش ي ابني والله حنين عماله تعيط زي مانت شايف وعاصي وصقر بيكلموني وقالولي تعال علي غرفه حمزه مش فاهم فيه ايه.
يااامن بقلق /طب يلا بينا نشوف فيه ايه.
شاهنده بهمس ل حنين /انا عملت الي انتي طلبتيه حتي يااامن مجبتلوش سيره بس شكل كده صقر وعاصي هيعملوا الي لازم يعملوه .

 

 

حنين بدموع ووجع/ربنا يستر ي شاهنده ..
في فيلا ادم ….
كان يجلس هو وعلي وروز ..
ادم بحده /المهم هتنفذي في اسرع وقت انا مش عايز عائله الجوهري تفوق من الي هي فيه عايزه كل شويه خبطه علي دماغهم لحد منعدي الشحنه دي ونخلص وأبقا برضه شفيت غلي منهم .
روز بغضب /مش انت لوحدك ي باشا الي عايز تشفي غليك منهم انا كمان نفسي اشفي غلي من سي عاصي بس برضه ي باشا مفيش حاجه كده تحت الحساب .
علي بغضب /جرا ايه ي بت انتي نسيتي نفسك ولا ايه انتي تعملي الي احنا عوزينه من غير متفتحي بوقك بكلمه ولا تتطلبي حاجه.
روز بضيق /جرا ايه انا بتكلم مع الباشا الكبير وبعدين مانا لو روحت قولت ل اركان الجوهري علي الي انتوا ناوين تعملوه في ابنه ساعتها هيدفعلي الي انا عاوزاه مش كده ولا ايه.
ادم وهو يضغط على فكها بغضب /لا كده بقا ي روح امك انتي بتلعبي بالنار وانا الي يلعب بالنار مع ادم بيتحرق فاهمه بكره تنفذي الي اتفقنا عليه بدل ماتحضري نفسك للموت فاهمه ي روح امك.
روز بخوف ورعب /فاهمه فاهمه .
******************.
في غرفه حمزه …
بعدما استمع كينان وهنيه الي اعترافات حنين بما فعله بها ذلك الحقير .
كينان بغضب جحيمي وهو يمسكه /بقا انت تعمل كده في بنتي ده انا قسما بالله لخليك تولع في نفسك من الي هعمله فيك .
يااامن وهو يمسك يد كينان بعصبية/اهدا انت ي عمي احنا مموتناش علشان حضرتك توسخ ايدك بكلب زي ده سيبهولي انا .
هنيه وهي تحتضن حنين بدموع ووجع/منك الله ي شيخ حسبي الله ونعم الوكيل فيك هتروح من ربنا فين .
يااامن وهو يسدد إليه اللكمات بغل /هيروح جهنم أن شاء الله علي ايدي بتمد ايدك علي واحده من بنات عائله الجوهري ده رجال عائله الجوهري رجاله ي رخيص.
كينان بغضب جحيمي/طلقها ي يلا .
هنيه بفزع /يلهوي ي كينان ولما الناس هتعرف بنتي الي هتتدفع التمن هيقوله طلقها ليه علطول كده
كينان بغضب جحيمي/تولع الناس انا كل الي يهمني بنتي .
صقر وهو يمسكه بغضب جحيمي/طلقها بالتلاته والا قسما بالله هدفنك هنا .
عاصي بغضب شديد/اخلص يالا بدل وديني ماحد يعرف لامك ولا اختك طريق جره أنجز .
حمزه برعب شديد فحقا هو لن يستطيع الان الوقوف أمامهم حقا لقد خسر كل شي طمعه وجشعه والان كرامته التي تبعثرت تحد أقدامهم .
حمزه بالم شديد وتوعد لهم /انتي طالق بالتلاته ي حنين .
ليأخذ الجميع أنفاسه بارتياح ليمسك صقر يد حنين بحده .
/عايزك تشفي غليك منه قلم ينزل كده يرن والكل يسمعه فاهمه .
كانت تنظر إليه بكره وغل لتقترب منه لتصفعه صفعه قد هدأت نار قلبها قليلا لتتحدث بثقه واطمئنان من وجودها وسطهم .
/اوعا تفتكر انت كده دمرتني ولا انا هقعد اندب حظي وخلاص انتهي ده بعدك فاهم انا هعيش وهمسحك من حياتي نهائي جيت دخلتها وانا مش شيفاك ولا حساك وهتخرج منها بنفس الطريقه .
ليقترب منه ياامن وعاصي وصقر ليحملوه خارج الفندق لتقترب منهم الفتيات وكلا منهما تمسك حذائها .
شاهنده بغيظ /واخدينه علي فين احنا لسه احنا كمان مخدناش حقنا منه .
منه بغضب /ده اانت لسه هتشوف الي عمرك مشوفته .

 

 

ريم بغضب شديد/ربنا ينتقم منك ي شيخ حسبي الله ونعم الوكيل فيك.
ليتقضوا عليه الثلاثه بغضب جحيمي فكان يصرخ بالم شديد من تحت أيديهم .
عاصي بابتسامه وضحك /اللهم اغفر له وارحمه .
صقر وياامن بضحك شديد /امين.
صقر بضحك /اللهم اجعل مثواه الجنه.
ياامن وعاصي بضحك /هههههه امين ..

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية عشقت صعيديه2)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى