رواية عشقت صعيديه الفصل السابع 7 بقلم رنا أحمد
رواية عشقت صعيديه الجزء السابع
رواية عشقت صعيديه البارت السابع
رواية عشقت صعيديه الحلقة السابعة
في قصر الجوهري..
كانت تنظر هند بدموع ورعب لايتوقف وهي ترا ذلك المقنع لتهتف باسمه بصراخ لعله ينجدها لتسرع الي هاتفها لتلجا لامانها ليرد عليها سريعا .
/فيه ايه ي هند .
هند بدموع وصراخ/الحقني ي اركان الحقني فيه واحد شكله قتل قتله دخل الفيلا ابوس ايدك الحقني انا هموت من الرعب .
اركان بحده وغضب وهو يعود الي القصر /متخافيش انا ثواني واكون عندك اقفلي علي نفسك كويس.
هند بدموع ورعب /حاضر حاضر .
لتتذكر لتصرخ بفزع /جدددي .
لتسرع الي الخارج لكنها تجد ذلك المقنع أمامها ينظر إليها نظرات مريبه ملئيه بالشر لتسرع الي غرفتها لتغلقها وهي تشهق بدموع وخوف .
/انت مين وعايز مننا ايه .
الشاب بغضب/انا مش عايز غيرك يا حلوه افتحي الباب واوعدك هموتك علطول من غير ما تحسي بحاجه خالص .
هند بدموع وصراخ /أنت مين انا معرفكش فيه ايه بيني وبينك .
الشاب بغضب شديد/مش بيني وبينك بين فيروز هانم ي حلوه بعتالك السلام ي حلوه.
هند بصدمه /فيروز .
طلقتين كانوا الفيصل من ذلك الصمت ليغتابها الفزع الشديد لتصرخ باسمه بهلع.
/ااررررررركان .
اركان وهو يطرق الباب بقلق وذراعه ينزف بغزاره والم عميق/افتحي ي هند انا اركان .
هند بلهفه وسعاده لسلامته لترتمي في أحضانه بدموع وصراخ /كنت هموت ي اركان كان هيموتني.
اركان وهو يأخذها في أحضانه بهدوء /اهدي اهدي انا جنبك .
هند بفزع ودموع وهي ترا ذراعه المملوه بالدماء /اركان انت اتصبت صوح.
اركان بالم شديد/متشغليش بالك اصابه بسيطه وانا هتصرف.
صلاح بفزع /فيه ايه ي اركان ي ابني ايه الي حصل .
اركان بشرود وهو ينظر لذلك الذي يرتمي أرضا /انا لازم اعرف ده تبع مين وكان جاي هنا ليه ده مش قاتل عادي ده مخطط لكل حاجه كويس اوي واكيد حد قاصد هند علشان ينتقم مني .
هند بفزع وخوف /مش وقته الحديد ده بينا علي المستشفي نطمن عليك الاول يلا .
في شرم الشيخ….
في غرفه نور وادهم …
كانت تقف نور وهي تنتظر خروج ادهم من الحمام ليطرق الخادم الباب لتتضع الطرحه علي شعرها بإهمال لتاخذ منه الاشياء وتذهب الي الداخل ليغضب ادهم بشده من ذلك المشهد.
ادهم بغضب شديد/ايه الي حصل ده ي نور ازي تفتحي الباب ل راجل بالمنظر ده .
نور بارتباك وخوف /وايه المشكله عاد ي ادهم .
ادهم وهو يمسكها بحده/ي عني ايه المشكله ي هانم نص شعرك بايت متجوزه طرطور بقا مش كده .
نور بدموع ووجع/مش لدرجه دي ي ادهم الموضوع مش مستاهل انا محترمه وعارفه الأصول كويس .
ادهم بغضب/لا مهو واضح اوي ي هانم الاحترام امال خليتي ايه لبنات الشوارع .
نور بصدمه ودموع /بنات شوارع هي حصلت تقولي كده ي ادهم ايوه كده أظهر علي حقيقتك هند اختي كان عندها حق لما قالت انكم واخدينا سكه علشان مصلحتكم مش كده .
ادهم بحده /ايه الهبل الي بتقوليه ده متحاوليش نبرري الغلط الي عملتيه انك خليتي راجل يلمح شعره من شعرك وخليتي النار تقيد فيا .
نور بدموع وصراخ /ماشي ي ادهم انا نازله لاخواتي بس مهما عملت مش هسامحك علي الي قولته واصل .
في غرفه سيف وزينه …
كانت تقف زينه وهي تعد الطعام في المطبخ ليختضنها سيف وهو يقبلها بعشق .
/ي عني انتي غاويه تعب قلب مكنا هنتطلب اكل من بره.
زينه بضيق شديد/لا ي حبيبي واكل من بره ايه انا مبحبش اكل بره ده واصل هو ده اكل ي سيفو ده انا حالا دلوقتي هدوقك احلا اكل .
سيف وهو يقبلها بعشق/احلا اكل من احلا ايد في الدنيا كلها بس خلصي علشان ننزل ليهم تحت علشان نتفسح شويه .
زينه بابتسامه وسعاده/حاضر ي حبيبي مش هتاخر .
في غرفه كينان وهنيه…..
كانت تقف هنيه وهي تسرح شعرها أمام المراه لتبتسم لمن يحتضنها من الخلف بابتسامه ساحره .
هنيه وهي تقبل يده بحنان/حبيبي .
كينان بخبث ومكر/بقولك ايه نونو فاكره البدله إياها الي جبتها أما ترتر دي .
هنيه بخجل وارتباك/هههه فاكراها ي حبيبي وتحت امرك وقت ماتحب.
كينان بغمزه ومرح/هو ده الكلام ظبطيني ده انا حتي زي جوزك .
هنيه بدمع والم /طبعا ي حبيبي انا مستعده اعمل اي حاجه علشان اسعدك مش كفايه شكلي المقرف ده .
كينان بغيظ وعصبيه/اوعا تقويلي علي نفسك كده فاهمه ده انتي ست البنات كلهم هنيه انا مش عايز اسمع الكلام ده تاني فاهمه .
هنيه وهي تقبل يده بحنان/فاهمه ي احن راجل في الدنيا كلها ❤️❤️.
في المستشفي …
كانت تجلس وهي تمسك يده بدموع فين حين كان الطبيب يمضدد له جراحه.
الطبيب بجديه /اركان الاصابه مش سهله زي مانت فاكر لازم راحه ولازم تاكل كويس انت نزفت دم كتير والراحه ثم الراحه ي اركان ومدام هند الجرح يتغير كل 3ساعات.
هند بحده /متقلقش ي دكتور هياكل ويرتاح غصبن عنه .
صلاح بابتسامه /حمد لله على سلامتك ي اركان .
اركان بابتسامه /الله يسلمك ي جدي .
هند بابتسامه /شد حيلك علشان نروح القصر المستشفيات دي بتقبض الروح امال انا عاد مرضيتش اشتغل ممرضه ليه بعد ماتخرجت من معهد التمريض.
اركان بصدمه /معهد تمريض .
صلاح بابتسامه/ايوه ي اركان الي انتوا متعرفهوش أن هند واخواتها معاهم شهادات عاليه مش جاهله ولا حاجه.
اركان بجديه /واضح اني هتفاجا بحاجات كتير .
هند بابتسامه /مش وقته الحديد ده بينا علي القصر علشان ارتاح وتاكل لقمه .
صلاح بجديه /انا هشوف حساب المستشفي.
اركان بحده وضيق/متعمليش فيها الملاك البريء وانك خايفه عليا الموضوع مش مستاهل وبعدين احنا اخوات مش اكتر من كده فمتقربيش مني كده .
هند بتحدي وغيظ/انا مش اختك انا مرائتك وانت جوزي ومش هفضل شيفاك غير جوزي الي لو اتعريت هجري لحضنه من غير خجل ي اركان انا عارف انك بتكرهني ومش شيفني غير اختك بس انا مش هياس ي اركان .
في شرم الشيخ…
كانوا يجلسون كينان وهنيه وسيف وزينه ليسير إليهم ادهم ليغتابه القلق الشديد لعدم وجود نور معاهم.
ادهم بقلق /هي نور مش معاكم .
هنيه بفزع /نور اختي ليه هي مش معاك .
ادهم بضيق وزفر /شدينا مع بعض شويه وقالت إنها رايحلكم .
زينه بقلق /ي عني ايه عاد اختي راحت فين..
ادهم بابتسامه وهو ينظر إليها خلف تلك الصخره ليبتسم بسعاده /خلاص لقيتها سلام .
ليسرع الي حوريته الذي تجلس بدموع كالاطفال ليقترب منها بابتسامه عاشق .
/الدموع دي بتقتلني والله العظيم وبعدين انتي مش قولتي رايحه لاخواتك .
نور بعصبية ودموع كالاطفال /مردتش اشوه صورتك قدامهم ي شيخ ادهم .
ادهم بابتسامه وعشق/روح قلبي انا اسف والله بس لما تخيلت أنه شاف شعرايه واحده من شعرك بتجنن اعزريني ي نور انا غيرتي جامده شويه بس والله علشان بحبك .
نور بابتسامه وسعاده وهي تمسح دموعها ببراءه /وانا كمان بحبك ي ادهم وبعدين خلاص مش زعلانه انا مقدرش علي زعلك اصلا ..
كانت بكلماتها أسقطت كل حصونه ليقترب منها وهو يقبلها بعشق لم يعلم بمن تقف تراقبهم من بعيد بغيظ وخبث سميه أحدا المضيفات الذي يوبخهم ادهم بسبب لبسهم المخل .
/سيدي ي سيدي مش ده كابتن ادهم الي عمال قرفنا بالحلال والحرام مقضيها هنا وماله ناخد بقا صورتين من الجو الجميل ده .
لتلتقط لهم الصور وهي تبتسم بخبث ومكر.
في فيلا سليم المنشاوي….
كانت تسير فيروز بغضب جحيمي وهي تكسر في كل شي أمامها .
سليم بحده /ممكن بقا تهدي وكفايه الي بتعمليه ده .
فيروز بحقد وغل/لسه عايشه ي سليم اركان أنقذها الحيه دي مش هعرف اخلص منها .
سليم بغضب /احمدي ربنا أن اركان قتل الزفت ده قبل مايعترف باي حاجه كنا روحنا في داهيه احنا مش قد اركان ولا جده .
فيروز بحقد وجنون/بس انا بقا قد اي حاجه وخلاص الخطه الي كنت رسماها لازم تتنفذ لازم اركان لازم يقع في دوامه ميعرفش يخرج منها غير بأذني انا وبالتمن الي عيزاه أن اركان يكون ليا واليوم واحد بس والنهارده هعمل حاجه مستحيل تخطر علي بال حد .
في شرم الشيخ…
كانوا يجلسون سويا وهم يأكلون بضحك وسعاده ليقترب منهم ادم صديق كينان .
ادم بابتسامه /كينان باشا مش ممكن ايه الصدفه السعيده دي ي كينان .
كينان وهو يحتضنه باشتياق /ادم ازيك ي صاحبي عامل ايه.
ادم بابتسامه/الحمد لله مبروك ليكم كلكم .
ادهم بضيق وزفر/متشكرين ياريت لو مش عيازنا في حاجه تسبنا وتمشي.
كينان بغيظ /ادهم فيه ايه.
ادم بغيظ شديد/انا مش عارف ادهم باشا دايما مش طيقني ليه .
ادهم بحده /لانك متتطقش اصلا ي ادم يلا ي نور.
ادم بغيظ وهمس /شكرا ي كابتن ادهم .
كينان بابتسامه /قولي انت نزلت مصر امتا .
ادم بجديه /من اسبوع كده بفتح شركه هندسه كبيره وكنت محتاج مواظفين خصوصا في المحاسبه .
هنيه بحماس شديد/انا شاطره جوي جوي في المحاسبه وحياه اغلا حاجه عندك لتوافق علشان خاطري هموت واشتغل واحقق ذاتي.
سيف بابتسامه وتنهيده /انا مقدرش ازعلك انتي عارفه خلاص ي روحي ادم ده اصلا زي اخويا .
ادم وهو يتفحص جسدها بوقاحه ويهمس /حلو اوي ده موززززه في الجون ده انا هظبطك ي حلوه .
في فيلا الجوهري …
في جناح هند وأركان…..
كان يحاول اركان خلع القميص فكان يشعر بألم شديد لتسير هند لينفزع بشده ليحاول ارتدائه بأهمال ليتحدث بعصبيه .
/ايه ده فيه حد يدخل علي حد كده مش تخبطي .
هند بلامبالاه واستفزاز /انت جوزي هخبط قبل مادخل علي جوزي ميصحش برضك .
اركان بغيظ شديد/اوووف جوزي جوزي دي بقت حاجه تقرف .
هند بجديه /يلا علشان اغيرلك علي الجرح.
اركان بغيظ /انا هتصرف متشغلش بالك .
هند بعشق وهي تقترب منه /اركان الحاجات دي مفيهاش دلع انت لازما تغير عن الجرح ومش هتلاقي احسن من مرائتك تساعدك .
ليجلس اركان بزهق لتبداء هي في تنظيف الجرح اما هو فكان يتالم بخفوت لتتضع قبله جانبه علي كتفه المصاب لتتحدث بعشق وهمس /انشاء الله انا ولا انت ي اركان .
اركان بالم شديد /بعد الشر عليكي يا بنت عمي .
لتشعر هي بتلك الالم القاتل لتتضع المسكن في المحلول ليغفا اركان سريعا داخل احضانها لتقبل خصلات شعره الساحره بحنان كانت تنظر إليه باشتياق كبير لملامحه الساحره لتشعر بغصه مريره في قلبها عندما تتذكر ماذا سيكون رد فعله عندما يعلم ماذا فعلت وكيف فرقت بينه وبين فيروز .
فلاش باك….
في الصعيد .
كانت تقف وهي تنظر إليهم بدموع غزيره لا تتوقف سكينه تنهش قلبها بلا رحمه .
فيروز بعشق وسعاده /بجد ي اركان اخيرا هنتجوز .
اركان وهو يقبل يدها بعشق /ايوه ي روحي انا خلاص مبقتش قادر اعيش من غيرك ابدا بحبك .
فيروز بدموع وعشق /وانا كمان ي حبيبي بحبك اوي .
هند بدموع ووجع/مش هيحصل واصل غير علي جثتي مش هسيبك تخديه مني واصل .
في أحدا الغرف ….
سليم بغضب /ي عني ايه ي فيروز جواز ايه وزفت ايه انتي نسيتي الخطه .
فيروز بحده /الخطه اتغيرت ي سليم انا حبيت اركان بجد وخلاص مش هشتغل في القرف ده تاني انا توبت وعايزه اعيش حياه صح مع اركان ارجوك ي سليم انا مش عايزه غير اركان وبس .
لتتستمع هند الي حديثهم لتبتسم بخبث ومكر لتسرع الي أن تخبر جدها بما سمعت مع كلماتها هي الذي زادت الموضوع اشتعالا ليصمم صلاح علي ابعداهم الي خارج البلد مع اعتراض اركان ووجعه علي فراق معشوقته ..
باك ….
كانت تاخذوه داخل أحضانها وهي تبكي بمراره ووجع .
/غصبن عني ي اركان والله انا عمري محبيت غيرك وكنت مستحيل اسيبك ليها انا عارفه اني انانيه بس بحبك والله العظيم بحبك .
لتقوم من جانبه وهي تتدثره بالغطاء لتذهب الي الحمام لعل الماء الدافئ قد يرحم عقلها مما يفكر به .
في شرم الشيخ….
كانت تغفا نور غلي قدم ادهم ليقبلها وعشق لتبتسم له بعشق وسعاده ليعلن هاتفه عن رساله ليصعق بشده مما بها ..
في فيلا الجوهري…..
جناح هند وأركان…..
كانت تسير هند وهي تجفف شعرها لتنصدم بشده مما تجلس علي سريرها وتأخذ اركان داخل احضانها بتملمك لتنظر إليها بحقد وغل .
/كنتي فاكره انك خلصتي مني مش هيحصل ي هند اركان ليا انا وهيفضل ليا انا .
هند بصدمه /فيروز ….
يتبع…
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية عشقت صعيديه)