روايات

رواية عشقت صعيديه الفصل الرابع عشر 14 بقلم رنا أحمد

رواية عشقت صعيديه الفصل الرابع عشر 14 بقلم رنا أحمد

رواية عشقت صعيديه الجزء الرابع عشر

رواية عشقت صعيديه البارت الرابع عشر

رواية عشقت صعيديه الحلقة الرابعة عشر

في قصر الجوهري ❤️❤️❤️.
كانت تحتضنه عاليه باشتياق وسعاده كبيره ف ليث هو ابنه خاله الشباب والده ووالدته توفوا وهو صغير علشان كده صلاح الجوهري صمم يربيه مع أحفاده وبقا ليث واحد من احفاد الجوهري كان مسافر لندن لأخذ الدكتوره ف علم نفس ليصبح من أكبر دكاتره الطب النفسي شخصيه جميله ومرحه في عمر ادهم ..
عاليه بابتسامه حنونه/ليث حبيبي وحشتني اوي كل ده غيبه ي ليث كده ي واد .
ليث بابتسامه ساحره وهو يقبل يدها/اعمل ايه بس ي ست الكل مانتي عارفه أن الدكتوراه كانت واكله دماغي خدتها وعملت ابحاث ورجعتلك اهو دكتور مشهور قد الدنيا .
عاليه بابتسامه وهي تحتضنه باشتياق /مشاء الله تبارك الله عليك يا حبيبي ايوه كده ولادي كلهم مشاء الله شباب يملوا العين.
ليث بغمزه ومرح /وانتي قوليلي بقا لقيتي عريس ولا لا هي الرجاله أنطست في نظرها ولا ايه.
عاليه بضحك /يوه عليك ي واد ي ليث لسه زي مانت متغريتش .
ليث بابتسامه/طبعا العيال مش هنا وحشوني اوي .

 

 

عاليه بابتسامه حنونه/عقبال ما ترتاح من السفر هتلاقيهم كلهم هنا .
ليث بابتسامه/ماشي ي داده .
عاليه بغيظ شديد وهي ترا فيروز تسير الي الخارج بلبس خليع لتقترب من بحده تحت استغراب ليث من تكون تلك الفتاه .
عاليه بغضب شديد/انتي رايحه فين بالبس ده خوشي غيري المسخره دي وبعدين قولتي ل جوزك .
فيروز بغيظ وسخرية وهي تسير للخارج /جوزي ابقي سلميلي عليه .
عاليه بغيظ/في ستين داهيه .
ليث باستغراب شديد /ايه ي داده مين الحريقه دي .
عاليه بغيظ شديد/دي حريقه ومصيبه وكل الشر الي ف الدنيا دي شيطانه دخلت حياتنا وتبقي مرات اركان .
ليث بصدمه /اركان ازي الي عرفته لما كنت بكلم اركان أنه اتجوز هند بنت عمه وطبعا مستحيل تكون دي هند ي داده .
عاليه بغيظ شديد/هند دي هند برقباتها دي مراته التانيه ي سيدي.
ليث بابتسامه/طاب لو كينان اقول ماشي طول عمره بيحب الستات لكن اركان يتجوز اتنين ازي هي العيال دي انحرفت بعد انا مسافرت ولا ايه .
عاليه وهي تمسكه من يده بحنان /تعال معايا وانا احكيلك علي كل حاجه.
في جناح الفتيات…
كانوا يجلسون بضحك واستمتاع بما يفعلونه ب فيروز .
هند بغيظ شديد/هي لسه شافت حاجه بنت الرفدي ده لسه التقيل جاي .
نور بقلق شديد/بقولكم ايه البت دي بتخطط ل حاجه واضح أن اركان مش هو هدافها الرئيسي البت دي مش سهله .
هنيه بحده /ولا تقدر تعمل حاجه طول ماحنا محاصيرينها كده وكل واحده فينا لازم تكون عينها علي نفسها وعلي جوزها فاهمين .
هند بقلق واستغراب/بت ي زينه مالك ساكته كده ليه .
زينه بقلق شديد/مفيش حاجه ي هند .
نور بقلق/مفيش حاجه ازي انتي مش شايفه حالك .
زينه بقلق وخوف /النهارده هنروحوا انا وسيف ل دكتوره خايفه جوي جوي ليكون فيا حاجه.
هند بغضب /انتي برضك مصممه علي الهبل الي فدماغك ده ي بنتي لسه بدري وبعدين مانا وهنيه اهو جدامك مالك اشمعنا انتي الي خايفه كده .

 

 

زينه بعصبية ودموع /معرفش ي هند معرفش بس انتي عرفاني دايما كده عندي وسواس من كل حاجه..
نور بابتسامه/خلاص عاد ي هند محصلش حاجه سبيهم يطمنوا وان شاء الله هيرجعوا مجبورين الخاطر باذن الله.
زينه بقلق بالغ/يارب ي نور يارب .
في أحدا المستشفيات الخاصة….
كان يقف سليم وهو ينظر لتلك النائمه بهدؤء كالملاكه ليسأل ذاته باستغراب لما اتشد إليها بذلك الشكل ماذا فعلت به تلك الفتاه الذي يظهر علي وجهها معالم الحزن الشديد لتفتح شمس عيناها تتدريجيا لتنصدم من تلك المكان لتتحدث بفزع .
/ايه ده انا فين ايه الي حصل .
سليم بابتسامه /ممكن تهدي اطمني انا خبطك بالعربيه فاكره .
شمس بتذكر /ايوه ايوه افتكرت .
سليم بابتسامه /اطمني انتي الحمد لله بخير مفيش حاجه وانا اسف .
شمس بدموع وضيق/انا الي اسفه لاني مكنتش مركزه ابدا .
سليم بابتسامه حانيه وانجذاب يشعر به لاول مره/احكيلي ياريت تثقي فيا انا هساعدك بجد اتكلمي شكلك شايله هم كبير .
شمس بدموع ووجع /فعلا همي كبير اوي انا هربت من بيت والدي ال للاسف بيعاملني زي الكرسي حاجه ملهاش وجود بعد ما درست وتعبت وخدت دكتوراه في القانون والمحاسبة علشان اشتغل في شركه كبيره واحقق ذاتي عايز يجوزني ل واحد صايع رد سجون كان لازم اهرب منه .
سليم بابتسامه ومرح /شبك لبيك انا العفريت الي طلعللك من الفانوس علشان يحققلك كل احلامك .
شمس بدموع واستغراب /ازي .
سليم بابتسامه/انا عندي الشركه دي ومحتاجكك اوي وعندي ي ستي جناح في الفيلا بتاعتي هيبقا بتاعك لوحدك صدقيني عمرك مهتحسي بالأمان اكتر من انك تكوني معايا صدقيني .
شمس بابتسامه /انا مش عارفه ليه واثقه فيك زي ماكون اعرفك من زمان .
سليم بابتسامه وسعاده/وانا كمان نفس الاحساس .
في شركه الطيران الخاصه ب ادهم .
في مكتب يحيي …
كان يحتضنه يحيي بسعاده وفخر فهو دائما يراها كفا في كل شي .
يحيي بابتسامه/نورت مكانك ي كابتن ادهم .
ادهم بابتسامه/شكرا ي افندم انا عرفت أن حضرتك حضرتلي رحله بكره علطول كده .
يحيي بابتسامه/عايزك تتخطا الي حصل وتخرج منه بسرعه وترجع كابتن ادهم احسن طيار في مصر .
ادهم بابتسامه وجديه /اوعدك ي افندم الي حصل ده درس علمني حاجات كتير اوي وان شاء الله هتخطا الي حصل بسرعه البرق والفضل بعد ربنا سبحانه وتعالى ل حضرتك ومراتي الي وقفت جنبي واديتني كل الدافع .
يحيي بابتسامه/ربنا يخليكم لبعض ي ادهم .
ادهم بابتسامه/امين سعادتك .
في القسم ….
في مكتب كينان ..

 

 

كان يجلس بسعاده واشتياق لوظيفته التي يعشقها ليسير عوض الي الداخل وهو يحني رأسه خجلا منه ليبتسم بحنان وحب لتلك الرجل.
/متوطيش راسك كده ي عم عوض انا مش زعلان منك .
عوض بحزن وعتاب لذاته /انا زعلان من نفسي اوي ي كينان بيه مش عارف ازي فكرت كده .
كينان وهو يربت علي يده بحنان/ولا يهمك ي راجل ي طيب انا برضه عارف انت بتحبني ازي هاتلي فنجان قهوه مظبوط علشان اشوف القضايا دي كلها اه الناس مصدقت أن كينان مش جوه الساحه الانحراف كتر في البلد ي عم عوض .
عوض بابتسامه /حمامه .
ليبتسم كينان وهو يرا هاتفهه ينير برساله من معشوقته يضي بكلمه واحده لكن معناها كثير/بحبك ……
في الاداره ….
في مكتب اللواء محمد…
محمد بجديه /ايه الاخبار ي اركان .
اركان بجديه /اطمن سعادتك فيروز وسليم بقوا عليهم مراقبه 24ساعه مش هيغيبوا من تحت عنيا قبل مادخلهم بايدي السجن .
محمد بابتسامه وفخر به /وانا واثق فيك ي اركان .
في عياده دكتوره امراض النساء…
كانت تجلس زينه وهي تمسك يد سيف بقلق بالغ أما هو فكان دائما يطمنها لكي تتحدث للدكتوره بابتسامه جعلت قلبها يصرخ فرحا.
/ها ي مدام زينه عيزاه ولد ولا بنت .
زينه بابتسامه وسعاده/حضرتك بتقويلي ايه الي سمعته دي صوح اتكلمي ابوس ايدك.
الدكتوره بابتسامه/طبعا صح انتي بس خوفتي واستعجلتي بدري شويه لو كنتي استنيتي شويه كنت عرفتي لانك حامل في الشهر الاول الف مبروك .
زينه وهي تحتضن سيف بدموع فرحه لاتتوقف/انا حامل ي سيف حامل الحمد لله ي يارب .
سيف وهو يقبل يدها بعشق وحنان /الف مبروك علينا ي نور عيني الف مبروك .
في فيلا الجوهري …..
كان يجلس ليث بصدمه شديده بعدما استمع الى كل ما فعلته فيروز .
ليث بصدمه /مش ممكن ي داده معقول .
عاليه بغيظ شديد/اه والله شوفت القادره شيطانه استغفر الله العظيم.
ليث بجديه /دي مريضه نفسيه ي داده واضحه جدا .

 

 

فيروز بغيظ شديد/جرا ايه ي ليث بقولك شيطانه عملت الي ابليس نفسه ميعرفش يعمله تقولي مجنونه ده كلام .
ليث بابتسامه/انا مش فاهم هو احنا ليه بنقول علي المرضا النفسين أنهم مجانين بالعكس دول اعقل ناس الظروف الي حواليهم الي بتوصلهم لكده واكيد فيروز دي مرت بحاجه زي كده عقده من اي حاجه وصلتها لكده وانا لازم اتصرف واعالجها .
عاليه بحده /تعالج مين ابعد عن البت دي خالص لتحطك في دماغها تاذيك ي ضنايا دي شيطانه ي ليث .
ليث بابتسامه ثقه /وانا بقا الي هتوب الشيطانه دي ي داده .
علي مائده الطعام….
كانوا يجلسون الجميع وهم يرحبون ب ليث .
صلاح بابتسامه حنونه/حمد لله على السلامه ي ليث ي ابني نورت .
ليث بابتسامه وهو يقبل يده /تسلم ي جدي .
اركان باستفزاز ومرح /ي ساتر جالنا بقا الي هيفضل يدينا في نصايح وقوانين طول الوقت .
ادهم بسخرية/لا ي شيخ وانت فيه حاجه بتنفع معاك اصلا .
ليث بابتسامه/ايوه ي ادهم والله ي ابني دائما اقول انت العاقل فيهم والله .
نور بابتسامه وعشق /فعلا ادهم مفيش زيه .
كينان بمرح وغمزه /ماشيه معاك حلاوه ي عم الدنيا تمام .
ادهم بغيظ /ي ساتر علي عنيك ي شيخ .
هنيه بابتسامه/معلش ي ادهم هو كده عديم الرومانسيه .
كينان بهمس وخبث/لا ي شيخه بقا انا عديم الرومانسيه طب وحياتك عندي لهخليكي تقضي اجمل ليله رومانسيه .
سيف بابتسامه وهو يقبل يدها بحنان/كلي انتي ي قلبي انا عايز الواد يطلع تخنان كده وصحته حلوه.
زينه بابتسامه وسعاده/أن شاء الله.
ليث بمرح وسخرية/لا ي شيخ وان مطلعش تخنان منك انت هيطلع من مين ده انت مشاء الله تبارك الله عليك مبتسبحش جناح فرخه الا لما بتسلم عليه .
زينه بضحك /ههههه عندك حق والله ي ليث .
سيف بغيظ /خمسه عليا وانا اقول مالي مباكلش كده ليه .
اركان بابتسامه وهمس /عقبالنا ي روحي نفسي اوي اخلف منك .
هند بعشق وسعاده/أن شاء الله قريب ي حبيبي بدعي ربنا أنه يكون شبهك في كل حاجه ي حبيبي.
اركان بغمزه وهمس/بحبك .
هند بعشق /وانا بموت فيك ي روحي.
لتسير فيروز الي الداخل لتنظر إليهم بحقد وغل وتوعد لغيرتها الشديده منهم ومن علاقتهم بازواجهم لتؤد الانتقام منهم فقد شعر ليث بذلك في عيناها .
عاليه بغيظ وضيق /ي ساتر يارب وانا اقول الدنيا اكتمت كده ليه .
ليث وهو يقف أمامها بابتسامه /اهلا ي مدام فيروز .
فيروز بجديه /مش انت الي شوفتك الصبح .
ليث وهو يمد يده بابتسامه /ايوه انا ليث ابن خاله اركان تشرفنا .
لتنظر فيروز الي يده بتجاهل له وللجميع لتسير الي الاعلي لتجهز لتلك الخطه الشيطانيه .
عاليه بابتسامه حنونه/متتعبش نفسك ي ليث انت بتحلم الحيه دي مفيش منها أي أمل .
ليث بقوه وثقه /بس انا مصمم ي داده وعارف اني هنجح.
في غرفه فيروز ….

 

 

كانت تمسك فيروز تلك الدواء وهي تنظر إليه بخبث ومكر وانتقام //ههههه مش عمليلي فيها الاخوات المتحدين طيب انا هخليكم متسواش وتموتوا بحسرتكم حبيتيت بس من الدواء ده هيحرموكم من الخلفه طول حياتكم علشان بعد تفكروا مليون مره قبل ماتلعبوا مع فيروز .
في جناح هند وأركان ….
كانت تجلس هند وهي ترتدي حذائها وهي تنظر لتلك الذي يرتدي ملابسه الي عجاله.
هند بغيظ /ايه ي اركان بقالي ساعه عماله بسالك هنروح فين .
اركان بابتسامه وهو يقبل يدها/هنروح مكان حلو اوي ليا انا وانتي وبس محدش غيرنا ي ملكه قلبي هخطفك .
هند بابتسامه /ماشي ي سيدي اخطفني بس اخلي داده تعملي بس كوبايه نعناع علشان معدتي وننزل علطول .
اركان وهو يقبل يدها بعشق/ماشي ي قلبي الف سلامه عليكي.
في جناح نور وادهم….
كانت تقف نور وهي في غايه الجمال ليقترب منها ادهم وهو يقبل رأسها بحنان.
/ربنا يباركلي في الجمال ده .
نور بعشق وسعاده/ويباركلي فيك ي احن راجل في الدنيا.
ادهم وهو يمسك يدها بحنان/يلا ي اميرتي علشان نحتفل سواء بحياتنا الجميله .
في جناح كينان وهنيه…..
كانت تقف هنيه وهي تربط حزام فستانها ليحتضنها كينان وهو ينظر إليها بعشق .
/بحبك ي هنيه وعمري مكنت أتخيل أن أحب كده ابدا .
هنيه وهي تحتضن وجهه بحنان /وانا كمان بحبك جوي ي مالك قلبي.
في جناح سيف وزينه….
كانت زينه ترتدي تلك الملابس الواسعه ليقترب منها سيف بابتسامه.
/ايه ي روحي مش لدرجه دي ده البيبي لسه صغير اوي .
زينه بسعاده لا توصف /لا ي اخويا انا مش عايزه يبقا مضايق واصل يقعد جوه براحته كده .
سيف بابتسامه/والله انا والواد ده هتكون اللد أعداء علشان هياخدك مني كده .
زينه بابتسامه وحنان /انا محدش يقدر ياخدني منك ابدا وهو الواد ده مش حته منك علشان كده انا بحبه وبحب ابوه .
سيف بابتسامه وعشق /وأبوه والله العظيم بيموت فيكي ..

 

 

في الاسفل …
كانت تقف فيروز خارج المطبخ بشر تنتظر لتنفيذ تلك المخطط بعدما سمعت بمكالمه هند وعاليه فبالفعل قد فعلت عاليه الي هند كوبايه نعناع.
عاليه بفزع /ي نهار اسود ده نسيت الدواء بتاع صلاح بيه اروح ادهوله وبعدين ارجع اودي النعناع لهند .
لتسرع فيروز بحقد وانتقام وهي تفتح تلك العلبه لكنها لم تشعر الا بتلك اليد التي تكمامها ليسحبها الي الخارج ..

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية عشقت صعيديه)

‫7 تعليقات

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى