رواية عشقت صعيديه الفصل الخامس عشر 15 بقلم رنا أحمد
رواية عشقت صعيديه الجزء الخامس عشر
رواية عشقت صعيديه البارت الخامس عشر
رواية عشقت صعيديه الحلقة الخامسة عشر
في فيلا الجوهري …
كان يسحبها بترقب الي الخارج تحت تذمرها ليبعد بيها بعيدا لتتدفعه بغيظ شديد لتتحدث بغضب .
/انت ايه ي مجنون انت حد يعمل الي انت عملته ده .
ليث بغضب شديد/والي انتي كنتي عايزه تعمليه يتقال عليه ايه أن شاء الله لدرجه دي انتي شيطانه مفيش حاجه في دماغك غير اذيه الناس مش عايشه علشان كده.
فيروز بعصبية وغيظ/وانت مالك ايه دخلك في الي بعمله .
ليث بحده وقوه/انا مصمم اني اساعدك انك تتغيري تقدري تحكيلي الي جواكي ايه الي وصلك لكده ايه الي خلق جواكي كل الشر ده للناس مين الي اذاكي وخلاكي انتي كمان تاذي الناس .
فيروز بغيظ وسخرية/لا ي شيخ بقولك ايه جو الدكتور المحترف الي انت عايش فيه ده مش هيجيب معايا اي نتيجه هتفشل فاحسالك تشوف غيري تتضيع معاه وقتك اكتر ي دكتور .
ليث بجديه /هند اذاتك في ايه ليه عايزه تتدمري حياتها واوعي تقويلي انك بتحبي اركان والكلام الفاضي ده لاني مش هصدقك.
فيروز بغل وحقد ودموع /انا مش بكره هند بس انا بكرهم كلهم .
ليث وهو يمسك يدها بحنان /ليه احكي صدقيني لو خسرتي كل حاجه انا جنبك انا مصمم اساعدك .
فيروز بوجع ومراره/متتعبش قلبك معايا ي دكتور لانك مش هتوصل ل حاجه.
ليث بحده وغيظ وهو يسحبها الي تلك الغرفه بغيظ شديد ليدفعها بداخل الغرفه وهو يغلقها بغيظ .
فيروز بغيظ وصراخ/افتح ي ليث افتح انت مش هتكسب حاجه من الي انت بتعمله ده افتحلي خرجني .
ليث بعصبية وغيظ/مش هتخرجي ي فيروز قبل ماتقرري انتي بنفسك تتغيري وتبقي واحده تانيه غير فيروز الي ماشيه تاذي في الناس وبس .
فيروز بحده وغيظ/مش هيحصل ي ليث مش هيحصل مش هكون ضعيفه مش هسيب حد يستحقوا عليا مش هيحصل ي ليث .
ليث بحده وغيظ/يبقا خلاص هتفضلي في الاوضه مش هتخرجي منها ابدا غير لما تقرري تحكي كل حاجه وتساعديني أن اغيرك من اول وجديد .
فيروز بوجع ومراره/مش هيفرق حاجه صدقني لأن الجديد مش مكمن يمسح القديم ولا يغيره .
ليث بابتسامه امل/لا ي فيروز ممكن صدقيني كل حاجه ممكن تتغير هسيبك دلوقتي لما تحبي تتكلمي انتي عارفه هتعملي ايه كل حاجه هتحتاجيها هتلاقيها عندك وانا مش هفقد الأمل سامعه ي فيروز مش هفقده .
فيروز وهي تسقط أرضا بدموع وهمس /انت عايز مني ايه ي ليث ليه مصمم تخليني افتح في دفاتر قديمه عملت المستحيل علشان اقفلها.
ليسرع ليث اللي الخارج بتنهيده وهو يتذكر حديثه هو وأركان …
فلاش باك…
في الجنينه …
كان يجلس اركان بصدمه من حديث ليث.
اركان بغيظ /انت باين عليك اتجننت فعلا زي ماقلت داده عاليه تعالج مين ي ابني فيروز ده شيطانه ماشيه علي الارض .
ليث بقوه وثبات /انا متاكد ان الشيطانه دي جواها انسانه كويسه ومحتاجة حد يساعدها ارجوك ي اركان تسمحلي أن اعمل ده متقلقش انا عارف انها في الاول والاخر مرائتك وانا هراعي ده صدقني .
اركان بجديه /علي فكره هي مش مراتي .
ليث بصدمه /نعم ازي ي عني مش مرائتك مش فاهم .
اركان بجديه /انا طلقتها بعد خروج ادهم وكينان علطول مكنتش طايق اخليها علي ذمتي ولا ثانيه واحده بس طبعا هي متعرفش علشان اتقي شرها.
ليث بابتسامه/كده انت سهلت عليا كتير يبقا محدش يشغل دماغه بالي هعمله وصدقوني هتشكروني لما تشوفوا النتيجه.
في أحدا الكافيهات الفاخمه….
كانت تسير هند الي الداخل وهي تمسك يد اركان فكانت تنظر إلي المكان الفارغ من الناس لكنه ملئ بالالوان الزاهية والشموع الملونه فحقا المكان كان في قمه الرومانسيه لياخذها اركان وهو يجلسها برومانسية .
هند باستغراب /واه عاد جرا ايه ي اركان هو مفيش غيرنا هنه ولا ايه .
اركان وهو يقبل يدها بعشق /تفتكري لما القمر يكون موجود النجوم تنفع تظهر .
هند بابتسامه وعشق/وبعدين معاك ي سي اركان انا مش قدك ايه كل الكلام الحلو ده والدلع ده كله .
اركان وهو يقبل يدها بعشق/دي اقل حاجه علشان اشكرك علي كل الي عملتيه معايا واعتزرلك علي غبائي انا كنت عامل نفسي فاهم في كل حاجه واني مفيش حاجه ممكن تخدعني بس انتي بقا كشفتيلي العكس معرفش لولاكي كان ممكن يحصلي ايه ي هند.
هند بعشق وسعاده/انا الي من غيرك كنت هتضيع ي اركان كنت ليل ونهار بحلم باليوم الي هكون فيه مرائتك ومعاك لما جدي صمم أنه يجوزنا لبعض كنت عامله عاد اني مش طايقه بس من جوايا كنت هموت من الفرحه والأرض مكنتش شيلاني من الفرحه .
اركان وهو يقبل يدها بعشق /انا الدنيا كلها ❤️ مش ممكن تكفي فرحتي بيكي وعلشان كده الملكه ممكن تسمحلي بالرقصه دي فاكره زمان لما كنتي تشوفي مشهد رقص في التلفزيون وتقويلي لما اكبر هبقا ارقص معاك كده يلا احنا فيها .
لياخذها من يدها بحنان ليأخذها الي أحضانه ليسرحوا سويا في اجمل ليالي العشق 💞💞💞💞.
علي أحدا الشواطئ ..
في إليخت المخصص ل عائله الجوهري.
كان يقف كينان وهو يختتضن هنيه بعشق وسعاده أما هي فكانت تمسك به بخوف شديد.
كينان بابتسامه ساحره/ايه ي هنيه مالك ي روحي .
هنيه بخوف شديد/خايفه اوي ي كينان لا البتاع ده يعطل بينا ولا يغرق هي دي المفاجاه ي سي كينان مكنا اجرنا مركب وخلاص .
كينان بضحك /هههههه تصدقي أن انا غلطان انتي مش وش رومانسيه اخرك تقعدي علي الشط وتنزلي رجليكي في المياه بس كده .
هنيه بغيظ شديد/أكده ي كينان بتتريق عليا تشكر ي ابن الناس تشكر .
كينان وهو يحتضنها بعشق/روح قلبي انا بس عايزك تثقي فيا وانك طول مانتي معايا انتي في امان .
هنيه بابتسامه وقد بدأ يتلاشا خوفها /انت الامان بالنسبه الي ي كينان انت كل حاجه ليا في الدنيا دي .
كينان وهو يقبل يدها بعشق /يبقا خلاص انسي كل حاجه وافتكري أنك مع حبيبك الي بيخاف عليكي اكتر من نفسه .
في المعز والحسين ….
كانت تسير نور بسعاده وراحه لتلك الاماكن المقدسه .
نور بابتسامه وسعاده/ياه ي ادهم متتصورش قد ايه الواحد مبسوط أنه جيه هنا .
ادهم بابتسامه وسعاده /الحمد لله ي حبيبتي كنت خايف اوي لتتضيقي انك جبتك هنا ومعملتش زي اركان وكينان بس والله هنا احسن بكتير .
نور بابتسامه وسعاده/طب احسن بكتير هو فيه احسن من الأماكن دي ي ادهم .
ادهم بابتسامه وعشق /كل يوم بحبك اكتر ي نور وبحمد ربنا أنه رزقني بيكي انا بحبك اوي ي نور اوي .
نور بعشق وسعاده/وانا كمان ي ادهم بحبك اوي وبدعي ربنا دايما يباركلنا في حياتنا .
ادهم بابتسامه/امين يارب .
علي الكورنيش …
كانت تجلس زينه بغيظ شديد من ذلك الذي يجلس وهو يأكل الب والسوداني بمنتهي البرود .
زينه بغيظ شديد/حسره عليا كل واحده سهرانه مع جوزها في مكان شكل وانا قعده باكل لب وسوداني تقولش متجوزه قرد .
سيف بغمزه ومرح /مقبوله منك ي عسل انت والله المكان ده مافيه احسن منه الهواء جميل ومعنا الاكل هنعوز ايه تاني .
زينه بغيظ شديد/ده بدل ماتقول اني معاك وانك مش عايز حاجه تاني من الدنيا بس كيف لازما تتضمن بطنك الاول .
سيف بضحكه عاليه/هههههه قسما بالله انتي الي ف القلب .
زينه بلهفه كالاطفال /سيف دره عايزه دره .
سيف بابتسامه/عنيا ي حبيبتي ثواني .
احدا الشباب بوقاحه /ايه ده الحلاوه ياض ودي سيبنها لوحدها كده اوي .
الشاب الثاني بسكر/طب يلا ي معلم دي مينفعش تتساب.
ليقتربوا من زينه التي تراقب سيف بابتسامه.
الشاب بوقاحه /ايه ي عسل قاعد لوحدك ليه .
الثاني بسكر/متخافيش ي عسل ده احنا هنبسطك علي الاخر .
زينه بخوف ورعب /سيف سيف .
الشاب وهو يمسكها من يدها بحده /سيف مين انتي هتيجي معايا ي حلوه .
سيف بغضب جحيمي وهو يلكمه /ده انا الي هخدك علي القبر ي روح امك .
الشاب الثاني وهو يشهر مطوته بشر /لا بس هناخدك معانا ي حلو ليطعن سيف ببطنه بغل وغيظ
زينه بدموع وصراخ والم شديد ببطنها /سيف سيف .
ليجتمعوه الماره بغضب جحيمي ليتم القبض علي هولاء الشباب ويتن نقل سيف وزينه الي المشفي .
في فيلا سليم ….
كانت تسير شمس بانبهار بتلك الطراز الفخم .
شمس بابتسامه/بجد الفيلا حلوه اوي .
سليم بابتسامه وسعاده/بجد الحمد لله انها عجبتك اوعدك انك هترتاحي وهتكوني في امان .
شمس بابتسامه/أن شاء الله ممكن اعرف فين المطبخ علشان اعمل اكل .
سليم بابتسامه/لا طبعا انتي مش هتعملي اي حاجه لانك لازم ترتاحي انا هبعت اجيب اكل من بره ونتعشاء سواء تحبي اطلبلك ايه .
شمس بابتسامه خطفت قلبه/اي حاجه انت بتحبها اكيد هتعجبني لاني بثق في زوقك عن اذنك اطلع اغير هدومي واتوضا واصلي عن اذنك .
سليم بسعاده وهمس /انت جرالك ايه ي سليم اول مره تتشد لوحده كده عملت فيك ايه البنت ليه صممت أنها تعيش معاك وانت بتحاول تبعد عن كل الناس مش خايف تتكشفك وتكشف شغلك قلبك شكله المره دي هيضيعك ي سليم والغريب انك مبسوط بالي بيحصل ده اروح اطلب العشاء….
في فيلا الجوهري….
كان يقف ليث أمام الباب لتسرع فيروز وهي تشعر بأحد يقف بالخارج .
فيروز بضيق وزهق /من فضلك ي ليث خرجني وانا اوعدك اني مش مش هعمل حاجه تاني .
ليث بابتسامه لتلك الطفله الذي يقسم أنها تحملت الكثير والكثير /بتحسسيني اني ابوكي وانك بتتطلبي مني العفو علي غلطه مش هتكرريها بس انا بقا طمعان في اكتر من كده طمعان انك تكوني واحده تانيه غير فيروز الي الكل شايفها وعارفها وعارف نهايتها انا بقا عايز عايز اغير النهايه دي ل غير المتوقع .
فيروز بدموع وحرقه/صعب ي ليث صعب.
ليث بحده وقوه/مفيش حاجه صعبه ي فيروز كل حاجه تخصنا احنا الي متحكمين فيها ارجوكي ي فيروز ساعديني ارجوكي .
فيروز بدموع بمراره وهي تسترجع الماضي المؤلم /طب افتحلي وانا هقولك علي كل حاجه.
في المستشفي ….
كانوا الجميع يقفون أمام غرفه العمليات بدموع ورعب فلاثنان داخل غرفه العمليات كان الجميع يدعو الله أن ينجيهم ليخرجوا الأطباء ليسرعوا إليهم .
اركان بفزع وخوف /خير ي دكتور طمنا ابوس ايدك.
الدكتور بجدية /البشمهندس سيف الحمد لله كويس قدرنا ننقذ الموقف والحاله شبه مستقره .
هند بفزع ودموع /واختي زينه اخبارها ايه.
الدكتوره بأسف/للاسف البيبي ومكنش فيه قدامي حل غير اني أشيل الرحم واضح انها تعرضت لحاله رعب وخوف كبيره انا اسفه عن اذنكم .
ليسرعوا الفتيات في البكاء الشديد علي حال اختهم لتقترب هند بدموع وشراسه من أركان .
/فرحان أن اخوك بخير مش كده بس اختي الي خلاص حياتها انتهت وخسرت ابنها وحياتها وكل بسبب اخوك .
اركان بحزن شديد/انا مقدر الي انتي فيه علشان كده مش هرد عليكي متنسيش أن الي راح ده ابن اخويا زي ماهو ابن اختك وحزني عليه ميتقدرش باي تمن .
هند بغيظ وشراسه /لا متقلقش علي اخوك دلوقتي يروح يتجوز علشان يخلف ويسيب اختي تموت بحسرتها وأنها عمرها مهتكون ام وكل ده بسبب اخوك .
ادهم بحده /قصدك ايه ي هند الي حصل ده قضاء وقدر .
هند بدموع ووجع/لو مكنش اخوك وداها الاماكن دي مكنش ناس زباله زي دول اتعرضولها مكنش حصل كل ده واصل .
هنيه بدموع والم /كفياكي عاد ي هند المفروض اننا نفضل جنب هند مش وقته الكلام ده .
هند بغضب ودموع/لا وقته ي هنيه وقته تقدري تقوليلي اختك لما تفوق وتعرف الي حصل هتعمل ايه وكل ده بسببه بس انا هقول ايه ملعون ابو الحب الي بيذل ده ويخلي الإنسان يخسر كل حاجه كان المفروض أنه يخاف عليها مكنش لازم يدخل معاهم في خناقه ويخوفها لدرجه انها تسقط وابنها يموت هو السبب منه لله منه لله .
اركان بدمع يتلألأ في عيناه وهو ينظر إليها بحسره /ي خساره كنت متخيل انك ممكن تعملي اي حاجه علشاني ي عني لو الي حصل معاهم ده حصل معانا كنت ساعتها هتتخلي عني وتحميلني المسؤوليه يمكن تتمني موتي كمان علشان يبرد نارك مش كده كأنه مش مرمي جوه من الحياه والموت علشان كان بيدافع عنها كأنه الي راح ده ابنها في لوحدها مش ضناه ليسرع اركان من أمامها تاركا لها دموع تسير بلا توقف فهي تعتبر اخواتها هم بناتها فقلبها يحترق علي زينه وما وصلت إليه لم اقصد جرحه بذلك الشكل ترا فماذا سيكون القادم ؟؟؟.
يتبع…
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية عشقت صعيديه)