روايات

رواية عشقت صعيديه الفصل الثامن 8 بقلم رنا أحمد

رواية عشقت صعيديه الفصل الثامن 8 بقلم رنا أحمد

رواية عشقت صعيديه الجزء الثامن

رواية عشقت صعيديه البارت الثامن

رواية عشقت صعيديه الحلقة الثامنة

في فيلا الجوهري تحديدا جناح هند وأركان كانت تقف هند بصدمه شديده لتلك الذي تجلس تحتضن اركان بكل تمللك وتنظر إليها بحقد وغل وكره.
هند بغضب شديد/قومي من جنبيه ي حيه انتي كيف اصلا دخلتي هنه .
فيروز باستفزاز وهي تقبل اركان لتسند رأسه علي تلك الوساده لتقترب منها بغيظ وغل.
فيروز بكره وانتقام/انت طبعا عارفه انا ممكن اعمل ايه كويس فأكيد مش هغلب اني ادخل هنا القصر .
هند بغضب جحيمي /ايوه طبعا عارفه زين تاجره مخدرات وقتاله قتله اكيد مش هتغلبي بس انا بقا مش خايفه منيكي واحسالك تخرجي من هنه وتبعدي عنينا واصل لانك لسه متعرفنيش عاد.
فيروز بحقد وغل/لا عرفاكي كويس انتي أحقر مني مليون مره عرفتي ازي تخلي واحد في ذكاء صلاح الجوهري أنه يسمعلك ويصدقك معلمه .
هند بحده /انا مكدبتش واصل انا قولت الحقيقه انتي واخوكي تجار مخدرات وكنت واخدين اركان سكه علشان توصله اللي عاوزينه وانا كان لازما اتصرف كنت مستحيل اسيبكم تاذوه واصل .
فيروز بغضب جحيمي/انتي كدابه بطلي بقا دور خضره الشريفه الي عايشه فيه ده انتي بتحاولي تثبتي لنفسك انك عملتي الصح بس انتي كدبتي لفقتي قصه ل صلاح الجوهري وخلتيه يصدقها وبعدتيني عن اركان بس اركان مسيره يعرف الحقيقه وهيكون ليا لوحدي ي هند .
هند بصراخ وشراسه عاشقه /مش هيحصل واصل ي فيروز انا عمري محبيت في حياتي غير اركان طول عمري قلبي وعنيا محبوش غيره كنا دائما مع بعض لحد مادخلتي انت واخوكي في حياتنا ودمرتي حياتنا بس انا مش هسيب اركان ليك سامعه .

 

 

فيروز بحقد وغل/خليك فاكره كويس الكلام ده قريب اوي اركان هيكون ليا لوحدي وهيطلقك ويرميكي في الشارع خليكي فاكره كويس الكلام ده .
لترحل فيروز بحقد وغل كالرياح لتشعر هند بوجع ومراره من تلك اللحظه فهي تعلم أن فيروز ليست بالسهله ليعلن قلبها تمرده لن ييأس لتقترب منه بشراسه وهي تمسك ذلك المنديل المبلل لتمسح بغيظ اثار قبلاتها علي وجهه لتحتضنه بدموع وعشق وهي تنظر إليه فلتشكر ذلك الدواء الذي جعله يغرق في ثباتا عميق .
/انا اسفه ي اركان بس صدقني انا عملت كده علشان بحبك حتي لو كنت انانيه وانا عارفه انك كنت بتحبها بس انا بحبك أكثر والله العظيم مش هقدر اعيش من غيرك والله مهقدر هند الي الكل بيشوفها قويه ضعفها كله في عشقها ليك انت روحي ي اركان ومحدش بيعيش من غير روحه .
لتغفا بين أحضانه غير عابره لاي شي .
في شرم الشيخ….
كانوا يجلسون سويا فكان ادهم يتحدث بغضب جحيمي بعدما راه علي كثير من مواقع التواصل الاجتماعي ذلك الفيديو الذي صورته له سميه وهو يقبل نور .
كينان بضيق /اهدا بس ي ادهم وان شاء الله هنعرف مين الي عمل كده .
سيف بحده /وبعدين دي مرائتك ي عني تحت صباعك في عين التخين .
ادهم بغيظ وجنون /هو انا محروق غير علي نور مرائتي الي ظهرت الكل بس انا الي غلطان انا مش عارف ايه الي حصلي بقيت عامل زي العيال الصغيرين الي مش واعيين لتصرفتهم ابوس مرائتي كده قدام الناس ي نهار اسود.
كينان بحده /قولتلك متلموش نفسك ي ادهم واحنا هنوصل للعمل كده وناخد جزاءه .
ادهم بحده /الي عمل كده حد عارفني اوي وعايز ينتقم مني كلامه بيقول كده بس مش قادر اوصل للحد انا ماليش اي أعداء .
سيف بجديه / لا دور ي ادهم اكيد هتلاقي المهم هدي نور الي منهاره دي هي ملهاش ذنب في حاجه.
في غرفه ادهم ونور ….
كانت تجلس نور بدموع فهو قد تعصب عليها بدون سبب فما ذنبها هي لم تفعل شي خاطئ ليقترب منها وهو يقبل يدها بحنان واعتزار .
/حبيبه قلبي انا اسف صدقيني مقصدتش .

 

 

نور بعصبية ودموع /لا ي ادهم مش هسامحك دي مش اول مره كفايه المره بتاعه الصبح انت لمابتتعصب من حاجه مبتشوفش غير انك تجرح وبس الي حصل ده كمان ذنبي ايه فيه علي فكره انا مش فارق معايا لانك جوزي ي ادهم لكن انت مفكرتش غير في شكلك قدام الناس زي ماتكون بتستعر مني .
ادهم بغيظ /ايه الي بتقوليه ده انتي اتجننتي انا مخنوقه من الي حصل ليه شيفاها حاجه سهله .
نور بعصبية وغيظ ودموع /هي عاد مش حاجه سهله علشان كده لازم ننزل مصر علشان تحلها براحتك وانا خلاص مبقتش طايقه القاعده هنا الي حصل ده حد قصدك انت ي ادهم انا بقول نرجع مصر علشان ده اصلا مبقاش شهر عسل .
ليعلن هاتف ادهم عن رساله من مدير شركه الطيران الذي يعمل بها ليطلب منه الحضور فورا الي الشركه غدا ليتنهد بوجع ومراره فمن الواضح أن القادم سيكون الاصعب ….
ليتفقوا جميعهم علي الرجوع الي القاهره …
في فيلا سليم المنشاوي..
كانت تجلس بدموع ووجع وهي تتذكر ملامحه التي باتت تعشقها والتي كانت تشتاق إليها .
سليم بحده/ارتاحتي كده لما شوفتيه.
فيروز وهي تمسح دموعها بغيظ شديد/لا مرتحتش ي سليم انا مش هقدر اصبر اكتر من كده مهما كان اركان بيحبني وحتي لو لسه بيحبني وجوده معاها في حضنها غصبن عنه هيخليه يتعلق بيها هي وانا ليمكن اقبل بكده ابدا بس بصراحه كنت غبيه لما فكرت اقتلها واريحها من الي هتشوفه بس بصراحه لا لما تعيش وتشوف اركان في حضني ساعتها هي الي هتموت نفسها وأبقا انتقمت منها بجد .
سليم بحده/وده هيحصل ازي أن شاء الله.
فيروز بشر وانتقام /ماهر لازم ينفذ الخطه بتاعه ادهم وساعتها هتعرف بقيه الخطه مع سيف و كينان اخوات اركان هما نقطه ضعفه الوحيده الي لازم استغلها علشان ارجع اركان ل حضني من تاني وادمر هند.
في قصر الجوهري….
كان يجلس صلاح وهو يقرأ أحدا الكتب كعادته ليصعق من الذين يسيرون الي الداخل ليتحدث باستغراب /ايه ده ايه راجعكم بدري كده .
ادهم بضيق وزفر/كفايه اسبوعين اوي ي جدو عندنا شغل كتير عن اذن حضرتك يلا ي نور .
كينان بابتسامه/اخبارك ايه ي جدو .
هنيه بابتسامه ولهفه /امال عاد هند اختي فين ي جدي .
صلاح بابتسامه/هتكون فين ي عني في الجناح مع جوزها ي هنيه .
زينه بابتسامه وهمس ل هنيه /شوفتي ي اختي مش عاوزه مش عاوزه اهي مبتسبوش ولا ثانيه واحده اها .
هنيه بابتسامه/عندك حق ربنا يسعدنا كلنا يارب .
سيف بمرحه المعتاد /داده عاليه فين الاكل ده انا واقع من الجوع .
زينه بضحك /هههههه ي شيخ اتقي الله ده انت كنت قربت تاكل الناس الي هناك .

 

 

في جناح هند وأركان…..
كان يحاول اركان أن يفتح عيناه تتدريجيا لتملل في فراشه ليشعر بثقل شديد علي صدره لينظر بغيظ لتلك النائمه بعمق داخل أحضانه وكأنها تخاف علي أن ياخده منها أحد .
اركان بغيظ شديد/هند هند قومي نايمه كده ليه .
هند بابتسامه عشق /معلش مخدتش بالي عامل ايه دلوقتي .
اركان بغيظ وزفر/كويس ممكن تسبيني بقا ادخل الحمام اغير هدومي .
هند بجديه /طب يلا هساعدك .
اركان بحده /هو الموال ده مش هيخلص ولا ايه قولتلك ابعدي عني انا مش محتاج مساعده من حد وخصوصا منك انتي .
هند بدموع ووجع/براحتك ي اركان براحتك افضل انتقم مني كده علشان كنت خايفه عليك الي انت عايزه اعمله .
اركان بغيظ وحده /اسمعي لما اقولك احنا كام يوم ونتطلق اطمن بس علي حياه اخواتي وساعتها كل واحد فينا يروح ل حاله احنا فيه حاجات كتير بينا انكسرت زمان مستحيل تتصلح .
هند بغيظ ووجع/فيروز مش كده لسه بتفكر فيها لسه بتحبها ي اركان.
اركان بتنهيده وجع/انا مبقتش اعرف احب ولا عايز اصلا احب كل لما بحب حد بيصدمني وبيكسرني زيك انتي وهي فيريت ترحمي نفسك من الي بتعمله مش هيوصلك لحاجه.
ليسير اركان سريعا الي الداخل لتمسح هند دموعها سريعا لتتحدث بثقه وغرور وخبث أيضا.
/مش هياس ي اركان ومش هخليك تتطلقني ابدا وانا عارفه زين انا هعمل ايه.
في جناح نور وادهم….
كانت نور تفرش الكنبه بحزن شديد ليقترب منها ادهم بحزن شديد عليها وعتاب لذاته .
/نور من فضلك متعمليش كده انا مكنش قصدي صدقيني .
نور بعصبية وضيق/لا ي ادهم دي مش هتبقا اول ولا آخره مره وانا مش هستحمل أن كرامتي تتهان كده تاني سبني ي ادهم اريح اعصابي شويه وانا فين ي عني مانا معاك اهو .
ادهم بوجع ومراره/معايا فين وانتي بعيده كده وانتي عارفه اني مبعرفش انام غير في حضنك .
نور بحزن والم /تصبح علي خير ي ادهم .

 

 

في جناح هنيه وكينان …
كانت تجلس بشرود ليقترب منها كينان وهو يقبلها بعشق/الجميل سرحان كده في ايه .
هنيه بابتسامه/ابدا ي حبيبي مفيش بفكر في حكايه الشغل زي بصراحه مش قادره اصدق اني ممكن أشتغل وانجح واحقق الي طول عمري بحلم بيه .
كينان بابتسامه/علي فكره انا مش عجباني حكايه الشغل زي بس انا مبحبش ازعلك ابدا .
هنيه بلهفه وسعاده/لا وحياه اغلا حاجه عندك ي كينان مترفض ده انا مصدقت اعمل حاجه مفيده في حياتي .
كينان وهو يقبلها بعشق ولهفه /ولما وقعتيني في حبك مكنتش حاجه مفيده .
هنيه وهي تقبل يده بعشق /ده احلا حاجه حصلت في حياتي كلها .
ليحملها الي أحضانه وهو يعزف اجمل موسيقي العشق 💞❤️❤️❤️❤️.
في جناح سيف وزينه….
كان يجلس سيف وهو يحدث موظيفيه في الشركه لتقترب منه زينه بابتسامه بعدما أنها مكالمته .
/بقولك ايه ي سيف كنت عايزه اتكلم معاك في موضوع كده .
سيف بابتسامه وهو يقبل يدها/خير ي روحي .
زينه بابتسامه/بصراحه فيه ملجأ لدار الايتام الي وراء القصر كنت عايزه اشتغل فيه .
سيف بابتسامه واندهاش /واشمعنا دار الايتام ي عني .
زينه بدموع ووجع/علشان طول عمرنا ايتام ي سيف وانا طول عمري بحب الاطفال وبالذات الأيتام لأنهم بيبقوا محتاجين لكل ايد تتطبطب عليهم ارجوك ي سيف مترفضش.
سيف وهو يحتضنها بعشق/وانا ايه الي يخليني ارفض ي روحي من بكره تشتغلي فيه ده انتي بنتي وحبيبتي والي تامري بيه يتنفذ بالحرف بس مشوفش دموعك دي ابدا .
زينه بابتسامه عاشقه /ربنا يخليك ي حبيبي .
في جناح الشباب …
كان يقف اركان بغضب جحيمي مما يسمع .
/وانت ازي متكلمنيش في ساعتها وتقولي ي ادهم .
ادهم بضيق وزفر /ي عني هتعمل ايه ي اركان الي حصل حصل والغلط كان غلطي من البدايه اني اعمل كده في الشارع صحيح الحب بيذل .

 

 

كينان بحده /ل خامس مره هقولك انت مغلطتش ي ادهم دي مرائتك .
اركان بحده /ولا يهمك قسما بالله اليله لكون عارفلك مين الي عمل كده .
ادهم بضيق وزفر/المصيبه أن مدير الشركه طلبني اكيد هيخليني اقدم استقالتي ومش عارف أصلا هوري وشي للناس ازي .
اركان بجنون وغضب /انت عايز تجنني ي ادهم صح دي مرائتك ي ابني قوم تسمح ل حد يكسرك أو يهينك فاهم .
سيف وهو يأكل كعادته /انا برضه بقوله كده ي اركان ي اخويا .
ادهم بضيق وزفر/ربنا يستر .
ليعلن هاتف اركان عن رساله من مجهول محتواها جعله يصعق بشده .
(خالي بالك من اخواتك لاني الي جاي هيكون صعب )لينظر أمامه بشرود وقلبه يخفق الما ممن تكون تلك الرساله .
عاليه بابتسامه/يلا ي ولاد السفره جاهزه علشان تتعاشوا .
في الخارج …
كانوا يسيرون الشباب بجانب زوجاتهم الا اركان الذي ينظر إليها بتجاهل ولا مبالاه لتبتسم بخبث لتنفيذ خطتتها لتصرخ بفزع وهي تتدعي الدوخه الشديده .
هند بخبث ومكر/اه الحقني ي اركان الحقني .
اركان وهو يمسكها بلهفه وقلق /فيه ايه مالك .
هند بخبث ومكر/معرفش بقالي يومين كده دايخه ومش طايقه نفسي واصل .
نور بقلق /مالك ي خيتي بس .
عاليه بابتسامه مشرقه /هند حبيبتي الدوخه دي من امتا .
هند بخبث ومكر وهي تشعر أنها قد وصلت لما تريد /اه ي خالتي عاليه من يومين كده ومش طايقه رائحه الوكل واصل .
عاليه بابتسامه حنونه وسعاده/اللهم صلي على النبي دي بشره خير .
اركان باستغراب وغيظ/فيه ايه ي خالتي .

 

 

عاليه بابتسامه وسعاده /مبروك ي اركان ي ولدي هند حامل.
هند بخبث ومكر/اه ي خالتي عاليه انا حاسه برضك أن الي انا فيه ده من الوحم .
اركان بغيظ شديد وصراخ /نعم ازززي .
صلاح بابتسامه وضحك /ههههه شوف الواد عقله طار هو الي ايه ازي الف مبروك ي هند ي بنتي ي ام الغالي .
كينان بابتسامه وغمزه /اه ي جاحد علطول كده مبيتضيعش وقت انت .
ادهم بابتسامه وسعاده /الف مبروك ي حبيبي .
اركان بغيظ شديد وتوعد وهمس /عملتيها فاكره انك كده هتكسبي بكدبتك دي .
هند بخبث ومكر/ايوه هكسب هكسب اني هفضل جنبك اكبر وقت ممكن ي ابو الغالي.

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية عشقت صعيديه)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى