رواية عشقت خائنة الفصل الخامس 5 بقلم حبيبة مصطفى
رواية عشقت خائنة الجزء الخامس
رواية عشقت خائنة البارت الخامس
رواية عشقت خائنة الحلقة الخامسة
وفجأ صوت طلق نار وصري*خ
شروق بصر*خة:ماااااااازن
ملك بتبص تشوف مين عمل كدا شافت واحد ماشي بيجري وبيركب عربيته ومشي
ملك بصدمه وصوت واطي: براء
البراء:اي ي ملك
ملك:انا حاسه انو اللي عمل كدا فارس
البراء:ازاي واي اللي هيجيب فارس أمريكا وهيعرف منين انو مازن هنا ويعمل كدا ليه
ملك:معرفش عرف منين بس انا شوفت واحد بيجري ضهره زي فارس وفارس شايل كتير من مازن وكان عاوز ينتقم منه ومني
شروق بصر*خة وبكاء: انتو قاعدين بترغوا في ايه حد يجيب الإسعاف ماازن بيموت
البراء: استنى انا هرن على الإسعاف دلوقتي
جات الإسعاف واخدت مازن
في المستشفى
الدكتور يزن: بسرعه انقلو المريض غرفه العمليات
شروق قعدت في الأرض وبتبكي ومنهاره
ملك بزعل حطت ايدها على كتف شروق: خلاص اهدي ي شروق هيكون بخير ان شاء الله اهدي عشان متتعبيش
شروق بزعي*ق وبتبعد يد ملك عنها: ابعد عني متلمسنيش انتو اصلا اللي خططوا ل كل دا عشان تنتقموا منينا
ملك: والله احنا معملناش حاجه اكيد مش هتوصل اننا نقتل
البراء: احنا هنسيبك دلوقتي تقولي اللي عايزاه عشان الحاله اللي انتي فيها واحنا معملناش حاجه احنا عمرنا ما ننزل بمستوانا زيكم
البراء: يلا ي ملك نشوف الدكتور
ملك: يلا
وأخد ملك وراحو يشوفو الدكتور
اول ما راحو عند غرفه العمليات الدكتور يزن طلع من الغرفه
الدكتور يزن:ملك انتي اي اللي جابك هنا عاش من شافك
ملك بابتسامه: دكتور يزن عامل اي
الدكتور يزن: انتي اي اللي جابك هنا المستشفي
ملك: جايين تبع مازن
الدكتور يزن: أنتي تعرفيه
ملك: اه كان زميلي في الكليه اللي انت كنت فيها بتديني
ملك:لاكن انت ازاي دكتور في المستشفى وانت كنت دكتور في جامعه
الدكتور يزن: انا اصلا دكتور جراحه وفي مره فشلت في عمليه من 3سنين فاستبعدت من الطب وحاولوني للتدريس في جامعه الطب بس الحمد لله رجعوني تاني من 5 شهور اكون طبيب وبعمل عمليات الحمدلله دلوقتي تقريبا انا احسن واحد هنا في المستشفى
ملك: طب الحمد لله
الدكتور يزن: ومين دا مش هتعرفينا
ملك: دا البراء كان صديقي في الثانوي
ملك: براء دا دكتور يزن كان دكتور بيديني في الكليه في القاهره
البراء: اهلا يا دكتور اتشرفت بمعرفتك
دكتور يزن: اهلا و سهلا بيك يا براء
ملك: دلوقتي مازن عامل اي يا دكتور
الدكتور يزن: الحمدلله تخطى مرحله الخطر وهنحوله غرفه عاديه
ملك وبراء: الحمدلله
الدكتور يزن: مين اللي عمل فيه كدا
ملك وبراء في نفس الوقت: منعرفش
الدكتور يزن: احنا هنفتح محضر ولازم نعرف في أقرب وقت ممكن
ملك: تمام يا دكتور
دكتور يزن: وانتي عامله اي ي ملك مع خطيبك فارس فينو مش معاكي
ملك: انا وفارس سيبنا بعض من سنه
ملك: وانت اي الدنيا معاك ي دكتور خطبت ولا اتجوزت
دكتور يزن: ولا دا ولا دا لسه ملقتش بنت الحلال اللي تناسبني واحبها هيا واحده حبيتها ومش عارف انساها
ملك بحزن : انا اسفه
فلاش باك
في كليه الطب في القاهره من سنه
بعد انتهاء المحاضره
دكتور يزن: ملك
ملك: نعم يا دكتور
دكتور يزن: ممكن تستنى عاوزك
ملك: حاضر يا دكتور
دكتور يزن: ملك انا بصراحه معجب بيكي وبحبك ومش عارف اوقف تفكير فيكي انتي شغلتي بالي وعاوز اتجوزك
ملك وهيا مصدومة: حضرتك بتقول اي ي دكتور
دكتور يزن: انا اسف لو ازعجتك
ملك باحراج: معلش يا دكتور بس انا اصلا مخطوبه
دكتور يزن: مبروك ربنا يوفقكوا
عوده من فلاش
ملك: براء يلا عشان نقول ل شروق
مازن: ماشي يلا
دكتور يزن: مين دي
ملك: خطيبت مازن
(دكتور يزن يبلغ من العمر 30 عاما بشرته قمحاوية طويل لون عيونه عسلي فاتح شعره اسود)
وذهب كل من ملك وبراء ليخبرون شروق بأن مازن بخير وتخطى مرحله الخطر
البراء: ملك هو الدكتور دا بيبص عليكي بنظرات غريبه كدا ليه وبحزن وليه انتي كنتي بتقوليله انا اسفه
ملك: عشان كان عاوز يتجوزني ورفضته
البراء:امتي الكلام دا
ملك: قصت له ما حدث.. وبس كدا
البراء:اممممم وانتي بتحبيه
ملك: لو بحبه مكنتش رفضته ي ذكي
البراء: طب يلا عشان نقول شروق
عندما ذهبوا الي شروق
شروق بغض*ب:أنتو لسه هنا عاوزين اي
ملك: احنا كنا جايين نقولك انو مازن دلوقتي بخير وهينقلو غرفه عاديه وبعدين نقدر ندخله
شروق بفرحه: انا هدخل اشوفو دلوقتي
ملك بتمسكها: مينفعش دلوقتي الدكتور قال لما يخرج من غرفه العمليات ويروح غرفه عاديه
شروق: سيبيني انا لازم ادخلو دلوقتي
البراء مسكها من يدها: فوقي في اي بنقولك لما يخرج من غرفه العمليات
اتت اليهم الممرضه نورين
الممرضه نورين: دلوقتي استاذ مازن خرج من غرفه العمليات ونقلنا غرفه عاديه وتقدروا تدخلو تشوفوه بس واحد واحد يدخل يقعد معاه مش كلكم مع بعض 5 دقايق بس لكل واحد عشان هو لسه تعبان
وعندما يلتفت البراء ل يرى من يتحدث وجدها الممرضه نورين
براء بتعجب: نورين!
الممرضه نورين: برااء ازيك
البراء: انا الحمد لله انتي اي اخبارك
الممرضه نورين: الحمدلله بخير انت اي اللي جابك هنا المستشفى ليك حد هنا
البراء: جاي تبع المريض مازن اللي عملتلو عمليه دلوقتي
الممرضه نورين: اها ربنا يقوموا بالسلامه
نورين: استأذنكم انا
فلاش باك
منذ سنه عندما كان البراء في أولى جامعة
براء وصديقته نوري بعد انتهاء الجامعه واقفين يتحدثون
تأتي واحده اليهم
نورين: نوري
نوري: نورين انتي بتعملي اي هنا
نورين: خلصت بدري وجيت اشوفك خلصتي ولا لا عشان نروح مع بعض
نوري: اه خلصت ثانيه وهاجي وراكي
البراء: مش هتعرفينا يا نوري ولا اي
نوري: دي نورين اختي التؤام هيا في كليه تمريض
نوري: نورين دا البراء صديقي
نورين: اهلا وسهلا بيك اتشرفت بمعرفتك
البراء: وانا كمان اتشرفت بمعرفتك
نورين: يلا يا نوري تعالي وريا على طول متتأخريش
وتركتهم وذهبت
البراء: نوري
نوري: نعمين
البراء: انا عاوز اتجوز اختك
نوري:نعم انت بتقول اي
البراء: زي ما سمعتي انا عاوزك اتجوز نورين انا أعجبت بيها
نوري بضحك: يبني انت عارفها من خمس ثواني الحقت تعجب بيها امتى
البراء: بطلي الضحكه البارده دي أعجبت بيها بقولك وعاوزها
نوري بضحك: هههههههه ماشي هقولها
البراء: هضر*بك بطلي ضحك
نوري بضحك: اسفه بس مش قادره ابطل ضحك
البراء: طب يلا غو*ري من هنا شوفي اختك مستنياكي
نوري بغض*ب: غا*ره تشيلك سلاام
البراء: سلامين
وفي المساء عند نوري و نورين
نوري: نورين
نورين: نعم يا نوري
نوري: انا عاوزه افاتحك في موضوع
نورين: اتفضلي قولي في اي
نوري: فاكره براء اللي شوفتيه الصبح
نورين: اه ماله
نوري بضحك: قال أعجب بيكي وعاوزك وعاوز يتجوزك
نورين: واي اللي يضحك في الموضوع وهو وقفت معاه خمس ثواني أعجب بيا بالسرعه دي دا اللي هو ازاي يعني
نوري بضحك: ماهو دا اللي مضحكني انو بعد ما عرفك ب خمس ثواني أعجب بيكي هيهيهيهيهيهي
نورين: بس يبت بطلي ضحك وابقى ردي عليه وقوليلو مش موافقه
نوري: ماشي هبقي اقولو بكره
وفي صباح يوم جديد
في الجامعه عند نوري وبراء
نوري تبحث عن براء عندما وجدته
نوري: براء
براء: ايوه يا نوري
نوري: انا كلمتلك نورين في موضوع امبارح
براء: اه وقالت اي
نوري: رفضت
براء: تمام
ولسه بيلف ويمشي
نادت عليه نوري: براء
براء: نعم
نوري: متزعلش نفسك انت مقعدتش معاها 5 دقايق على بعض ف عادي هتلاقي اللي تحبك ان شاء الله
البراء: ان شاء الله
عودة من فلاش
نعرفكم ب نوري ونورين
اخوات تؤام
( نوري تبلغ من العمر 20 عاما بشرتها بيضاء متوسطه الطول لون عيونها رمادي شعرها زيتي لون الزيتون)
(نورين تبلغ من العمر 20 عاما بشرتها بيضاء متوسطه الطول لون عيونها رمادي شعرها زيتي لون الزيتون)
(نوري ونورين يتشابهون في كل شئ في شكلهم “حقا ما أجمل التؤام”)
نرجع لروايتنا
شروق: انا هدخل ل مازن الاول
ملك وبراء: تمام روحي
ملك: براء مين دي تعرفها منين
براء: دي اخت واحده كانت صديقتي في الكليه
ملك: اممم وانت عرفتو بعض ازاي
براء: هقولك
وقص عليها ما حدث
ملك: اممم وانت لسه بتحبها
براء: لأ اصلا دا كان مجرد إعجاب وانا مشوفتهاش غير مره واحده وقفت معاها خمس دقايق بس ودي تاني مره
ملك: طب يلا عشان نشوف مازن
براء: يلا
طلعت شروق من غرفت مازن وذهبت ملك لكي تدخل
في غرفه مازن
مازن: ملك انتي جاية عشان تحاولي تقتليني تاني
ملك: انا حاولت اقتلك اول مره امتى اصلا عشان احاول تاني
مازن: ايوه انتي اكيد خططي مع براء عشان تحاولو تقتلوني انتي عاوزه تنتقمي مني
ملك: انت اكيد اتجننت او الرصاصه أثرت على دماغك انتو مفكرين انو مهما حصل انا وبراء ممكن ننزل للمستوى بتاعكو دا
مازن: اومال انتي جايه هنا ليه ما اكيد جايه عشان لما لقتيني لسه عايش عاوزه تحاولي تقتليني تاني
ملك: ي حول الله يارب انت عبيط انا جيت هنا انا وشروق وبراء عشان نطمن عليك وانا غلطانه اني داخله اشوفك
مازن: معلش انا اسف مكنش قصدي
ملك: خلاص متتكلمش كتير عشان لسه تعبان انا هخرج وبراء هيدخلك
مازن: ماشي
عندما خرجت ملك رأت براء جالس وحده
ملك: فين شروق
البراء: طلعت برا تقريبا جاتها مكالمه
ملك: ماشي انا هروح اشوفها وانت ادخل ل مازن
البراء: ماشي
عندما ذهبت ملك لترى شروق وجدتها تتحدث على الهاتف
ملك اتصدمت ومصدقتش اللي هيا سمعته
رأتها كانت تتحدث وتقول
شروق: انت غب*ي اهو قاعد عايش وأكيد هيكشفنا
يتبع….
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية عشقت خائنة)