رواية عشقت حورية الفصل التاسع والأربعون 49 بقلم يوستينا سامي
رواية عشقت حورية الجزء التاسع والأربعون
رواية عشقت حورية البارت التاسع والأربعون
رواية عشقت حورية الحلقة التاسعة والأربعون
وفجاه اسد وهو قاعد بيفكر في اوضه لقه باب الاوضه بيخبط
اسد بتعب / ادخل ..
وفعلا دخلت حور وكانت دموعها مغرقها وشها وكانت موطية راسها في الارض
وقالتله بحزن / انت طلبت تقعد لوحدك عشان ترتاح بس انا عمري ما كانت راحه بتاعتي بعيد عنك يا اسد انا مش قادره اسيبك وانا حساك مو*جوع كده ، و غلاوتي عندك ده لو كان لسه في غلاوة متبعدنيش عنك .. انا بحبك اوي
اسد حس براحه بعد الكلمتين اللي هي قالتهم دول كانه كان نفسه يتاكد ان لسه في حد بيحبه و عايزه
اسد ابتسم وقالها / طب ايه هتفضلي تتكلمي كدة وانت واقفه بعيد عني وكمان مش حاطه عينك في عيني… قربي شوية مني نفسي اخدك في حضني
حور رفعت عينيها في عيونه و بدات تعيط و هو كمان كان بيعيط معاها و قربت منه و هو اخدها في حضنه
حور بصوت مبحوح / كنت هموت ، والله كنت حاسة اني هيجرا*لي حاجة يا اسد و انت بعيد عني
انت الوحيد اللي فاض*لي في الدنيا دي
اسد / اشش اهدي . اتكلمي براحة خالص و خدي نفسك يا حور ، انا اهوو معاكي و انتي في حضني
بس اوعديني ان مافيش اي حاجة هتبعدني انا وانتي مهما حصل ..كان ماضي قبل ما اعرفك
حور بتمسح دموعها / و انا مش عايزة اعرف اي حاجة عن اللي حصل زمان ..انا عايزة افضل معاك انت و بس و تربي ابننا ..اسد انا حامل
اسد ابتسم و قرب و باس.هاا بحب و هي استسلمت لقربه لانه كان واحشها جدا و فضلوا فتره علي الوضع ده لحد ما جاسر دخل الاوضة
جاسر / احم .. انا اسف ، انا بس جيت اطمن عليك و مكنتش اعرف ان حور عندك ..انا كدة كدة هخرج
اسد / لا يا جاسر ، انا محتاج اتكلم معاك اوي
حور لوسمحتي ممكن تخرجي برا شوية
و فعلا حور خرجت برا و وكانت حاسه ان في حاجه غريبه بين جاسر واسد لكنها خرجت وكلمت مراد وقالت له ان اسد فاق وطمنيتهم عليه ..
__________________________________
في اوضة اسد
اسد بغل / ايه هتفضل بعيد عني كدة كتير .تعالي اقعد علي الكرسي اللي قدامي عايز اتكلم معاك و انت قدامي كدة
جاسر قلبه مكنش مرتاح لطريقة اسد في الكلام و لكنه قرب و كان قلقان و قعد قدام اسد علي السرير و كان قريب منه جدا… اسد حاول يعدل نفسه و فعلا قدر برغم تعبه
اسد / ايه مالك بتبصلي كدة ليه ، كان نفسك امو*ت مش كدة .. كنت بتك*رهني ليه يا جاسر
جاسر بوجع / انا عمري ما كر*هتك والله
و فاجأه بدمون مقدمات اسد ضر*ب جاسر بال*قلم بحدة و قاله / كداب. . ايوة كداب يا جاسر انا عرفت كل حاجة… انت اللي كنت بتشيل حسام مني مش بعيد تكون انت كمان اللي قلت لحسام ان احنا موجود*ين في الشقه.. ليه انا عملتك ايه لكل ده
ده انا كنت بعتبرك اخويا
ده انت لما اتخط*فت قلبي وجعتي عليك كانك ابني
انا اذ”يتك في ايه يا جاسر
جاسر / ولا حاجة ..انا اللي كنت حاسس نفسي. قليل
بس عمري ما كر*هتك والله اسد ما باك*ذب عليك انا حقيقي عمري ما كرهتك وعمري ما شيلت حسام منك بالعكس انا كنت دائما باهديه من ناحيتك
بس ضعف”ت و اتعلقت بفيروز و انت عارف كويس هي كان حية ازاي .. بس كنت برجع ابعد تاني والله ما بكدب ، و رجعت تاني روحتلها لما حياه قررت تسيبني
اسد / اهوو مرواحك ليها خلي جوزها يعرف انها بتخو*نه و شك فيا انا اول واحد
انا بسببك كنت هاخ*سر حياتي و اخ*سر ابني و مراتي و عيلتي.. ليه كدة ، انا تعبت بجد
احب اقولك ان فيروز كانت مسجله كل مكالماتك مصوراك وقالتلي شالت الحاجات دي فين قبل ما تمو*ت ، وانا حقيقي مش عارفه اعمل ايه اقول اللي حسام على الحقيقه واخليهم يعرفوك على حقيقتك ولا اسكت .. انا تعبت منكواا بجد قر*فت منكوا
كلكوا و مبقتش طايق اشوف حد فيكوا
جاسر / انا عارف ان انا غلطت انا اسف يا اسد بس انا نفسي نرجع زي الاول.. انا فعلا بمو*ت كل يوم من ندمي ده
اسد بصوت عالي سمع كل المستشفى/ ما ينفعش في حاجات ما ينفعش تعتذر عليها وننساها ونعديها
انت ايه غبي ما بتفهمش . انت مش بس خو”نت ثقتنا كلنا و ووقعتنا في بعض
انت خونت كرامة صاحبك و طع”نته في شر.فه
امانك ازاي بعد كدة علي مراتي و عيالي و انت “خاين خوتنا”ا …
جاسر / انا مش قادر ابص في عينيك ..انت عندك حق في كل كلمة قولتها ..انا الي لازم ابعد عنكوا تماما .. بس علاقتك مع الباقي لازم تبقي قوية.
اسد / لااا من النهاردة خلصت حكاية الخمس اخوات
سيبوني بقي اعيش حياتي ، انا بتعذ*ب كل يوم بسبب حد فيكوا و بسبب غلطة غلطتها من سنين بس عايش بذ*نبها لحد دلوقتي
انا اه حبيت فيروز بس يعلم ربنا انا كنت بانب نفسي ازاي و بعد ازاي و مخلتش شيطا*ني يتمكن مني
و مع ذلك عايش في نظر الجميع اني خا*ين ..
امشي يا جاسر … اطلع برااا
جاسر بصله بحزن / بس في حاجة عايزك تعرفها يمكن ماتبقاش مهمة انا فعلا مغلط*ش مع حياه الا لما اطلقت من حسام يا اسد صدقني
و فعلا خرج جاسر بره الاوضه لقه حوار واقفه مصدومه جريت عليه قالتله / في ايه يا جاسر
ايه اللي حصل انتوا كنتوا بتتخان*قوا لي جوه
جاسر / اتخان*قنا علشان حاجات كثير قوي يا حور حسابات بقالها سنين كانت المفروض تتصفي
لو انتي بتحبي اسد اوعي تسيبيه اليومين دول هو محتاج جدا جنبه..و ابقي قوليله اني بجد بحبه
اكتر من اخ ..
قولي للحياه ان اديتها حريتها انا طلقتها النهارده الصبح وقوليلها اني كنت مستعد احار*ب الدنيا عشانها و مستعد برده اتغير عشان ابقى معاها برغم اللي زي مينفعش معاه التو*بة ابدا
______________________________
و خرج جاسر من المستشفى وحور ما كانتش فاهمه هو رايح فين بس كل اللي كانت فاهماه وقتها ان اسد اكيد محتاجلها جدا وفعلا جريت على الاوضه لكن لاقيت اسد بيزعق مع الدكتور جامد وبيقول له / انا باقولك عايز امشي من هنا عايز اغو”ر في اي حته لو هتوديني طائره خاصه الميت”ين ووديني .. بس امشي من هناا
الدكتور / ارجوك يا اسد باشا اهدا ما ينفعش العصبية دي كلها على حضرتك الجرح ممكن يفتح في اي وقت مدام حور ارجوكي هديه
و فعلا خرج الدكتور و حور قربت من اسد و هي بتعيط و كانت حالته صعبه اوي ..اول مرة تشوفه بحاله عصبيه دي كان شبه الا”سد الهائ”ج لكنها قربت منه و اخدته في حضنها و هو استسلم تماما ليها و نامت جمبه علي السرير ..
بعد مرور حوالي ساعتين و اسد كان نايم بتعب و كأنه بيهرب من الواقع و حور اتسحبت و خرجت برا لمراد و حسن و حسام و ريماس و حياه و عزيز و عليا
حور/ هو انا مش قايلالك يا مراد بلاش كلكم تيجوا اسد تعبان ونائم ورافض انه يتكلم مع حد ورفض ان هو يقعد في المستشفى و في البلد كلها وعايز يسافر ارجوكوا هو مش قادر اتكلم مع احد او يشوف احد
حسام / بس احنا لازم نفهم ايه اللي حصل جاسر بعتلي رساله على الواتساب بيقولي سامحني وان هو بعد عن مصر انه مش قادر يواجهنا انا عايز افهم ايه اللي حصل لكل ده
حياه بعياط / و بعتلي وقالي ان هو طلقني يا حور
مراد/ انا لازم ادخله ..انا عايزه افهم ايه اللي حصل بالضبط
حور وقفت قدام مراد بتحدي / و انا قولتلك انه تعبان و مش عايز يقابل حد فيكم انتوا التلاتة
(مراد و حسن و حسام )
ولاول مره هاقولكم ابعدو عنه بقي انا مش مستغنيه عنه ..
بس لو انت يا حسام عايز تعرف الحقيقه قوي كده تقدر تروح في خزنه موجوده عند محامي فيروز بتاريخ ميلاد اسد
فيروز قالت لاسد عليها و انت هتعرف كل حاجة
بعد اذنكوا
وفعلا الحوار دخلت ثاني الاوضه عند اسد ومنعت اي احد يدخله وكمان كلمت البودي جاردات وطلبت منهم انهم يقفوا علي باب الاوضة …
وفعلا عدى اليوم .
وحسام ومراد وحسن راحوا عند المحامي وقدروا يوصلوا للخزنه و اخدوها للبيت القديم بتاعهم هما الخمسة ….
تفتكروا ايه اللي في الخزنة ..
يتبع…
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية عشقت حورية)