رواية عشقت جميلة الصعيد الفصل التاسع 9 بقلم هاجر محمود
رواية عشقت جميلة الصعيد الجزء التاسع
رواية عشقت جميلة الصعيد البارت التاسع
رواية عشقت جميلة الصعيد الحلقة التاسعة
كان يجلس معهم ويتذمر بضيق
اسر: “يعني انت بتحبها ولا لاء”
عمر بضيق: “معرفش يَـ أسر بسس هيا خطر عليا انا هطلقها”
سامح: “وتطلقها ليه..! انت باين عليك حبيتها”
عمر: “هيا متنفعنيش هيا بريئة ومش عايز اكسرها”
فهد بحدة: “الي بيحب حد مش بيكسره يَـ عمر بطل عبط”
عمر: “وهو تفتكر اني بحبها ممكن مرحلة اعجاب”
اسر: “طب قولي بتحس بايه لما تشوفها”
عمر بشرود: “بحس اني عايز احضنها جامد بحس انها مني انا قلبي بيبتسم قبل عيني، بكون عايز اعصبها افتح معاها كلام، لسانها طويل شوية، عيونها حلوة لما تدمع، مبقدرش امسك نفسي لما اشوف عينيها بالذات، بحس انها جزء مني انتو فاهميني”
قهقه الجميع عليه
عمر بغيظ:” ببتضحكو علي ايه ”
سامح بضحك: “بااشا انت واقع واقف”
اسر: “اسمع مني انت بتعشقها”
فهد: “بأيد كلام الرجالة دي”
عمر بتوتر: “بعشقها بس چنيٰ”
اسر بغيظ: “چني مين يَـ عمر متفكك منها دِ لسة خارجه مع صابر امبارح اصلاً”
عمر بذهول: “اصلاً بتخوني!”
فهد بغيظ: “هتعمل فيها اعمي مانت عارفها بلاش قرف بقاا”
عمر: “ايوة بس هيا قالتلي بحبك واناا!”
اسر: “عمر دي حياتك شوف انت عايز تكمل مع مين متظلمش حد معاك”
عمر بتيه: “ممش عارف مشاعري متلغبطه”
اسر: “فكر واعقل الكلام كويس يَـ عمر متظلمش حد معاك”
سامح: “هو الواد حسام هيبات هناك ولا اي”
عمر بغيظ: “يارب يتطرد من هناك انا معرفش لازق في البت كده ليه”
فهد: “ده كينج والله فاجأنا بموضوع الماأذون ده”
لكز حسام عمر بخبث: “اما نشوفك يَـ عمور هتفاجئنا بايه طلاق ولا فرح”
عمر بغيظ: “هبهرك يحبيب اخوك”
اسر بخبث: “هو شكله فرح بقاا”
عمر بمكر: “طب رد علي هايدي ياخويا عشان كلمتني قالتلي انها عايزاك وانت قافل فونك”
اسر بتوتر: “لاء مش فاتح الفون انا”
عمر وهو يتجه للشرفه: “براحتك يَـ درش”
ضغط علي بعض الازرار
الوو!!
-نعمين..
عمر: “انتي لسة صاحيه بتعملي ايه”
دهب: “انت مالك”
عمر بغضب: “دهبب ردي عدل ايه عوجة اللسان دي”
دهب: “ده اللي عندي مش عاجبك طلقني”
عمر بنفرزة: “عايزة تطلقي عشان ايه؟”
دهب بذهول: “انت اهبل صح شكلك كده”
عمر: “بحبك” قالها فجأة يريد ان يشعر بها زادت ضربات قلبه
دهب بسخرية: “يَـ رااااجل انت متعرفش تحب غير نفسك شخصية انانيه وزبا’لة” وقفلت في وشع
عمر بغضب: “وورحمه امي لاوريكي الزبا’لة ده هيعمل معاكي ايه”
_____________________________________________
ايه يَـ هايدي خير عايزة ايه ”
هايدي: “بتكلمني كده ليه؟”
اسر بعصبية: “بترني علي عمر ليه”
هايدي: “اسر انت غيران”
اسر: “مش بنت خالتي اغير عليها”
هايدي بحنق: “ااسر انت غبي بجد غبي”
اسر: “متحترمي نفسك”
هايدي: “لاء بجد مشفتش اغبي منك”
اسر بعصبية: “هايدي انجزي عايزة ايه”
هايدي: “عايزاك تنطق يَـ بغل”
اسر: “ببت انت عبيطة لمي لسانك ده”
هايدي:”ااسر بحبك”
اسر: “قلتلك لمي لس…. ايه!”
هايدي بكسوف: “ايه”
اسر: “انت بتهزري صح”
هايدي: “انا اسفه كنت بتجاهل مشاعرك بس انت بتبقي بارد ساعات معايا اعرف منين بقا”
اسر: “سيبك بس من كل الكلام ده بتحبيني بجد”
هايدي: “اه يَـ اسر”
اسر بفرحه: “وحياة امك والنبي”
هايدي: “متلم لسااانك انت بقا”
اسر: “هايدي بعشقك بجد من لما جيتي لاول مرة من امريكا مع خالتي”
هايدي: “ببتهزر انت مكنتش طايقني اصلاً”
اسر: “لاء كنت بتقل عليكي بقا وكده”
ظلو يتحدثون بحب
___________________________________________
فهد “سموح احنا سناجل كده ليه تعالي في حضني ياكبدي”
سامح بقرف: “ابعد يلا يَـ الوان انت بدأت اشك فيك”
فهد بردح: “انا مش حرباية زيك يَـ عنيا”
سامح بضحك: “ده انت رئيسهم يحبيبي غووور يلا”
فهد: “عايزين نتلم ونتجوز احنا كمان”
سامح برهبة: “عايز ايه ايه ناء المفعولين دي”
فهد: “ناء ايه سااامح بلاش جو بلاغه احنا عايزين نتحوز”
سامح بخوف: “والله شكلك الوان فعلا وبعدين دي نحو مش بلاغة”
فهد بدهشة: “يَـ جدع هو فيه فرق بين بلاغه ونحو مالاتنين زبالة”
سامح بغيظ: “مسمحلكش تهين لغتي”
فهد: “لاء ههين البلاغه والنحو اصلي عدت ثانوية عامه مرتين بسبب العربي”
سامح: “انت اللي غبي اصلك”
فهد: “اصلاً
ضحك سامح عليه
____________________________________________
عدت اسبوعين وعمر متجاهل دهب تماما وهيا كذلك لم تحاول الاتصال به
في دار” نسمه”
كان يصيح في عمر بحنق شديد: “متخلص يَـ ياض انت”
نسمه: “سيب حفيدي ياكل كويس يَـ ولدي”
عمر والاكل في فمه: “اه والنبي يَـ نسمه قوليله اصل انا حاسس كده اني هفتان ودايخ”
هانم بغباء: “لتكون حامل”
فتخو افواههم لها بصدمه وضحكة مكتومه لترمش بعينيها بتوتر وغباء
عمر ببلاهة: ” ابني بيتوحم علي بطيخ يَـ هانم هاتيلي لو سمحتي”
قهقه الجميع بشدة عليه
هانم بضحك: “ااسفة والله نسييييت”
عمر بغيظ: “والدقن دهه نسيتيه حامل يبنت هاشم”
هاشم بضحك: “يلا الله يسترك هنتأخر علي الشركه”
عمر: “اتسدت نفسي اصلا الاهي يتسد نفسك يَـ هانم يبنت ام هانم يلا ياعمو”
قهقه الجميع عليه مجددااً وتعالت ضحكاتهم
_____________________________________________
في المساء انتهي من عمله وتوجه بسيارته لبيتها لعله يراااها فقد اشتاااق اليها يعترف انها تؤثر به
نزل من سيارته يتوجه اليها ولكنـ رأها تخرج خلسةٍ وتغطي وجهها بحجابها العشوائي
تدفق الغضب الي وجهه عندما رأها تخرج بذاك المنظر وشعرها الباين ذهب ورائها بحذر شديد ليجدها تقف مع شخص ما لم تبان ملامحه من الظلام اختبئ خلف الشجرة لعله يسمع ما يدور
دهب بتوتر: “هادي ابوس ايدك اعچل بلاش اللي بتعمله ده ندي مش ذنبها حاچة”
هادي بغضب وهو يمسكها من ذراعيها: “جلتلك اتطلجي منه وانا هجوز ندي لاخوي”
دهب برعب: “بحاول والله هتطلق منه بس بالله عليك متظلمش ندي”
هادي بغضب: “اانا قلت اللي عندي يوم ماهتطلجي منه هجوز ندي لاخوي”
دهب بدموع: “عشان خاطري يَـ هادي لو بتحبني جوز ندي واسلام بسرعه وانا هطلج منه والله”
هادي وهو يتحسس خدها بحب: “خاطرك غالي عليا جوي يَـ دهبتي”
دهب باشمئزاز من داخلها هيا تكره جميع الرجال وقربهم ذاك تشعر. بالغثيان من ذلك الامر
دهب: “هادي بالله عليك بلاش تظلم ندي”
كاد ان يتحدث ولكن وجد عمر يقف ورائهم نظر له بغضب وتحدي
هادي! “شرف جوزك يَـ هانم”
التفتت ورائها برعب حقيقي وتوتر لتجد معالم الغضب الشديد مرتسمة علي وجهه مغلفة بقناع البرود
دهب بتوتر: “عمرر..!!! صدقني فاهم غلط”
تلقت صفعة مدوية علي وجهها بشدة منه ارتمت علي الارضية من شدتها وصرخت بشدة
هادي بلهفة: “دهب انت كويسة كاد ان يمسك بيدها ولكن لكمه عمر بشدة وغضب وغيرة شديدة”
عمر: “يابن الـ**والله لاربيكم يَـ كلا’ب وظل يضربه بشدة
دهب:” سيبه يَـ عمر هيموت منك سيبه بالله عليك”
عمر وهو ينظر لها بغضب: “ورحمة امي لو مبعدتي لاقتلهولك بجد”
تشجع هادي وضربه ايضاً بشدة ظلو يضربون بعضهم بشدة حتي خار قوي هادي وسقط مغشي عليه
دهب: “ينهااااار مش فايت موته يَـ عمر”
امسكها من شعرها يجذبها معه للسيارة وصرخ فيها بشدة اركبيييي
دهب ببكاء: “عمر روح شوفو والنبي”
عمر بغضب: “اخرسي بقااا اخرسييي حبيب القلب ده بتغفليني طب والله مافيش فرح وهاخدك كده علي بيتي وابقي وريني هطلقك ازاي”
دهب برعب: “والله فاهم غلط غلط”
عمر: “اانا فهمت غلط فعلاً شفته بيمسك ايدك بيلـ’مس شعرك وووشك انا كده فهمت غلط فعلاً مشاعر اخوية بقاا”
ظلت تبكي بشدة حتي اغشي عليها لينظر لها بقلق وغضب خفي
رش علي وجهها المياه حتي استيقظت تجاهلها وتحرك بسيارته بعيداً
دهب: “انت موديني فين”
تجاهلها مجدداً لتبدأ في البكاء
عمر بحدة: “بسسس بقاااا اسكتيي مش طايق اسمع صوتك”
كتمت شهقاتها وحاولت ان تتحدث معه ولكن
وقف في طريق مقطوع وخالي من البشر دب الخوف في قلبها قليلاً منه.
دهب بتوتر: “احنا جايين هنا ليه!”
عمر بغموض:********
♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡
يتبع..
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية عشقت جميلة الصعيد)