رواية عشقت جحيمي الابدي الفصل الرابع والثلاثون 34 بقلم اسراء هاشم
رواية عشقت جحيمي الابدي البارت الرابع والثلاثون
رواية عشقت جحيمي الابدي الجزء الرابع والثلاثون
رواية عشقت جحيمي الابدي الحلقة الرابعة والثلاثون
بنتي ميته… ولو عايزة ترجعي لينا تاني يبقا اطلقي من الحيوا”ن اللي انتي متجوزها….. نظرت فجر له بصدمه وقالت بس… قطعها ممدوح بحده اختاري يا بيتك واهلك يا هارون اللي دمر سمعتك وشرفك…. شترت فجر بتجمع للدموع في عينها بحزن شديد…. تحطمت ثنايا قلبها لمرة اخري فقد كانت تريد ان يضمها اليه وتنعم بالدف مع والدها ولكن ذلك يتوقف علي انها تترك هارون وقالت مش هعرف….؟
قال حسان بتهكم وسخرية اصل بنتك هتحب ابن الشهاوي يا ممدوح…. نظر ممدوح لها وقال انا هاخد بتاري منه… حق شرفي اللي هو ضايعه… وشوفي انتي عايزة تترملي ولا تتطلقي….. نظرت لهم فجر بصدمه فذلك ما جلبوها من اجله تحدثت عبير وقالت ارجعي لينا يا فجر يا حبيبتي وكل حاجه هتبدا من جديد…؟
قامت فجر وقالت ببكاء انبعث من رجفه قلبها الحزين مش عايزة ارجع ليكم…. انا بكرهكم كلكم وحضرتك يا ممدوح بيه اتخليت عني ورميتني في الشارع وانتو كنتو فين وانا بنتحر وبنهار ومحدش فيكم كان جنبي…. لما جدي رماني في النيل انتم كنتوا فين…؟ مش عايزة شكرا انا مليش اهل تركتهم فجر وخرجت خرج وراها فارس ومسك ايدها وقال انت مش عايزة تطلقي منه؟ تخلصت فجر من قبضته بقوة وقالت بغضب لا مش عايزة انا بحبه ومش هحب غيره يا فارس
بتحبي علي ايه يا فجر…؟
ملكش دعوة وبعدين انا خلاص هعتبر ان اهلي ماتوا يا فارس بعد اذنك ومشيت فجر وتركته…
دخل فارس الي البيت وكان يشتعل غضبا من حديثها تحدث ممدوح وقال لازم اكرها فيه واطلقها منه الحيو”ان ضحك عليها عشان ياخدها مننا….؟
تنهد حسان وقال بكيفها يا ممدوح بنتك عايزة اكده….؟
طلب غفران من اولاده ان يدخلوا اليه…. وعندما دخل زين وهارون قال غفران تعالو يا اولاد اقعدو….
كان هارون يشعر بعدم الارتياح وقال خير يا حج في حاجه ولا ايه؟
بليل فرحكم علي بنات عمكم اتسعت عينه بصدمه وقال جواز ايه وبعدين انا معرفش…. قال غفران بغضب عايز تكسر كلمه ابوك يا هارون عشان يعني عجزت خلاص مبقتش تخاف مني
تنهد هارون وقال لا بس انا مش عايز اتجوز منار
كتب كتابك ودخلتك علي منار الليلة يا هارون ولو عايز تكسر كلامي كسرة ونظر الي زين وقال وانت نفس الكلام وبعد ما اطمن عليكم هبقي اسافر
زفر زين بحنق فالمصائب تاتي من حيث لا يدري ولم يروق لهارون ذلك الحديث وخرج بهدوء لكي لا يحدث مشكله بينه وبين والده…. خرج هارون وجده والدته والتي قالت الف مبروك يا حبيبي….
تافف هارون بضيق وقال علي فكره انا مش هنفذ اللي انتم عاوزينه وانا لو هكتب الكتاب عليها فدا عشان ابويا يسافر يتعالج نظرت له ثريا وقالت تبجي اتجننت يا ابني تركها هارون وصعد الي غرفته كان يشعر بانفجار راسه كسر كل ما وجد امامه في غرفته لكي يزيل ذلك الغضب الذي بداخله صعد زين اليه وفتح الغرفه وقال هارون انت اجننت ولا ايه
زين اسكت عشان انا مش طايق نفسي ولا حد وبعدين انت موافق علي كلامه دا…؟
تنهد زين وقال لا بس ابوك مش هيسكت فالازم نريحه وبعدين كل ده عشان فجر؟
اهاا عشان فجر يا زين….. زفر هو الاخر وقال طب انا بقي عندي بدل المصيبه اتنين وبعدين هي فجر هتعرف منين؟
انت ناسي ان اهلها هنا يا زين واكيد هتعرف…؟
اهدي كدا يا هارون وفكر بعقلك عشان الموضوع مش ناقص خساير وعن نفسي انا عايز من البيت دا وعايزين يتبروا مني يتبروا كل مرة بتاكد ان غرام اختك كانت صح؟
تنهد هارون وقال غرام كل حاجه كانت بتعملها صح يا زين بس احنا بدل ما كنا نقف جنبها سيبنها واتخلينا عنها
المشكله ان الفرح بليل ومش فاضل غير ساعات عليه
علم عز بخبر فرح هارون وابتسم بسخرية وامسك هاتفه واخبر خاله وقال عيله الشهاوي عاملين فرح عند بيتهم والعريس يبقي هارون…… كست ملامح الذهول وجه ونظر الي ممدوح وقال هارون هيتجوز بنت عمه
انت عرفت ازاي يا عز….؟
البلد كلها عارفه والخبر منتشر دي عيلة الشهاوي يا حج
قفل معاه حسن وقال هتعمل ايه يا ممدوح….؟
هقولها ونسافر حالا عشان تشوفه وهو بيتجوز…..؟
نكمل البارت الجاي يحلوين وتتوقعو ااي الاحداث اللي جاية البارت الجاي نهاية الجزء الاول وهيبقا ليها جزء تاني والاحداث اللي جاية هتبقا غير متوقعه وصدمه قولولي رايكم فالكومنتات
يتبع….
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية عشقت جحيمي الابدي)
تم