رواية عشقت جحيمي الابدي الفصل الخامس والثلاثون 35 بقلم اسراء هاشم
رواية عشقت جحيمي الابدي البارت الخامس والثلاثون
رواية عشقت جحيمي الابدي الجزء الخامس والثلاثون
رواية عشقت جحيمي الابدي الحلقة الخامسة والثلاثون
هقولها وهنسافر حالا عشان تشوفه وهو بيتجوز… نظر له حسان وقال توكلنا علي الله احنا اكده هنوصل علي بليل..
نادي ممدوح علي ريم…. نزلت اليهم وقالت في حاجه ياعمي
اتصلي بفجر خليها تيجي عشان هنسافر البلد البيه بيتجوز بنت عمه….. نظرت لهم ريم بصدمه وقالت نعم….؟
اتعصب عليها ممدوح وقال اتصلي يلا… اتصلت ريم بها وعندما ذكرت تلك الكلمات انهارت فجر كانت لا تصدق ما قالته اخد ممدوح الهاتف وقال تعالي واحنا هنسافر مع جدك وعمك دلوقتي…. عشان تعرفي ان هو بيضحك عليكي قفلت فجر المكالمه وتركت بيتها لتذهب اليهم…. شعر ممدوح بالانتصار فهو بذلك سوف يسترد ابنته منه بدون عناء…
كانت ريم تشعر بالحزن علي فجر وبالتاكيد علمت انه ليس هارون فقط وبل زين ايضا…. جاءت فجر وسافرت ريم معهم وكذلك عبير واخبر ممدوح احمد وفارس بذلك وبانهم سافروا الي البلد…. لم تكف فجر عن البكاء طول الطريق فبذلك لم تكن صدمه واحده عليها وشعرت بانها لعبه يلعب بها الجميع فوالدها الان قرر انها ابنته رغم كل شي ولكن كان اين ذلك من قبل…. ولكن رؤيه هارون الان سوف تكون الاسواء بالنسه ليها…….
استعد الجميع الي الفرح كريمه كانت معترضه علي الفكرة وظلت بغرفتها فهي تري ان ذلك ابتزازا وكانت ثريا وماجده يستعيدان علي احر من الجمر وكذلك منار وياسمين وكانت ثريا تشاركهم تلك الفرحه فهي تعلم ان منار وياسمين يعشقون اولادها منذ نعومه اظافرهم وكانت السعاده ترتسم علي وجههم……
اتي الماذؤن وتم كتب كتاب هارون ومنار وبدا الاحتفال بالعروس كان بالخارج الرجال يحتفلون وبالداخل النساء
وصل الي سارة رسالة علي هاتفها هتسحبت لتخرج من البيت لكي لا تدع احدا يراها فالجميع كان منشغل بالفرح فتحت السيارة وقالت بعصبيه عايز ايه يا عز؟ قولتلك انسي اي حاجه كانت بينا……
كده يا سارة عايزة تسبيني؟ بوم كدا اول صدمه
علاقتنا ملهاش لازمه يا عز وانا مش عايزة حد يعرف من ولاد خالي ولا اخواتي ويزعلو مني وكفاية اللي حصل لجوزي بسبب عيلتك وخلاص متتصلش بيا تاني عن اذنك…. ولسه سارة بتفتح الباب قبض عز علي يدها بقوة وقل انتي فاكرة الموضوع بمزاجك يا بنت كريمه الشهاوي ولا ايه؟ نظرت له بخوف وقالت سيب ايدي يا عز مينفعش اكده عاد…..
مش عايزة تعرفي ايه اللي حصل لجوزك ورضوي انا هقولك
انطلق بالسيارة…. كانت سارة تبكي بشده وخشيت من ان يفعل بها شي سي وظلت تترجي وتتوسل له…..
وصلو الي البيت وطلب ممدوح من عبير ان تدخل الي البيت وهو هيروح مع فجر صممت ريم ان تذهب معهم وخلال دقائق توقفت سيارة ممدوح امام ثرايا الشهاوي وبالطبع اتضح وجود الفرح بالداخل تنهدت فجر وقالت بابا لو سمحت خد وامشوا انا هنزل لوحدي
ازاي هسيبك معاه يبنتي؟ قالت فجر بعصبيه وبكاء لو سمحتوا سيبوني وامشوا نزلت فجر من السيارة وتركوها وغادرو كما ارادت ووقفت فجر امام البيت واتصلت به لتخبرة انها بالخارج……. اتصدم هارون وخرج لها….
نظرت له فجر بصدمه وقالت انت اتجوزت منار يا هارون ضحكت عليا تاني؟ انا كنت مستعده اتخلي عن اهلي للمرة التانيه عشانك وانت روحت تتجوز عليا بكل بساطه….؟
لم يجد هارون شي يبرر به موقفه ولكن والده اجبرة علي ذلك وقال والله يا فجر مش بمزاجي انا بحبك انتي….
نظرت له بدموع وقالت مش بمزاجك انت كده خونتني طلقني يا هارون طلقني…….
هارون بدهشه اطلقك…؟
صرخت به بقوة وقالت اهاا طلقني كفاية لحد كدا بقا فعلا احنا مننفعش نكون مع بعض طلقني يا هارون انا مش عايزك كفايه اللي انت عملته معايا…. ودلوقتي كمان بتتجوز عليا….
لم يستطيع تبرير موقفه وقال طب عالاقل اسمعني…..؟
اسمع ايه انا شوفت بعيني جوزي اللي قالي انه بيحبني سايبني وجي عشان يتجوز بنت عمه…. طلقني…..؟
والله يا فجر انا مش بكدب عليكي انا بحبك…. اتعصبت فجر ووضعت يدها علي اذنها لكي لا تسمع حديثه وقالت ببكاء حاد مش عايزة اسمع حاجه طلقني يا هارون
نظر لها وقبل ان يضع يده عليها ابتعدت خطوة للخلف وقالت بصراخ كفاية كدب بقا طلقني……
انتي طالق يا فجر….. نظرت له وقالت اقسم بالله لو ظهرت قدامي تاني يا هارون محدش هيقت”لك غيري واكملت ببكاء شديد ياريتني ما كنت شوفتك ولا عرفتك بكره كل دقيقه حبيتك فيها بكرهك ياهارون بكرهك….
ظل هارون يستمع لكلامها الذي اخترق قلبه فهو كان لا يريد ان يوصلها الي تلك الحاله…. ذهبت فجر من امامه وقالت متجيش ورايا ولا تبعت ورايا حد فاهم ومشيت فجر فهي بالكاد لم تعرف طريقها ولكنها تسير يمكن ان يطفئ ذلك الهواء النيران التي حرقت قلبها……
دخل هارون الي البيت واخد جانبا يجلس في ويفكر فيها حدث فهو حتي لا يستطيع التراجع الان….؟
وكدا تاني صدمه 🥺😢
ظلت تدفعه بعيدا عنها وقالت سيبني انا مش هنزل معاك….
سحبها بالقوة من داخل السيارة وقال انزلي يابت بدل ما ادفن”ك….. سحبها خلفه وهو يقبض علي شعرها بقوة بعثرت حجابها واسقطته ارضا… دخل الي البيت ودفعها لتسقط علي الارض وقال اظن انك عارفه ان البيت دا اللي اتق”تل في جوزك
نظرت له ببكاء فهي لا تفهم شي من حديثه وقالت حرام عليك يا عز انا معملتش معاك حاجه سيبني
عايزة تعرفي مين اللي قت”ل شهاب جوزك…. انا اللي قت”لته نظرت له بصدمه وعدم فهم وقالت ازاي انت…؟
انا ورضوي كنا بنحب بعض بس لما وافقت علي المحروس هارون اغتصب”تها بس مش بالمعني لانها اتجوبت معايا عادي وبعد كدا كل حاجه كانت بتكون بمزاجها نظرت له بصدمه وانهارت في البكاء….
كان عز ينتظر رضوي امام المدرسه كالعادة وعندما خرجت ذهبت معه وكان يمشوا فالطريق الخالي لكي لا يراهم احد وقالت ابويا موافق علي هارون اخو مريم وانا مش عارفه ارفض…. قال عز بعصبيه وغضب بجد ايه يعني مش عارفه
مش بمزاجي يا عز وبعدين انا هقول لاهلي ايه يعني….؟
ابتسم عز بشر ولمعت عيناه وقال لو مش هتكوني ليا فانتي مش هتكوني لحد خالص يا رضوي فاهمه……؟
ابتلعت رضوي ريقها بخوف وظنت انه يمزح وقالت والله هتصرف يا حبيبي فجاه تحولت نبرته صوته وقال ماشي يلا نمشي كانت تسير معه وهي تشعر بالرعب ينهش قلبها وعندما توقف امام البيت نظرت له وقالت انت جايبني هنا ليه….؟
انتي خايفه مني ولا ايه؟ توترت وقالت لا مش خايفه….
خلاص احنا هندخل نتكلم جوة….. دخلت رضوي معه وقد شعرت ببعض التوتر وقالت انا عايزة امشي تفاجات به يحاوط خصرها ويقربها منه وقال لا خليكي شوية وانحني يقب”ل شفتيها حاولت ان تدفعه ولكن بعد ذلك استجابت له
نظرت له سارة بصدمه وقالت وليه رضوي وفقت علي هارون انت مروحتش تتقدم ليها وتتجوزها ليه…. ضحك عز بمكر وقال هتجوز واحده سلمت نفسها ليا وبمزاجها….؟
انت اللي عملت كدا انت السبب ضحكت عليها…؟
نظر لها وقال كنت بحسبها عندها مبدا ومحترمه بس طلعت زبا”لة وبعد كدا كل حاجه كانت بتبقي بمزاجها ومش هي بس ومريم كمان كانت زيها نظرت له سارة بصدمه وقالت مريم انت اللي عملت كدا في مريم كمان….؟
ايوة انا وكان بمزاجها برادو وانا اللي قت”لتها ورضوي لما قالتلي انها عايزة تعترف لهارون طلبت منها تيجي علي البيت اليوم دا كانت عندكم فالبيت ومعرفش مين اللي خلي شهاب جوزك يجي…..؟
كان عز يجلس ينتظرها واول ما وصلت قام وفتح لها ودخلت رضوي وقالت انا مش عايزة نكمل في العلاقه دي يا عز وانا هحكي لهارون علي كل حاجه….. تفاجات رضوي بصف”عته الداميه لها وقبض علي شعرها بقوة وقال وحياه ربنا لاقت”لك وسحبها علي الغرفه ودفعها علي السرير وانق”ض عليها ومز”ق ملا”بسها
في تلك اللحظه شادي دخل الي البيت فهو بطبيعه الحال معه مفتاح بيته ترك الباب مواربا ولكنه تفاجا بتلك الاصوات المنبعثه من داخل الغرفه وفتح الباب واتصدم عندما وجدهم في تلك المشهد اتفزع عز من رؤيه ابن خاله وقال بتلعثم شادي….. شادي بغضب وقال بعصبيه قوم البس قدومك وخرج شادي….. ارتدي عز ملابسه وخرج له….. صفعه شادي بقوة وقال مش هتبطل قرف بقا….. تركه شادي ودخل الي الغرفه وقال انتي مش مكسوفة من نفسك….؟
بكت رضوي بشده وقالت خليني امشي ونبي؟
دخل شهاب الي البيت وكان يتطاير الشرار من عينه ودخل الي الغرفه ووجد شادي ورضوي الجالسه علي الفراش بصق عليها وقال هتخوني هارون مع الكلب دا لم ينفعل شادي فهو مقدر حالته فهي بالنهاية زوجه اخيه وقال انا هفهمك كل حاجه يا شهاب….. اخرج شهاب سلا”حه واطلق النار عليه سقط شادي علي الارض اتي عز عندما سمع ذلك وعندما راي شهاب وشادي مقتول علي الارض دفع شهاب بقوة جعلت راسه تخبط في الحائط لم يكن شهاب متوقع وجود احد بالبيت وامسك راسه التي سالت منها الدماء اخد عز سلاح شهاب الذي سقط علي الارض وفرغه فيه…….
ودي الصدمه التالته 🥺
لفظ شهاب انفاسه الاخيرة…. اصيبت رضوي بحاله انهيار من ما رايته وعندما اقترب منها عز ظلت تصرخ…. كتم نفسها وقال بعصبيه اخرسي….. لم تستطيع التنفس وفارقت الحياه رمها عز من الشرفه وبعد ذلك خرج من البيت…. وجد ممدوح يقترب من ناحيه البيت…. جري عز بعيدا لكي لا يراه ممدوح (البيت كان يتكون من دورين الاول كان يعود لممدوح والتاني لحسن)
نظرت له سارة بصدمه وكانت تبكي بشده وقالت حرام عليك خليني امشي ونبي…. قام عز ودفعها علي الارض بقوة وسحبها من شعرها متجها الي الغرفه… اتصدم راسها بالفراش وقالت بتوسل وبكاء انت بتعمل كدا ليه؟ امسكها من شعرها لتقف ودفعها علي الفراش ومز”ق ملابسها اغتص”بها بدون رحمه لم يشفق عليها وعلي انهيارها وبكاءها وبعد ان انتهي من فعلته نظر لها بسخرية وقال انتي عارفه ان السرير دا هو اللي اغتص”بت عليه رضوي ومريم واللي اتقت”لت عليه نظرت له بصدمه كانت في حاله يثري بها وقالت بانهيار انا مالي بكل دا ذنبي ايه…؟ ذنبك انك بتحبي هارون وكمان من عيلة الشهاوي….. دفنت وجهها بين راحت يدها وبكت بهسترية شديدة وانهيار……
عندما وصلت فجر الي البيت وصعدت الي غرفتها وقفلت عليها الباب من الداخل فهي لا تريد التحدث مع احد ظلت تبكي بشدة…. طرقت عليها ريم وقالت بحزن وبكاء ونبي يا فجر متعمليش في نفسك كدا وافتحي الباب…..
سبيني لوحدي يا ريم انا هبقي كويسة متخافيش تنهدت ريم وتركتها علي راحتها…..
انتهي الفرح وصعد هارون ومنار الي غرفتهم قفل هارون الباب…. جلست منار بخجل علي الفراش…. زفر هارون بحنق وقال بصي يا منار انا بحب فجر ومش هحب غيرها وانا اتجوزتك عشان ابويا واول ما يسافر هطلقك….
نظرت له منار ببكاء وقالت كل دا عشان بنت العزايزة يا هارون….. كل ده عشانها هي….؟
اقسم بالله لو جيبتي سيرتها ما هيحصلك كويس يا منار شيلي فجر من دماغك خالص فاهمه… نظرت له بخيبه امل فهذه اول ليله لهم مع بعض وذلك ما حدث… جلس هارون علي الاريكه وظل يحاول الاتصال بفجر والذي وجد هاتفها مغلق……
لم يختلف موقف زين كثيرا عن هارون ونظر الي ياسمين بسخرية وقال بصي وحيات ابوكي بلاش شغل النسوان دا عشان انا مش ناقص هم…..
انت بتتكلم معايا اكده ليه؟ تركها زين ودخل الي الشرفه بكت ياسمين الي ان ذهبت في النوم…..
كانت سارة جالسه في غرفتها تبكي علي ما حدث لها وتلك المصيبه التي وقعت بها حتي انها لم تستطيع قول ما حدث وعز من قتل جوزها وسلب شرفها…. ظلت تبكي وتشهق بشده…. وتكتم صوتها لكي لا يسمعه احد…..
مر اسبوع علي تلك الاحداث كانت سارة لم تغادر غرفتها الا في اوقات تناول الطعام وحتي انها كانت لا تتناول شي….؟
وفجر هي الاخري كان مفطور قلبها بشده فهي فقدت هارون للابد…. كانت ريم تحاول ان تهون عليها ولكنها لم تستطيع استعد غفران للسفر وقررت كريمه ان تذهب معه…. عندما غادر غفران….. اوصل هارون والده الي المطار ورجع الي البيت وعندما دخل…. كانت منار جالسه مع والدتها ووالدته
كانت ثريا تبكي وقالت خلاص مشيوا….؟
ايوة وانا كمان همشي….. نظرت له ثريا بعدم فهم وقالت يعني ايه يا ولدي…..؟
نظر هارون الي منار وقال انتي طالق بالتلاته يا منار…..
بكت منار بشده واتصدمت ماجده وثريا لم يسمح لهم هارون بالحديث وصعد الي غرفته وجمع جميع اغراضه وهبط مرة اخري وقال انا ماشي…..
ركضت ثريا خلفه وامسكت يده وقالت هتروح فين يا ابني؟
تخلص هارون من قبضتها انا مش قاعد معاكم في البيت تاني وانا موجود لو احتاجتوا حاجه…..؟
خرج هارون من البيت ووضع حقيبته في السيارة وبعد ذلك ذهب الي الشركه لزين وعندما وصل دخل الي المكتب وقال هو عمك فين اومال….؟
راح القسم الظابط طلبوة هو وحسان العزايزة عشان قضيه معاذ……
انت مروحتش معاه ليه….؟
عادي بقا….. دخل احدي العاملين لهم وقال زين بيه الحج عادل بيتعارك مع عيلة العزايزة….
قام هارون وزين وذهبوا اليه….. كان عادل يقف وحسان وممدوح ويقول والله لاخد حق ولدي منكم…..
زمجر ممدوح فهو اهان والده وقال اللي عندك اعمله بس لازم الناس تعرف ان ابنك اعتد”ي علي بنتنا وقت”لها وعلي التار فانا عايز اقتل”ك دلوك….. وصل هارون وزين وحاوط رجالهم المكان…..؟
نظر ممدوح لهم بسخرية وقال هتقت”لونا في الشارع ولا ايه عاد؟ قال زين بعصبيه خد بعضك وامشي يا ممدوح ولو عايزها مجز،”رة انا معنديش مانع في تلك اللحظه كان عز جمع رجالتهم ووصلوا وقال وماله يا زين نخليها مجز”رة
بالتاكيد لم يستطيع احد التدخل…. نظر حسان لهارون وقال حقنا وهناخده بجي….؟ اخد السلاح من احدي الغفر وقال هقت”لك يا حسان…. اخد ممدوح السلاح ووقف امام حسان ليبقي في مقابلة هارون……
صرخت عبير بعو صوتها عندما علمت ما يحدث بالخارج وعندما ارادت الخروج منعتها حسنه وقالت اجعدي يا عبير ممدوح وعز رجاله ميتخافش عليهم واصال….. ركضت فجر علي السلم واتجهت ناحيه الباب وخرجت لم تستطيع حسنه اللاحق بها….. وصلت فجر لتري ذلك المشهد هارون ووالدها يقفان امام بعضهم…. سارت وسطهم الي ان وصلت اتعصب ممدوح عندما راها وقال انتي بتعملي ايه هنا يا فجر؟
نظرت فجر الي والدها والي هارون بصدمه وقالت عايز تق”تل
ابويا يا هارون؟ اشار هارون لهم بان ينزلوا اسلحتهم وقال مش هقف قصادك يا فجر…… زمجر عادل من ذلك المشهد تراجع ممدوح هو الاخر فابنته هي من بالمنتصف……
اخد عادل السلاح وصوبه في اتجاه…. وسقط ارضا صرخت فجر بقوة و::::::::؛::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::
((لم تنتهي النيران بعد ولكن من سوف ينتصر بالنهاية الحب ام الحرب…….؟))
كدا نهاية الجزء الاول وانتظرو الجزء التاني
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية عشقت جحيمي الابدي)
هل انتهت القصه في هذا الفصل ؟؟ ام يوجد لها باقي. ؟؟ من الذي وقع ؟؟
اين باقي القصة
فين الجزء التاني …المرجو تنزيل الجزء التاني
أريد الجزء التاني من رواية عشقت جحيمي الابدي