رواية عشقت جحيمي الابدي الفصل الخامس عشر 15 بقلم اسراء هاشم
رواية عشقت جحيمي الابدي البارت الخامس عشر
رواية عشقت جحيمي الابدي الجزء الخامس عشر
رواية عشقت جحيمي الابدي الحلقة الخامسة عشر
قعدت كريمه وقالت بحزم مش عايزة كلام يتفتح تمام وبكرا فرح هارون علي فجر واهل البلد كلهم هيعرفو….
غفران بغضب مستحيل ده يحصل…..
الكلام انتهي يا غفران وانا قولت بكرا الفرح محدش هيعترض
نظرت لها منار بحزن وقالت طب وانا يا عمه…؟
هتقبلي تبجي زوجه تانية بكيفك…. واكملت حضر كل حاجه يا عادل والفرح هيبجي علي الضيق عشان وفاه معاذ مع انه لو كان عايش كنت انا الي جتلته…
زفرت ماجده بضيق وسابتهم ومشيت…
الفرح بكرا وانا حجزت القاعه النهاردة…. لم يعجب احد بحديثها ولكن ما عليهم سوي تنفيذ ذلك… وكان موقف منار الاصعب فهي سوف تحضر زفاف خطيبها…….
في الصباح طلبت كريمه من اسر انو يوصل فجر لي الفندق التي قامت بحجز القاعه به…. وطبعا هارون رفض وقال انه هو الي هيوصلها…. كانت فجر تشعر بالضيق ولكنها لم تجد شي اخر لتفعله….
تجلس فجر في الغرفه واتيت خبيرة التجميل اليها كانت فجر تشعر بالضيق والاختناق فهي اليوم سوف تبقي عروسة مزيفة كالعاده… ارتديت فستانها وانسدل شعرها ليداري ظهرها بالكامل وذلك التاج الذي اعطاها مظهر ملكي…..
مسكت فجر هاتفها وطلبت رقم فارس وقالت فارس…
بتصل بيكي من امبارح؟
التليفون كان مقفول انا كنت عايزة اقولك علي حاجه…؟
قولي وبعدين انتي فين اصلا…؟
انا في الفندق مع هارون..
اتنرفز فارس قائلا بلاش تنطقي اسمه تمام وبتعملي ايه هناك
انهاردة فرحنا عمته صممت علي كدا و…. صاح بها بغضب فرح ايه وهبل ايه دا…؟
مفيش حاجه اعملها وبعدين انت بتزعقلي لية….
زفر فارس بضيق فهو يعلم بانها ليس لديها ذنب في ذلك وقال تمام يا فجر بس حافظي علي نفسك لحد ما انا اتصرف في المصيبه دي واخلصك منه….
قالت بياس هتعرف يا فارس…؟
هعرف حتي لو هق”تله… طرق هارون الغرفه وقفلت فجر مع فارس ومسكت فستانها وفتحت الباب…
بص ليها هارون باعحاب فهي تبهرة في كل مرة يراها بها وقال بصي عدي الليلة دي علي خير….
حاضر… ننزل بقا عشان نخلص من اليوم ده…
وقبل ان يخرجو صعدت كريمه ليهم وقالت الف مبروك ابتسمت فجر ليها وكذلك هارون واكملت كريمه قائلة انا حجزت ليكم هنا النهاردة عشان تبجوا براحتكم….
نزلو الي القاعه وطبعا لم تحضر منار وياسمين وماجده ذلك الفرح وفضلو في البيت… كانت ثريا وسارة ينظرون لها بغضب وحقد وكذلك غفران الذي شعر بالهزيمة كان الفرح يضم الناس المهمه وافراد العائلة فقط… وبعد من الصحافة
كانو يرقصان الاثنان معا وزفرت فجر بضيق وقالت علي فكرة الي عمتك بتقولة ده مش هيحصل تمام… قبض هارون علي خصرها اكتر وقرب وجه من وجهها وكان يحتفظ بابتسامته وقال مش بمزاجك علي فكرة……
لا بمزاجي وانا مش عايزك… انحني ليق”بل شفتيها اتسعت عيونها بدهشه وصدمه….
كانت سارة تشعر باختراقها وارادت تخريب ذلك الفرح ولكن لم تستطيع….
انتهي الفرح وصعدوا الي غرفتهم بعد توصيات كريمه جلست فجر علي الفراش وقالت بضيق خليك قد كلامك…
كان يبدون علي هارون الضيق وتغيرت ملامح وجه… ارتعبت فجر بداخلها ولكنها اخفت ذلك…
خلع سترته وقال بقي انتي بتستغفليني…؟
نظرت له فجر بخوف.. ولم تفهم ما يقصده بتلك الكلمات وقالت بقلق قصدك اية…؟
اية علاقتك بفارس يا فجر… جحظت عينيها بصدمه فهو يعلم بشي عنه وان علم فماذا سيفعل بها الان…
ابتلعت ريقها بصعوبة وقالت وانت مالك…؟
مسك شعرها بقوة وقال انا جوزك ولا انتي ناسية؟ كانت فجر تريد ان تعرف كيف علم بذلك ولكن من الموكد انه يراقبها او يراقب هاتفها…. وقالت بالم ملكش دعوة؟
ابتسم هارون بتهكم وقال زيك زي غيرك كلكم زبا”لة…
لم تفهم فجر ما قصده ولكن هي تخشي منه واكثر وتريد ان تترك تلك الغرفة وتذهب… وقالت ببكاء سيبني لو سمحت..
صفع”ها هارون بقوة وقال وحيات امي لوريكي وطلاق مش هطلق وعايز اشوف الدكر بتاعك هيعمل اية….؟
ظلت فجر تبكي ودفنت وجهها بين كفيها وقالت انا معملتش حاجه انت السبب في كل دا مش انا….
اقل”عي… نظرت له بصدمه… قرب منها وقال انجزي ولا انتي فكراني هسيبك لي….
ارتعش جسدها بخوف وتعالت شهقاتها الباكية وقالت انت اللي اتجوزتني وانت السبب في كل حاجه انا مليش ذنب انت الي خدتني من بيتي ومن اهلي عشان تنتقم وبرصو انا مليش ذنب طلقني يا هارون….
جذبها من شعرها واوقفها امامه.. قائلا براحتي يا فجر انا حر
وانا بكرهك اوي وبقرف منك ومحبتش غير فارس ومش هحب غيرة…. برزت عروقة وشعر بالغضب ودفعها لتسقط علي الفراش وقال وانا هخليكي تكرهني اكتر وجث عليها قائلا لو قولتي اسمه تاني هق”تلك.. غمضت عيونها بخوف قام هارون بن”زع فستانها وما اسفله ظلت تبكي بشده وبدا جسدها في التشنج من البكاء وقالت بخفوت ابوس ايدك سيبني… لم ينتبه هارون لها وق”بل شفتيها بعن”ف
ابتعد عنها ومسح دموعها وقال مش هغت”صب مراتي متخافيش… فتحت عنيها واخذت انفاسها الذي التي كانت تلتقطها بصعوبة… نام هارون بجانبها وزفر بضيق فهو كان علي وشك اغت”صابها… ولكن فكلماتها اهانت رجولته..
بتحبي؟ ادارت فجر راسها له وقالت هارون…
نعم؟
طلقني احسن لينا وقول عليا الي ايه حاجه بس طلقني…
انا مش عايزة مستحيل حياتنا هتكون طبيعية…
اول ما المده تخلص هطلقك ولا مستعجله اوي عشانه..
تلاقت نظراتهم كانت تشعر انها تحمل مشاعر له لم تكن كراهية فقط ولكن هذا لم يكون صحيح وقالت لما تحب حد هتعرف..؟
محدش يستاهل الحب اصلا….
مش كله…
نامي….
هتقول اية لعمتك..؟
هتصرف…
يتبع….
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية عشقت جحيمي الابدي)