روايات

رواية عشقت جحيمي الابدي الفصل الثاني عشر 12 بقلم اسراء هاشم

رواية عشقت جحيمي الابدي الفصل الثاني عشر 12 بقلم اسراء هاشم

رواية عشقت جحيمي الابدي البارت الثاني عشر

رواية عشقت جحيمي الابدي الجزء الثاني عشر

رواية عشقت جحيمي الابدي
رواية عشقت جحيمي الابدي

رواية عشقت جحيمي الابدي الحلقة الثانية عشر

وهنا لم يتمالك هارون اعصابة قرب منها وحاوط عنقها بقبضه

يدية شعرت فجر بالاختناق قال هارون بلاش كلام انتي مش

قدة عشان اقسم بالله هندمك واخليكي تعيشي اسواء ايام

حياتك…. سعالت فجر بشده فكانت علي وشك الاختناق

وقالت مش هندم اكتر من كده كفاية اني اتجوزتك يا هارون

هارون بغضب بصي انتي كده تحت رحمتي فاحترمي نفسك

بدل ما هتشوفي اسود ايام في حياتك واظن انك عارفه اني

اقدر اعمل كده…. خرجت فجر برة الاوضه بدون كلام

ودخلت اوضتها وقعدت عالارض بجانب الفراش فضلت

تبكي علي حياتها ولكن ولدها هو من تخلي عنها ولم يحميها

نروح لي زين وريم

لفت ريم الدريكسيون بسرعه اتجاه العربيه ولكن فنفس

اللحظه زقها زين رجعت ريم لورا اتخبطت فالازاز ولف زين

العربيه بسرعه كبيرة علي اخر لحظه ولكن كانت العربيه

اتقلبت بيهم ريم فقدت وعيها زين اتخبط فدماغه وبقت

تنزف حاسس بدوخه بيحاول انو ميفقدش وعيه حاول زين

يفتح باب العربيه ومش عارف ومش قادر نزل سواق العربيه

بسرعه الي كان هيخبطو فيه وقرب ناحيتهم وشاف زين

وهو بيحاول يفتح الباب بس مش قادر قرب الراجل منه

وحاول يساعده بعد محاولات كتير قدر يخرج زين من

العربيه وريم لسه فاقده وعيها داخل العربيه خرج زين وبص

علي ريم وبصلها بغضب وقرب باتجاها وحاول يطلعها وقدر

يطلعها بعد عده محاولات وكان شايلها بين ايدية قال الراجل

ليه حضرتك كويس لو تحب اوصلكم المستشفي اوصلكم رد

زين قالو لا لا مش عاوز اروح المستشفي وديني العنوان ده

ركب زين بجانب الراجل ونيم ريم بالخلف ووصلهم الراجل

قدام بيت كان عبارة عن دورين البيت ده ملك لزين نزل زين

وشال ريم وشكر الراجل ودخل بيها البيت ودخل بيها اول

غرفه تقابله وحاطه عالفراش ووقف مكانه وهو ينظر ليها

وقال والله لعلمك الادب من اول وجديد يريم وانا الي هعيد

تربيتك من تاني ولسانك ده هقط”عهولك وهنشوف يا بنت

العزايزة هخليكي تترجيني ارحمك من الي هعملو فيكي…

بعد شوية بتبداء ريم تفوق وهي حاسه بوجع فراسها وبتفتح

عيونها ببطء وبتفتكر ريم الي حصل وبتقوم بخضه بتلاقي

زين فوشها ريم بحده انا فين وجبتني هنا ليه…

بصلها زين ببرود وقرب عليها ونزل بصف”عه قوية علي

وجهها وقفت ريم مكانه بصدمه وفتحت عيونها علي وسعهم

وحط ايديها مكانه صفعه زين ليها وقالت بغضب انت

بتضربني يا زين بتمد ايدك عليا انا يح”يوان والله لردهولك يا

زين ولسه ريم بترفع ايديها وهتنزل علي وجه زين مسكها

زين بقوة وهو بيبصلها بغضب وعيونه تطق منها الشرار وقال

اياكي تتجراي ترفعي ايدك تاني او تغلطي الغلطه دي تاني يا

ريم ساعتها هدف”نك حيه يا ريم والكف ده عشان الي

عملتيه وبسببك كنا هنموت في لحظه وهندمك وادفعك تمن

الي عملتيه ده يا ريم هنا ريم وصلت لي قمه غضبها وقالت

بعصبيه او تفتكر تهديك ليا مخوفني يا زين لا والي يمد ايده

علي واحده ست يبقا مش راجل يا ابن الشهاوي وانا هتوقع

اي من واحد زايك قا”تل اصلا غير كدا وهنا زين لم يتمالك

اعصابة ومسكها من شترها بقوة وقال انا هعرفك ازاي مش

راجل يا ريم وازاي تغلطي فيا تاني يا انا يا انتي يا ريم…

وقال زين………………………………………………

خرجت ريم من البيت وهي مصدومه وهي تحمل
جميع معاني الصدمه بمعني الكلمه فهي الان في مصيبه اكبر فهو وضعها في حيرة ولا تعلم ماذا تفعل….
flash back
زين اعملي حسابك هنتجوز يا بنت العزايزة

ريم بصدمه انت مجنون مين ده الي تتجوزك

زين بصي انا مليش في اللف والدوران وقولتهالك صريحه

عاوزك وهتجوزك يا ريم وانتي عجباني من ساعه ما شوفتك

ريم بغضب مستحيل يا زين مستحيل اتجوزك ده علي جثتي

زين يبقا انتي الي اختارتي يا ريم بس مش هيبقا جثتك انتي

لا المرة دي هيبقا جثة اخوكي فارس وامك يا ريم

برقت ريم عنيها بصدمه انت بتقول اي يا زين عاوز تقتل

اخويا وامي زي ما قتلتو ابويا يا زين انت ازاي

زين ببرود انا قولت الي عندي يا ريم هنتجوز والي تترحمي

عليهم يبقا انتي ساعتها السبب فمو”تهم

ريم مستحيل يا زين اوافق علي حاجه زي دي فاهم مستحيل

اوافق اسلم نفسي لواحد زايك يا زين انت اكيد مجنون…

زين بصلها بببرود وقال فكري وهستنا منك رد ومش كتير

تمام يا ريم ولو مردتيش يبقا افهم انك اخترتي موتهم….

سابته ريم وخرجت من البيت بدون اي كلام

End of flashback

تنهدت ريم بحيرة وتعب فهي الان تحت رحمته

رجعت ريم البيت ودخلت شافت فارس واحمد قاعدين وكانو

بيفكرو في حل ازاي يرجعو فجر تجاهلتهم ريم وكانت

هتطلع اوضتها فاوقفها صوت فارس كنتي فين يا ريم لفت

ريم ليه وقالت كنت برا يا فارس بتمشا شوية قال احمد لو

سمحتي يا ريم مينفعش خروجك ده احنا مش ناقصين

ابعدي انتي وبلاش خروج كفاية الي حصل لي نور وفجر….

بصت ريم لي احمد وقالت صحيح وانت يهمك في ايه نور

اتبهدلت ومحدش جاب حقها وفجر اتبهدلت ومحدش برضو

جاب حقها بصراحه مصدقتش زين لما قال ان العيلة كلها

نسوان… هنا اتعصب فارس وكان هيضربها ولكن مسكه احمد

بسرعه وقال اهدا يا فارس…. بصت ريم ليه بسخرية وقالت

لا اضربني يا اخويا ما دا الي انتم فالحين فيه بس والله

العظيم لو فجر حصلها حاجه بسببكم لابهدلكم فاهمين…. قال

احمد بغضب ريم كفاية واطلعي فوق يا ريم سابتهم ريم

وطلعت

وقال احمد اهدا يا فارس واقعد عشان نعرف نفكر هنعمل ايه

نروح لي هارون خرج برا البيت ومشي راح لي زين دخل

هارون البيت الي فيه زين وقعد فضلو الاتنين ساكتين

قطع الصمت هارون وقال فيه حاجه حصلت يا زين…

زين انا هتجوز ريم يا هارون…

هنا هارون بصله بصدمه وقال ازاي ده هتتجوزها ازاي يا زين

تنهد زين وبداء يحكي لي هارون كل شيى حدث من اول

خروجهم من البيت لحد ما ريم مشيت…..

لم يصدق هارون ما يسمعه منه وقال دي مصيبة يا زين انت

عارف انت عاوز تتجوز مين….؟

عارف يا هارون بس لازم اعلمها الادب….

هارون انت عارف رد فعل ابوك هيبقا ايه يا زين ولا هيبقا

عامل ازاي اصلا انت شوفت لما عرف بجوازي من فجر

وناوي علي ايه متخيل لما يعرف انك هتتجوز انت كمان بنت

صالح
وبعدين انت ناسي انك كاتب كتابك علي ياسمين بنت عمك

لا مش ناسي يا هارون وكمان انت خاطب منار واتجوزت

فجر تنهد هارون بضيق وقال انت عارف انا اتجوزتها ليه

فون يا زين انت كده بتعمل مصيبة كبيرة ولازم متجوزهاش

وبعدين حتي لو عجبك قضي معاها وقت وطلقها لكن

موضوع انها مراتك ده هتروح فيها رقاب يا زين….

تنهد زين بضيق ولم ينطق وبعدها قال اعمل حسابك لازم

ناخدلك صور انت وفجر وكمان لازم ننزل خبر انك اتجوزتها

عشان الموضوع ميتنشرش انك علي علاقه بيها….

هارون تمام يا زين انشر الخبر انت وظبط كل حاجه لتصوير

زين بهدوء ماشي يا هارون هعمل كدا….

بس اعمل حسابك يا هارون فجر دي مينفعش تخلف منها

واظن انت عارف ليه….. وبعد فترو هطلقها….

تنهد هارون بضيق وقال عارف يا زين بس انا السبب في كل

الي حصلها وقال بضيق انا مبحبهاش ولا هحبها بس انا مش

عاوز اظلم حد وبعدين قطعه زين بحده واحنا من امتي

بنخاف يا هارون فوق يا هارون فوق…..

هارون خلاص يا زين عارف كل ده وجوازنا هيفضل علي ورق

وبس انا اصلا بكرها هي واهلها كلهم ونفسي اشرب من

د”مهم بس مش دلوقتي… واهم حاجه اللعب يهدي شوية

ونشوف رد فعلهم هيبقا ايه…..

زين كفاية جوازك من بنتهم يا هارون ده لوحده كارثه

ومصيبة بنسبه ليهم بس المهم خلي بالك……

اما ريم فكانت فحيرة كيف توافق علي عرض زواجها من زين

وقامت بملل وخرجت من البيت لكي تهدي اعصابها وخدت

عربيتها وركبتها وفضلت تتمشي بالعربيه ولكن ضغط فجاه

علي فرامل العربيه عندما ظهرت امامها فتاة من العدم

وكانت ترتدي نقاب يغطي وجهها باكمله نزلت ريم بخوف من

العربية وهي بتقول انتي كويسة يا انسه…. ردت عليها اها انا

كويسه بس عاوزة اتكلم معاكي… ريم بتعجب انتي مين….

انا نور بنت عمتك حسنه…. اتصدمت ريم وقالت نور طب
ازاي……..؟

انا هفهمك كل حاجه بس عاوزكي تساعديني انا معرفتش

اوصل لحد غير ليكي يا ريم ركبت نور العربيه مع ريم

وانطلقت ريم بيها وهي بداخلها مئات الاسئلة التي تدور في
عقلها……

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية عشقت جحيمي الابدي)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى