روايات

رواية عشقت جحيمي الابدي الفصل التاسع عشر 19 بقلم اسراء هاشم

رواية عشقت جحيمي الابدي الفصل التاسع عشر 19 بقلم اسراء هاشم

رواية عشقت جحيمي الابدي البارت التاسع عشر

رواية عشقت جحيمي الابدي الجزء التاسع عشر

رواية عشقت جحيمي الابدي
رواية عشقت جحيمي الابدي

رواية عشقت جحيمي الابدي الحلقة التاسعة عشر

فجر كان نظرها مسلط علي سارة وسارة كذلك وكانهم يتحدون بعض من خلال النظرات….
ركض عمر في اتجاه فجر واحتضانها انحنت فجر لي مستواة وحملته وقالت وحشتني اوي يا عمر…
وانتي كمان كدا تمشي كل ده وتسبيني… قبلت فجر وجنتيه وقالت سوري ي قلبي مش هسيبك تاني…
ابتسم اسر وقال والله يا فجر عمر بيحبك اوي…
وانا كمان بحبه….
شتر هارون بالغضب ولكنه تظاهر بعكس ذلك واخذها وصعد الي غرفتهم…. لاحظت فجر انه غاضب من شي ولكنها فضلت التجاهل لان هارون يتحول بين الحين والاخر وهي لا تريد فتح موضوع من العدم ولكنها تفاجات به يقول مكنش لازم يعني تحضني وتقعدي تبوسي فيه كده….
نظرت له باستغراب فعمر طفلا صغير وقالت فيها ايه عمر طفل صغير يعني…؟
زفر هارون بضيق وقال اهاا انا مجنون.. ارادت ان تقول له انك بالفعل مجنون فهذا الغضب غير منطقي من الاساس وقالت بحزن فهو ينتقدها في كل شي ماشي يا هارون مش هعمل كدا تاني…
مش قصدي حاجه بس… قطعته فجر قائلا ولا تصدق انا خلاص اتعودت…
انا نازل…
ماشي…
صعد زين الي غرفته ولكنه تفاجا بصعود ياسمين خلفه زفر بضيق وقال هتتدخلي معايا..؟
خجلت ياسمين وقالت جولت يمكن تعوز حاجه..؟
قال باقتضاب لا مش عايز وبعدين انا هغير ونازل…
شعرت بالحرج وقالت ماشي ومشيت بهدوء…

 

 

 

 

كان زين يجلس بجوار هارون في الحديقه وقال خرجت ليه
عادي بس انت عارف مبحبش جو العيلة دا وبعدين انت خرجت ليه قولت؟ قولت اقعد معاك شوية….
اخبارك ايه مع فجر؟ تنهد هارون واسند راسه علي الشجرة وقال ولا ايه جديد ندمت اني اتجوزت او حتي فكرت اني انتقم من بنت الموضوع من الاول كان غلط…
هو حاجه وحشه فعلا ؟
خايف تحبني يا زين نظر له زين بتعجب وقال انا مبقتش فاهم حاجه خالص يا هارون؟
انا خلاص ولا هحب ولا هفكر في حاجه زي كدا ومش هسمح لواحده تدخل حياتي تبوظها.. وفجر مش مناسبة ليا في ايه حاجه احنا غير بعض خالص….
لسه بتحب رضوي؟ تنهد هارون فالحقيقه رضوي كانت مجرد وسيلة لكي يعند مع سارة ولكن لم ينكر انه احبها وقال مش عارف وحتي مش عارف رضوي ليه خانتني مع محمود وليه شهاب راح اليوم دا هناك؟ يمكن لو كل دا محصلش مكنتش هبقي بالحيرة دي…؟
انت بتحب فجر؟ اتسعت عينه بشده ونظر له بغضب فجر ايه اللي انا بحبها دي حته عيله اصغر مني ومنك…. انا مستحيل احبها مستحيل… دي مجرد لعبه في ايدي واول ما اكسب هرميها…
لسوء حظه استمعت فجر الي تلك الحوار فهي من عاداتها هي الجلوس وسط الاشجار شعرت بسقوط دموعها مثل المطر وذهبت من ذلك المكان مبتعده عنهم بكثير اتصلت فجر بريم وقالت شوفتي اللي حصل؟
امممممم شوفت المهم ولا يهمك اهلك جبانه ومش هيعملو حاجه طول ما انتي مرات هارون…
هو انتي ليه مسمعتيش كلام فارس؟
عشان كنت خايفه عليه يا ريم انا مش عايزة افقد فارس…
يا سلام علي الحب.. بس لازم تخلصي من هارون انا مش عارفه هو متجوزك ليه اصلا؟
شعرت فجر باحتراق قلبها وقالت عشان يذل عيلتي انا عايزة اخلص منه في اقرب وقت يا ريم مش طايقه اعيش معاه اتخنقت بجد انا عايزة ارجع لحياتي الطبيعيه بعيد عن القرف دا….
تمام نفذي الخطه وربنا يوفقنا…
تمام المهم اخلص منه…
قفلت فجر مع ريم وجلست بمفردها بعض الوقت وبعد ذلك دخلت الي البيت ووجدت هارون يتحدث مع سارة يبدو انه مستمتع بالحديث كثيرا نظرت له بغضب وصعدت الي غرفتها كانت فجر تشعر بالضيق فهو يعامل الجميع جيدا ماعدا هي وحتي لم يحترمها او ان يراعي شعورها انها زوجته…
دخل هارون الي الغرفه… قامت لتقف وعقدت ذراعها وقالت حلوة القعده معاها مش صح؟
اظن اني قاعد مع البيت كله ومش لوحدنا وبعدين انتي بتحاسبني ليه؟

 

 

 

 

عشان المفروض اننا متجوزين والمفروض اني مش فاهمه انت بتعمل معايا كده ليه؟ كل شوية تتغير بجد زهقت…
بمزاجي يا فجر وبعدين انا مش مضطر ابرر ليكي انا بعمل كده ليه ودي حياتي وانا حر فيها…
اقتربت منه وهي تنظر اليه علي فكرة انا مراتك وعلي الاقل ابقي احترمني مش لازم تحسسني اني مليش لازمه…
نظر لها بضيق بلاش تنطقي الكلمه دي وبعدين انتي عارفه كويس انا اتجوزتك ليه وضعت يدها علي وجنتيه وقالت امممممم عارفه بس برضو انا لحد دلوقتي مراتك علي الورق بس دفعها بعيد عنه وقال بغضب ابعدي عني…. ابتسمت فجر بانتصار فهي لاحظت انه دائما يبعد فجاه وهذا يدل علي رغبته بها وقالت مش قادر صح وعا”يزني…
رمقها بنظراته الحارقه وقال اوعي تتجراي بعد كدا وتلمسيني فاهمه… اقتربت منه مرة اخري وهمت امام شفتيه طلعت عيل اوي يا هارون يا شهاوي وضع ذراعها خلف ظهرها واطبق عليه بقوة مش عايز اسمع صوتك فاهمه لم يرمش لها جفن وظلت تنظر له دفعها لتسقط علي الارض وقال بتحذير متنسيش نفسك ماشي وبعدين كلها شوية وهطلقك…
ياريت تنجز وطلقني عشان ارتاح منك ومن قرفك وعلي الاقل اتجوز ابن عمي ابتسم بسخرية وتحكم في انفعاله وجذابها من شعرها بقوة وقال مش لما ابقي جوزك الاول تبقي تروحي تتجوزي تاني… نظرت له بصدمه وقالت خليك كدا للاخر وانت قولت انك هطلقني من غير ما تلمسني ترك شعرها التي شعرت باقتلاعه بيده وقال غيرت رايي وبعدين مش دا اللي انتي عايزة وانا هعمله ليكي تراجعت خطوة للخلف لشعورها بالرهبة وقالت لو قربت ليا هصوت والم عليك الناس.. ضحك هارون زظل يقترب منها ما انتي مراتي وبعدين لازم دا يحصل قبل ما اطلقك….
بللت شفتيها بلسانها ونظرت اليه وقالت تمام وريني هتعمل ايه وحاول تكرهني فيك علي قد ما تقدر لم يستطيع تحمل كلماتها اكثر من ذلك وقام بتق”بيل شفتيها التي رغب بها غمضت عنيها مستمتعه بقبلته لها وبادلته اياها بر”غبه
ابتعد عن شفتيها وقال فجر بلاش تعملي حاجه تندمي عليها بعد كدا.. اتملات الدموع بعينيها فهو دائما ما يجرح انوثتها بتلك التي لم تسمع عنها غير الكلمات كل دا عشان بتحبها حتي مش عايز تلمس مراتك…
اخويا لما دافع عن شرفي اتق”تل يعني مش هي بس وبعدين انتي عارفه كويس ظروف جوازنا كانت عامله ازاي؟
ابتعدت فجر عنه وقالت تمام براحتك يا هارون بس خليك عارف ان انت الي بتبعد عني…
تنهد هارون بضيق وقال فجر خلينا نقضي الفترة دي كويسين مع بعض انا مش عايز اذيكي؟
بجد هو انت كدا ماذتنيش ابويا اتبرا مني بسببك خليته يشك فيا ويشوفني علي علاقه معاك مع انك اصلا مش عايزني عملت كل دا عشان تكسرة في بنته وقعت شركته وابو ريم اتق”تل… واهلي اللي عاوزين يقت”لوني خليتني ابقي خاينه بتعاملني بمزاجك بتخوني عادي ولا اكنك متجوز… وفعلا معملتش حاجه…. نظر لها هارون وقال محدش من اهلك هيعملك حاجه متخافيش…
بجد انا مش واثقه فيك ولا هثق فيك عشان انت كداب

 

 

 

 

مكدبتش عليكي في حاجه؟ نظرت له وقالت كل حاجه بتعملها كدب…
زي ايه؟
زي انك كل شوية تتغير وانت عارف قصدي كويس…
لا هفضل كدا علي طول واتجه الي الفراش لكي ينام…
نظرت له فجر بياس وخرجت الي الشرفه جلست علي الاريكه كانت تشعر بحيرة داخل قليها ولم تشعر بالسعاده فهي تريد العودة الي حياتها….
خرج هارون لها وقال اكيد مش هتقضي الليل هنا؟
انا مرتاحه كدا لو سمحت سيبني في حالي…. اقترب منها وانحني لمستواها وقال الجو برد عليكي…
عادي يارب اموت عشان ارتاح واريحك… تنهد وحملها رغما عنها ووضعها علي الفراش وقال بحده بطلي شغل العيال ده
انا عيلة ملكش دعوة بيا…
تمدد هارون بجوارها وحاوط خصرها قائلا نامي يا فجر وهنصحي الصبح نكمل خناق… سكنت فجر والتفت له واصبحت وجهها مقابل وجه وقالت طب ابعد عني…
ابتسم وانحني علي شفتيها وقبلها وقال عايزني ابعد…
نظرت له وشعرت بضربات قلبها المتسارعه دفنت وجهها في صدرة وغمضت عيونها…
دخلت ريم الي الشركه وظهرت همسات المواظفين تعجبت من ذلك وعندما ذخلت الي المكتب دخلت لها السكرتيرة وسالتها وقالت هو في حاجه حصلت في الشركه؟
السكرتيرة بتردد الشركه كلها بتقول ان حضرتك علي علاقه بي زين بيه ومتجوزين عرفي…
جحظت عينها بصدمه فمن فعل تلك المصيبه وقالت امنعي الكلام دا فورا واي حد هيفتح الموضوع ده اطردي وغادرت متجه الي شركه زين واقتحمت مكتبة…
ريم…..
انت الي عملت كدا ولا؟ استغرب زين وقال عملت ايه؟
دخلت الشركه لاقيت الموظفين بيقولو اني علي علاقه بيك
اه انا الي عملت كدا انا طلبت منك نتجوز بس انتي مرديتيش وكدا ناقص المطلوب منك وبعدين ما احنا اتجوزنا خلاص
نظرت له بعدم فهم وسخرية جواز ايه وزفت ايه انا مش فاهمه حاجه…؟
ضحك زين وقال ما انا مضيتك علي ورق جوازنا وجوة شركتكم يريم وبصراحه لما طلبت منك نتجوز كنت عارف انك مش هتوافقي بسهولة عشان كدا خليت حد يحطلي ورقه الجواز العرفي وسط الورق وانتي مضيتي عليه

 

 

 

 

ابتلعت ريقها بصعوبة وصدمه وقالت بنرفزة انت واحد مجنون والورقة الي معاك دي بلها واشرب ميتها انت فاهم
بصي يا ريم اظن انا لحد دلوقتي منفذتش تهديدي ليكي ودا دورك دلوقتي وعلي فكرة انا سيبك براحتي…
نظرت له وشعرت بانها سوف تفقد عقلها من ذلك الزين فهي لم تتوقع منه ذلك وظلت تبحث عن حل لتلك الكارثه التي وقعت بها… وعلمت ان اللعب لم يكن هينا وعلمت لما هو ظل صامتا فهو كان يخطط لها… ولكن ماذا ستفعل في تلك الورطه…
استيقظت فجر ولم تجد هارون بالغرفه دخلت الي المرحاض وابدلت ملابسها وخرجت ولكنها وجدت سارة امامها تجاهلتها وسارت من جوارها ولكنها سارة اوقفتها قائله عايزة اتكلم معاكي يا فجر….
التفت فجر لها وقالت بتعجب معايا انا…
قالت سارة عارفه انك مستغربة بس انا هجيب معاكي من الاخر… نظرت لها فجر بتعجب فهي تريد معرفه ما تريد وقالت خير…
انا بحب هارون وهارون بيحبني….
تحكمت فجر بالنيران التي اشتعلت بداخلها فهي تعترف بحبها لزوجها بكل جراءة بحثت سارة عن رد فعلها ولكن بادت فجر هادئه تماما اكملت سارة قائلة ووجودك هنا ملوش لازمه فلو بتحاولي تاخدي هارون مني انا مش هسيبك هارون ليا انا بصي انا مش فارق معايا جو التار والكلام دا انا مش عايزة غير هارون…
عايزة جوزي اللي هو كان اخو جوزك واللي اتخليتي عنه دلوقتي بقي حلو صح بس اللي تعب سيبتي ومشيتي بصي انا هعتبر نفسي مسمعتش حاجه لكن هارون يبقي جوزي ومش هسيبه…
نظرت لها بغل وحقد وقالت لا واضح انك طلعتي مش سهله علي فكرة البيت دا انتي مش هتطلعي منه سليمه خالي مش موافق ولا حد هيقبل فكرة انك مراته واظن انه هو نفسه مقبلش الفكرة…
طب بما انك واثقه اوي كده ومتاكده انه مش هيبصلي جايه تقولي كدا لية؟
استحملي بقا اللي هيحصلك… وكمان ام هارون مش هتكست الا لما يتجوز منار….. ابتسمت فجر بسخرية وقالت وانتي مش غيرانه من منار وغيرانه مني….
هغير منك انتي دا علي اساس ان هارون مش قادر يبعد عنك مثلا…. دا انتي لحد دلوقتي مراته علي الورق بس…
زفرت فجر بضيق وقالت بنرفزة اظن ان ده مش موضوعك وميخصكيش وبعدين انتي عرفتي ازاي؟
عقدت سارة ذراعها وقالت عشان انا اكتر واحده اعرف هارون وعارفه انه مستحيل يجي جنبك فهو متجوزك لغرض واحد وهو الانتقام من عيلتك وبس…
خلاص خليكي متاكده كدا بس علي الاقل انا مراته مش واحده بتترمي في حضنه وبعرض نفسي عليه….
احتقنت الدماء بواجهها فمواجهه فجر لم تكن سهله كما توقعت وقالت يا فجر استعدي بقا وخرجت وسابتها…
تنهدت فجر بضيق وخرجت من الغرفه تبحث عن هارون ولكنه لم يكن في البيت…

 

 

 

 

انتي رايحه فين عاد؟ التفت فجر لتجد ثريا خلفها وكانت تلك اول مرة تتحدث معها فيها…
خارجه…. حضرتك عايزة حاجة… نظرت لها ثريا بتهكم مش المفروض تشتغلي في البيت بدل ما انتي خايبه اكده
اشتغل في البيت ازاي؟
يعني شغل المطبخ يا نضري؟ ولا انتي مش فالحه غير في الخروج والدخول بس…
كانت فجر تحاول تفادي ايه شي يجلب لها المشاكل معهم وقالت طيب فين المطبخ…
لوت فمها بتهكم واشارت لها علي المطبخ ذهبت فجر وكانت منار وياسمين بالداخل مع كريمه عندما رايتها كريمه قالت بابتسامه تعالي يا فجر…
كانت منار تنظر لها بضيق وانشغلت في تقطيع الخضار وكذلك ياسمين لكي تراعي شعور منار
انتي بتعرفي تعملي اكل؟ هزت فجر راسها فهي كانت تعتمد علي نفسها… تعجبت كريمه وقالت امممم زين ثريا هي اللي قالتلك… ايوة… تنهدت كريمه وقالت طيب يا بنتي شوفي انتي عايزة تعملي ايه واعملي….
مصيبه ريم لم تخطر علي بالها فهي ظهرت بفقدان عقلها وتشوش جميع افكارها كانت تجلس علي المقعد حتي انها نسيت القهوة دخل لها احمد وحتي لم تلاحظ وجودة من الاساس وقال ريم…؟
رفعت نظرها له وقالت احمد انت هنا من امتي؟
جلس علي المقعد ونظر لها متعجبا لسه داخل انتي سرحانه في ايه؟
ولا حاجه يا احمد المهم الشركه تمام ولا
تنهد احمد وقال احسن من الاول بس انا بفكر نبيع الشركه احسن…. نبيعها؟
ايوة الوضع صعب يا ريم وكمان فيه حاجات احنا مش عارفين نتصرف فيها… واردف بتردد وقال ريم كنت عايز اقولك علي حاجه كمان واكمل بحرج بابا فتحني في موضوع اننا نتجوز وانا عايز رايك؟
تجمدت ملامحها وقالت امتي؟ وصححت حديثها وقالت قصدي حددوو الفرح وكدا ولا؟
لا لسه انا اهم حاجه رايك يا ريم لاني مش هتجوز واحده غصب عنها… نظرت له ريم وقالت انا موافقه يا احمد
ابتسم احمد بسعاده فهو يحبها وكان الامر كذلك بالنسبة لها ولكن خرب تلك الموقف او الخبر هو تلك المصيبه التي وقعت بها وتخشي انتشارها وضباع احمد من بين يدها فهو راجل رائع تحلم به اي فتاه لم تجد عيبا علي الاطلاق فهو هادي ومتفاهم ومحترم ولكن زين المعتوة اضاع عليها سعادتها
بعد انتهاء عملها قررت ان تذهب الي مكتب زين محاولة الحديث معه واقناعه…
صعدت فجر الي غرفتها بعد مساعدتهم في اعداد الطعام ودخلت الي المرحاض لكي تغسل يدها التي جرحت من السكين لم يكن الجرح عميقا خرجت فجر وبحثت عن صندق الاسعافات الاولية في الغرفه وعندما وجدته في احدي الادراج اخرجته ولكنها تذكرت انها فاشلة في ذلك ولم تستطيع ومن كل يفعل لها ذلك فارس… ابتسمت فجر حاولت فجر ولكنها فشلت كالعادة وتذكرت فارس…
كانت فجر تقطع الخضار والمقادير المستخدمه في الوصفه وعندما تقطع جرحت يدها فقام فارس لها وقال اتعورتي
غصب عني سرحت ومخدتش بالي…
ابتسم فارس وقال طيب يا ستي بلاش تقطعي حاجه تاني بقا وقال لريم تكمل واخد فجر وقام بتطهير الجرح ووضع الاصقه الطبيه حول يدها وامسك يدها وقبلها وقال تخلي بالك بعد كدا بقا.. ابتسمت فجر فهي كانت مقربه من فارس كثيرا ولكن شعرت باختلاف الامر الان ولكنها تمنت ان فارس يكون بجانبها…
اجتمع الجميع حول مائده الطعام وكان هارون وزين جاءو من الخارج تناولت ثريا الطعام وعجابها مذاقه وكذلك الجميع فا فجر كانت لديها طرق مختلفه لاعداد الطعام فهو كان احدي هوايتها كان هارون يعلم ان فجر لا تحب التجمع مع عائلته وهو لم يغصب عليها ذلك لانه يعلم ان اهله لم يتقبلوها نظرت عبله لي ياسمين وقالت ابقي طلعي وكل لفجر يا بنتي…
لوت ماجده فمها وقالت وهي متنزليش تاكل معانا ليه انشاء الله وبعدين انا بنتي مش خدامه… تنهدت كريمه وقالت هي اللي عملت الاكل يا ماجده وارحمي البت شوية مش كدا
تدخل غفران ليقطع الحوار خلاص كل واحد يعمل اللي علي كيفه…. قام هارون وقال بعد اذنك يا امي محدش لي دعوة بفجر ومش عايز حد يطلب منها حاجه تمام…

 

 

 

 

ادمعت عيونها بدموع التماسيح وقالت انا معملتش حاجه يا ابني انا قولت عشان تاخد علينا….
قال هارون باقتضاب ماشي…. ومشي… كانت منار تشتعل بداخلها ولم تكون هي بس وكذلك سارة وغضبت كثيرا عندما رايته يدخل الي المطبخ فقامت ودخلت خلفه وقالت هو انت اللي هتطلع الاكل ليها؟
اهاا وملكيش دعوة بيها يا سارة مفهوم عشان لو لمحتك جيتي جانبها هزعلك…
نظرت له بصدمه بتعمل معايا كدا عشان بنت العزايزة
لا عشان انتي نسيتي ان اللي بينا انتهي وهارون اللي كنتي تعرفيه من عشر سنين دا مات خالص… وخرج من المطبخ وصعد الي الغرفه كانت فجر مازالت تحاول لف ذلك الشاش وضع الصنيه علي الطاولة واتجه لها وقال هو انتي اتعورتي من ايه… مدت فجر له يدها وقالت ببكاء انا زهقت مش عارفه اعملها…..
امسك هارون يدها وقام بلف الشاش عليها ووضع عليها الاصقه الطبيه وقال هو انتي اتعورتي من ايه؟
وانا بقطع الخضار اتعورت
تنهد هارون وقال ماشي بلاش تدخلي المطبخ تاني… نظرت له فجر بحزن وقالت بياس طيب…
وكولي مش هتفضلي صايمه كدا؟
لا مليش نفس.. تنهد بضيق وقال لازم تاكلي… لو مسمعتيش الكلام هكتفك واكلك غصبن عنك… نظرت له فجر وقامت من علي الاريكه واخذت الاغراض لكي تعيدها في مكانها فهو يظنها طفله لكي يضحك عليها ببعض الكلمات….
قام هارون خلفها وقال فجر هو انتي عايزة تتعبيني وخلاص
عقدت ساعديها ونظرت له بغضب محدش قالك اهتم بيا علي فكرة وبعدين هو انا لازمك في حاجه….؟
براحتك موتي من قله الاكل…
ماشي… زفر هارون بضيق فهي تعانده وتفقده السيطرة علي اعصابه وقال ماشي انا خارج هروح اقعد مع سارة لانها وحشتني اووووي…. ابتسمت فجر باقتضاب وقالت من تحت الضرس اتفضل….
واتجهت الي الاريكه وجلست وقالت علي فكرة انا مش هعرف اكل لوحدي…. ابتسم هارون فهو يعلم بغيرتها من سارة وقال طيب مع اني هتاخر…
قالت بضيق معلشي تعاله علي نفسك…. جلس هارون بجانبها وقام باطعامها وبعد ان انتهي كان يلفت انتباه ملابسها ولكنه اجل السوال لحين انتهاءها من الطعام

 

 

 

 

هو انتي كنتي باللبس ده تحت؟ نظرت فجر علي ملابسها وقالت اها البلوزة طويلة وعليها بنطلون اعمل ايه تاني؟ ولكن البلوزة شيفون وتظهر ذراعها وصد”رها…
دراعك وصد”رك دا عادي… احمرت وجنتها وقالت بخجل حاضر هبقي اغيرها لما اجي انزل…
انا مش بقول كدا عشان اتحكم فيكي او اقيد حريتك بس في ناس معاكي في البيت وانا مش حابب طريقه لبسك…
ردت بضيق وقالت مش مشكله كانت تريد ان تقول ان لم تكن هذا تقيد للحرية فكيف تكون بالنسبة لك ايها المتعجرف المجنون….. ولكنها كتمت تلك الكلمات بداخلها…
قام هارون وفتح الخزانه واخرج منها بلوزة ذات اكمام طويلة لم تكن قصيرة وقال البسي دي..
كانت فجر تشعر بالملل فهي كانت تكرة تحكم ابيها في لبسها وقالت حاضر….
وبلاش شعرك يبقي مفرود لمي احسن وبلاش مكياج غمضت فجر عينها وقالت بضيق ونفاذ صبر بلاش انزل احسن….
لا انا مقدرش اتحكم فيكي انتي حرة……
هطق من الحرية بتاعتك دي بجد…. ابتسم هارون وقال هتعرفي تغيري ولا؟
هغير لنفسي شكرا… عقد حاجبه وقال يعني هتعرفي تغيري ومكنتيش عارفه تاكلي؟
عادي هحاول… امسك يدها وقامت تقف علي ايه المحاولة انا هساعدك…. ابتلعت ريقها ونظرت له وقالت لا مش لازم شكرا
مكسوفه مني؟ نظرت له بدهشه وقالت هتكسف منك ليه يعني عادي انت ولا حاجه بالنسبة ليا….
طبعا عارف… شعرت فجر انه لم ياخذ كلامها علي محمل الجد وقالت بتكلم جد علي فكرة… لم ينتبه الي كلامها
وبدا بفتح ازرار بلوزتها واحد تلو الاخر كانت تشعر بالخجل المفرط ونبضات قلبها التي بدات في التسارع….. كانت حركاته بطيئه للغاية واكنه يحاول ان يكسر ذلك العند والتمرد وبعد ذلك قام بتمرر انامله علي جسدها…. ظلت تنظر له بعينان ملئيه بالعناد وقالت ايه هتفضل كدا كتير…؟
لف ذراعه حول خصرها وضمها اليه وهمس امام شفتيها عادي برضو
اها عادي وبعدين انجز مكنتش بلوزة… ابتسم هارون وقال عادي وبعدين انا حر….
حر في ايه؟ انحني ليق”بل عنقها بشفتيه وقال في جسمك لانه ملكي…. نظرت له وقالت ابعد عني… ظل يمرر انامله علي ظهرها وقال مش انا مليش لازمه مالك بقا؟
هارون خلاص…
بصي بطلي تعندي معايا احسن عشان انا مبجيش بالعند….

 

 

 

 

انت مبتجيش بحاجه خالص… نظر لها بتسائل مش فاهم
مش هقولك… نظر لها بضيق وقال بجد مش هتقولي؟
اممممم مش هقول…. فتح هارون حم”لات ص”درها من الخلف وقال هتقولي ولا؟…. ابتلعت ريقها بصعوبة وقالت بلاش كدا بقا… ابتسم هارون بخبث وقال باستفزاز لو مقولتيش هعرف بطريقتي…؟
نظرت له بتوتر وقالت بخوف هارون لو سمحت… تنهد هارون فهو لا يريد ان يشعرها بالخوف وقام بقفله والبسها البلوزة
وقال انتي خوفتي من اية يا فجر…؟
نظرت له فجر وقالت مفيش بس انت زودتها شوية…. نظر لها بتعجب وقال زودت اية؟ واكمل بضيق براحتك…
هارون انا مش قصدي حاجه بس انت اللي قولت مش هتحصل حاجه بينا وبعدين انت لو عايز فبراحتك انا مش هعترض وتقريبا انت كل حاجه بتعملها بمزاجك….
نظر لها هارون بضيق وقال عدي الموضوع دا يا فجر؟
ايوة اتعصب عليا واقعد برقلي بعينك كدا وخوفيني…
انعقد حاجبه بدهشه وقال بخوفك…. عقدت ساعديها بحده واتنهدت بضيق اها انت بتتحول في ثانيه يا هارون
بتتحول!؟
طبعا انت مش شايف نفسك وانت متعصب عليا دلوقتي وعينك بتحمر كدا نظر لها بدهشه وقال و ضوافري مبتطولش كمان…. ابتسمت فجر وقالت ايوة دا اللي ناقص….
ابتسم هارون فتلك المشاغبه تغير مجري الحديث تاثرة ابتسامتها الساحرة ايقن انها هي من تسيطر عليه وليس هو ولكن بداخله شي لا يريد ذلك فهو لا يستطيع الوثوق بها
ماشي بس انتي بطلي…
مش هبطل لما تحترم نفسك انت الاول ابقي ابطل… عقد حاجبه بدهشه فجر اولا انا جوزك ثانيا في فرق سن بينا
يعني لسانك ده عايز يتقص….
هو انت بتعاملني وحش ليه يا هارون؟ ابتلع ريقه وقال انا خارج… عبست ملامح وجهها وقالت طيب….
خرج هارون من الغرفه فهي تجعله في صراع بين عقله وقلبه

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية عشقت جحيمي الابدي)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى