رواية عشقت جبروته الفصل السابع 7 بقلم مريم أشرف
رواية عشقت جبروته الجزء السابع
رواية عشقت جبروته البارت السابع
رواية عشقت جبروته الحلقة السابعة
:بسنت العبيطه ماتت أنا بسنت القويه وبس…
زين كان بيبصلها من إزاز العربيه ومش فاهم اللي بيحصله مشاعر كثيره جواه مش عارف يجمعها ولا يفسرها…
لمس على شعره بضيق واتأفف: اووووف!… مالك يازين… في ايه…مش انت كنت عايز تتطلق عشان تتجوز حبيبتك جرالك ايه دلوقتي… “مش ممكن أعيش مع واحد مبحبهوش ولا هو بيحبني”…هي بتقصد ايه بكلامها ده؟!…
.:مالك ياجميل؟..بتعيطي ليه؟
بسنت بارتباك وصدمه: انت… انت مين؟!…روح لحالك يلا!
.:لااا… اروح لحالي ايه مانا ماصدقت أشوف عسل زيك…قاعده لوحدك ليه تعالي نتفسح سوا…ومسك ايدها..
بسنت:سيب ايدي ياحيوان يا سافل…بدل ماصوت والم عليك الناس!
فاق زين من شروده على صوت صويت بص لقى واحد واقف مع بسنت وشكله بيضايقها…
نزل من العربيه بسرعه وقرب منه ومسكه من أفاه…
زين: ايه يا شاطر… مبتسمعش؟…بتقولك سيبها فحالها!
.: وانت مين ياجدع انت روح شوف شغلك!
زين: أنا جوزها ياحلتها تحب تجرب ايدي؟! قال كده وبدأ يخنقه بايده…
قربت عليهم بسنت وشدت زين وبدإت تصرخ: زين!..سيبه يا زين هيموت فإيدك…
زقها زين بخفه لورا ورد: خليكي بعيد يا بسنت أنا هربي الزب*اله دي!
صرخت أكثر لما شافت الشاب بدأ يزرق:زين!!!!…هي*موت خلاص هي… م.و.. ت
مكملتش كلامها وكان أغمى عليها من صدمتها وخوفها.
زق زين الشاب لحد موقعو على الأرض…وبدا يلتقط أنفاسه وهو بيقول: حرمت والله حرمت مش هعمل كده تاني…وقام مشي…
ابتسم زين باستهزاء بعدما لف ولقى بسنت مغمى عليها والناس متجمعه حواليهم…
قرب منها بهدوء وبدأ يفوقها بس مبتفوقش
زين بتوتر: بسنت… يابسنت اصحي… أرجوكي اصحي… انا مشيته…بص على الناس واتكلم بحده: انتو بتبصو على ايه؟!…خناقه وخلصت يلا كل واحد يروح ل حاله…عالم تافهه!
قال كده وحمل بسنت على ايديه ودخلها العربيه واتوجه بيها عالڤيلا…
________________________________________________
دخل الڤيلا بسرعه ونده عالشغاله
:يا نسرين… نسرين انتي فين؟!
بص زين عالصاله ولقى نوران قاعده بس جريت عليه لما شافته داخل…
نوران بدلع: زيين!… وحشتني اوي انت كنت فين كل ده؟…ايه ده مالها دي؟
زين بتوتر: مش وقته يا نوران أنا مش فاضيلك دلوقتي…
نوران بعصبيه: مش فاضيلي ازاي حضرتك وانا شغاله عند… مكملتش كلامها وكانت الشغاله جت…
نسرين: نعم بازين بيه؟
زين: هو انتي لسا هترغي جيبيلي جهاز الضغط وكوباية مايه بسكر على فوق!
نسرين وهي بتجري: حاضر يابيه!
طلع زين على فوق وهو بيبص لبسنت ومش عارف هيعمل ايه من خوفه عليها..
نوران: زين؟!…يازين؟!…ماشي ياسي زين شكلك بقيت بتحبها!…قالت كده وحطت ايديها على راسها… لأ مش ممكن ده يحصل…هخسر وانا مش ممكن أخسر…
_______________________________________________
عند زين فالأوضه..
حط بسنت علي السرير برفق وبدا يشربها الميه بالسكر…وبيقيس ضغطها…
بدإت تفوق شوية شوية…وبصت عليه برعب: انت… انت قتلته صح؟!
زين ببرود عكس ماكان قبل شويه: اهدي… معملتلوش حاجه… اشربي ضغطك عالي…انتي بتخافي أوي كده ليه؟
بسنت: شكرا…
ابتسم بتلقائيه وقال: أنا هخليكي ترتاحي شويه… عايزه حاجه أجيبهالك؟
نفت ذلك برأسها…
وخرج…
________________________________________________
نزل لتحت بس وقف على سمع صوت جاي من الجنينه… كانت نوران بتتكلم في التيليفون…
نوران: ايوه والله ده اللي حصل… بس أنا متعصبه أوي وعايزه أنفجر من الغيظ هو ازاي يعاملها كده لأ وكمان يكلمني بالطريقه الجافه دي هو ناسي إن أنا اللي هبقى مراته ولا ايه؟!
مراد: ششششش!….ايه شغل الروايات ده؟…فوقي يانوران انتي هناك عشان تاخدي فلوسه مش تحبيه…ابقي انتبهي لتصرفاتك ولا هيكون ليا كلام تاني معاكي!
نوران: بس أنا بحبه… انت اللي غسلت دماغي وقلتلي عالخطه الوسخه دي!
مراد: نورااان!… متخلنيش أتعصب عليكي أكثر من كده…
زين: انتي بتكلمي مين؟ وايه الخطه الوسخه دي؟
نوران بخوف ورعشه: ها؟…يلا ياسالي يا حبيبتي أشوفك بعدين…
نوران: دي… دي سالي صحبتي…
زين: خطة ايه اللي وسخه اللي بتتكلموا عليها؟
نوران بتعلثم: ها؟…أكيد سمعت غلط مفيش حاجه هي بس عزمتني علي فرح اختها و…
قطع كلامها دخول نسرين…
نسرين: زين بيه في واحد عايزك بره
زين باهتمام: مين ده؟ مقلش اسمه؟
نسرين: لأ يابيه مرضاش يقول اسمه
زين: اممم ماشي دخليه
نسرين: حاضر يابيه..
….
يتبع….
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية عشقت جبروته)