رواية عشقت تؤام محبوبتي الفصل السادس عشر 16 بقلم جاسمين محمد
رواية عشقت تؤام محبوبتي الجزء السادس عشر
رواية عشقت تؤام محبوبتي البارت السادس عشر
رواية عشقت تؤام محبوبتي الحلقة السادسة عشر
😍😍: عمر وهو في العربيه شافها
(ملحوظه: عمر الطريق اللي بيروح منه بيته اتقفل فاضطر ياخد الطريق ده)
عمر نزل من العربيه: ايه ده امال ليه عامله لينا في
الجامعه انك الكبرياء والكرامه وانتي جايه في شارع مهجور تبيعي شر*فك
جميله ضربته بالقلم: انت ازاي تقول عليا كده
عمر:والله كل حاجه قدامي بتقول كده
جميله لسه هترد فجاءة يوسف اغمي عليه فجريت هي وزينب عليه سندوا واخدوه عربيه زينب
عند ياسمين
كانت بتدور علي مفتاح درج الفلوس لحد ما لقته واخدت فلوس اللي كانت في الدرج
في عربيه زينب
زينب: طب هنعمل ايه هناخده المستشفي
جميله: لا طبعا واكيد مش هينفع البيت لان ممكن بابا يشوفوا
زينب: خلاص تعالوا عندي
جميله: بجد شكرا جدا ليكي
زينب: متقوليش كده احنا اخوات ولا ايه
جميله: طبعا
بعد شويه كانوا وصلوا بيت زينب وزينب كلمت دكتور يجي يكشف علي يوسف ويقول ليهم يتصرفوا ازاي
الدكتور: والله احنا محتاجين تحاليل علشان نعرف هو وصل لحد فين في مرحله الادمان وعلي حسب ما ظاهر يعني من شكله وكده هو لسه في البدايه فهنعمل كالاتي هتروحوا مصحه علشان يتعالج وهما هناك هيعملوا اللازم من تحاليل وكل اللي هيحتاجه
جميله: تمام يا دكتور شكرا
الدكتور: عن اذنكم
بعد ما الدكتور مشي
ساره (اخت زينب الصغيره): لا الموضوع ده ميتسكتش عليه انتي جايبه واحد مدمن البيت وممكن يكون بيتاجر فيها كمان
زينب: عيب يا ساره ده اخو صحبتي
ساره: ويعني صحبتك دي بقالها ميه سنه ده انتي لسه عارفاها النهارده ومن اول يوم والمشاكل بترف علي دماغك انا هروح الدرس ارجع مش عايزه اشوف وش حد فيهم
بعد ما مشيت
زينب: معلش يا جميله هي متاثره وعلي حالتها كده من ساعة موت بابا وماما في حادثه والموضوع ده عامل ليها ازمه نفسيه حاده حاولت اوديها لكذه دكتور نفسي الاول كانت بترفض وبعد كده وافقت وبقت تروح تفضل ساكته
جميله: ربنا يعينك يا حبيبتي هو بس يوسف يفوق وهاخده اوديه المصحه بس المشكله اقول ايه لبابا
زينب: قوليله هيقعد عند صاحبه علشان بيت صاحبه قريب من الجامعه بس
جميله: فكره
يوسف: اه دماغي انا فين
جميله: ينفع يا يوسف اللي عملته فيا ده طب اقول ايه لبابا ها قولي اقوله ايه اقوله اخويا بيتعاطى المخدرات طب انت ليه مفكرتش فيا او في ابوك بلاش فينا مفكرتش في نفسك ايه ممكن يحصلك ليه تعمل كده طب مصعبش عليك الفلوس اللي ابوك بيشتغل ويتعب ويحرم نفسه من كل حاجه علشان بس عايز يشوفنا احسن الناس
يوسف: انا زهقت زهقت من الكلام ده بجد زهقت خلاص يا ست جميله يا مجتهده يا شاطره ياللي احسن مني في كل حاجه انتي احسن مني يا جميله ارتاحتي
جميله: انت متاكد من اللي انت تقوله انت بجد بتغير مني انت بجد كده وخرجت من الاوضه وسابته
زينب: يوسف ممكن اقولك حاجه
يوسف: يووه مبقاش باقي غير الاطفال تنصحني يا حبيبتي انا عندي 20سنه وداخل في 21وخلاص هتخرج هسمع كلام واحده في سنك
زينب: يا اخي اسمع ولو معجبكش اسمع من هنا وفوت من هنا
يوسف: ها
زينب: صدقني يا يوسف انت في نعمه انت مش حاسس بيها انت ابوك لسه عايش يعني لما تتعب من الدنيا كلها تروح تترمي في حضنه مش مسئول من حد من اخواتك ولا حتي مسئول علي نفسك ابوك هو اللي مسئول عن كل ده يوسف احساس اليتم صعب وبعدين بص حواليك شايف البيت ده كله عارف البيت ده عباره عن ايه عباره عن حزن وعياط كل واحده مني انا واختي في سيريرها بليل قبل ما تنام عارف يا يوسف انا رغم البيت ده كله وبيتنمروا عليا ليه علشان حاجه مليش علاقه بيها علشان مريضه بهاء انا عشت حياه تنمر مش طبيعيه انا كرهت نفسي وكرهت حياتي
يوسف: انا اسف اني فكرتك بكل ده
زينب: انا فاكره مش ناسيه بس ممكن متقهرش جميله اكتر من كده جميله اختك وخايفه علي مصلحتك
يوسف: تمام يا..
زينب: زينب اسمي زينب
يوسف: يا زينب اتشرفت بمعرفتك
وانتهي اليوم بان يوسف راح مصحه علشان يتعالج من ادمان المخدرات وكلها شهر وهيخرج وجميله روحت وقفلت السوبر مركت وطلعت بيتها ونامت علطول من التعب
تاني يوم
في الجامعه كانوا مجمعين سنه اولي وتانيه فنون جميله يعملوا رسمه مع بعض وللحظ السعيد جميله وعمر كانوا مع بعض في مجموعه
(ملحوظه: عمر عنده 21 سنه بس هو سقط سنتين في سنه اولي وحاليا هو في سنه تانيه)
جميله: لا لا مش كده
عمر: والله مبقاش باقي غير بتاعت الشوارع المهجوره هي اللي تقولي اعمل ايه
جميله مسكت الالوان ورمتها في وشه
عمر: انتي اتجننتي ولا ايه
جميله: والله انت لسه مشفتش جنان اللي يتكلم عليا نص كلمه انت متعرفش اعمل فيه ايه ومشيت وسابته واقف وكان شكله عامل شبه 🤡 بعد الالوان اللي رمتها في وشه
بعد انتهاء جميع المحاضرات
جميله: يلا انا مروحه يا زينب عايزه حاجه
زينب: لا شكرا خدي بالك من نفسك
في السوبر مركت
سيد كان بيدور علي الفلوس اللي في الدرج ومش لاقيها
سيد: جميله هي الفلوس اللي كانت في الدرج راحت فين
جميله: فلوس ايه!!
سيد: هو مفيش غيرها……. اللي سرقت الفلوس
جميله: لا طبعا انت بتقول ايه
عند ياسمين
كانت اخدت رقم فريد وبتتكلم معاه شبه يومي
فريد: ما تيجي نتجوز عرفي
ياسمين: نعم انت بتقول ايه
فريد: متقلقيش هنتجوز بعدها رسمي علطول بس انا خايف والدك يرفضني علشان لسه طالب في الجامعه وكده
ياسمين:……..
وكده يكون البارت انتهي اتمني يكون البارت عجبكم
للكاتبه: إسراء إبراهيم
وياتري سيد اتهم مين بسرقه الفلوس وياتري كان ايه رد ياسمين علي فريد وباي
#الجامعه_الغامضه
#البارت_التالت
#بقلمي_إسراء_إبراهيم
[١٤/١١ ٨:٥٩ م] Ayoyaa: #عشقت_تؤام_محبوبتي
#البارت_ال16
فهد… يلا عشان تاكلي.
حور… مش جعانه
فهد .. يلا تاكلي افتحي بوقك يلا وبدا يوكلها بايدو
حور… بس كفايه وتعال اوكلك انا
فهد… ماليش نفس
حور.. يلا
فهد… حاضر يلا وبدات توكله لحد مخلصو
فهد… يلا بقا ننام
حور… يلا
فهد… يلا انتي نامي علي السرير وانا هنام علي الصوفايه
حور… لا انا خايفه
فهد… متخافيش انا جمبك
حور… طيب بص هنام علي السرير سوء فهد فرح
حور… بس نحط مخدات بينا ونام
فهد بحزن… ماشي يلا وراح فهد قايم وحط المخدات ونامه
الصبح فهد صحي لاقي حور نايمه وماسكه ايدو وشعرها جي علي وشها راح شاله بايدو علي جمب
فهد بيكلم نفسه… صباح الخير ياحوريتي انا عارف ان انا اللي بعدتك عني بس هرجعك تاني ليا وراح مسك ايدها وباسها وباسها علي راسه وراح قايم من جمبها دخل الحمام
حور صحيت بتبص ملقتش فهد جمبها
حور…. فهد فهد
فهد طلع علي صوت حور من الحمام وهو لابس البنطلون بس وراح جري جمبها علي السرير
فهد… مالك فيكي اي
حور بصاله ومتنحه في عضلاته ومش بترد عليه
فهد… مالك في اي
حور… يخربيتك دي كلها عضلات انت بتعملها اي دي
فهد هههههههههه وهيموت علي نفسه من الضحك
حور… بتضحك علي اي يارخم انت
فهد… عشان انا ازغفت واحسب فيكي حاجه وانتي مركزه فيا وعماله تعاكسيني اكماني شاب قمر وغلبان وكل المززز بتجري عليا
حور… بتجري عليك بلا نيله دول بيجرو عليك عشان فلوسك مش عشان انك قمر ومززز وحليوه وبعضلان ودقن
فهد…. ههههههه وده كله ميخليش البنات تحبني غير الفلوس
حور راحت قايمه من علي السرير…. لا ميحبكش يحبوك ليه هم ملهمش الحق انهم يحبوك
فهد راح قايم ومسكها ووقف قدامها وبص فين عينها… طيب مين ليه الحق انه يحبني
حور بتوتر… ها
فهد… بقول مين ليه الحق انه يحبني
حور بكسوف…. معرفش وانت اصلا اي قله الادب دي ياستاذ متلبس حاجه في حد يقف كدا من غير لبس
فهد…. هههههه اول حاجه انا لابس بنطلون ونصي اللي فوق عادي عشان انا علطول ببقا قاعد كدا في اوضتي
حور بصوت واطي…. يالهوووي عني انا هشوف العضلات دي دايما كل يوم وهو مزز اصلا وهو مخبيهم ياختييي
فهد… اه هتشفيهم كل يوم حتي وانتي نايمه اول متصحي
حور… انت سمعت
فهد… اه عشان بسمع كل كلمه من غير متقوليها بشفايفك اصلا
حور بستغراب… كيف ده ساحر ولا اي
فهد… ههههه لا بس بعدين اقولك وراح ما سكها من خدودها يام خدود انتي وراح سايبها وراح عند الدولاب يطلع لبس وبيلبس
حور بنرفزه… متمسكنيش تاني من خدودي انت سامع
فهد خلص لبس وراح مميل عليها جمب ودنها… مهو انتي لا توافقي اني امسكهم لام
حور وهي واقفه فاتحه بوقها من الدهشه… لام اي
فهد راح بايسها من خدها… لام ابوسهم كدا وراح سابها وطلع وحور فضلت واقفه مكانها مش بتتحرك وحاطه ايدها علي خدها
ريتاج جت وسلمت علي الكل هي وجاسر
ريتاج.. فين حور وفهد
هاله…. فوق نايمين
ريتاج…. طيب انا هطلع اصحيهم
جاسر… اتلمي اتنين متحوزين ونايمين انت مالك بيهم
ريتاج… اصحيهم فيها اي
جاسر… اتلمي يابابا عيب
ريتاج…. ليه بس اروح اطلع اصحيهم
جاسر مسك ايدها… شوي وهينزلو اتلمي بقا
فهد وهو نازل من علي السلم… سيبها ياجاسر تطلع
ريتاج اول ما شافت فهد جرت عليه حضنته
فهد… حمدالله على السلامه ياروحي
ريتاج… الله يسلمك ياحبيبي انت وحور عاملين اي
فهد.. الحمدلله بخير
ريتاج… دايما يارب امال هي فين
فهد…. فوق اطلعي ليها
ريتاج… اشطااا وراحت سابته وطلعت جري علي فوق
فهد نزل .. وراح مسلم علي جاسر
وصبح عليه الكل
فهد… فين الفطار
مالك… ازيك ياعريس
فهد… بلا عريس بلا نيله اتلم
جاسر…. ليه كدا بس ياعريس مالك 😉😉😉
فهد… نمنا جمب بعض زي الاخوات ويمكن اقل كمان
مالك…. يالهوووي كيف ده ياض يخربيتك
جاسر… ياحزني ياعم محمد ابنك طلع اخوها
فهد بنرفزه… متتلمو ياعيال
مالك… حاضر بس احكي اي حصل
فهد… جينا ننام حطت مخدات بينا انا وهي علي السرير وكل واحد نام في جمب
فوزيه من ورهم… حور مش بساهل تتقبل انها مراتك وتعاملك علي انك جوزها
فهد… ليه
فوزيه… حور بتحبك من سنتين بس دايما في حبها شيفاك جوز اختها مش جوزها هي وكمان لم اتجوزته اه اتجوزتها هي بس الصورها اللي كانت قدامك حياه مش هي فعشان تتقبلك لازم ترجعو تحبه بعض من جديد وتتجوزها علي انها هي حور مش حياه
فهد…. طيب
ريتاج طلعت عند حور فوق لاقتها واقفه قدام المرايه ومبحلقه وحاطه ايدها علي خدها راحت دخلت وهزت كتفها
ريتاج… حور حور في اي مالك
حور… ها
ريتاج… ها اي في اي
حور.. مافيش وراحت حضنها حمدالله على السلامة ياحبيبتي
ريتاج… الله يسلمك ياروحي مالك
حور… مافيش
ريتاج… عيني في عينك كدا 😉
حور.. بس بقا مافيش حاجه هدخل اخد دش واجيلك
ريتاج… ماشي روحي
بليل
الكل متجمع وعمال يضحك ويهزر في الجنينه
ريتاج… اي رايكم نلعب استغمايه
حور… الله يلا
فهد… انتو صغيرين ولا اي
ريتاج… دي لعبه حلو العب معانا
فهد… لا مش هلعب انا هروح اخلص الشغل اللي عندي والعبه انتو
ريتاج… حور اتكلمي معا خلي يلعب معانا
حور…. ماليش فيه عايز يلعب يلعب براحته
ريتاج… كيف مهو احنا هنلعبها اتنين اتنين فانتي هتكوني مع مين
حور… عادي مالك موجود يلعب معايا
ريتاج… فكر برضو وبصت لفهد
فهد… هوف يلا نلعب
ريتاج…. ههههههه ايو كدا
مالك…. مهو ده منظر الاهبل لم بيقع
فهد… بتقول اي
مالك… ها ولا حاجه يلا بس
بداو يلعبه
في مكان اخر مراد قاعد في شقه وتلفونه بيرن
مراد… الو
_مش انت مش بتحب حور وعايز تنتقم منها
مراد… اه
_اشطااا هننتقم انا وانت موافق
مراد… اه موافق
_اشطااا بص هنعمل اي……..
مراد… اشطااا بس خلي بالك من نفسك
_متخافش يلا سلام
مراد… سلام
يتبع…
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية عشقت تؤام محبوبتي)