روايات

رواية عشقت براءتها الفصل السابع 7 بقلم زولة وحيدة

رواية عشقت براءتها الفصل السابع 7 بقلم زولة وحيدة

رواية عشقت براءتها البارت السابع

رواية عشقت براءتها الجزء السابع

رواية عشقت براءتها
رواية عشقت براءتها

رواية عشقت براءتها الحلقة السابعة

روح بلهفة :ايه هو
إياد :عايزك تكتبيلي كل ثروتك قبل ما نتجوز
روح بصدمة ودموع:انت ازاي كدا يا إياد انا انا فكرتك ب…
إياد :بحبك اه انا بحبك بس ياحبيبتي أهم حاجة عندي هي الفلوس من غير الفلوس مفيش حد بيقدر يعيش
روح مسحت دموعها وقامت:وانا مش هكتبلك ثروتي مش علشان انا مش بحبك علشان انت طلعت كلب فلوس يا إياد ياخسارة بجد ياخسارة
إياد بضحك وهمس :انتي متقدريش تعيشي من دوني ولا ثانية يا روح هانم
روح زقته وجريت ع عربيتها وساقتها بغضب
آسر وجاسر وزينب كانو قاعدين ع السفرة وكيان كانت طالعة من المطبخ وشايلة الاكل
روح دخلت وكانت متعصبة اوي
آسر :روح كنتي فين لحد الوقت دة
روح راحت من قدامه وكأنها مش سامعاه كل اللي بتفكر فيه هو إياد وكلامه
آسر قام من الكرسي بغضب
آسر بغضب :بتتجاهليني انا
وكان هيتجه ع اوضتها بس وقفته كيان

 

 

كيان :آسر انا هتكلم معاها
آسر بغضب :لا دي عايزة إعادة تربية
كيان بصوت منخفض :حبيبي ارجوك اهدا البت متعصبة انا هكلمها وهخليها تيجي تعتذرلك
جاسر بهدوء:آسر لو سمحت خلي كيان تكلمها
زينب :وانا كمان هكلمها
آسر راح ع اوضته بغضب
وكيان وزينب راحو ع أوضة روح اللي كانت بتعيط ومكسرة اي حاجة في الاوضة
كيان راحت قعدت جنبها وزينب بالجانب التاني
كيان :روح ياحبيبتي مالك
روح حضنت كيان وهي بتعيط
كيان طبطبت عليها
كيان :إياد مزعلك (كيان وزينب عارفين بقصة إياد وزينب شافت إياد وبتعرفه وهي اللي قالت ل جاسر يتكلم مع روح ع موضوع الجواز علشان تعرف هل إياد بيحب بنتها بجد أو لا )
روح وهي بتمسح دموعها وبتبعد عن كيان:احنا انفصلنا انا نهيت كل حاجة
زينب :احسن انا اصلا مكنتش مرتاحلته
كيان :بس ليه
روح بصوت منخفض وبكاء :طلع بيضحك عليا وعايز فلوسي
كيان حضنتها وهي بتعيط معاها
زينب قامت بغضب

 

 

زينب :انا هوريك يابن هبة
واتجهت ع الباب
كيان راحتلها بسرعة
كيان :خالتي متعمليش حاجة دلوقتي لأنه آسر ممكن يعرف
زينب :آسر لازم يعرف وجاسر هيقوله
روح بسرعة :لا ياماما بليز ماتقولو ل آسر.. آسر هيموتني
كيان بتفكير :الصراحة يا روح آسر لازم يعرف وهو مش هيسألك لأنه هو كمان كان بيحب وانتي عرفتي دة منه واصلا دي غلطته لأنه ماكان مخلي باله منك
زينب طلعت من الاوضة وهي بتتوعد لاياد
روح راحت حضنت كيان
روح :كيان متسيبينيش الليلة ارجوكي انا خايفة
كيان :مش عارفة ياروح آسر ممكن ميرضاش
فجأة آسر دخل
آسر بهدوء :روح جهزي نفسك علشان خطبتك هتكون بكرة من صاحبي محمد
روح بصدمة :اييييه
آسر :زي ما سمعتي وجاسر قالي اي حاجة عن إياد دة وانا هوريه وهاخدلك حقك منه ووجه حديثه ل كيان وانتي تعالي معايا عايزك في كلمتين
كيان راحت معاه وهي هتموت من الخوف
دخلو الاوضة

 

 

آسر :مش عايز معاكي كلام عشان نفسي مسدودة منك
كيان بصتله بحزن
آسر راح نام ع السرير وفتح التكييف
كيان فتحت الباب وكانت هتطلع بس وقفها صوتو
آسر :رايحة فين
كيان :هروح لعند روح قالت عايزاني انام معاها
آسر بجمود :ارجعي مكانك ونامي
كيان بضيق :بس
آسر وهو بيجز ع أسنانه :ارجعي ياكيان
كيان رجعت ونامت ع السرير بعيد عن اسر
فجأة لاقت نفسها في حضنه
آسر :مكانك هنا لو متخاصمين أو لا
كيان ابتسمت بخجل
في صباح يوم جديد
كيان فاقت بس ملقتش آسر اتنهدت بحزن وراحت ع الحمام خدت شور وطلعت ع المطبخ جهزت الاكل
كيان :لو سمحتي ياسوزان حطي الاكل ع السفرة وانا هناديهم
:حاضر مدام

 

 

كيان راحت ع أوضة زينب وقعدت تترجاها علشان تطلع تاكل لحد ما وافقت ومع روح كمان
كان باقي جاسر وكانت مترددة تدخل عنده علشان آسر محذرها من أنه تكلمه في النهاية قررت تدخله وخبطت ودخلت بس اتفاجئت لما لقت آسر معاه
كيان بتوتر وصدمة:آسر
آسر بغضب :عايزة ايه
كيان :كنت عايزة اقولكو الفطار جاهز
آسر :خلاص اطلعي
كيان طلعت بسرعة وراحت قعدت ع السفرة بعد مدة آسر وجاسر نزلو
آسر راح قعد جنب كيان وجاسر جنب روح
آسر :احم ياما انا بفكر بعد ما روح تتجوز نروح انا وكيان ع شهر عسل
كيان بصتله بصدمة وخجل
زينب بفرحة :اه حلو روحو وانبسطو
روح بدموع :آسر انا مش عايزة اتجوز محمد
اسر بغضب :انتي….
كيان حطت ايدها ع ايده
كيان بصوت منخفض :ارجوك اهدا
آسر قام من الكرسي بغضب وراح ع أوضته كيان قامت وراحت وراه وقفلت الباب
كيان :آسر صدقني انت بتغلط وانت بتجوز اختك لواحد مش بتحبه وخصوصا انها طالعة من علاقة امبارح
آسر بغضب :كيان انتي بالذات متتكلميش غير دة محنا اتجوزنا بدون حب واصلا مكناش نعرف بعض
كيان :اه بس هي كانت بتحب واحد يا آسر ازاي هتقدر تنساه بالسرعة دي
آسر :مش مشكلتي هي لازم تنساه
كيان اتنهدت بحزن وطلعت من الاوضة
آسر راح قعد ع السرير واتنهد

 

 

في المساء
محمد جيه هو وأهله ومعاهم المأذون وقعدو مع أسر وجاسر وطبعا كيان وزينب مع روح
آسر :جاسر روح نادي روح
جاسر قام وراح ناداها وكلهم نزلو
روح كانت طالعة زي القمر وهي لابسة فستان بينك وحجاب ابيض وطرحة بينك وراحت قعدت مع محمد
محمد :احم ياشباب انا اسف لاني جبت المأذون بس انا قولت احسن نعمل كتب كتاب بالمرة
آسر :ولا يهمك انا كمان فكرت كدا
محمد بص ع روح
محمد :انتي موافقة؟
روح بصت ع آسر
روح :اللي تشوفوه
محمد :تمام يلا ابدا ياشيخنا
الشيخ خلص وراح
محمد :آسر ممكن اكلم روح لوحدينا
آسر :اه اه طبعا
محمد اخد روح ع اوضتها وقفل الباب
روح :احنا مش هنتجوز زي مانت مفكر ولا هعيش زي المتجوزين احنا هنتجوز بس ع الورق وخلاص
محمد :هو انتي هتوريني اعمل ايه ومعملش ايه

 

 

روح :اه انا هوريك ياسي محمد
محمد :لا دانتي طلعتي من قشرتك بقا
روح :لا ياخويا انت اللي ماصدقت انك اتجوزتني وبقيت تعمل اللي انت عايزه
محمد :اه وهعمل دلوقتي اللي انا عايزه وزقها ع السرير……

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية عشقت براءتها)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى