روايات

رواية عشقت اليقين الفصل الحادي عشر 11 بقلم نشوة عادل

رواية عشقت اليقين الفصل الحادي عشر 11 بقلم نشوة عادل

رواية عشقت اليقين الجزء الحادي عشر

رواية عشقت اليقين البارت الحادي عشر

رواية عشقت اليقين الحلقة الحادية عشر

-يمر شهرين كاملين ويأتى اليوم المنتظر فرح احمد ويقين وكانت يقين مع فريدة وكام صديقة ليها بالكوافير بعد ما خلصت الميك اب ارتيست وقفت تتأمل ملامحها الجميلة بفرحة
فريدة: اللهم بارك اختى قمر يا ناس يا بختك يا احمد واقع واقف
يقين: بجد يا فريدة انا حلوة
فريدة: حلوة وبس ده انتى ملكة جمال
يقين دمعت عيونها وفجأة عليت شهاقتها جريت عليها فريدة وبمرح: جرى ايه يا نكد هانم بقا فيه عروسة تعيط ليلة فرحها انتى عبيطة ولا شكلك كده؟!
يقين: كان نفسى بابا وماما يكونوا جنبى فى يوم زى ده اوى كان نفسى اشوف الفرحة فى عيونهم بيا
فريدة بمواساة: وهو انا مش مالية عيونك ولا بابا قصر معاكى فى حاجة ولا اهل مامتك اللى نزلوا مخصوص وقطعوا مسافات طويلة وعبروا قارات عشان يجوا يحضروا فرح حضرتك بطلى بقا عشان خاطرى كده الميك هيبوظ وهتبقى شبه انابيل
ضحكت يقين غصب عنها فجأة الباب خبط ودخلت سحر وقالت: بسم الله ما شاء الله عروستنا قمر
يقين بفرحة: بجد يا طنط
سحر: بجد يا نور عينى حقك عليا يا بنتى سامحينى انا عارفة انى غلطت بحقك وجيت عليكى وطمعى عمانى بس والله غصب عنى شيطانى كان اقوى منى
يقين بطيبة: انسى اللى فات بقا يا طنط مبقاش منه فايدة نفتح فيه مادام عدى وانا بجد مش زعلانة منك
سحر دمعت: من النهاردة قوليلى يا ماما ممكن
يقين بفرحة: بجد يا طنط
سحر: يا ايه
يقين: اقصد يا ماما
حضنوا بعض بحب وسط ابتسامات فريدة وكان يحيى متابع كل شئ دخل عليهم وقال: الحمدلله ان جه اليوم واشوف شمل العيلة فيها بيتلم من اول وجديد
فريدة: شوفتى يا سيتى يقين شكلك هتاخدى الحب كله لوحدك وانا مش هيكون ليا نصيب
يحيى وهو بيخبطها برفق ع خدها: بس يا بكاشة يلا عشان اسلمك لجوزك يا روح ابوكى
اخدها يحيى وطلع بيها وكان احمد بانتظارها ولما شافها حس انه بيقع فى حبها من اول وجديد اخدها بحضنه بكل قوته وطلعوا ع القاعة وكان من وسط الحاضرين جهاد اللى طلعت سلمت عليهم
جهاد: مبروك يا احلى عروسين وربنا يكملكم بخير
يقين : انتى كويسه صح
جهاد: جدا والله وصدقينى انا فرحانة ليكم من قلبى وقرار طلاقى انا واحمد كان فى مصلحتنا احنا الاثنين هو ربنا عوضه بيكى وانا ان شاء الله هكمل حياتى زى ما كنت رسمها قبل الجواز
يقين: ربنا يرفقك
احمد: ربنا يرزقك بابن الحلال
جهاد بضحكة: شكرا يا ابن خالتى عن اذنكم
سابتهم ورجعت مكانها وشويه ولقيت فونها بيرن وكان محمد اللى فى خلال الشهرين بقوا بيست فريند
محمد: ايه يا صاحبى الفرح حلو
جهاد: اووووى والاثنين لايقين ع بعض
محمد: هو انا ممكن اسالك سؤال
جهاد: ايوة كان لازم اجى عشان اثبت لنفسى ان حب احمد مبقاش موجود واتأكدت من ده دلوقتى لما لقيت نفسى فرحانة ليهم مش زعلانة
محمد بضحك: طب عرفتى منين انى هسألك السؤال ده؟!
جهاد: احساس
محمد: ماشى يا ملكة الاحساس اسيبك فى الفرح ولما تروحى ابقى كلمينى
انتهى الفرح وسط فرحة الموجودين وانتقل احمد ويقين لعشهم اللى هيأسسوا بيه حياتهم الجديدة …. بعد مرور تلات شهور كانت فريدة بتجهز عشان تدخل غرفة العمليات
سحر بخوف حاولت تسيطر عليه: متخافيش يا قلبى ان شاء الله هتنجح العملية
هزت فريدة راسها بخوف ودخلت وقبل ما يبدؤا العملية وقف نبيل قصادها وبص بعيونها واتكلم: انا معاكى ان شاء الله هتبقى كويسة
بعد فترة خلصت العملية وفريدة بقت تسمع طبيعى بدون السماعات واتقربت من نبيل جدا واتقدملها واتخطبوا
بعد مرور سنة كمان رزقت يقين من احمد ببنوتة سموها وتين اما نبيل وفريدة فكانوا بيجهزوا لفرحهم ومحمد وجهاد اتجوزوا وعملت عملية عشان الحمل ونجحت وحاليا حامل فى توأم
يحيى وهو قاعد بيشرب شاى فى البلكونة: يارب لك الحمد ع نعمك التى لا تعد ولا تحصى
دخلت سحر: الكيكة يا حبيبى
يحيى: انتى مالك كل ما تكبرى بتحلوى كده ليه اللى يشوفك ميقولش انك جدة
سحر: نععععم جدة انا لسه فى عز شبابى يا راجل انت اللى بقيت كركوب
يحيى: اهو الكركوب ده من اول ما عرفك لحد ما شعره شاب محدش ملى عيونه غيرك
سحر: تسلملى يا سيد الرجال………
وبكده نقول توتة توتة خلصت الحدوتة

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية عشقت اليقين)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى