روايات

رواية عشقت الاسد الفصل الأول 1 بقلم بتول أسامة

رواية عشقت الاسد الفصل الأول 1 بقلم بتول أسامة

رواية عشقت الاسد البارت الأول

رواية عشقت الاسد الجزء الأول

عشقت الاسد
عشقت الاسد

رواية عشقت الاسد الحلقة الأولى

_ أنتِ مين أنتِ اي الي جابك هنا وفين رهف
– انا اخت رهف ، رهف الي خلتني اجي مكانها في فرحها..
بص ليها بصدمه ونزل جري في الصالون..
_ بابا يا بابا تعال شوف المصيبه دي
– في اي يا بني اي الي حصل..
_ رهف مش موجوده يا بابا وفي واحده بتقول ان ها اختها..
– ايوا يا اسد دي غرام اخت رهف وانا عارف الموضوع دا
_ ازاي يا بابا الكلام دا ومقولتليش ليه وفين رهف..
– اهدي بس يا اسد وانا افهمك علي كل حاجه..
_ اهدي اي.. فين رهف
~ هربت يا اسد هربت مع واحد ومش مع اي واحد هربت مع صاحب عمرك
_ أنتِ كذابه مستحيل رهف تعمل كدا دي بتحبني..
~ لا يا اسد دي مش بتحبك دي خانتك..
طلع اسد بغضب ودخل لقا غرام قاعده بخوف ورعب امسكها من ايديها ..
_ تعالي.. تعالي فهميني علي كل حاجه..
– والله يا بيه انا ماليش دعوه هما الي جابوني هنا..
_ سيبها يا اسد سيبها يا علي الله و متعرفش حاجه..
سابها اسد و بص اليها نظره كره وقال
_ موتك علي ايدك زيك زي اختك..
نزل اسد وركب العربيه..
ومشي بيها با اقصي سرعه..
وقف عند مكان ونزل من العربيه..
_ شوفتي بقا يا امي البنت الي حبتها تعمل فيا كدا..
شوفتي الناس الزباله الي كنتي ب تعطفي عليهم عملوا فيا اي…
____
عند غرام كانت ب تبكي بي حرقه و مغمضه عينيها بكل حزن
خبط الباب دخلت روح اخت اسد..
_ متزعليش يا غرام انا عارفه انك ملكيش ذنب بس مكنش ينفع تقعدي لوحدك في البيت..
– مش زعلانه يا روح ومش ب عيط علي فكره دي حاجه دخلت في عينيه..
_ طب يلا تعالي انزلي اقعدي معايا علشان اقعده زهقانه
غرام بضحك _ ماشي يا روح جيا اهو..
روح_ ممكن بقا تقوليلي يا رورو وتبقي صاحبتي…
غرام _ ماشي يا رورو هتبقي احلي صاحبه ليا بعد..
مكلمتش غرام.. وقالت
يلا يلا بقا..
نزلوا الاتنين مع بعض لكن لقوا بنت في العشرينات كان ملامحها حاده وشعرها قصير لونه اسود كانت واقفه حاطه ايديها في وسطها وبتتكلم بصوت عالي..
_ وانا قولت ان البت دي مش سالكه من ساعت ماخطبها..
بصت غرام لي روح..
روح _ تعالي يا غرام ومتخافيش..
البنت _ مين دي بقا كمان..
روح بغضب_ مرات اسد يا زينب مراته…
زينب_ نعم يا عنيا مرات مين، دا انا مصدقت نخلص من التانيه تيجي دي..
روح_ ابعدي عنها يا زينب وخلي يومك يعدي علشان مقولش علي..
زينب_ اي يا رورو مش كدا يا حبيبتي، دي تنور وتشرف مرات الغالي..
غرام با استغراب في نفسها
دا شكل كدا اقدي هنا ايام زي الفل ربنا يستر..
قربت زينب من غرام وحضنتها..
بكل عفويه وقالت..
اسمك اي يا قمر..
_ غرام.. اسمي غرام
جات زينب عند ودانها وقالت
ايامك هتبقي حلوه معانا يا غرام..
قامت من حضنها وقالت بضحك..
يلا يلا بقا سلام علشان ورايا مشوار مهم..
غرام هي مين دي يا روح..
_ دي بقا يا غرام انصحك تبعدي عنها خالص وبلاش تكلميها لان عندها الشر بعينه تبان لطيفه وقمر لكن من جواها بركان بيطلع نار وخلي بالك كانت بتكره اختك كره علشان هي..
غرام قالت _ بتحب اسد..
_ ايوا الله ينور عليكي يا غرام أنتِ طلعتي شاطره اهو.
– ربنا يستر..
دخل اسد وبص عليهم نظره فيها كره .. وطلع علي غرفته
_ اطلعي وراه يا غرام يلا اجري..
– لا انا خايفه..
_ اطلعي وادخلي خدي دش وعلي اساس ان مفيش حاجه..
طلعت غرام بخوف..
فتحت الباب لقت اسد واقف في البلكون وكان جسده عاري من فوق..
غمضت عنيها بخوف ودخلت بسرعه الحمام..
لاحظ اسد وجودها لكن مبينش انه عارف انها دخلت..
لكن نظر الي عربيته الي كانت مركونه برا فيلته با ابعد شويه.. لقا…

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية عشقت الاسد)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى