روايات

رواية عشقت اسد الصعيدي الفصل العاشر 10 بقلم رنا أحمد

رواية عشقت اسد الصعيدي الفصل العاشر 10 بقلم رنا أحمد

رواية عشقت اسد الصعيدي الجزء العاشر

رواية عشقت اسد الصعيدي البارت العاشر

رواية عشقت اسد الصعيدي الحلقة العاشرة

في جناح رحاب ..
كانت واقفه بصدمه واتكلمت بغضب شديد.
/انتي ايه الي موقفك هنا انتي بتجسسي عليا .
فرح بغضب جحيمي/اه ي حقيره انتي ايه ي شيخه شيطانه وانا اقول اسد ماله الفتره دي اتاريه وقع في فخك ي زباله .
رحاب بحده /كان لازم اعمل كده مش بعد كل الي شوفته هتبقي انتي الاميره وتاخدي كل حاجه علي الجاهز انتي طول عمرك بتاخدي كل حاجه ي فرح بس دلوقتي لا ي فرح أنا الي هكسب هاخد اسد والفلوس وكل حاجه.
فرح وهي بتبصلها بحقاره /انتي مش هتاخدي اي حاجه خالص أنا هعمل حساب خالتي الله يرحمها وامي الي ربتك وبقولك ي رحاب من غير شوشره لمي حاجاتك وامشي من هنا بالزوق وورقتك هتوصلك ي قسما بالله ي رحاب هندمك أنا لسه مراعيه الدم الي بينا فاهمه .
مشت فرح ورواها رحاب بغضب شديد وهي بتبص شمال ويمين بحزر وفجاه دفعتها من علي السلم لتصرخ فرح برعب لتسرع رحاب بعد ما خرجت من الباب الخلفي وعلي وجهها ابتسامه خبيثه .
/مع السلامه ي بت خالتي اوعدك اني هقريلك الفاتحه هههههه .
************ *******
في الجنينه ..
كان واقف حازم بغيظ شديد فجاه حس بجد دفعه ليتحدث بغيظ .
/جرا ايه ي بت انتي مش تفتحي .
شهد وهي بتعدل نضارتها بغيظ شديد/فيه ايه حضرتك مخدتش بالي اتكلم كويس.
حازم بغيظ /لا وانتي الصادقه انتي مش شايفه اصلا بكعب الكوبايه دي .
شهد بحزن شديد/شكرا جدا ل حضرتك أنا فعلا نظري ضعيف عن اذنك .
حازم بغيظ شديد/اوووف انت دائما كده تكسر قلب ناس غبي استني بس أنا بجد آسف مقصدتش .
شهد بغيظ شديد/بعد ايه بعد ماجرحتني .
حازم بابتسامه /أنا آسف بجد حقك عليا أنا حازم اخو داليا .
شهد بابتسامه/انت ابن عم سما أنا شهد اخت علي تشرفنا .
حازم بابتسامه ساحره/أنا اكتر طب يلا علشان نوصل العرسان .
شهد بخجل شديد/لا انا اسفه عن اذنك اروح ل اخويا علشان نوصل العرسان عن اذنك .
حازم بابتسامه ساحره/ايه الي جرالك ويترا ايه حكايتك معاها سما عندها حق انت عمرك محبتها كانت حاجه كنت حاسسها ملكك وبس الحمد لله انك مظلمتهاش وراحت للي يستاهلها.
اتجهوا كلهم يوصلوا العرسان .
******************.
في القصر …
كان داخل اسد باستغراب لتأخير فرح ليشعر بقلبه يخرج من مكانه وهو يرا فرح تنزف دماا بغزاره ليسرع إليها برعب ليصرخ صرخه سمعت العالم كله .
/فرررررررررررح .
*******************.
في المستشفي …
كان قاعد اسد قدام غرفه العمليات وهو حاسس ان روحه بتروح منه مش معقول تروح منه ساعتها الموت يكون اهون .
ربيع بفزع شديد/فيه ايه ي اسد ي ابني مالها فرح .
اسد بدموع وخوف /مش عارف ي ابويا أنا دخلت لقيتها سايحه في دمها شكلها وقعت من علي السلم روح بتروح ي ابويا ده لو جرالها حاجه انا اموت .
حازم بحزن شديد/متقولش كده ي اسد أن شاء الله هتبقي بخير .
رحاب بنظره خبيثه ودموع مصتنعه /ي حبيبتي ي فرح ي اختي .
اسد وهو بيقرب منها بتوعد /قسما بالله العظيم لو طلعتي انتي وراء الي حصل ده لخليكي تولعي في نفسك ي حربايه .
خرج الدكتور جري عليه اسد بخوف .
/طمني ي دكتور الله يخليك فرح كويسه .
الدكتور بجديه /اطمن ي اسد بيه الحمد لله انقذنا حياتها باعوجبه .
رحاب بغيظ وهمس /ي ساتر زي القطط بسبع ترواح دلوقتي تفوق وتتكلم انا لازم اعمل المستحيل علشان اخرسها .
اسد بابتسامه/ي عني فرح بخير الحمد لله.
الدكتور بأسف /للاسف مدام فرح فقدت الذاكره نتيجه الواقعه بس أن شاء الله هترجع تفتكر كل حاجه مع الوقت .
رحاب بنظره خبيثه/هههه ايوه كده اتحلت اديني هخلص منك خالص ي فرح .
اسد بجديه /مش مهم المهم هي هي بخير دي روحي أنا مقدرش اعيش من غيرها اقدر اشوفها امتا .
الدكتور بجديه /ساعتين باذن الله وهتفوق عن اذنكم .
اسد بحزن شديد/معقول ي نبض قلبي هقدر اتحمل انك مش فاكرني ولا فاكره نفسك بس معلش ي حبيبتي انا معاكي لحد ماترجعي احسن من الاول ي فرحه قلبي .
*********************
في فندق العرسان .
جناح جاسر وداليا …
جاسر بعد عنها في السرير بغضب جحيمي.
/ايه ده اتكلمي انطقي .
داليا بجنون ودموع /والله معارفه ي جاسر قسما بالله ماحد لمسني والله ماحصل.
جاسر وهو ماسك شعرها بغضب شديد/مانتي كنت مدوراها مع سالم الي تروح تقابل واحد من وراءه أهلها تعمل اكتر من كده واهوه طلعتي مش بنت بنوت ي فاجره .
داليا بدموع ووجع/اخرس قطع لسانك أنا اشرف من اي حد وطالما انت شايفني كده اتجوزتني ليه ها بس أنا بقا مصممه إن احنا ننزل دلوقتي للدكتوره وبعدها هتطلقني ي جاسر .
**********************.
في جناح علي وسما ..
كانت نايمه في أحضانه بسعاده لا توصف هي فعلا بقت حاسه ان علي هو الي يستاهلها ويستاهل حباها .
علي وهو يقبل رأسها بعشق وسعاده /الف مبروك ي حبيبتي خلاص بقيتي مرائتي .
سما بابتسامه وسعاده /الله يبارك فيك ي علي علي انت بتحبني اوي .
علي وهو يقبل يدها بعشق /أنا بعشقك مش بحبك وبس من اول لحظه شوفتك فيها اتمنيتك ليا والحمد لله الحلم اتحقق وبقيتي ملكي .
سما بابتسامه عاشقه /اوعدك اني اعيش اسعدك وبس ي حبيبي .
******************.
في القصر …
في جناح اسد وفرح….
كانت فرح بتفتح عيناها بتعب شديد.
/أنا فين .
اسد بابتسامه/انتي في حضني ي فرحه قلبي طمنيني عليكي.
فرح باستغراب شديد /انت مين أنا مش فاكره حاجه خالص هو ايه الي حصل .
اسد بابتسامه ساحره/أنا اسد جوزك ي حبيبتي معلش حادثه بسيطه كده وان شاء الله ي حبيبتي هترجعي احسن من الاول .
فرح ببراءه /طب أنا جعانه .
اسد بابتسامه عاشقه وهو يحملها /امرك مولاتي تعالي ننزل علشان تأكلي ي حبيبتي.
فرح باستغراب /هو احنا متجوزين من زمان .
اسد بابتسامه ساحره/شهر كده ممكن تهدي بقا واي حاجه عايزه تعرفيها هعرفهالك بس دلوقتي لازم تأكلي ي حبيبتي.
رحاب بغيظ شديد كانت شيفاه وهو شايلها كأنها بنته .
/اوووووف بقا مش كانت وارتاحت منها بس معلش برضه أنا الي هكسب في الاخر .
اسد كان مقعد فرح الي مستغربه كل حاجه حواليها كان بيوكلها زي العيل الصغير .
فرح بعفويه /أنا عايزه اروح الملاهي دلوقتي .
اسد بابتسامه ساحره/عينيا كل الي انتي عايزاه هيتنفذ .
رحاب بغيظ شديد/ي سلام كل الدلع ده ليها وانا مفيش حتي كلمه حلوه تبل الريق .
اسد بكره وغيظ /هي روحي وحبيبتي لكن انتي شي مالوش وجود يلا ي روحي نروح الملاهي .
رحاب بنظره كره /في ستين داهيه انتوا الاتنين.
*****************.
في الفندق في جناح داليا وجاسر .
كان قاعد جاسر بخجل شديد عندنا تاكد انها مازالت عزراء فقد دمر تلك الليله ليلهتم المنتظره .
جاسر بندم شديد /داليا أنا آسف ارجوكي سامحيني .
داليا بدموع ووجع/عمري مهسامحك ابدا كفايه الي عملته فيا وكلامك الي في قلبك الي خرج وسمعته أنا عمري انا وانت مهنكون لبعض ي جاسر لولا أني مقدرش ارجع دلوقتي البلد الناس ممكن تقول عليا ايه كنت رجعت دلوقتي بس معلش كام يوم وهرجع وانت هتطلقني .
جاسر بدموع ندم /مقدرش أنا عارف اني غلطت أنا اسف اسف وهعمل اي حاجه علشان اكفر عن ذنبي وارجعك لحضني من تاني .
***///***************.
في الملاهي ..
كانت عماله تنتطط وتتضحك زي العيال الصغيرين كان اسد طائر معاها كأنها عيله صغيره هو ابوها كانت ضحكتها بتملا قلبه .
فرح بسعاده كبيره /أنا مبسوطه اوي .
اسد بابتسامه/يارب دايما ي روحي أنا مستعد اعمل ايه حاجه علشانك بس ترجعيلي تاني فرح حبيبتي .
******************
بعد مرور أسبوع ….
كان طالع اسد من جناحه هو وفرح اتفاجا بالمهندس بيفك كاميرا من أمام الجناح .
/انت بتعمل ايه يبشمهندس .
الشاب بجديه /أنا آسف ي اسد باشا الكاميرا دي اتنست متركبه كده من ايام الفرح أنا آسف حاززم باشا هيشلها كل الي فيها حالا.
اسد بتذكر /استنا هنا هات الكاميرا دي روح انت وانا هاتصرف .
/****************.
في جناح اسد ..
خد الكاميرا بسرعه وفرغها ووجها قالب غضب جحيمي بعد ما تأكدت أن هي الي وراء الي حصل للفرح صرخ بتوعد وغضب .
/اه ي بنت الكلب قسما بالله لربيكي .
***************.
في جناح رحاب كانت واقفه قدام المرايا وهي لابسه قميص نوم وبتتكلم بدلع .
/اه ي اسد اليله هتكون في حضني وهقولك اني حامل هههههه كدبه جديده .
فجاه اقتحم اسد الجناح بغضب جحيمي جعلها تشعر بأن نهايتها أتت لا محالة.
/اه ي بنت الكلب بقا أنا كنت هطلقك واعتقك واسيبك تروحي بحالك تقومي عايزه تموتي اغلا ما في حياتي وتحرقي قلبي عليها ده انا هخليكي تتمني الموت .
فجاه اسد مسكها وكتفها فضل يضرب فيها بغل وغضب وبعدين مسكها من شعرها ونزلها علي تحت تحت توسلها بأنه يرحمها .
***************.
في الجنينه ..
اهل البلد كانوا سمعين صريخ اسد والكل اتجمع .
/ي أهل البلد الحيه دي أنا الي دخلتها بايدي هنا حيه علي شكل انسانه بتتلون في كل شكل ولون كانت عايزه تقتل روحي الحربايه دي عمرها ماكانت مرائتي ولا هتكون أنا مرائتي ست ستها فرح ودلوقتي انتي طالق بالتلاته وهتخرجي كده من البلد بقميص النوم ي رخيصه .
لتسرع الي الخارج بهلع تحت نظرات الجميع فهذه هي النهايه الي تستحقها .
//////////////////////////////.
في جناح اسد…
كان طالع اسد براحه اخيرا اتخلص من الحيه فجاه لقا فرح بتبصله بابتسامه ساحره.
/حبيبتي انتي كويسه .
فرح بعشق /أنا بعشقك ي اسد .
اسد بفرحه لا توصف /روح قلبي أنتي افتكرتي .
فرح وهي تحتضنه بعشق /أنا عمري مفقدت الذاكره ي اسد ده كان اختبار علشان اعرف غلاوتك عندي قد ايه والحمد لله عرفت أنا بعشقك ي اسد بعشقك .
اسد وهو خاضنها بعشق وسعاده كفايه أنها بخير في حضنه .
/وانا بقا بقيت مجنون بيكي أنا عديت مرحله العشق بعشقك ي فرح ي فرحه حياتي ….

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية عشقت اسد الصعيدي)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى