روايات

رواية عشقت اسد الصعيدي الفصل السابع 7 بقلم رنا أحمد

رواية عشقت اسد الصعيدي الفصل السابع 7 بقلم رنا أحمد

رواية عشقت اسد الصعيدي الجزء السابع

رواية عشقت اسد الصعيدي البارت السابع

رواية عشقت اسد الصعيدي الحلقة السابعة

في قصر القناوي ..
كانت واقفه امينه بتسمع بصدمه كانت هتموتها .
/مرائتك ازي لدرجه دي أنا ماليش لازمه ولا وجود بنتي متجوزه من ورايا يرتني كنت موت ولا شوفت اليوم ده .
فرح وهي راكعه تحت رجليها بدموع /بعد الشر عليكي ي امي ده انا لعشت ولا كونت لو عملت كده كان غصبن عني ي امي والله .
امينه وهي ماسكها بغضب جحيمي/ليه ي اختي شربك حاجه وعلي راي رحاب تلاقيكي متفقه معاه من الاول علي كل حاجه الي تتجوز من وراء أهلها ممكن تعمل اي حاجه.
فرح بصدمه /معقول ي امي انتي تعرفي عني كده .
اسد بحده /أنا لحد دلوقتي محترم حضرتك كويس بس فرح ملهاش اي علاقه بانتقامي من الواطيه بنت اختك وانا فعلا اتجوزتها غصبن عنها لاني هددتها اني هموت حضرتك لاني بعشقها ومش عايز غيرها من الدنيا دي .
امينه بدموع وقهره /بتحبها تقوم تتجوزها من وراءامها وتخليها زي اي واحده رخيصه .
اسد بغضب /كفايه لحد كده ي حماتي أنا مرائتي غاليه عندي اوووووي اغلا من الدنيا وعمرها متكون رخيصه .
امينه بدموع ووجع/رحاب جايه معايا ولا لا .
رحاب بنظره خبيثه/معلش ي خالتي أنا قولتلك أن بحب اسد ومش هبعد عنه .
فرح بدموع ووجع/ماما أنا جايه معاكي .
امينه وهي تتدفعها بغيظ شديد/انتي مش عايزه اشوف وشك تاني ابدا خليكي مع جوزك ي مدام .
خرجت امينه بقهره ووجع أما فرح وقعت علي الارض بدموع وهي بتلطم علي وجهها بقهره جري عليها اسد بوجع ومراره وهو بيخضنها .
/لا عشت ولا كونت لو كنت سبب في أن دموعك تنزل أنا آسف يا حبيبتي.
فرح بحده ودموع /ابعد عني ابعد عني أنا مش طايقه اشوف وشك انت السبب انت خليت امي تغضب عليا أنا بكرهك ي اسد بكرهك.
رحاب بغيظ شديد/ايوه التمثيل بتاعك طول عمرك تحبي اوي تعيشي دور الضحيه قال اتجوزك غصب قال .
صفعه قويه من اسد جعلتها تسقط أرضا.
/قسما بالله لو لسانك ده نطق كلمه تاني في حقها هقطعه .
فجاه لأقا فرح اغما عليها جري عليها شالها وطلع علي فوق .
رحاب بحده وتوعد/ماشي انتوا الاتنين قسما بالله لخلي حياتكم جحيم وافرقكم .
**********************.
علي طريق أحدا الأراضي الزراعية.
كان ماشي جاسر لمح داليا قاعده بشرود جه وراها بكلام كل ثقه.
/معتقدش أنه يستاهل ايه الي انتي عملاه في نفسك ده واطي .
داليا بخوف /جاسر باشا .
جاسر بابتسامه/كويس انك لسه فاكره اسمي .
داليا بابتسامه حزينه /أنا عمري مهنسا الي انت عملته معايا انت انقذتني أن حياتي وشرفي يضيعوا.
جاسر بجديه /ايه الي نفسي أفهمه واحده في جمالك وفي مكانتك أنا عرفت انتي بنت مين واهلك مين ازي تعمل كده وتثق في واحد زي ده وتنخدع كده بسهوله .
داليا بحزن ومراره /مكانتي أنا بنت واحده علي ولادين عمري مشوفت حنيه ابويا كان دائما شديد ومكنش يدلع الا اسد وحازم بس وانا مش موجوده اصلا أما سالم عرف ازي يستغلي ضعفي لاي كلمه حلوه صدقته ووعدني أنه هيتجوزني وبس الباقي انت عارفه .
جاسر بلهفه /احلفي أنه عمره ملمسك.
داليا سريعا وبثقه /قسما بالله ملمس مني شعره .
جاسر بابتسامه ساحره /طب والي عايز بقا يعوضك عن كل ده واطمني انا حنين جدا وبعرف ادلع الستات كويس اووي .
اتكسفت داليا بسرعه وجريت بابتسامه وجاسر تباعها بابتسامه ساحره.
***********************.
في جناح اسد وفرح ..
كان ماسك أيدها بحزن بعد ماغيرلها هدومها مستنيها تفتح عيونها فجاه فتحت عيونها بتعب شديد بس فجاه لما لقت نفسها لبسه منامه خفيفه غطت نفسها بغضب .
/انت عملت ايه لدرجه دي معندكش دم بعد كل الي عملته فيا ليك نفس تقرب مني .
اسد بحده /أنا بعشقك وممكن اتعب اوي من غيرك بعترف بس ممكن اموت لو حاسيت في لحظه أن حد هان كرامتي وخصوصا لو الحد ده واحده ست والست دي كمان مرائتي فاهمه أنا غيرتلك هدومك بس علشان ترتاحي ولو عايز حاجه منك مش هستنا لما تغيبي عن الوعي انتي مرائتي كل حاجه فيكي ملكي الدواء بتاعك اهوه وحالا هيبعتولك الاكل عن اذنك .
نزل اسد وهي دموعها نزلت كالشلال وهي مش عارفه ايه هتكون النهايه .
*********************.
في المطبخ .
كان واقف اسد لوحده بيحضر لنفسه القهوه وام نعيمه طلعت ل فرح الاكل دخلت رحاب بنظره خبيثه وهي بتحضن اسد من ضهره .
/مالك قلبي وتاعب نفسك ليه انا اعملك أنا الي انت عايزه أنا اعمله ي حبيبي .
اسد وهو ماسكها من شعرها بغضب /قولتلك مليون مره ايدك دي متلمسنيش وملكيش دعوه بيا خالص سامعه .
رحاب بغيظ شديد/اشمعنا أنا بقا أن شاء الله مانت جوزي زي الست فرح ولا هي معاها حصانه.
اسد باستفزاز شديد/بالظبط كده فرح معاها حصانه قلبي واخدها وملكاها كمان علشان كده هي الي ليها عندي كل الحقوق أما انتي مجرد حاجه ملهاش قيمه بفش علي فيها وبعد ما انتقم منك الانتقام الي يشفي غليلي هرميكي في الشارع فاهمه .
رحاب بحده وتوعد/ماشي ي اسد ماشي .
اسد باستفزاز /مستني اشوفك هتعملي ايه ي حشره انتي .
************************
في الملعب .
كان حازم عمل يغلط في التمارين مكنش فيه دماغه غير جملتها .
/بكره الاقي حد يبحني ويستاهل حبي .
حازم بحده وغيظ /مالك فيك ايه مش قادر ليه تتخيل انها تكون ل راجل غيرك انت الي خرجتها من حياتك بس مال قلبك موجوع كده كانك مش قادر تتخيل حتي الفكره .
المدرب بحده /حازززم مالك فيك ايه النهارده مش كويس ليه مالك .
حازم باحراج شديد /أنا آسف ي كابتن اوعدك اني هركز .
المدرب بحده/لا أنا شايف انك تروح تترتاح شويه .
مشي حاززم وهو مضايق جدا بس مش من الي قاله المدرب من الي هي قالته .
*******************.
من أمام الجامعه .
كان واقف علي مستني شهد أخته بعد مانقلها هنا بعد نقله للصعيد .
كانت واقفه بتدور عليه لأن نظرها ضعيف شويه بصلها بغيظ شديد
/استغفر الله العظيم أنا عملت ايه في حياتي ابتليت بمصيبه انتي ي زفته .
شهد وهي بتعدل نضارتها بغيظ شديد/انت فين ي علي بقالي ساعه مستنياك .
علي بغيظ شديد/بقالي ساعه ي اختي قولتلك غيري النضاره كعب للكوبايه دي ضيعتلك الي فاضل.
شهد بابتسامه /استنا بس استنا اعرفك علي سما صحبتي بنت لطيفه اوي ي علي ي سما ي سما .
علي بصدمه /مش ممكن دي هي.
سما بابتسامه عذبه /نعم ي شهد ايه ده علي باشا .
شهد بابتسامه/ايه ده انتوا تعرفوا بعض .
علي بابتسامه حزينه /معرفه في ظروف مش هي بس فرصه سعيده ي انسه سما .
سما بابتسامه/طب عن اذنكم بقا علشان الحق المواصلات .
شهد بابتسامه/لا تعالي معانا.
علي باستغراب/هو انتي بتروحي مواصلات ازي.
سما بابتسامه/بصراحه البنات اصحابي علي قدهم شويه مش بتجلهم سياره فاخمه لحد عندهم وبصراحه حاسيت أن أنا كده بحرجهم فبقيت اروح معاهم.
علي بحده وغيره /وسي حازم مبيوصلكيش ليه مش المفروض يجي ياخدك .
سما باستغراب شديد /حازم انت كمان عرفت حازم .
علي بضيق وحزن/ايوه مش ده ابن عمك الي بتحبو بعض ومخطوبين كمان .
شهد بنظره خبيثه /وانت عرفت المعلومات دي ازي ي علي .
علي بارتباك /موضوع كده يخص الانسه سما وكان لازم نعمل تحريات عنه .
سما بنظره خبيثه/مظنش أن الموضوع ده والمعلومات عنه ميمهمهاش سيرتي أنا وحازم في حاجه بس لو كده احب اقولك أن معلوماتك غلط ي حضره الظابط أنا وحازم ابن عمي مش مخطوبين ولا حاجه.
علي بفرحه مقدرش يدريها /بجد ازي ده الي سمعته بيقول انكم بتحبوا بعض من زمان .
سما بقوه وثبات/دي كمان معلومه غلط ي حضره الظابط أنا الي كنت بحبه لكن هو لا علشان كده مكملناش .
علي بإعجاب شديد /احيكي علي جرائتك ربنا اكيد شايلك حاجه احسن .
سما بابتسامه ورقه /أن شاء الله عن اذنكم .
علي بابتسامه وهيام /يلهوووي علي الرقه ي ناس بس والله ميحصل انتي هترجعي معانا البص اصلا مشي اتفضلي في العربيه يلهوووووي شوف رقتها .
شهد بغيظ شديد/بقولك ايه ي علي ي اخويا امسك ايدي والنبي أنا مش شايفه حاجه ربنا يسترها معاك .
علي بغيظ شديد/الله يحرقك ي شيخه طلعتيني من المود ساحب امي معايا يلا ي اختي .
********************.
في شقه امينه …
كانت قاعده بحزن شديد فجاه الباب خبط وكان اسد .
امينه بحده /هو انت .
اسد بابتسامه/ايوه ي ست الكل أنا عايز اتكلم مع حضرتك.
امينه بغضب /بتقول ايه تاني اكتر من الي عملته .
اسد بابتسامه ساحره/هقول اني بعشق بنتك وهي املي الوحيد في الدنيا دي صدقيني أنا بحب فرح بجد أنا عارف ان الي عملته كان غلط ومش مقبول بس والله العظيم انا بعشقها واوعدك اني هشيلها جوه عيني ومش هلمس منها شعره الا لما اعملها فرح الصعيد كلها تتكلم عنه بس انتي ارضي عننا ي ست الكل فرح تعبانه اوي وانا مقدرش علي كده .
امينه بابتسامه /عايزني اعتبرك جوز بنتي بجد وأصدق كلامك طلق رحاب بنت اختي وسيبها ورجعهالي .
اسد بابتسامه/عينيا ي ست الكل لو ده الي هيطمنك من ناحيتي أنا موافق هخليها حره والنهارده مش بكره .
************************.
في جناح اسد وفرح….
كان الجناح أشبه بسماء جميله كانت قاعده فرح بسعاده بعد مكالمه والدتها ليها وأنها حكتلها كل حاجه قالها اسد حاسيت أنه لازم فرصه تانيه خبطت رحاب ودخلت وانصدمت من الوضع .
رحاب بغيظ شديد/مشاء الله شكلي جيت في وقت مش مناسب .
فرح بابتسامه خبيثه /بالظبط كده اسد حبيبي جاي وهنقضي احلي ليله أصله راح ل ماما وهداها علي الاخر وفهمها أنه ميقدرش يعيش من غيري واه صحيح اعملي حسابك لانه اول ميرجع هيطلقك وهتمشي من هنه .
رحاب بصدمه /ايه …..

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية عشقت اسد الصعيدي)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى