رواية عشقت اسد الصعيدي الفصل الحادي عشر 11 بقلم رنا أحمد
رواية عشقت اسد الصعيدي الجزء الحادي عشر
رواية عشقت اسد الصعيدي البارت الحادي عشر
رواية عشقت اسد الصعيدي الحلقة الحادية عشر
الاخير .
في قصر القناوي….
كانت نايمه فرح في حضن اسد واتكلمت بحزن شديد.
/تصدق ي اسد برغم كل الي عملته إلا أنها صعبانه عليا ليه عملت كده انا كنت بعتبرهااختي بالظبط ماما عمرها مفرقت بينا في المعامله كانت بتحبها زي بالظبط ليه تعمل كده ليه .
اسد بعشق /روح قلبي متتعبيش نفسك بالاسئله لانك مش هتلاقي اجابه فيه ناس بيكون فيها الشر كده من غير اسباب المهم أننا مع بعض أنا مش عايز حاجه تانيه من الدنيا خلاص .
فرح بعشق /بعشق ي اسد بجد حكايتنا غريبه جدا من الخيال .
اسد بعشق /هي من الخيال فعلا لاني معايا حوريه من الجنه مش بشر .
فرح بابتسامه ودلع /بموت في كلامك ده .
اسد بغمزه /كلامي بس طب تعالي بقا علشان عايزك في موضوع مهم .
*******************.
في شقه حاتم أحدا المجرمين .
حاتم بنظره خبيثه/ههههه تستاهلي طول عمرك طماعه قولتلك اتجوزك ي بت واعيشك ملكه اديكي اتبهدلتي ورجعت بقميص النوم .
رحاب بحده وهي تشرب سيجارتها /وانت فاكرني هسكت أنا هشغي غليلي كويس اوي وانت لازم تساعدني ي حاتم والمقابل الي انت عايزه هتاخده .
حاتم بجديه /انت عايز ايه بالظبط وانا معاكي في أي حق .
رحاب بغضب جحيمي/لازم تقتله اسد لازم يموت علشان اشفي غليلي واحرق قلب فرح عليه لازم اشفي غلي باي تمن .
حاتم بجديه واجرام /وانا رقبتي اوعدك اني هخلصك منه في اقرب وقت .
*******************
في احتفال عائله القناوي بأحدا الصفقات الهامه كانوا واقفين كلهم دخل اسد بطلته الساحره ل فرحه حياته .
/ايه القمر المنور ده انا مقدرش علي كده ي فرحه قلبي.
فرح بابتسامه ساحره /حبيبي انت تستاهل اكتر من كده بكتير مبروك ي حبيبي علي الصفقه دي .
اسد وهو يقبل يدها بعشق/ الله يبارك فيكي ي فرحه عمري كله ثواني .
طلع اسد علي المنصه مع انتباه الجميع .
/طبعا منورنا النهارده هو الكل فاكر أن الاحتفال ده بسبب الصفقه بس فيه سبب تاني اهم وغالي علي قلبي عيد ميلاد فرحه قلبي فرح .
الكل سقف بابتسامه وهي دمعت من عشق ذلك الوسيم .
جاسر بأسف شديد /أنا آسف قوليلي اعمل ايه بس علشان تسمحيني .
داليا بوجع ومراره/مفيش حاجه ممكن تعملها تخليني اسامحك حتي لو طلبت مني للسماح قصاد العالم كله .
جاسر بنظره ماكره /انتي بتقويلي فيها طيب .
داليا بصدمه /هيعمل ايه المجنون .
جاسر بابتسامه/لو سمحتم اسمعوني أنا غلط غلطه كبيره اوووي في حق مرائتي وحبيبتي داليا ومستعد اعمل اي حاجه علشان تصفالي وتسمحني حتي لو هبوس رجلها قدام العالم كله كنت غبي وحمار ي داليا بس سامحيني علشان خاطري أنا مقدرش اعيش من غيرك .
اسرع إليها وضمها باشتياق أما هي فكانت عيناه تتدمع فرحا .
سما بغيظ شديد/شايف شايف الرومانسيه شوف كل واحد فيهم قال علي مرائته ايه ي بختهم هي دي الرومانسيه ي وكستك ي سما .
علي بابتسامه وغمزه /ي روحي دول مش فالحين الا في الكلام لكن أنا بتاع الفعل كله وانتي مجربه .
سما بخجل شديد/علي لم نفسك .
علي بابتسامه/عنيا ي حبيبتي.
كانوا واقفين اسد وفرحه وهما بيضحكوا لكن فجاه فرح قلبها اتخطف لما شافت سلاح متوجه علي اسد لتصرخ بفزع ارعب الجميع .
/حاسب ي اسد حاسب .
لتتدفع اسد بخوف لتتوسط الرصاصه تلك الشجره ليسرع حاتم بفزع شديد ليلحقوا به جاسر وعلي ويتم القبض عليه .
**************/**********
في القسم …
في مكتب الظابط .
الظابط بغضب جحيمي/جرا ايه يالا احنا هنتحايل عليك ولا ايه مين الي مسلطك تقتل اسد باشا .
حاتم بخوف عليها /مفيش سعادتك أنا الي عملت كده من نفسي .
اسد بغضب /أنا معرفكش اصلا ولا بيني وبين حد اي عداوه تخليه يعمل كده مفيش الا هي رحاب مش كده انطق .
الظابط بحده /انطق يالا هي دي البت الي بيقول إليه اسد بيه اعترف بالذوق بدل ماخليك تعترف غصبن عنك فاهم .
حاتم بدموع وخوف /ايوه هي ي باشا بس ابوس ايديكم سيبوها أنا هشيل اليله كلها لوحدي .
الظابط بغضب /احنا بنتعازم علي بعض ي روح امك.
اسد بصدمه /نفسي افهم انت ليه بتعمل كده وليه بدافع عنها ليه عايز تشيل كل حاجه لوحدك وتحميها ليه.
حاتم بدموع وعصبيه /علشان بحبها من سنين ي بيبه كنت بشتغل ميكانيكي علي قد حالي كنت عايش ومبسوط روحت اتقدملها رفضتني وقالتلي أنا عاوزه واحد معاه فلوس مش شحات زيك من يومها قررت اشتغل في كل حاجه غلط علشان اجيب فلوس قررت اقتلك لانك وجعتها وجرحتها عرفت أنا بعمل كده ليه ي باشا.
كان اسد بيسمع من جواه ومستغرب وبيحتقر رحاب الي بغبائها ضيعت حب مستحيل يتعوض .
بعد ساعه …
وصلت رحاب بعد ماقبضوا عليها جريت عليها فرح بدموع وصراخ .
/ازي كان جواكي كل الشر ده وانا معرفش ازي كنت بعتبرك اختي ازي بس ليه عملت كده فهمني ليه عملتي كده .
رحاب بصراخ وغضب /عملت كده علشان طول عمري حظي وحش ابويا وامي يموتوا مع بغضب وانتي لا انتي دخلتي الكليه الي انتي عايزاها لكن أنا لا كفايه اوي الي خالتي بتتدفعهولي من لبس واحتياجات لأن انتي عارف ان ابويا كان مجرد موظف غلبان طول عمرك بتتفوقي عليا ي فرح كل الي يشوفك كان بيعجب بيكي حتي أنا يحبني واحد جعر ولا يسوا زي حاتم وانتي يحبك اسد الصعيد بنفسه الي اي واحده تتمناه مش بقولك حظي وحش .
فرح بحده /انت عمرك ما كان حظك وحش انتي الي دائما كل حاجه مش عجباكي ومبترضيش بكرم ربنا عليكي الجعر الي مش عجبك ده حبك حب كان يكفي العالم كله كان مستعد يضحي بحياته علشانك انتي فعلا تستاهلي النهايه دي ي رحاب .
مشت رحاب بعد ما خلاص حياتها انتهت واتدمرت اسد كان واقف بعيد وسامع كل حاجه بس محبش يدخل بينهم جري علي فرح وحضانها بعشق .
/اهدي ي حبيبتي اهدي .
فرح بدموع /هي ليه جواها كل ده ليا ي اسد أنا عمري ماذيتها في حاجه عمري .
اسد بابتسامه/روح قلبي خلاص انسي يلا اعزمك علي الغداء ي فرحه حياتي .
********************.
بعد مرور ثلاث اشهر ..
في الجامعه دخل حازم بغيظ شديد وهو بيدور عليها في كل حته لحد مالاقها راحلها بغيظ شديد.
/بقولك ايه بقا لحد كده وكفايه اووي انا بقالي 3 شهور بلف وراكي قسما بالله العظيم خلاص اتربيت بس دلوقتي خلاص انا بحبك وعايز اتجوزك ي شهد مش قادر اعيش من غيرك والله .
شهد وهي تعدل نضارتها بمكر /ي عني فعلا عمرك ماحبيت سما وقلبك ليا وبس .
حازم بغيظ شديد/ي ابووووووويا كده كتير حرام عليكي أنا عمري مكان فيه حاجه بيني وبين سما وحتي لو فيه من عندي ولا عندها انتهت من ساعه جوازها من الزفت اخوكي .
شهد بغيظ شديد/متقولش علي اخويا زفت .
حازم بغيظ شديد/سيبك من الهبل ده المهم هنعمل ايه.
شهد بابتسامه ساحره /خلاص روح ل علي واطلبني منه .
حازم بفرحه عارمه /ياااااه اخيررا بحبك .
شهد بابتسامه/وانا بموت فيك ي حازم
************///********
في قصر القناوي..
في فرح حازم وشهد …
كان واقف حازم بغيظ لانه مش لاقي حد يربطوله للكرفت .
سما بضحك /ههههه مالك كده عمال تبص شمال ويمين زي الحراميه .
حازم برجاء /سما بنت عمي اللهي يسترك ي شيخه اربطولي للكرفت علشان اتاخرت .
سما بابتسامه/عينيا ي سيدي .
فعلا وقفت تربطوله الكرفت في نفس الوقت كان واقف علي وفي دراعه شهد بس محدش فيهم أتأثر لحظه لو شك في حاجه بالعكس كان شاكلهم فعلا اخوات .
سما بابتسامه/ها ي سيدي تمام كده .
حازم بابتسامه/ربنا ما يحرمني منك ابدا سما اتمنا انك تسمحيني لو كنت جرحتك بكلمه أنا اسف.
سما بابتسامه/أنا مسمحاك ي حازم الي شفعلك في كل الي حصل أن بسبب الي انت عملته قابلت الحب الي بجد علي راجل ربنا يسعدك انت وشهد يارب .
حازم بابتسامه وسعاده/وانتي وعلي يارب يلا هاخد عروستي الناس خلللت بره .
قرب منها علي بابتسامه/الفستان تحفه ي روحي .
سما وهي محاوطه من رقبته بدلع /ي سلام ي عني متخنتش بسبب الحمل .
علي وهو يقبل يدها بعشق/تخنتي ايه بس ده انتي كل حالاتك زي القمر .
علي مائده الطعام.
دخل جاسر ناحيته بغيظ شديد/حرام عليكي هنجبلك اكل منين أنا تعبت بجد .
داليا بغيظ شديد/هو فيه ايه ها انت دفعلي حاجه من جيبك أنا باكل في بيت ابويا عد عليا أنا وابنك اللقمه عد خليني اجبلك اسد اخويا يشوف يشغللوا معاك .
جاسر بضحك /ههههه لا وعلي ايه أنا آسف ي ستي بحبك .
داليا بعشق /وانا كمان بعشقك ي حبيبي .
*******************.
علي المسرح ..
كانوا بيرقصوا حازم وشهد .
حازم بابتسامه ساحره/ايه الحلاوه دي لو عنيكي بيسحرني .
شهد بحزن /بس ي خساره ضعيفه.
حازم بعشق وهمس /دي ضعيفه دي عليها قوه طعنت قلبي في لحظه وخلتني اسير ليكي طول العمر بعشقك ي شهد بعشقك .
شهد بابتسامه/وانا كمان بموت فيك ي حبيبي .
***********************.
عند فرح وأسد……
كانت واقفه فرح وهي حاطه أيدها علي بطنها الي ظهرت حاست باسد بيحضنها وهو حاطط أيده علي بطنها بابتسامه .
/مساء الورد علي ام الغالي .
فرح بابتسامه /مساء النور ي ابو الغالي ي مالك قلبي .
اسد بابتسامه عاشقه /كويس طول مانتي معايا وفي حضني ي حبيبتي بعشقك ي فرح بعشقك ي روحي .
فرح وهي ماسكه أيده بعشق /وانا بعشقك ي اسد الصعيد ❤️❤️❤️❤️❤️.
تمت بحمد الله.
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية عشقت اسد الصعيدي)