روايات

رواية عشقت ابن عمي الملتزم الفصل الثالث 3 بقلم رنا أحمد

رواية عشقت ابن عمي الملتزم الفصل الثالث 3 بقلم رنا أحمد

رواية عشقت ابن عمي الملتزم الجزء الثالث

رواية عشقت ابن عمي الملتزم البارت الثالث

رواية عشقت ابن عمي الملتزم
رواية عشقت ابن عمي الملتزم

رواية عشقت ابن عمي الملتزم الحلقة الثالثة

من داخل الكباريه …
كان يطرح يوسف كل شي أرضا بغضب شديد وغيظ لإفساد مخطتته .
عمر بقلق /اهدا ي يوسف اهدا .
يوسف بغضب جحيمي/اهدا ازي بعد كل حاجه اتدمرت انتوا عارفين انا بحب فيروز قد ايه .
دينا باستغراب شديد /بس مين الي اخادها ده وازي بيقول أنه هيبقا جوزها ده شكله بيئه اوي .
يوسف بغضب وتوعد /هو ده بقا الي انا لازم اعرفه وقسما بالله لدفعه التمن غالي اوي وأعرفه ازي ياخد حاجه ملك امير الشناوي …
في الخارج ….
كان يسحب ريان فيروز بغضب وعصبيه شديده لتددفع يده لتتحدث بغضب .
/ممكن اعرف انت مين وازي تعمل كده اصلا .
ريان بحده وعصبيه /واطي صوتك واوعا يطلع سامعه انتي ايه ي شيخه انتي ايه مش شايفه نفسك مش شايفه الي انتي فيه والكل عمال يبصلك بطمع والكل شايفك حاجه سهله ورخيصه ومتاحه الكل انتي ازي عايشه كده اصلا .
فيروز بدموع وحرقه /انت باين عليك واحد مجنون انا ويوسف بنحب بعض وهنتجوز وانت اي أن كانت انت مين انا هحاسبك علي كل الي عملته ده حساب عسير .
ريان بغضب وغيظ /صدقيني حسابك معايا انا الي هيكون عسير انتي فعلا محتاجه تتربي من اول وجديد وانا الي هربيكي .
فيروز بعصبية /لا ي شيخ هتربيني بصفاتك ايه أن شاء الله .
حامد بتعب شديد/بصفته جوزك ي هانم اتفضلي اركبي العربيه .
فيروز بغيظ شديد/بابا .
ريان بغضب وصوت عالي ارعبها /ابوكي بيكلمك وبيامرك يبقا من الدين انك تسمعي كلامه وتطعيه يلا علي العربيه زي مقالك يلا .
لتسرع الي العربيه بخوف حقيقي تشعر به ولأول مره .
ريان بتنهيده وضيق /واضح انك مكنتش فاضي لاي حاجه ي حامد بيه غير الشغل وجمع الفلوس وبس دلوقتي بس عرفت انت قصدك ايه باختيارك ليا بالذات وانا موافق اني ادخل الحرب دي مع بنتك حتي لو كانت هتبقا حرب صعبه والنجاح فيها شبه مستحيل بس برضه لازم اخاطر واحاول أنقذها لازم .
///////////////////////.

 

 

في شقه نور ….
كانت تسرع الي الداخل بدموع ورعب شديد لتسقط أرضا بدموع والم وهي تتذكر ماذا حدث ..
فلاش باك …..
في الشركه ..
كانت تجلس أمامه بدموع وصراخ وهي تحرك راسها يمينا ويسارا برعب .
/ابوس ايدك ي جاسر بيه انا مشوفتش حاجه والله العظيم مهتكلم ولا هفتح بوقي بس ابوس ايدك ارحمني .
جاسر وهو يضغط علي رقبتها بوعيد /اسمعي ي حلوه انتي بالي شوفتيه دخلتي مملكه جاسر بدران وهو حل من الاتنين ي قتلك وانا بصراحه مستخسرك في الموت انا بقول الجمال ده أتمتع بيه احسن مش كده .
نور بخوف وارتجاف /مش هيحصل اقتلني احسن بس عمري مهكون ليك في الحرام مش هيحصل ابدا .
جاسر وهو ينظر إليها بحده /ومين قال إنه هيكون في الحرام انا برضه عندي اخت والي مردهوش علي اختي مش هردهولك انا راجل حقاني .
نور بقلق ودموع /طب سيبني افكر .
جاسر بغضب /مفيش تفكير ي روح امك انا مش بستاذنك ولا مستني اخاد رايك انا بقولك الي هيحصل النهارده بليل هتكون ملكي وحسك عينك اي حد يحس بحاجه امك واختك هيكونوا في خبر كان فاهمه .
نور بدموع وقهره وتوسل /لا ابوس ايدك امي واختي لا كل الي انت عايزه هيحصل حاضر .
جاسر بابتسامه خبيثه /برافوا عليكي كده احبك .
باك ….
نور بدموع وقهره/يارب احميني يارب احميني واحمي اهلي من الشيطان ده .
///////////////////////////…
في شقه ريان ….
كان يجلس هو وحامد والماذون لعقد القران .
في غرفه ريان …
كانت تجلس فيروز بغيظ شديد مما يحدث للمره الثانيه والدها يتصرف بشأنها كما يشاء كانت تبستم بسخريه ومراره من الذي يحلم باصلاحها وتغيريها لايعلم أنها تشعر بوجع وعجز كافي لعدم اصلاح اي شي فوجع القلب من الصعب اجتيازه .
نعيمه بابتسامه حنونه /ياه ي بنتي كبرتي وبقيتي عروسه زي القمر اخر مره شوفتك كان عندك سنه ونص قبل امك الله يرحمها ماتموت .

 

 

فيروز بحده ودموع وانهيار كأنها تعاتبها علي تركها لها ومامرت به /ولما كنت صغيره اوي كده وامي ماتت والمفروض انك مرات عمي سبتيني ومسالتيش ليه ها هربتي من مسؤوليتي ليه ودلوقتي بس ظهرتوا مش كده لما ابويا خلاص هيموت ظهرتوا علشان الورث مش كده زي ماهوا طول عمره مبيفكرش في حاجه غير الفلوس مش كده .
نعيمه بحزن شديد/لا والله ي ضنايا كان علي عيني اسيبك ابوكي الي طردنا خاد منا ورث المرحوم عمك ورمانا في الشارع انا وريان وخديجه احنا الي شوفنا المر والذل ي ضنايا لحد ما بقينا يدوب عيشين بالعافيه ابوكي دمرنا ي فيروز واذانا .
خديجه بطيبه وحب /الي راح خلاص راح وانتهاء ي فيروز المهم دلوقتي .
فيروز بثقه وجديه/الي هو ايه ي خديجه .
خديجه بابتسامه/انك بقيتي مرات اخويا واختي انا كمان ي فيروز .
فيروز بضحكه سخريه وحده/انتي طيبه اوي ي خديجه ده عمره مهيحصل ابدا انتوا عايشين في احلام ورديه انا بحب يوسف يوسف الي اخوكي خطفني بالعافيه من كتب كتابي انا وهو بحبه وهتجوزه .
ريان بحده وعصبيه /اخرجي بره لو سمحتي ي امي وخودي معاكي خديجه .
نعيمه بقلق/حاضر ي ضنايا يلا ي خديجه .
ريان بتنهيده وضيق /ايه ي عروسه صوتك عالي ومتعصبه ليه .
فيروز باستفزاز /عروسه باماره ايه وانت خطفتني من عريسي .
ريان بحده وتحزير /قسما بالله العظيم لو سيرت راجل جات علي لسانك هخليكي تمشي تكلمي نفسك من الي هعمله فيكي فاهمه .
فيروز بغيظ وعصبيه /اعلا مافي خيلك اركبه انا مبتهددش واوعا تفتكر اني حكايه جوازنا دي هتتدخل دماغي ولا هعترف بيها اصلا ولا هيكون حقيقي .
ريان بغضب وخبث /وماله ي عروستي حالا نخليه حقيقي لو انتي مش مقتنعه .
فيروز بخوف جاهدت لاخفاءه/ويترا مش المفروض العروسه توافق علي الجواز مش هو ده الشرع ي شيخ ريان .
ريان بحده/ده لما تبقا العروسه فايقه وواعيه مش تافها واي حد بيضحك عليها وهي بتصدق زي الهبله كده رايها مش مهم خالص .

 

 

فيروز بغضب ومراره /دفعلك كام علشان يسبني عندكم امانه ل حد مايرجع قبلت تتجوزني بكام اكيد مبلغ محترم اطمن اصل ابويا دايما بيبعني بالغالي طالما عارف انه هيكسب من البيعه دي اكتر وطبعا عمل فيها الملاك البريء أصله متقمص جدا في الدور ده علي الناس زيك كده ممثل متخفي وراء عبايه الشيخ ريان بس الحقيقه انت زيه بعت نفسك بالرخيص اوي ي شيخ ريان .
ريان بغضب جحيمي وهو يصفعها بشده /انتي فعلا عايزه تتربي والقلم ده علشان تعرفي تتكلمي بعد كده مع جوزك ازي وانا عمري مكنت رخيص انا اغلا وانضف بكتير من اني ارد عليكي .
ليدفعها علي الارض بغضب ليسرع الي الخارج بوجع وضيق لتخبط الأرض بيدها بدموع وصراخ فهي تراه دائماً أنا الحياه تتفق دائما عليها ..
في الخارج …
نعيمه بخوف وقلق/ايه ي ريان بالراحه ي ضنايا انت عارف كويس الي هي فيه ووفقت تساعدها يبقا بالعقل ي ابني .
ريان بضيق وخنقه /ربنا يسهل ي امي انا نازل الورشه ومحدش يدخلها سيبوها هي لازم تعرف غلطها سلاموا عليكم.
نعيمه بقلق/وعليكم السلام ي ضنايا .
خديجه بطيبه/متقلقيش ي امي أن شاء الله كل حاجه هتبقا كويسه .
نعيمه بقلق/أن شاء الله ي ضنايا روحي ذاكري شويه قبل مانحضر العشاء .
خديجه بابتسامه /حاضر ي ست الكل .
من أمام الورشه …
كان يقف سليم بقلق ليسير الي ريان سريعا .
سليم بلهفه /ايه الي حصل ي ريان .
ريان بضيق ووتعب /اتجوزتها ي سليم .
سليم بصدمه /ازي ي ريان بعد كل الي شوفته دي كانت هتتجوز واحد تاني باردتها ده غير ي عني متزعلش مني ي عني انا عارف انها بنت عمك ودلوقتي بقت مرائتك بس حاسسها مش شبهك خالص لا لبسها ولا طريقه حياتها ازي بس ي ريان .
ريان بجديه /ربك له حكمه في كل حاجه ي سليم تفتكروا لو كان كل واحد خاد الي زيه والي شبه كانت الحياه هتبقا بارده وملهاش طعم الاختلاف كتير بيبقا احسن وبعدين مين قالك اني هسيبها كده اصلا ربنا يجعلني سبب في هدايتها احنا مش ملائكه ي سليم كلنا بنغلط ومحتاجين الي ينصحنا ولا ايه ي سي سليم .
سليم بمرح /الله يسامحها بقا مرات اخويا لولاها مكنتش عرفت اني روحت اشتغلت في المكان ده .
ريان بغيظ /ي عني كنت هتكدب ذنب اكبر مش كده .
سليم برجاء /الحمد لله يارب صلاه العشاء يلا نصلي وأبوس ايدك ارحمني من الكلام في الموضوع ده يلا .

 

 

في شقه رحمه ….
كانت تجلس فاتن بخبث وهي تمسك بهاتف رحمه لتفتحه وتفسده لكي تنفذ خطاتها الشيطانيه لتبتسم بخبث وتتركه وتذهب .
في فيلا جاسر ….
في غرفه سيف ….
كام يحدث سيف خديجه في الهاتف .
سيف بعشق /روح قلبي عامله ايه وحشتيني .
خديجه بعشق وهمس /وانت اكتر ي روحي معلش انشغلت عنك النهارده شويه لما اشوفك بكره هبقا احكيلك ي روحي لما اجيلك الشقه بعد ماخلص الجامعه .
سيف بحب وحنان/ماشي ي نور عيني خالي بالك من نفسك بحبك .
خديجه بعشق وهمس /وانا كمان بموت فيك ي روحي .
ليغلق سيف الهاتف ليسمع صوت غلق الباب ليسير بغضب وغيظ .
/حمد لله على السلامه ي هانم لسه بدري مش كده .
دينا بسكر وزهق /اووف ي ساتر عليك ي سيف انت الايام الي مبيبقاش عندك فيه مهمه بتبقا زهق مش معقوله ده جاسر اخونا الكبير مبيعملش كده .
سيف بغيظ /طبعا وهو جاسر باشا هيقولك رايحه وجايه ليه هو فاضي اصلا .
جاسر ببرود /مساء الخير ايه مالكم .
دينا بزهق/شوف ي أبيه سيف باشا نفس موضوع الخروج .
سيف بغضب جحيمي/علشان انتي عايزه تتربي لما بنت ترجع بيتها في الوقت تبقا متربتش .
جاسر بغضب شديد/سيف الزم حدودك وراعي اني واقف واختك متربيه احسن تربيه لاني انا الي مربيها ي سيف .
سيف بضيق /ماهي علشان كده ي جاسر محتاجه تربيه تصبحوا علي خير .
جاسر بحده /استنا ي سيف فيه موضوع مهم عايز اقولكم عليه .
سيف بانتباه /خير ي جاسر .
جاسر بثبات وثقه /انا قررت اتجوز بكره كتب كتابي .
دينا باستغراب /ب السرعه دي ي جاسر دي مين دي .
جاسر بثقه /نور سكرتيرتي .
سيف بصدمه /ايييه .
/////////////////////////.
في شقه ريان …
كان يسير الي الداخل وهو يبحث عنها بعيناه ليرا باب الغرفه مغلقا ليعلم أنها لم تخرج .
ريان بتنهيده /سلاموا عليكم .
نعيمه بابتسامه /وعليكم السلام ي حبيبي يلا شوف مرائتك علشان نتعشا .

 

 

ريان بترقب /هي مخرجتش من ساعتها .
خديجه بجديه/بصراحه مردناش ندخل قولنا نسيبها براحتها .
ريان بتنهيده /طيب انا هدخلها .
في الغرفه كانت تجلس فيروز بدموع ووجع وكره لذلك الحياه ليرن هاتفها فكان المتصل يوسف لتغلق الهاتف بتعب شديد ليتحدث ريان بقلق بداخله اخفاءه ببراعه .
/انتي لسه مغيرتيش هدومك .
فيروز بوجع وضيق/اظن انك لسه شايف أنه لسه ثانيا أنا مش معايا هدوم .
ريان بتنهيده /بسيطه البسي من عند اختي خديجه .
فيروز بعصبية /انا مبلبسش من عند حد ومش هلبس اللبس البيئه ده .
ريان بعصبية /ماله البس البيئه ده لبس حشمه ومحترم مش زي العريان الي انتي دائما لبساه وسايبه الكل يتغزل فيكي .
فيروز باستفزاز/انا بحب العريان ده ومبسوطه بيه وانت مش هتغيرني ي ريان متحلمش .
ريان بخبث ومكر /طب وماله لو عايزه العريان ده في حدود اوضه النوم بينا وبين بعض انا معنديش مانع خالص لكن بره الاوضه دي مش هيحصل .
نعيمه بابتسامه /انا حطيت العشاء ي حبايبي بس هنصلي انا وخديجه ونحصلكم .
ريان بجديه /طب معلش ي امي ثواني فيروز تاخد دش وتيجي تصلي معاكم .
نعيمه بابتسامه وسعاده/وماله ي ضنايا براحتك ي فيروز هنستناكي طب يلا ي ريان ي حبيبي كل انت عقبال مانخلص .
فيروز بعصبيه وتحدي /ماشي برضه مش هتنتصر عليا ولا هتغيرني ي شيخ ريان

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

الرواية كاملة اضغط على : (رواية عشقت ابن عمي الملتزم)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى