روايات

رواية عشقته الفصل الثاني 2 بقلم دعاء زينة

رواية عشقته الفصل الثاني 2 بقلم دعاء زينة

رواية عشقته الجزء الثاني

رواية عشقته البارت الثاني

رواية عشقته
رواية عشقته

رواية عشقته الحلقة الثانية

_يابنتي مين جاب سيرتك
=طبعاً أنا حاجبي اترفع تلقائى اللب هو ده مجنون: اوماااال
_نور صاحبتك
=هنا فهمت ولما أنت عاوز تكلمها داخلي أنا ليه يامهزء وبعدين صاحبتي مبتصحابش ياحلوف أنت فاكرها ايه من الز”بالة اللي تعرفهم أقسم بالله لو ماشيلت الهبل ده من دماغك لعلملك الأدب
_يابنتي ايه فتحتي ومبتفصليش مش ده قصدي
=اهاااا عاوزة تخطبها يعني بص هي مفي
_سجل ريكورد عشان أفتحه وأنا مخضوضة لقيت صوته عالي وكأنه عاوز يمد ايديه يجبني من شعري
أنتتتتتتتتتتي ايه غبية معداش عليكي تدي اللي بيكلمك فرصة يرد او تسمعي عاوز يقول ايه
=الصراحه أنا خفت سيكا كده بس متتعصبش بس ثم ليه الشت”يمة يابشمهندش
اتفضل اهري قبل ماأعمل البلوك للمرة التانية
_نور صاحبتك اللي محموقة عليها دي مش بتحبك ولا بتتمني ليكي الخير
=ايه الهبل ده أنت بتقول اي كلام
_لقيته بعتلي ريكورد فتحت عشان أسمع صوت نور وهي بتقول باستنكار
مين ندي مالقتش غيرها وعاوز تخطبها ده أنت علي نياتك خالص يابني دي مقضيها مع كل واحد شوية شايفة نفسها ملكة جمال وتكمل ده يشحن ليها وتكمل ده يهديها وحاجه أخر مسخر”ة
وبعدين كتب ليا

 

 

 

طبعاً دي حاجه لا تذكر من اللي قالته عنك ليا ولولا أني عارفك وواثق فى اخلاقك كنت صدقتها وبعدت لكن أنا من يوم ماعين وقعت عليكي وانا عاوز أجي أتقدم بس كنت لسه طالب لكن دلوقتي خلاص بنتخرج فقولت أدخل أكلمها عشان تعرفك ومن ناحية أعرف فى حد فى حياتك ولا لا بس اللي حصل كان غير دي متستهلش تبقي جمبك ياندي دي واحدة كاره ليكي الخير مع إن الواضح أنك مش عاوزة ليها غير كل حلو وخير
=أنا بسمع كلامها وعاملة أعيد وأزيد فيه عشان اتأكد أنه صوتها فعلا ودموعي نازلة وقلبي واجعني زي اللي روحه بتتسح”ب إزاي صاحبة عمري تعمل كده وليه بقي يكتب الكلام وانا مش شايفة من كتر الغيوم اللي كانت علي عين حاجبة عني الرؤية حاسة إن ضهري اتكسر مسحت عيونه وبعت الريكورد ليها
وكتبت تحته
أنتي اقل من أني أعاتبك طلعتي عليا اللي مش فيا وقولتي عليا كلام يشهد ربي أني منه برئية كنت بحبك وكأنك أكتر من أختي ولما حد كان يسألني مين أقرب حد ليكي كان ردي بيكون نور بدون تردد بس دلوقتي أنتي كسر”تي ضهري وخليتي ثقتي فى نفسي معدومة أنا خصيمتك يوم القيامة وخصيمت كل واحد قولتي عليا معاه كلمة وحشة وصدقها من غير مايتأكد
وعملت ليها بلوك بعد كده وأنا قاعدة منهار”ة عياط
خلصت فترة الامتحانات أخيرا وقعدت في البيت بدور علي شغل وصعب طبعا بس مش هيأس لحد م يوم دخلت عليا أمي
+ندوش أجهزي عريس جايلك النهاردة
=ازاي ياماما تعملوا كده من غير ماترجعوا ليا استغفر الله العظيم يارب وقعدت بقلة حيلة مسكت الفون يمكن يكون بعو حاجه بس مبعتش شكله كان مصدق أصلاً من الأول ولقيت نفسي بعيط علي حظي صاحبة عمري مش جمبي واللي حسيت أنه ممكن يكون عاوزني اتخل عني
لقته في اللحظة دي تايبنج
_عمري ما أتخلي عنك وعلي فكرة أنا عشر دقايق وهكون عندكوا الشكولاتة اللي بتحبيها مدوخاني زي ماجانبك دوختيني كده……….
وعالله فاهمة عالله أجي ومتكونيش لابسة أشيك حاجه عندك ولا أقولك ردي علي مامتك
+ماما دخلت خدي ياندي البسي الدريس ده بسرعة
=مبقتش فاهمة بس مبسوطه جهزت بكل حماس عندي ولبست الدريس ياجمالوو والله لونه بيبي بلو شبه السندريلا كده وخرجت عشان الاقيه قاعد وهو لابس بنطلون أسود وبليزر رمادي فيه وردة بلون الفستان عامل متنشج معايا قمر وجمبه المأذون

 

 

 

بابا: عمالة اقوله يابني نقرء فتحة خطوبة الأول وهو علي كلمة واحدة أتجوزها ياعمي اتجوزها
ضحكت وانا عيوني مدمعه لقيته بص ليا برجاء
_هاااا ياعروسة موافقة ولا ايه الدنيا
ماما: اوعي يابت توافقي
_ليه بس كده ياحماتي ده أنا علي أخري وبعدين قعد علي نص رجله ومد ليا الورد اللي لونه يخطف من النص فيه كذا وردة بيضاء وباقي البوكيه لون الفستان
وافقي بقي هيجيلي رباط صليبي
ضحكت وأنا بدمع من الفرحة
ماما:حرا”م وافقي ياندوش ده قطع قلبي
=هزيت رأسي بالموافقة واتكتب الكتاب أخيرا حضني جامد وهمس ليا
ووعد لأحط اسمي واسمك مابين سطور العشاق وأكتب مابين قوسين (قصة حب لم تكن فى الحسبان) فأنا الراهب اللي قدام عيونك طب وأنا الزاهد اللي في حرم جمال قلبك طمع وطمعه ده كان سبب أنتي ي أم العيون السود خطفتني……..♥️
_همست ليه بحبك يابو العيون السود
بحبكم يا سليم الندي اللي سلم قلبها من الأشرار…….
تمت

 

 

 

حكاية كانت خفيفة وياريت محدش يقول ليه ندي معتبتهاش والكلام ده لأن مفيش أكتر من عشرة عمرك تتهتمك زور دي لا يبقي نافع معاها عتاب ولا لوم أصل هتقول ايه يعني……..
ربنا يسلمكوا من أن أي حد يقول عنكوا اللي مش فيكوا……..
ويسلم صحابنا اللي بجد اللي بيخافوا علينا ويتمنوا لينا الخير واللي عنده صاحب زي كده يمسك فيه بإيديه وسنانه لأن صعب تلاقي صاحب/ة ولاد أصول قعلًا
دمتم بخير ومستنية رأيكم وكومنتات كتير فيها منشتات لأكتر صاحب جدع في حياتك وقوله يديمك ليا العمر كله……..♥️

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية عشقته)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى