رواية عشقتها منذ نعومة أظافرها الفصل الثالث والعشرون 23 بقلم مريم نصار
رواية عشقتها منذ نعومة أظافرها البارت الثالث والعشرون
رواية عشقتها منذ نعومة أظافرها الجزء الثالث والعشرون
رواية عشقتها منذ نعومة أظافرها الحلقة الثالثة والعشرون
بسم الله نبدأ
.جاسر : اتصل على هنا .. وكان زعلان منها جدا .. علشان ما حدش اتصل عليه .. ولا عرف ان ريتال ولدت .. غير من آدم . بعد ما روح ….. وآدم اعتذر منه وقاله انه ماتصلش على حد .. لانها جت فاجأه وانهم كانو لسه راجعين من الشركه .. وصالح جاسر .
.وجاسر عتب على هنا .. لانها اخته لكن هنا .. اعتذرت كتير .. واشرف كلم جاسر واعتذر منه . وجاسر خلاص ما بقاش زعلان .. وجاسر وملك هيروحوا بكره .. وملك قالتله ما يزعلش لان وقت الولاده ده ما حدش بيفكر الكل بيبقى متلخبط .. وقفل معاهم .. وقاعدين يتكلموا مع بعض ..وقام اتعشوا .. وجاسر طلع ينام هو وملك .. وقال ل ملك هاشوف ماليكه واحصلك .. وراح على اوضه ماليكه .. كانت مقفوله وفتح ودخل لكن مليكه مش موجوده .. والساعه دلوقت 11 بالليل ..وكان قلقان .. وخبط على مالك . وقاله .. ومالك اتخض هتكون راحت فين . وقام . جاسر اتصل علي مليكه .. وردت عليه . وقالت انها في عيد ميلاد صاحبتها .. وكانت ناسيه وصاحبتها زعلت منها .وخرجت .. وجاسر زعقلها .. ومليكه مثلت بزعل واتاسفت كتير لابوها .. وقالها انتي فين وانا هاجي اجيبك . ماليكه قالتله انا هركب العربيه اهو جايه حالا .. وقفله وجاسر نزل قعد في الليفنج منتظر بنته .. واتصل عليها بعد ١٢ فونها مغلق .. وجاسر قلق اكتر . ومش عارف يعمل ايه . في بنته اللي مطلعه عينه .. وملك خافت من شكل جاسر .. وملك تعبت و حست بدوخه بسيطه .. لكن حاولت تكون كويسه .. وكانوا قاعدين قلقانين .. وجاسر طلع يدور في اوضه مليكه . يمكن يلاقي رقم اي حد لكن ما فيش .. ومالك خرج وركب العربيه علشان يدور عليها…
—————–بقلمى Mariem Nasar
.. ايمن : قلع التيشرت . وقرب من مليكه .
..ومليكه متخدره .. لكن لما ايمن قرب منها…
ماليكه : بتشويش ف الرؤيه .اا.انت مين .. لا لا.. ابعد ومليكه بتزقه بايديها لكن ما فيش اي قوه .. اعصابها كلها سايبه .. وبتحاول تفوق ..
ايمن : قرب جمبها على السرير .. وبعدها افتكر انه قافل الكاميرا .. وقام وشغل الكاميرا .. ورجع تاني ل ماليكه .. وقلعها الجزمه ورماها ..وهي في عالم تاني ..وراح جمبها وبيشم في شعرها . والبرفان.
ايمن : انتي حلوه قوي يا مليكه . انا بحبك وطلبتك للجواز . بس انت رفضتيني . اه مكانش هيبقى جواز رسمي .. بس رفضتيني .. وايمن ميترفضش يا مليكه.. انا البنات بتترمي تحت رجلي .. بس انتي مغروره . وانا هكسر غرورك ده .. وبعد اللي هاعمله فيكي .. هتجيلي هنا وغصب عنك .. وهتيجيلي تبوسي على رجلي علشان ارحمك . وهذلك . هههههه وهافرجك على الفيديوهات اللي زعقتي ل صافي .. علشان مابتتفرجيش على الحاجات دي .. ههههههه في حد ما بيتفرجش على الحاجات دي .. كان نفسي تبقي فايقه .. ونتفرج انا وانتي .. وبعدها اخد منك كل حاجه برضاكى … بس مش مهم الل هاخدو منك النهارده غصب عنك . بكره هاخده. وبرده برضاكى يا ماليكه ..وقرب منها وشم شعرها تاني . وماليكه بتغمض وتفتح وبتحاول تفوق .
. ايمن اتعدل وقرب منها . ومسك شعرها ولسه هيبوسها ..
مليكه : ههههه . لاا..ا ..انت ايمن..الا ابعد عني ..
ايمن : قرب عليها و هيلمس شفايفها .. وجه حد من وراه . وشاله . ورفعو بايديه الاتنين . ورماه في ركن الاوضه.
مليكه : بتحاول تركز مين وبصت .. وقالت با…بابي ..وراح يضرب في ايمن
ايمن : وقع ع الارض . اااااه .. انت مين ودخلت هنا ازاي ..وقرب من ايمن بيضرب فيه … وايمن يصرخ.
ماليكا : حاولت تقوم وتشوف مين اللي بيضرب .. وكانت بتتخبط يمين وشمال .. ودعكت عينيها وفتحتها وقالت .. مالك ….
.. وكان : بيضرب بغل السنين .. وايمن خلاص مبقاش نافع نفسه . وكسرله ضلوعه . ومسك دراعه واخد كام روسيه في راسه .لحد ما ايمن اغمى عليه.
ولف ل ماليكه . اللي كانت هتقع وجري عليها ومسكها من دراعها . وهي مش قادره تتوازن وتتحرك .. وكانت هتقع تاني وراسها خبطت في صدره …وهو مبيتكلمش …
مليكه : بتفوق وفتحت عينيها . ورفعت راسها تشوف مالك .. وبصت وفتحت عينيها وحاول تركز ..و اتصدمت صدمه عمرها .ززز. . زياد .
زياد : كاره ماليكا .وبصلها بقرف . وضربها بالقلم وهو ماسكها …
.ومليكه مستحملتش القلم . واغمى عليها وهي واقفه قدامه وراسها مالت على صدره .
زياد : شالها بين ايديه . ونزل بيها وفتح باب العربيه.. ونيمها على الكنبه الخلفيه . وساق بمهاره عاليه ووصل .. فيلا الصاوي .
.والكل كان قلقان . ومالك لما خرج يدور عليها ساب باب الفيلا مفتوح ..وزياد وصل وفتح الباب وشال مليكه بين ايديه . ودخل بيها الفيلا..
.. وجاسر لمح واحد داخل . جاسر قام وقف واتصدم مين ده . وشاف بنته وقال . مليكه .!! جري عليها . مليكه . مليكه بنتي مالها . وبص ل زياد و بيشبه عليه جاسر وملك مش فاهمين …
.ملك : اتصدمت .وشهقت. زياد …
جاسر : بصدمه .. زياد ….
زياد : مردش علي حد .. ودخل ونيم مليكه على الكنبه .. وجاي يتعدل . كانت ايد مليكه ماسكه في الجاكيت … زياد بعصبيه شال ايد مليكه واتعدل . ومشي من غير ولا كلمه ….وركب عربيته وطار بيها يلف بيها من خنقته …
———–
..تاني يوم الصبح . ماليكه فاقت . وحاسه ان راسها تقيله . ومش فاكره حاجه . وبصت حواليها .. اااه راسى . انا جيت هنا ازاي .. وحاولت تقوم لكن مكنتش قادره . وحاولت تفتكر ايه اللي حصل.. وافتكرت اخر حاجه انها كانت في (النادى الليلي). و شربت عصير بعد ما كلمت ابوها . وقالت لصافي انها هتمشي .. اااه راسي اااه . وبتدور ع مسكن في درج الكومود ..
..الباب اتفتح عليها بقوه .وكانت ملك .. اللي منمتش من امبارح من الوجع والصداع .. وقلبها اللي واجعها من تصرفات بنتها ..
مليكه : مامي خير .
ملك : اول مره تزعق . وصوتها كان عالى .. انتي كنتي فين امبارح يا مليكه.
مليكه : ايه يا مامي وطي صوتك . راسي مش مستحمله .
ملك : اوطى صوتي . وقربت منها ومسكتها من دراعها .. انتي ما حدش بقى مالي عينك . انتي خلاص حابلك ساب يا مليكه … يا ريتني ما خلفتك .. يا ريتني ما شوفتك .. وزقت ماليكه من دراعها .. انتي ايه ..!!! مش حاسه بحاجه خالص .. مش صعبان عليكي ابوكي الل الهم بان على وشه بسببك . . مش زعلانه عليا اني على طول مهمومه بسببك ..مش صعبان عليكي اخوكي اللي اتدمر .. انتي ايييه .. اييييه عايشه لنفسك وبس .. عايشه ل مزاجك وبس … انتي عايشه ازاي كده .!؟ طايقه نفسك ازاي كده .!!؟
مليكه : مش فاهمه حاجه.. ولا فاكره حاجه.. وبتحاول تفتكر .هي روحت ازاي .. وامها بتزعقلها .. حست انها كانت بتحلم ب زياد .
.. وفاقت على دخول جاسر ومالك اللي صحيو على صوت ملك العالي ..
جاسر : دخل بسرعه على ملك اللي وشها احمر ودموعها نازله ..
ملك : انتي ايه يا شيخه.!؟ انتي ما بتحسيش .!؟ ناقصك ايه !!!؟ قولي ناقصك ايه .!؟
..ملك . مسكت ايد جاسر . عندك عيله بتحبك وبتخاف عليكي .. ابوكي روحه فيكى ومابيحرمكيش من حاجه .. عندك اخ محترم وبيخاف عليكي . وبرده مش حارمك من حاجه . عندك أم .. نعم وحاضر ويا حبيبتي ويا روحي و بتحترمك وبتخاف عليكي ودلعتك …وبصت ل جاسر بدموع .. هو العيب في مين يا جاسر ؟.. العيب في مين !؟؟ . فيا!؟ ولا فيها !؟ العيب منك !؟ ولا مننا كلنا !؟
جاسر :: اهدى يا ملك اهدي بس .. انتي وشك احمر و تعبانه من امبارح .
ملك : بغيظ قربت من مليكه . انطقي يا بت انتي كنتي فين امبارح انطقي .
.جاسر شاف ملك جديده قدامه . ومالك كمان شاف ملك اللي جابت اخرها ..
ملك : مسكت مليكه من شعرها وشدته ..
.جاسر : بس يا ملك ما ينفعش كده ..
مليكه : صرخت اااه . مامى بتعملى ايه ..ابعدي عني انا مش فاهمه حاجه.. اه شعري سيبيني يا مامي.
جاسر : ملك اهدي وسيبى شعرها ..
ملك : بصت ل جاسر اهدا . وشدت شعرها اكتر.. بنتي فجرت يا جاسر.. بنتي راجعالي نص بالليل و شاربه خمره وسكرانه يا جاسر… هنستنى ايه تانى..
مليكه : بدهشه . وعلت صوتها . انتي بتقولي ايه.. ايه اللي انتي بتقوليه ده…
مالك : اتكلمي كويس مع ماما يا مليكه.
ماليكه : شدت ايد امها . وقامت وقفت . انتو عايزين مني ايه .. عاوزين مني ايه .. ابعدو عني بقى . يا اما والله العظيم . اسيبلكو البيت وامشي . هنا . ملك مستحملتش واغمى عليها . ووقعت على الارض .
جاسر : اترعب .. ملك وجرى عليها … ومالك . خاف وجري على امه …
..اما . مليكه وقفت مكانها وشهقت وحطت ايدها على بقها مامي ..
—————–بقلمى Mariem Nasar
. يوسف راح الصبح المستشفى ل زين . علشان يساعد اخته معاه ويشيل التوأم .. وآدم كان رايح ل زين .. لكن زين قاله ان يوسف موجود وكمان محمد ف المستشفى.
. ريتال : شايله اريان وزين محاوطها وساندها . .ويوسف : شايل ليليان ووصلهم لحد باب البيت …و يوسف دخل وسلم على آدم ومريم واستاذن لانه عنده شغل ..
وآدم طبعا كان عامل حسابه . وفتح ل مراد اوضتين كبار على بعض .. وكمان زين … واوضه نور زي ما هي علشان لو هتبات هي ومحمد .. ورينو اوضيتها زي ما هي . وكمان لما تيم يكون موجود بتاخده يبات معاها . ولو مش موجود بتاخد مريم الصغيره …
زين ساعد ريتال وطلعها اوضتهم… ورينو نزلت وجريت عليهم تحت..
رينو : عيال اخويا . عيال اخويا . عاوزه اشوفهم
آدم : ابتسم لبنته . لسه صغيره زي ما انتي
رينو : بصت . ل آدم وهي بتشيل ليليان .. خلي بالك مهما البيت ده يتملي عيال . ومهما اخواتي يخلفو ..انا برده هافضل اخر العنقود و نوتيلت البيت اوكي..
آدم : لسه هيقولها اوكي .. سمع رينو .. يا خلاثي انا يا ناث . كميله انا يا لوحي . يانا ع الكمال يا ناث بس بس نو نو قلبي نونو انا.
آدم : بص ل مريم .. هي ملبوسه !؟
مريم : هههههه . لا يا حبيبي ده دلع
آدم : ده دلع . يا خلاثي في كمال نونو ايه .. ايه التلوث اللي انا بسمعه ده .
رينو : بتقول حاجه يا آدم باشا
آدم : لا يا حبيبتي دلعي . دلعي وقولى تعاويذ براحتك .
مريم : ههههههههه .
رينو : الله يا مامي ليليان جميله قوي ..
مريم : كلها انتي يا رينو قمر زيك.
رينو : هاتي اريان .. امسك يا بابي ليليان.كده
آدم : هاتي يا ستي حبيبة جدها . ليليان هانم … وسمع صوت مريم نونو . بتصرخ جمبه لما شافت ادم شايل ليليان .. كلهم ضحكوا .
مريم : مرزق انت يا آدم
رينو : يا خلاثي انا يا ناث . كميله انا . لا لا يالوحي انا على الكمال يا ناث . بس بس نو نو قلبي نونو انا .. يا خلاثتينو ..
آدم : بص ل مريم وهمس . انا اعرف شيخ حلو قوي بيقولوا سره باتع .
مريم : ههههههههه والله ماقادره يا آدم
رينو : بتقول حاجه يا آدم باشا .
آدم : ها .. لا ابدا يا روحي . بس كان عندي تعقيب صغير . يا دكتوره …. يعني ايه يا خلاثتينو .. دي حاجه جايه من الكابتشينو او الفينو مثلا.
مريم : ههههههههه . ومش قادره . هههههه
رينو : بابي . انا كده بدلع اريان .
آدم : بتدلعيه . وحاول يقلد رينو . ويدلع ليليان .. يا خلاثتينو. انا يا ناث يا خلاث ونسي الباقي … وقال مش مهم . البت دى بتقول تعويذه .. انا هادلعك بقلبي اوكي يا لي لي ..
رينو : نعم لي لي ..
آدم: ده بعد اذنك يعني .
رينو : اوكي ما عنديش مانع .
مريم : عينيها لمعت بسعاده .. عقبال لما اشوف عيالك يا رينو قلبى .
رينو : بتوتر .. احم ان شاء الله ..وحبت تخرج من الموضوع .. مامي هوا ريان شبه مين.
مريم : اريان واخد من زين وريتال . ولي لي واخده منك ومن زين وريتال .. انتي بقى لما تتجوزي وتخلفي هاتي لي آدم صغير ويكون نسخه منه.
آدم : ماسك ايديها وباسها حبيبتى ربنا ما يحرمني منك .. وبص ل رينو.. بس اوعى تسميه آدم فاهمه . كفايه ابن الكلب الجبله..
رينو : …….. سرحانه
مريم : ههههه الله يا آدم بقى متشتمش مراد تانى بجد هزعل منك ..
مريم : رينو رحتي فين..
رينو : ها …. ابدا يا مامى . كنت بفكر احم .. ريتال فين عايزه اباركلها.
مريم : روتي فوق بس ما تطلعيش دلوقتى . لانها بتغير هدومها.
آدم : حاسس ب رينو انها سرحت في الحاضر الغائب .. اللي سافر هو مراد في مهمه كبيره وعارف انها مشغوله عليه .. وحب يطمنها … تعرفي يا مريم الواد فهد كلمني النهارده ..
رينو : قلبها دق وانتبهت لكلام آدم اللي شاف .. ان بنته نفسها تسمع .. وبتسال ابوها بعيونها فهد كويس.
مريم : وعامل ايه فهد . يا قلبي …
آدم : كلمني ..وصحته تمام .. وقالي انه هيكون موجود في العقيقه ان شاء الله ..
رينو : قلبها دق اكتر . وابتسمت غصب عنها .لانها كانت قلقانه عليه . وقلبها مقبوض عليه. ولان حبها هو وفهد بقى بالنظره وبس وما فيش اي كلام ما بينهم ..قليل جدا.
مريم : بفرحه ..كويس اننا .هانشوفه .. اصل واحشنا والله يا قلبي . هو ومراد اكتر من ٣ شهور . وعنينها دمعت ع مراد ابنها الل واحشها ..بيتعبو قوي يا آدم .
آدم : طبعا وربنا معاهم . إن شاء الله.
رينو :احم .. بابي هو فعلا . ابيه مراد قبض على المجرمين …
آدم : ايوه يا حبيبتي مراد وفهد . وضغط ع اسم فهد …قبضو عليهم . وكل حاجه تمام . هيسلمو كل الادله .و لسه اجرأت السفر . وهيرجعو خلال الاسبوع ده ان شاء الله ..
رينو : بصت فى الساعه . الساعه ٢ . وقامت انا هطلع اجيب الشنطه واسلم على ريتال . واطلع على الكليه بعد اذنكو . ولفت وشها وقلبها ابتسم انها اخيرا هتشوف فهد الاسبوع ده ..
آدم : اتنهد . وشاف مريم نونو زعلانه منه . لااا كلو
يزعل إلا انتى . امسكى ياست مريم ياكبيره خدى .
. لي لي . ومريم شالت ليليان . ومبتسمه ع مريم نونو الل حاطه ايديها ع عينيها وزعلانه من آدم .
آدم : تعالى ياقلب آدم تعالى . بس اضحكى . ياخلاثتينو ..
مريم نونو : ضحكت ..
آدم : مشاء الله . بتفهمى ف التعاويذ .. انتى . هبله زى عمتك .
مريم : هههههههه اه لو سمعتك .
————-بقلمى Mariem Nasar
ملك : جاسر خلاص انا كويسه . قوم انت روح بارك ل آدم وابنه .. وروح لاختك.
جاسر : واسيبك يعني ازاي يا ملك . الدكتوره قالت ضغطك عالي جدا .. كده يا ملك توقعي قلبي عليكي.
ملك : بدموع غصب عني …بنتي ضاعت مني يا جاسر ..
مليكه : راحت علشان تطمن على امها وتعتذرلها . وماسكه راسها من الصداع .. لان المسكن ماعملش حاجه .. وبتفكر في كلام ملك . سكرانه ونص الليل.. هي كانت مروحه ١٢.. ومين جابني .. انا مش فاكره ولا قادره افكر … ولكن وقفت مصدومه من اللي سمعته من اوضه ملك قبل ما تدخل ….
جاسر : حبيبتي اهدي .. الحمد لله انها جات على قد كده .. وانا ليا كلام مع مليكه ..
ملك : عيطت انا نفسي اعرف كانت فين .. وزياد جه امتى من السفر .. وشايلها وهي مغمي عليها .. وجابها وسابها ومشي من غير ولا كلمه ..
جاسر : ضمها حبيبتي علشان خاطري اهدى . بما ان زياد رجع انا هبدا اطمن على مليكه من تاني .. قومي يلا علشان نروح انا وانتي عند آدم.
ملك : لا يا جاسر.. مش قادره ..
جاسر : قومي بس تعالى . انا هاحميكى وهتفوقي .. وصدقيني لما تخرجي وتغيري جو كده وتشوفي الاطفال الصغيره نفسيتك هتستريح .. وماتقلقيش على بنتك .. مالك هنا موجود وهقوله يخلي عينه عليها .ولو حصلت يقفل عليها كمان . علشان ما تخرجش ..وبعدين انا عايز اسال آدم زياد رجع امتى وليه ما قالش لينا . انه رجع.
مليكه : سمعت كل الكلام ده .. ومشيت ونسيت كل حاجه وافتكرت بس زياد .. زياد .. زياد رجع . وحبست نفسها في الاوضه وافكار كتيره ف راسها
—————–بقلمى Mariem Nasar
جاسر اتحايل كتير على ملك . وخلاها تاخد شاور بمساعدته ليها . وحاول يفوقها .. ولبسو وخرجو.. لكن قبل مايخرجو جاسر نبه على مالك أنه يخلى عينه على ماليكه …ورحو يباركو ل مريم وآدم . على ولادة مراة ابنهم ..ولكن قبل مايمشو .. جاسر سأل آدم . زياد رجع امتى . وآدم استغرب . وقال معرفش . انت شوفته فين .؟
جاسر . مردش . واتحرج يحكى ل آدم .هيقوله ايه . زياد كان شايل بنتى وجيبهالى فى نص الليل سكرانه ومغمى عليها ..وقاله ممكن يكون شوفت حد يشبه زياد .. وبعدها استأذنو علشان يروحو على هنا وأشرف ويباركو لبنت اخته.
آدم . قام ووقف . واستغرب من زياد . وفكر . وبعدها اتنهد .. اكيد زياد راح علشان يشوف ماليكه …
———
محمد روح البيت .. وجايب اكل ل نور .. من غير ماتعرف . وبيدور على نورو .
نور : مخنوقه ومش عارفه تنام من تيم . ودخل عليها اوضت تيم .. وشاف نور مدمعه وكل لعب تيم على الارض .. وتيم مش ساكت .. اشرب.. اكل . عايز مريم .. وطلبات كتير . ومش عايز ينام …
محمد :شاف نور مدمعه .. وراح قعد جمبها بلهفه .. حبيبتي مالك ..
نور : عيطت مش عارفه انام . يا محمد .. ابنك تعبني قوي نفسي انام …
محمد : بس . بس يا نور . انتي بتعيطي .. انا قولتلك دموعك دي ارجوكي ما تنزلش .. علشان خاطري .. انا مابستحملهاش .. قوليلي بس .. عايزه انام يا محمد .
نور : مسحت دموعها . عايزه انام يا محمد .
محمد : عيون محمد انتي .. انتي تؤمري ..
تيم : جه . محمد مريم.
محمد : شال تيم .. تعالى هنا .. انت مزعل بنتي الكبيره ليه ها. …
تيم : عايز مريم .
محمد : يا ترى مريم الكبيره ولا الصغيره
تيم : مريم نونو وضحكه
محمد : ضحك وباسو . تيم حبيبي العب باللعب دي وانا هاجيبلك شوكليت كتير
تيم : لا وحشه . وبص ع نور الل بتنام نور اصحى.
محمد : اممم طيب هوديك عند مريم .
تيم ؛ فرح وراح يلعب ..
..نور : حطه راسها على كتف محمد وبتنام .
محمد : اتعدل. تعالى ياروحي .وشالها . ودخلها الاوضه . ونيمها على السرير . وباسها من بوقها برقه . وقعد جمبها . وبيمسد على شعرها.
نور : بحب . اقوم اجهزلك الغدا.
محمد : انتي اكلتي .
نور : لا مستنياك …
محمد : ثواني يا روحي وجاي . وقام وراح على المطبخ وجاب اكل في طبق وحطه في صينيه. ودخل عليها وشافها بتنام ..
محمد : نور . نوور
نور : اممم
محمد : حط الصينيه على الكومود ورفع نور . من على السرير وقعد ورا ضهرها . ورجع راسها على صدره .. وبدا ياأكلها يلا افتحي بقك .
نور : بتفتح عينيها بالعافيه . امم لأ عايزه انام .
محمد : كلي ونامي .. وبعدين انا جبتلك الشاورما اللي انتي بتحبيها .. يلا بقى .
نور : فتحت بقها بالعافيه . وحاولت تاكل وكانت بتنام..
محمد : نوورى . فوقي .. يلا كلي .. وكان محمد بيضحك علي شكلها ..
نور : حبيبي . كفايه بجد عايزه انام .. انت عارف .. انا عايزه .. انام ان شاله ساعه بس .
محمد : صعبت عليه نور . حاضر يا حبيبتي .. وجاب منديل ومسح بقها . وشربها ميا . ونيمها على صدره وحضنها ومسد على شعرها .. وبعد ما نامت ..
.. محمد : عدلها ونيمها . على المخده .وغطاها وباسها .. واخد الطبق .. وطفي النور وخرج وقفل عليها الباب .. ورجع فتحه ودخل اخد الفون بتاعها علشان لو حد اتصل متصحاش …
محمد : راح ل تيم .. ايه يا استاذ تيم .. يعني مش هتعرف تريح نوري ..
تيم : نوري انا .
محمد : لا يا روح امك حوار مراد وآدم ده . مش هياكل معايا .
تيم : حوار وضحك
محمد : ايوه حوار . وتعال بقى لما احميك كده واظبطك .
تيم : اظبطك .
محمد : هههههه . انت ياض بتكرر الكلام الغلط ليه ها .
تيم : ها ..
محمد : باسه حبيب ابوك انت .. تعال يلا وبعدها نرجع نروق الاوضه اللي انت مبهدلها دي .. وبعدين اخدك عند مريم الكبيره. تقعد عندها يومين ايه رايك.
تيم : سقف بايديه مريم بيره . مريم . نونو
محمد : بيره . استغفر الله .. واه يا خوفي تعالى . تعالى… واخد تيم وقعدو في بانيو صغير . وكان محمد لسه ما غيرش هدومه .. ومارضيش يدخل الاوضه علشان نور ما تقلقش .. وحمى تيم وخرجو ..
. ولبسه . وسرحله شعره ..وظبط الاوضه … وكان تيم بيعمل صوت …. محمد قاله لو مسكتش مش هخليك تروح ل مريم
..تيم : سكت وحاطط ايده على بقه ..
. محمد ابتسم .. وخلص كل حاجه .. وكتب ورقه ل نور .. فيها .. انه اخد تيمو . هوديه . عند مريم ماتقلقيش
ونزل وراح الاول عند مصطفى وشيرين سلم عليهم وقعدت شويه .. وبعد كده راح عند مريم اللي فرحو جدا .
..محمد حكالهم كل حاجه تيم عملها في نور ..
. آدم : سيبه هنا يومين .. يا اما تجيب نور تقعد يومين .. وانت اقعد معانا واهي اوضتكو موجوده.
محمد : لا يا آدم علشان فريحه وريتال ياخدو راحتهم ..
آدم : ياخدو راحتهم في ايه . بيلعبو كوره يعني . كل واحده في اوضتها ….زين قاعد مع ريتال 24 ساعه .
وفريحه معانا هنا علشان . مراد مش موجود.
وبعدين . تيم هنا هيقعد مع مريم . وانت عارف تيم بينام مع رينو .. نور هتقعد هنا وتنام براحتها وتستريح .. انت متعب ليه ياض
مريم : محمد حبيبي .. اقعد مع نور يومين اجازتك اللي هي بكره وبعده .. وتيم معانا .. وبعدها جبها هنا تقعد لحد الحفله والعقيقه .وتيم عندنا هنا لبس ليه وكل حاجه. وانت كمان تكون معاها صدقني نور محتاجه للرعايه . دي في شهرها الخامس . وتيم ما بيسكتش ..
تيم : لا وضحكه
محمد ابتسم .. هشوف ان شاء الله .. طيب وقام استاذن انا.
آدم : لسه بدري .
محمد : لا يا دوب . انا سلمت على شيرين ومصطفى وخلعت منهم بالعافيه .. وكانوا عايزيني اسيب عندهم تيم .. بس انت عارف بقى بابا كبر ومش مستحمل دوشه . مع انه تحايل عليا والله .
مريم :معلش احنا نستحمل . وبعدين ابوك تعبان ولازم ابله شيرين تخلي بالها منه ..
محمد : ان شاء الله انا هاطلع اسلم على ريتال واتكل على الله .. زمان نور صحيت .
.ومحمد : طلع سلم على ريتال وسلم على تيم وخرج.
———
زين : يلا بقى يا ريتال ما تتعبنيش .
ريتال : مش قادره اتعشا يا زين شبعانه.
زين : حبيبتي علشان خاطر زينو حبيبك .
ريتال : طيب معلقه كمان وبس ماشي .
زين : ٣ ..
ريتال : واحده يا زين .
زين : وحياه زينو ٣ .
ريتال : اتنهدت وحياه زيني ٣
.. واكلها فعلا وسمعو صوت ليليان بتعيط .. وريتال قامت جابتها …بس . بس يا قلب الماما . بس يا روحي ..ومش راضيه تسكت.
زين : هاتي كده اشيلها ..
ريتال : ابتسمت اتفضل يا حبيبي … واول ما زين شالها سكتت .
زين : عليا النعمه انتي بنت ابوكي بصحيح . وحبيبة قلبي .
ريتال : بغيره وتحذير .علشان بيغازل لي لي…ززين
زين : وحبيبة امك .
ريتال : زين
زين : انت روحي يالى لى
ريتال : ززززين
زين : نفخ .. الله يا ريتال . اقولها ايه انا معجب بيكى…. دي بنتي ولازم احبها …
ريتال : بتمثل الزعل . حبيبي انا بغير عليك .
زين : حبيبتي . انت غيري عليا برحتك .. بس بره البيت .. مش تغيري من بنتي .. في فرق بين الغيره والهطل .. اللي انتي بتعمليه دلوقتي اسمه هطل . وعبط ..
ريتال : بدلع اخص عليك يا زينو . بتشتمني .
زين : بلع ريقه . بقولك ايه ما تلعبيش في النقطه دي.. انا شايفك من امبارح عماله تتدلعي عليا . وانتي مش حاسه بيا..
ريتال : قربت منه انا ولا لي لى يازينى.
زين : يوووه . اللهم اخزيك ياشطان .ريتال ابعدي.
ريتال : شالت منه ليليان . ونيمتها . وقربت اكتر من زين .. انا ولا لي.لي يا زين .
زين : بلع ريقه . انتي مش ناويه تجيبيها لبر صح.
ريتال : مسكت يا قة قميصه . انا ولا لي لي يا زين.
زين : خلاص انهار من دلع ريتال عليه ومردش ….
ريتال : قربت من وشه . انا ولا …وما كملتش الكلمه لان زين . باسها بسرعه . وباسها كتير وبعدها حط جابهته على جابتها . حرام على امك بقى ارحميني . احنا لسه في الاول ..
ريتال : بس انت وحشتني يا زين .
زين : مش اكتر من زين والله . واتنهد وبعد عنها .. باقولك ايه ..
ريتال : اممم قول ..
زين : حاولي تخشني صوتك الفتره دي .. اتعاملي معايا على اساس انك معلمه في السلخانه .
ريتال : ضحكت بصوتها كله وكانت رقيقه في نفس الوقت ..
زين . لا بقى انت مستقصدانى طب والله لا هريكى بوس تعالى بقى . وشالها وراح بيها على السرير
————-بقلمى Mariem Nasar
محمد : وصل عند نور .وفتح الباب وشاف الشقه هاديه دخل وقفل الباب . وحط مفاتيحه وفونه على الترابيزه .. وشاف الورقه زي ما هي. ودخل عليها الاوضه وشافها لسه نايمه زي ما هي .وابتسم .وقرب باس طرف شعرها المفرود جمبها واتحرك بشويش خالص . واخد هدومه وراح اخد دش في الحمام الخارجي ..
..وكان جعان . وجاب ساندوتش شاورما . وآكل . وقعد يفكر . يعمل اي حاجه حلوه ل نور . وعارف ان نور في الحمل ده بتحب كيكه الشوكولا… وقرر انه يعملها مفاجآه .
..اتصل على مريم . الل كانت في حضن آدم .. بعد ما تيم سابها بصعوبه . ورينو اخدته ينام معاها في الاوضه . وآدم فى السرير ولسه بيقرب من مريم.وفون مريم رن
آدم: نفخ بديق …
مريم : باسته من خده ثواني يا حبيبي ..
آدم : شدها لحضنه اتكلمي هنا .
مريم : ايه ده . ده محمد يا ترى عايز ايه. تلاقيه عايز يطمن على تيم ..
آدم: ردي وانجزي . وخلصي بدل ما اكسر ام الفون ده
مريم : حاضر . وفتحت الاسبيكر الو ..محمد
محمد : مريومه عامله ايه .
مريم : بخير يا حبيبي .
محمد : وتيم
مريم : تيم كويس . مع رينو في اوضتها بتنيمه .
محمد : امال انتي بتعملي ايه دلوقتي
مريم : بصت ل آدم واتكسفت . انا .. انا احم انا ولا حاجه . ولا حاجه ..
محمد : طيب بصي . انا كنت عايز منك خدمه .
مريم : قول يامحمد خدمة ايه . خير .
محمد : نور بتحب كيك الشوكولاته . وهي لسه نايمه لحد دلوقتى . وكنت عايز يعني اعملها . الكيك وانتي تساعديني فيها ..
مريم :بحب من عيني يا حبيبي .. هات ورقه وقلم واكتب الطريقه ..
آدم : بيشاورلها تنجز .. مريم هزت راسها ل آدم حاضر
محمد : لاء .. ورقه وقلم ايه . انتي هتفضلي معايا على الفون . وانا بعملها ..انا ماليش في حوارات خطوات عل الورق دي .. هااا . بقى قوليلي المقادير .. واعمل ايه بالظبط .. ثواني البس السماعه ..
آدم : سمع كده .. مسح وشه وشعره بايديه .. ومريم خافت ل آدم يتنرفز .. مريم مش عارفه تعمل ايه .. مسكت ايد آدم وباستها بترجي ابوس ايدك ماتتعصبش . ومتزعلش ..
محمد : بتقولي حاجه يا مريم ..
مريم : لا يا محمد ولا حاجه .. وبتبص ل آدم بخوف . احم عندك دقيق .
آدم: كشر عينيه . ومريم بايديها.على صدرها . بتترجاه علشان خاطري بقى. هما خمس دقايق بس.
آدم : صك على اسنانه وساكت ..
محمد : انت بتقولي حاجه سامعك بتهمسي .. ولا ده صدى الصوت من السماعه …
مريم : ابدا .ابدا عندك كاكاو . محمد ايوه قولي انا سامعك .. بس بالراحه عليا علشان استوعب وافهم هعمل ايه …
مريم : حاضر .. حاضر .. وقالتله الطريقه اكتر من مره .. ومحمد اتلخبط في المقادير .. وبهدل نفسه دقيق .. وطبق الدقيق وقع على الارض .. وخاف من نور لو صحيت ..وشافت المنظر .. وقعد على الفون مع مريم اكتر من نص ساعه .. وشكر مريم وقالها .. حبيبتي يا مريم ..شكرا جدا .. انا حطيتها في الفرن دلوقتى .. وها سيبها بقى زي ما قولتى نص ساعه .. وربنا يستر ..انا هاقفل يا حبيبتي علشان اروق الدنيا دي ..مع السلامه .وقفل..
.. ومريم : قفلت وبصت على آدم الل عطاها ضهره ونام .
مريم : مرعوبه . استر يارب .. احم حبيبى.
آدم : ……..
مريم : آدم حبيبي .
آدم : ……..
مريم : حطت ايديها على كتفه ….
آدم : نامي يا مريم .
مريم : حبيبي والله غصب عني.
آدم : ماشي . تصبحي على خير نامي.
مريم : الله يا آدم . يعني انت المفروض تفرح ان محمد هيفاجئ بنتك ..
آدم : اتعدل اه ياختي ده انا قلبي بيزغرط .. وبيرقص . علشان سي محمد هيفاجئ نور ..ويكلو كيكه.. وانا اغني ظلموه .
مريم : عارفه نقطة ضعف آدم . وانها لما بتقرب من وشه وتغمزله وتلعب في شعره هو بيتوه فيها.. ..ومريم اتجرأت .. وبعدين معاك بقى انت عصبي ليه .. وبعدين يعني كل تأخيره وفيها خيره.
آدم: ازاي بقى ان شاء الله ..
مريم : اهو انا اللي ها قرب منك .. وفعلا قربت من وشه وغمزتله . وحطت ايديها في شعره..
آدم : تاه في دنيا تانيه …وقرب من اميرته ودخل جنة مريم
—————–بقلمى Mariem Nasar
محمد : ظبط كل حاجه بسرعه . وروق المطبخ .. واستنى النص ساعه … وفعلا كانت الكيكه جاهزه وخرجها من الفرن .. وبعد شويه ذوقها بصوص الشيكولاته . اللي حبيبته بتعشقها .. وحطها في التلاجه . وبص في الساعه وكانت ١٠ بالليل .. الله .. نور نايمه كده اكتر من خمس ساعات .. ومحتار طيب اصحيها .. ولا اسيبها ..ولا نام جمبها وخلاص .. ودخل الحمام الخارجي .. غسل ايديه وضبط نفسه .. وراح على الاوضه وشاف نور لسه نايمه زي ما هي ..وقلق عليها. وراح قعد جبها بهدوء وشاف نفسها منتظم ونايمه بعمق .. وكانت صعبانه عليه .. وحضن ..نور و لسه هينام جمبها .. نور قلقت وفتحت عينيها ..
نور : اتحركت .. ومحمد فتح النور . حبيبتي انتي كويسه ..
نور : بتتاوب .. اه يا روحي كويسه .. حبيبي ربنا يخليك ليا يا رب .. انا حاسه اني فايقه ..
محمد : باسها من خدها ..وشدها على صدره .. حبيبتي اهم حاجه عندي راحتك .
نور : عارف . فعلا الساعه اللي انا نمتها دي فرقت معايه . دلوقتى .. انا كنت بنام على نفسي مع تيم . ورفعت راسها وبصت ل محمد بقلق . فين تيم.
محمد : حبيبتي متخافيش … وبيلعب في شعرها ومسك فونه وفتحو.. وشاور ل نور تبص على الساعه.
نور : بصت وشافت الساعه 10 ونص مساءا .. نور فتحت عينيها ايه ده 10 ونص .. ونور بصه ل محمد ليه سبتني نايمه كل ده …
محمد : رجع خصله ورا ودنها .. حبيبتي .. انتي لازم ترتاحي . اهم حاجه عندي راحتك قولتلك . وباسها من شفايفها اللي بتدوخه .. وقالها انتي نمتي . وانا اخدت تيم . ووصلته عند آدم ومريم . ورجعت لقيتك لسه نايمه صعبتي عليا . نور حضنته ..حبيبي بس تيم مش هيتعب مامي ..
محمد : لا ما تقلقيش . دول كمان عايزين نروح نقعد معاهم من بعد بكره ..
نور : بفرحه .. واو بجد ياريت …
محمد : بدهشه . والله .. !! ياريت ..
نور : مش مصدقه يا حبيبي .. انا بتخيل كده .. ان تيم معاهم .. وانا انااااام . يااااه احساس رهيب.
محمد : ابتسم واخدها في حضنه .. خلاص يا روحي هنقعد يومين مع بعض هنا .. وبعدها نروح عند آدم
نور : باسته . حبيبي ربنا يخليك ليا .
محمد : ويخليكى لقلبى . تعالى بقى قومي معايه . اعملك ريفرش . وضحكو . وقامت معاه ودخلها الحمام .. وغسللها وشها .. وطلعت معاه واخدها على المطبخ ..
نور : امممم .. تعرف اني شامه ريحه كيكه . الله.
محمد : بجد .. فين ده . انا مش شامم حاجه ..
نور : لا لا بجد . شم كويس . وبتاخد نفس عميق . ااااه الله .دى كيكه الشيكولاته . اممممم
محمد : ابتسم على شكلها وهي بتتزوق .طعم الكيكه ومغمضه عينيها عن طريق الشم …
محمد : اخدها . وقفها قدام التلاجه . وحضنها من الخلف وحاطط ايديه على بطنها .. افتحى التلاجه.
نور : فتحت التلاجه .. وشافت قالب كيكه الشيكولاته . ومتغرق بصوص الشيكولاته..
نور : بسعاده … ايه ده .. الله كيكه الشيكولاته .. وسع كده . واخدت الكيكه
محمد : وسع كده !! البت باعتني .
.. ونور . حطت . القالب على الترابيزه . وجابت سكينه وطبق .. تعال يا محمد . كل معايا . وبدءت تاكل .
.. محمد واقف مربع ايديه .وهو بيتفرج عليها .. وفرحان .. انه قدر يدخل عليها السعاده .. حتى لو بحاجه بسيطه ..
نور : بتاكل بنهم ..اممممم الله تحفه تحفه .. امممم اكيد مامي اديتهالك وانت مروح صح …
محمد : هيرد . وراح قاعد جمبها . وحط ايده على خده .. وبيتفرج على بنته حبيبته . تؤ . انا الل عاملها ..
نور : كانت بتاكل بنهم .. ولسه هتحط الكيكه فى بقها . وسمعته قالها كده ..تنحت . بجد انت.
محمد : هز راسه ايوه انا عجبتك .
نور : اتحرجت لانها مسالتش اول ماشافتها .. احم .. جميله بجد . انا مكنتش اعرف .انا فكرت أن مامى بعتتها معاك .وسابت القطعه ..
محمد : مسك القطعه . واكلها فى بقها .. وانا تحت امر نور عزيز في اي وقت . واي مكان ..واي زمان..
نور : اكلتها من ايدو .. بجد ميرسي . ياحبيبي . الكيكه طعمها حكايه …ربنا مايحرمنى منك ابدا .
محمد : ولا يحرمنى من وجودك في حياتي ..واكلها لحد ما شبعت .وهي كمان أكلته. وبعد كده غسل ليها بقها .وايديها. وهي واقفه في المطبخ .. ومحمد شالها من غير مقدمات وقالها وحشتيني ..
نور : حاوطت رقبته بايدها .. مش اكتر مني .
واخدها الاوضه .. وقرب منها .واتعامل معاها بكل رقه وحب .ودخل جنتها ..وبعد فتره .
. اتكلمو مع بعض شويه وهي فى حضن محمد . ونور اتصلت على رينو واطمنت على تيم . وانه نايم فى حضنها وقفلو ..
نور . شافت ان محمد بيبصلها . بغرام وحب وعشق . واشتياق تانى . ونور قربت من محمد لانه واحشها . وهي مشتقاله . ومحمد دخل جنتها من تانى . وبعد فتره ….حط راسها على صدره .. وباس ايديها . وجبينها .. وشاف ان نور عايزه تنام .. وفعلا نيمها على صدره ومسد على شعرها بحنان ..واستنى لما نامت وبعدها ناام
————
رينو : اخده . تيم في حضنها ونام بعد ما اكلته . ولعبت معاه .. وسرحانه .. فى فهد اللي واحشها ..
وافتكرت قبل ما يجيلهم قرار السفر بيوم .. وانها سمعت مراد بيقول لفهد .. انه عليا وعلى اعدائي .. القضيه كبيره وفيها ترقيه ل مراد وفهد .. وسمعت فهد قاله .. انه عرف ان الراجل المافيا ده .. بيهرب المخدرات عن طريق جسم الانسان .. ودي قضيه خطيره وصعبه .. وان في ظابط من فرنسا . اتقتل لما حاول يقرب من الراجل ده ..ورينو .بتنهيده وحست أنه كان قلبها مقبوض على مفيش .. لكن اتننهدت . بسعاده .. علشان .آدم قالها ان فهد ومراد قبضوا على العصابه .. وانهم جايين الاسبوع الل جاي .. رينو فتحت فونها وجابت صوره الفهد.
وسرحت بحب .. وبعدها قفلت الفون واخدت تيم في حضنها نامت …….
——————بقلمى Mariem Nasar
في مكان ما في شقه في مكان ومنطقه راقيه.
———
زياد : واقف تحت الدش .. بيهدى النار الل قايده فيه من امبارح .. وبيحاول ينسى شكل ايمن وهو بيقرب على مليكه …
(عايزين تعرفو .. زياد ازاى سافر .. وسافر فين .ورجع امتى . وازاي انقذ ماليكا . عيونى . تعالو )
زياد : من قبل ٣ سنين واكتر .. بعد اهانه مليكه زى ما احنا عارفين .. اتجنن وكسر اوضته كلها .. وبعدها قرر يبيع الشقه بتاعته والورشه .. وكان المشتري آدم . اللي كان مكلمه وقاله وقت ما تحب تبيع الشقه والورشه انا هاشتريهم…
زياد : خرج بسرعه وراح شركه آدم ودخل عليه وكانت عيونه كلها غضب من مليكه . وحس انه مخنوق … زياد بيحب آدم جدا . لانه شاف ان آدم ديما بيقرا افكارو وفاهمه.
آدم : لما شاف زياد كده . قام من مكانه واخده في حضنه. تعالى .. تعالى اقعد … وآدم قعد جمبه وجابله عصير لكن زياد رفض يشرب …
آدم : عرف ان كده الموضوع كبير …
وآدم : فضل ساكت خالص . وقاعد جمب زياد . لما يهدي خالص .
.واخيرا زياد حكي ل آدم كل حاجه .. وإن ماليكه داست عليه ..وعلى كرامته .. وشافته انه خدام مش اكتر .. وانه تحت طوعها .وميتحركش غير بأمر منها .. وزياد قام من مكانه . وهو بيحكي ضرب قبضه ايده في كف ايده التانيه . وقال ل آدم … انا استاهل اكتر من كده .. انا ضيعت مستقبلي علشان واحده انانيه ومغروره … واخيرا آدم قام واتكلم .
آدم : انساها ..
زياد : صعب ..
آدم : ولا صعب ولا حاجه .. دوس على قلبك.
زياد : مليكه حب 21 سنه يا آدم .
آدم : خلاص ابعد ..
زياد : اروح فين .
آدم : اثبت نفسك . ورتب حياتك
زياد : مش فاهم ..
آدم : مش معنى انك مادخلتش الكليه اللي انت عايزها .. وانك غيرت مسار حياتك الل انت مش حابه دلوقت .. انك تفشل وتسلم وترضى انك تشتغل سكرتير او مدرس او محاسب في شركه … لا انت دماغك كبيره وتقدر تثبت نفسك .. سافر يا زياد.
زياد : بص ل آدم اسافر .!!
آدم : ايوه … زياد انا كنت مقدم شرطه زمان .. وكنت بحب شغلي جدا .. لكن لما غيرت مساري . ودخلت في مجال الاعمال . وفتح ايديه ل زياد وقاله زي ما انت شايف اهو . عندي مشاء الله ..بدل الشركه اتنين وتلاته . وعندي اكتر من برج . وعندي مصانع .. ودلوقت هفتح فرع جديد استيراد وتصدير اجهزه طبيه ..وغير الحاجات التانيه اللي انت عارفها …
وسبتني ورحت شركة جاسر .. علشان بس تشوف ماليكه .. انا معاك الحب بيعمل اكتر من كده .. لكن بما ان الطرف التانى بيهد .. انت عمرك ما هتعرف تبني … انت لازم تبعد .. وتثبت نفسك وترجع زياد جمال .. الل واقف على ارض صلبه ..
زياد : انا مفكرتش في كده .. انا فكرت اني ابيع الشقه والورشه . على الفلوس . الل معايه في البنك وهفتح مشروع لوحدي … وابعد بقى عن العالم ده.
آدم : وليه ما تكونش بعت كل حاجه علشان تدخل للعالم ده . وتثبت انك قدها .. وانك تقدر تكون قد العالم ده .. واقوى .
زياد : ازاي .. اسافر فين وهاروح فين .. وهشتغل ايه .. انا فعلا عايز ابعد .. بس هبعد على اساس ايه.
آدم : انت بس . اديني الموافقه بالسفر . ومالكش دعوه . ومن بكره هتسافر لو تحب.
زياد : بص ل آدم مش فاهم ….
آدم : انا فتحت فرع جديد في فرنسا . بعد التعاقد مع وفد اجنبى . شركه كبيره استيراد وتصدير قطع غيار السيارات . ده مشروع عرضه عليا زين وطارق . وانا كنت مكتفي بالاجهزه الطبيه . وكمان السيارات . ولكن عملت دراسة جدوى وهو فعلا مربح .. وانا بصراحه محتاجك . تمسك الشركه دي ..وتديرها . وانت عندك خلفيه . وفي اداره الاعمال . و انت هتكون المسؤول عن الشركه دي …وبص في عيون زياد بقوة اب .. والعرض ده . والفرصه دي ما بتجيش كل يوم …فكر بعقلك .. منك هتسافر وتبعد وتغير جو .. ومنك هتبقى رجل اعمال .. وياسيدي هاخليك تشاركني بالنص . وانت دخلت بنص راس المال والمجهود ايه رايك ..
زياد : بس يا آدم . فين نص راس المال ده .
آدم : الشقه . والورشه…
زياد : بس دول ما يجوش ربع التمن .
آدم : ما لكش دعوه بقى .. ها قولت ايه .. هتثبت ل ماليكه . ولنفسك . انك رجل اعمال يعتمد عليه .. وانك هتوصل وبمجهودك …. ولا تقعد هنا وتفتحلك سايبر و تلعب بلاي ستيشن …
زياد : قبض على ايده انا هسافر امتى ..
آدم : قولتلك من بكره لو تحب
زياد : وانا موافق . هسافر بكره .
.. وفعلا آدم جهز كل اوراق زياد .. في نفس اليوم وخلص كل حاجه .. وتاني يوم زياد سافر على فرنسا.
وكانوا رجال الاعمال المصريه .. الل آدم عارفهم وكمان بيتر .. كانوا بيساعدو زياد ويعرفوه . كل حاجه .. لان آدم مهم بالنسبه ليهم .
..وزياد : اثبت نفسه . وركز في شغله .. وحاول ياخد الضربه الل ماليكه ضربتهاله لصالحه .. بمعنى ان مصائب قوم عند قوم فوائده …
.. وزياد. اهتم بنفسه .. واهتم بلياقته البدنيه .. وبعد سنه .. بدأ يكبر في السوق ..وكان آدم متابعه .. وكان بيوصلله كل حاجه من اخبار هدى وحسام ومريم .. ويطمنهم عليهم .. وزياد كون نفسه
. خلال ال٣ سنين .. وبدا يفتح فرع جديد لوحده .. وده طبعا كان طلب آدم .. آدم قاله انه عايزه بقى يخلع من الشركه دي .. ويفتح فرع جديد. ويأسس نفسه .. ومن غير شريك .. وادم ديما كان في ضهره وسند ليه . وبيحاول يرد جميل والده جمال فانه انقذ وحافظ على نهاد … زياد خلاص وقف في رجليه . وفتح فرع لوحده تصدير واستيراد وكبر الشركه بتاعته . وعنده بدل العربيه اتنين وتلاته . ورصيد في البنك .
.وآدم : بفلوس شقة زياد والورشه . اشترى ل زياد شقه كبيره وفى منطقه راقيه .وزياد كان عايز يدفع تمن الشقه . آدم قاله دى هديه منى ليك . واعتبرها أنها هديه من جدتك نهاد …وزياد طلب من آدم يشتريله قطعة ارض علشان زياد عايز يبني فيلا .. ويقعد فيها مع هدى وحسام .. ويعزز امه وابوه .. ولما آدم شاف ان زياد واقف على ارض صلبه .. قاله انه ان الاوان انك ترجع … وفعلا زياد رجع من اسبوع…
.. لكن ما حدش يعرف غير آدم . وزياد قاله انه مش عايز حد يعرف دلوقتى .. سيبني بس مع نفسي شويه .. اضبط اموري وهقعد في الشقه .. وبعدها هعلن الخبر للكل .. اني رجعت وكمان في حفله كبيره.. علشان يرد القلم ل ماليكه .. وادم وافقو وقاله وعد مني محدش هيعرف انك رجعت لكن انجز بسرعه …
..زياد كان بيقعد على طول في شقته .. ودايما كان يدخل على فيسبوك .. ويتابع اخبار ماليكه من زمان من صفحه مجهوله .. وزياد بعد يومين من رجوعه . حس ان جو مصر وحشو . ونزل وخرج بالعربيه الفخمه . وهيئته الجميله ولياقته البدنيه . وخرج بالعربيه ولف في شوارع مصر .. ومحسش بنفسه غير وهو واقف قدام فيلا الصاوي .. وافتكر زمان ورجع بذكرياته وفكر في ماليكه الجميله .. الل بيعشقها وافتكر انه كان دايما يسعدها .. وانه كان بيحوش مصروفه ويشتريلها هدايا . وعروسه رمضان. وكان ديما جمبها .واتنهد لانه كان فاكر انه هيقدر ينساها .. وبص فى الساعه وكانت 12 صباحا. وشغل العربيه ولسه هيتحرك .. شاف مليكه خارجه من بوابه الفيلا .. زياد شاف ماليكا لاول مره من ٣ سنين واكتر وقلبه دق لكن بقوه غريبه .واكتشف انه لسه بيعشقها وما قدرش ينساها ويمكن عشقو ليها زاد .. وكانت واقفه وبتبص في الساعه .. وكانت طالعه من الفيلا بتتسحب بالراحه .. كأن ماحدش عارف انها خارجه .. وزياد نفسه ينزل يقولها انتي وحشتيني .. ونسي كل حاجه عملتها فيه .. واتفاجئ بعربيه فيها ولد وبنت راكبه جمبه .. وركبت معاهم والعربيه اتحركت .. زياد ادايق وغار عليها في نفس الوقت .. قال هي هتروح فين دلوقتي . ومين الواد ده . ايه وانت مالك يا زياد . انت نسيت الله عملته فيك !!؟ قلبه قاله . ايوه بس دى ماليكه . مش اى حد …
. واتحرك بالعربيه ومشي ورا قلبه .. وكمان ورا العربيه لحد ماوصل عند ( نادى ليلي ) . وفضل مستني ونزل .. ودخل جوه . وحاول انه ما يخليهاش تشوفه . وقعد وسمع الحوار بينهم . وان صافي بتقدم لمليكه سجاير وماليكه رفضت .. وصافى شغلت فيديوهات مش كويسه .. وماليكه زعقت لصافي …وقالتلها انا مش كده ابدا . انا خارجه اتسلي وبس . واقفلى الفيديو القذر ده .
..وزياد مستحملش وخرج . وفضل قاعد في العربيه لحد ما مليكه تخرج .
وبعد ساعه واكتر ماليكه . وايمن وصافي خرجو . وكانوا بيضحكو . وبعدها وصلوها الساعه ٣ الفجر .. زياد شاف مليكه وهي بتفتح البوابه . ودخلت بشويش .علشان ماحدش يحس بيها ..زياده أتأكد ان ماليكه خارجه من غير ماحد يعرف . وبدون رغبة اهلها
. ورجع على البيت . مخنوق .ومتدايق وغيران . وجواها مشاعر كتيره .. وتانى يوم قلبه قاله روح شوف ماليكه .. ونزل وركب وانتظر عند فيلا الصاوي وماليكه تخرج معاهم كل يوم .. في ايام بتخرج من الساعه ١٠ وتكون معاها عربيتها .. وفي ايام تخرج 12 ما تقدرش تخرج بالعربيه علشان ما حدش يحس بيها .. وكل يوم زياد يراقبها ويطمن عليها لحد ما تروح .. ولحد ما جه امبارح وراقبها وشاف . صافي واقفه معاها وماليكه مسكت راسها .. وايمن يغمز
ل صافي . و زياد حسس ان في حاجه غلط .. وشاف ايمن بيطلع ظرف ل صافي و اخدته ومشيت .. اما ايمن راح واخد مليكه من ايديها .. وزياد كان هينزل لكن حب يشوف هو واخد ماليكه فين .. وبعدها قال لااا .. لا يحصلها حاجه .. ونزل …كان ايمن اتحرك وركب وساق .. وزياد ركب بسرعه . وحاول يحصله لكن من بعيد .. لحد مع ايمن وصل عماره ونزل ونادي للبواب وقاله يقفل العربيه .. وايمن اخد ماليكه وطلع ..
زياد : نزل وسأل البواب .. لكن البواب حاول يتهرب ويكذب على زياد …
زياد : طلع مسدس مرخص من جيبه . والبواب اترعب .. قاله ان دى شقه ايمن . مأجرها للعلاقات المشبوهه .. وكل بنت بيجيبها على هنا .. البواب ليه نسبه .. علشان يسكت . وزياد ضرب البواب وقاله عايز نسخه من مفاتيح الشقه وفى أنهى دور ..وفعلان السواق اخد نسخه من المفاتيح وعطاها ل زياد . وقاله ان الشقه في الدور السابع و الاسانسير عطلان ..
زياد : ضرب البواب بالبوكس واغمى عليه . وشالو حطه في عربيه ايمن علشان مايتصلش على ايمن .. واخد فون البواب ورماه .. وطلع على السلم زى المجنون . لحد الدور السابع .. وكان في ٣ شقق .. وكان محتار . راح على اول شقه وكان مكتوب عليها اسم صاحب الشقه .. وراح على الشقه التانيه ومش مكتوب عليها حاجه .. وراح على الشقه التالته ومش مكتوب عليها حاجه .. زياد حاول يفتح الشقه لكن مفتحتش .. راح على الشقه التانيه وفتح الباب معاه .. ودخل وكانت الشقه كبيره . ودور فيها زى الل بنته ضايعه منه .. ولمح اوضه مفتوحه وماليكه بتقول ابعد ..
زياد : جري عليها . وكان ايمن لسه هيبوسها .. وزياد ماشافش قدامه . وشال ايمن وضربه . وكانت هتقع جري عليها .. ولما ماليكه قربت منه كان متغاظ منها .. وان اسلوبها وطريقتها طمعت الناس فيها .. وفكر في أنه لو مكانش لسه رجع من السفر . وانه راقبها ..كان زمانها دلوقتى …….!! واتعصب اكتر وضرب ماليكه بالقلم .. واغمى عليها . على صدره . لكن ماتأثرش .. وشالها بين ايديه . وروحها … وبكده جاسر شافه يعني الكل هيعرف ان زياد رجع ..
(ونقول ل زياد حمدلله على السلامه نورت بلدك)
….عوده الى الوقت الحالي ….
.زياد : خلص الشاور وخرج بعد تفكير كتير . ولسه مخنوق. وفكر انه يظهر ويروح ل امه هدى بكره . وانه هينسى ماليكه خالص .. —
يتبع….
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية عشقتها منذ نعومة أظافرها)
لقراءة الجزء الأول من الرواية اضغط على : (رواية جريمة عشق)