روايات

رواية عشقتك يا صغيرتي الفصل الثاني 2 بقلم رنا سعيد

رواية عشقتك يا صغيرتي الفصل الثاني 2 بقلم رنا سعيد

رواية عشقتك يا صغيرتي البارت الثاني

رواية عشقتك يا صغيرتي الجزء الثاني

رواية عشقتك يا صغيرتي
رواية عشقتك يا صغيرتي

رواية عشقتك يا صغيرتي الحلقة الثانية

تالا و قرارت تدخل الاوضه وبالفعل دخلت ولمحت شاب يرتدي شورت بس وجسمه عا*رين من فوق وبيلعب بالااوزان الحديديه
تالا فضلت وقفها متنحه فيه وعلي جسمه الرياضي اللي يخطف اي قلب بنت
فجاء الشاب لف وشه الناحيه التانيه واتصدم وتالا نفس النظام
تالا والشاب بصوت واحد:انت انتي
الشاب بغرور:انتي مين سامحلك تدخلي قصري هنا واي اعرفك بااوضتي اصلا هو انتي كنتي مراقبني وانا ماشي ولا اي
تالا بغضب منه:انا هنا في قصر جدو انت اي اللي جابك هنا
الشاب بستغرب:اقصدك اي وجدك مين
فجاء حد دخل عليهم علي صوتهم العالي وكانت ليان اخت شادي
ليان:شادي دي بتكون تالا بنت عمك عبدالرحيم ولسه جايين من السفر دلوكتي وبصت علي تالا تالا ده بيكون اخوي شادي الكبير
تالا بغيظ:معقول القمر ده يبقا اخوه الحيوان ده

 

ليان استغربت من كلامها
شادي بغضب:انتي يبت لو لسانك ده مقصريش معايا انا هقصلك قريب فاهمه يابت عمي عبدالرحيم
ليان:هو في اي هو انتوا تعرفوا بعض قبل اكده
تالا:ده ياست ليان اللي غرقني الصبح بالطين
ليان بخبث:يعني طلع اخويا الغشيم اللي كنت بتكلمي عليه الصبح
شادي بغيظ:انا غشيم ياشبر ونص انتي
تالا بنرفزه:ماسمحلكش اظن اسمي تالا اها غشيم ومش بتفهم كمان
شادي بغضب:ابعدي البت دي دلوكتي عن وشي ياليان عشان مارتكبش جريمه في حتت بت ملهش لازمه
ليان وبتكتم ضحكتها:ح حاضرر يلا ياتالا ياحبيبتي عشان نتغدا وانت كمان يلا ياشادي
شادي بغضب:انزلي وانا جاي وراكي يا لي لي
ليان ببتسامه:ماشي يلا تالا
تالا نزلت وليان
اول مانزلت تالا كان الكل ماتجمع علي السفره وفي شخص اول مالمح تالا عينه منزلتش من علي تالا
تالا ببتسامه:مساء الخير
الجميع:مساء النور ياحبيبتي

 

الجد احمد: تالا تعالي جمب جدو هنا ياحبيبت جدو انتي
تالا ورحت قاعدت جمب جدها احمد
محمد ببتسامه اعجب واضحه:دي بنتك ياعم عبدالرحيم مش اكده
عبدالرحيم ببتسامه:اها دي تالا بنتي ودي ابن عمتك محمد ياتالا
تالا ببتسامه:اهلا وسهلا
محمد ببتسامه اعجب:بس بنتك طلعت جمر اوي ياعمي اجنبيه اجنبيه بصحيح
تالا اكسفت ونزلت وشها في الارض
احمد بضحكه:كسفت البت يامحمد اسكت بجا.
محمد بضحكه:حاضر
شادي نزل وسمع حديثهم كله
شادي بجديه:احم احم مساء الخير
الجميع:مساء النور
احمد:وه كل ده نوم ياشادي تعاله سلم علي عمك عبدالرحيم وبنته تالا
شادي وراح سلم علي عمو وقاعد علي الكرسي اللي جمب تالا عشان كان هو اللي فاضي
شادي قاعد جمب تالا واتجاهلها

 

الكل استغرب من اسلوبه
احمد بغضب:وه انت مش شايف بنت عمك عبدالرحيم ولا اي عاد
شادي بغرور:اسف مخدتش بالي ياجدي وبص علي تالا وببتسامه مزيفه ازيك ياتالا
تالا ابتسمت له بخبث
وبعد فتره من الوقت تالا قاعده في اوضتها
وبتكلم شخص
تالا ببتسامه:وانت كمان وحشتني اوي اوي ياجو
:——————————–
تالا بزعل:اها زعلانه امتا هتنزل بقا بجد مش عارفه اعيش من غيرك
:—————————————
تالا بفرحه:بجد انا هستنا الاسبوع ده يعدي علي نار ياحبييي
:————————————-
تالا ببتسامه:وانا كمان بحبك مووووت
وفجاء الباب خبط عليها
تالا:طب انا هقفل معاك باي
:—————–
تالا ببتسامه:ماشي سلام

 

تالا وقفلت معه
تالا:ادخل
والترك دخل وكانت ليان
ليان ببتسامه:ممكن قعد اكلمي معاكي شويه
تالا ببتسامه:اكيد
وليان راحت قاعدت علي السرير
ليان ببتسامه:بصراحه حبه نكون صحاب كده ممكن
تالا ببتسامه:اكيد يا لي لي ياقمر انتي
ليان ببتسامه:شكرا
تالا ببتسامه:علي اي بتشكرني بس احنا اخوات ياهبله أنتي انتي عندك كام سنه بقا
ليان:عندي 26 وانتي
تالا ببتسامه:عندي 24 سنه ياقمر
ليان:يعني انا اكبر منك بسنتين
تالا بضحكه:اها مخطوبه
ليان:لاء
تالا:ولا مرتبطه
ليان:لاء برضوا معندينش الكلام ده ده كان جدي يقتلني

 

تالا بستغرب:ليه يعني عادي
ليان:بالنسبالك انتي عادي اومال هنا في الصعيد لاء
تالا بستغرب:اها بس انتي بتعرفي تكلمي مصري كويس اهو
ليان:اها ماانا كنت بدرس في القاهره في كليه حقوق فاكان ليا صحاب هناك فابقت بعرف اكلم مصري عادي
تالا:اها انا بقا درست في الطب قسم اطفال يعني انا يستي دكتورة اطفال
ليان:بسم الله ماشاء الله ربنا يحفظك انتي مرتبطه
تالا:اها مرتبطه
ليان:من امريكا صح
تالا:لاء من مصر بس اتعرفت عليه من الجامعه بتاعتي في امريكا
ليان:اها يعني هو مصري اصلا
تالا:اها
ليان:اها ربنا يتم ليكي علي خير ياحبيبتي
تالا ببتسامه:يارب
في المساء الكل كان مجمعين علي العشاء
تالا كانت ترتدي بنطلون جينز ازرق مقطع من عند الركبه وتشيرت اسود مكتوب عليهlove بلون الابيض وكانت فرده شعرها الاصفر علي ضهرها وكانت تضع ميكب خفيف علي وجهه كانت جميله جدا وكانت ماسكه شنطه في ايدها لونها ابيض

 

ومرسوم عليها قلب اسود
شادي ومحمد عنيهم منزلتش من علي تالا
تالا: مساء الخير
الجميع:مساء النور
سنيه ببتسامه:تعالي قعدي كلي ياحبيبتي
تالا ببتسامه:تسلمي ياست الكل
تالا وبصت علي باباه عبدالرحيم بابا انا خارجه اسهر مع صحابي شويه
عبدالرحيم بص علي اللي قاعدين ومش عارف يقول لي بنته اي
عبدالرحيم بتوتر:ت تالا مينفعش دلوقتي خليكي بكرا روحي الصبح الوقت اتاخر
تالا بستغرب:بابا لسه بداري ده لسه الساعه9
عبدالرحيم وبص علي ابوه احمد:ااحنا هنا في الصعيد مش في امريكا ياحبيبتي
تالا بغضب:بابا بعد اذنك مفيش فرق بين الصعيد وامريكا
عبدالرحيم:لاء في فرق ياحبيبتي تعالي كلي يلا وبكرا روحي قعدي معاهم الصبح براحتك
تالا بزعل:يابابا بس ا
عبدالرحيم بمقاطعه:تالا مفيش بس انا قولت اللي عندي
تالا بزعل:حاضررر
عبدالرحيم:قعدي كلي يلا
تالا بزعل:مليش نفس انا طالعه انام عن اذنكم
تالا واتحركت وكانت لسه هتطلع علي السلم

 

بس فجاء وقفها صوت جدها احمد وهو بيقول
احمد:تالا حبيبتي تعالي كلي الاول وبعد كده روحي في اي حته انتي عايزها بس بشرط
تالا ورجعت له وابتسمت بفرحه
تالا بستغرب:شرط اي وليه اصلا
احمد:ابن عمك شادي هيكون رجله علي رجلك يعني هيروح معاكي وليه عشان معندينش بنت هنا بتخرج لي وحديها بليل فهمتي ابوكي مكنش عايزك تروحي ليه
شادي وتالا اتصدموا من قرار جدهم
تالا بنفعال:وانا مش عايزه المخلوق ده بذات يجي معايا
شادي بغضب وقام وقف:ولا انا كمان ياجدي مستحيل اخرج مع البنت دي بالذات في حته دي متخلفه عقليآ
الكل اتصدم من رد فعل تالا وشادي من اسلوبهم ده
احمد بستغرب وغموض ووووووووو

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية عشقتك يا صغيرتي)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى