رواية عز القمر الفصل السادس والعشرون 26 بقلم دنيا فادي
رواية عز القمر الجزء السادس والعشرون
رواية عز القمر البارت السادس والعشرون
رواية عز القمر الحلقة السادسة والعشرون
قمر بزعل : هعمل ايه يعني انت كلامك صح ومعنديش مانع فييه بس عندي شرط
مراد : اييه
قمر : يطلقني
مراد : ايييه الي بتقولييه ده يا قمر
قمر : الي سمعتو يا حمايا
مراد : وهتقدري تسيبيه ياقمر
قمر بزعل : لا .. بس مش هقدر استحمل ان يتجوز عليا
مراد : وتستحملي انك تبقي مطلقه
قمر وتسكت
______________________________________
لينا : شايف امك هتعيش فين يا لولو
لينا : انا جيت وهملىَ عليك حياتك يا حبيبي
لينا بإستغراب : ادخل
هايدي وتدخل وتقفل الباب وراها
لينا : خير
هايدي : بقولك ايه يا حلوه انتي لو فاكره ان حياتك هتحلو تبقي بتحلمي ده انتي جيتي للجحيم برجلك
لينا : مالك داخله حاميه كده ليه
هايدي بثقه وتهديد : لا حامي ولا بارد انا بقولك الي هتعيشيه
لينا بضحك : واللهِ؟ على ما اعتقد انتي بنت عم عز مش مراته عشان تتحمقي كده اهدي على نفسك
هايدي : هتطلعي كدابه ف الاخر
وتبص لزين : والواد الي في ايدك ده هيطلع مش ابن عز
لينا بنرفزه : بصي يا قطه هتغلطي في شرفي هندمك انك جيتي الدنيا
هايدي : شرفك اييه يا حلوه شرف اييه ده انتي جايه وفي ايديكي عيل وبتقولي اتضحك عليكي هههه ضحكتيني بجد
لينا وتشدها من شعرها : انتي هبله؟؟ مش قولت لو غلطتي في شرفي هزعلك
هايدي وتبعد ايديها من عليها : كنت متوقعه ده منك ما هو اصل مفيش واحده متربيه تعمل الي عملتيه صدقيني هكشف حقيقتك ليهم قبل ما تتجوزي عز
لينا بضحك : اعلىَ ما في خيلك واعمليه
هايدي بعصبيه وتخرج من اوضتها
لينا : كنت نقصاكي .. ده ايه البلوه دييه
_______________________________________
9:26 PM
قمر : ابعد يا عز عني
عز بإبتسامه : برضو
قمر : انت بتضحك !! لا واللهِ ليك عين تضحك بعد الي حصل انهارده
عز : قمر صدقيني والله بحبك
قمر : وهو الجواز حب بس
عز بضحك : ممم فهمتك يا لئيمه
قمر : وحياه امك
عز : اتلمي
قمر : وحياه mother
عز : اه كده معقوله شويه
قمر : بطل هزار
عز : انتي الي بتهزري
قمر : لا بتكلم جد
عز : هو انتي شوفتيني اتجوزها؟
قمر : ما انت هتتجوزها وبكره تحبها وتنساني يا عز تنسا انا مين وكنت ايه في حياتك هتاخدك مني وتشغلك عني
عز : ممم
قمر بعصبيه : ممم !!! يعني ايييه قصدك ايييه
عز : مش لما اتأكد انه ابني … هو انتي شايفاني رايح اتجوزهااا ؟؟
قمر : وهي هتقول على نفسها كده ليه لو هو مش ابنك
عز : وتقول اكتر من كده انتي متعرفهاش
قمر : ومش عايزه اعرفها
______________________________________
لينا : تؤمريني بحاجه يا ماما
زينب : ماما ؟؟
لينا بتمثيل الحزن : انا اسفه بس حسيتك زي ماما الله يرحمها
زينب بإبتسامه : عادي متزعليش يا بنتي انا زي مامتك
لينا : ربنا يخليكي يا ماما متعرفيش انا اتبسط بمعرفتكم ازاي ، حسيت بالدفي وكأني وسط عيلتي
زينب وتبتسم ليها
هايدي بتلقيح : بس احنا عيلتنا شريفه
لينا بتمثيل الزعل : فهمت قصدك ومش هزعل منك انتي برضو زي اختي الصغيره
وتمشي من قدامهم وتدخل الاوضه
هايدي : مش عارفه اي البلاوي الي بتتحدف علينا دي
زينب : سيبيها في حالها بلاش كلامك السم ده معاها هي كان ذنبها ايه
هايدي : انتي معايا ولا معاها
زينب بزهق : انا مش مع حد
وتمشي من قدامها
_:.
مراد ويكلم نفسه : بقي يطلع منك انت كده يا عز
مراد : ده انا ضيعت عمري في تربيتك
ويقاطع تفكيرو
زينب : مالك يا مراد
مراد : هيكون مالي بعد الي حصل
زينب : متشغلش بالك كله هيتحل
مراد : مشغلش بالي ازاي بس
زينب : انت غاوي تعب نام يمراد
مراد : انتي مش شايفه المصيبه الي احنا فيها
زينب : مصيبه ليه ده انت بقى عندك حفيد اهو
مراد بضحكه استهزاء : هه حفيد اه .. نامي يا زينب
____________________________________
10:29AM الصبح
لينا بإبتسامه وتفتح عيونها : النوم هنا ليه احساااس حلو اوي
لينا : صباح الخير يا لولو
وتبص جنبها ومتلاقيهوش
لينا بخضه وتقوم من مكانها بسرعه : زززيننن
يتبع…
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية عز القمر)