روايات

رواية عز القمر الفصل الرابع 4 بقلم دنيا فادي

رواية عز القمر الفصل الرابع 4 بقلم دنيا فادي

رواية عز القمر الجزء الرابع

رواية عز القمر البارت الرابع

رواية عز القمر الحلقة الرابعة

قمر ودموعها نازله زي السيال وتبعد نظراتها عنو
قمر : خلاااص يااا احمد والنبي
عز : احمد ؟؟
قمر بصدمه وتستوعب الاسم الي قالتو وتبصلو بخووف
عز بإنفعال : انتي لسه منستيتهوش لسه بتفكري فيه ؟؟
قمر بتردد : لا يا عز والله
عز ويمسك ايديها بقو’ه : انتي فاكراني عيل تضحكي عليه بكلمتين انتي منستيتهوش يا قمر وانا زهقت 3 شهور منسوكيش انتي عااارفه يعني اي تكوني متجوزه وبتفكري في حد تاني
قمر بعلو الصوت : عززز اي الي انت بتقولو ده علفكره انت قولتلي مش هنفتح كلام في الموضوع ده عشان فات
عز : انتي الي فتحتي لما قولتي اسمو انا عذرتك يا قمر عشان عرفت الموضوع ده بعد ما اتجوزنا
فلاش باك
عز : امسكي
قمر بتوتر : اي دده
عز : عصير ليمون يهدي أعصابك
قمر : لا مش عايزه
عز : متخافيش مش حاططلك فيه حاجه
قمر وتاخدو منو وايديها بتترعش
عز ويمسك ايديها وهي ماسكه العصير : اهدي خايفه لي كده انا جوزك مش غريب اه عارف ان جوازنا جه فاجئه بس ده ميمنعش ان نعرف بعض من زمان
قمر : بس انا كنت شايفاك صاحبي و اخويا عمري ما تخيلتك غير كد
قمر ودموعها تنزل
عز بعدم فهم : مالك في اي من ساعه ما اتجوزنا وانتي بتعيطي في حاجه حصلت زعلتك
قمر : بصراحه يا عز انا في حاجه مش عايزه اخبيها عنك
عز : اي هي
قمر : احنا لسه في اولها فا هقولك عشان اريح ضميري
عز : قولي
قمر بتوتر : بصراحه يا عز انا كان في واحد في حياتي بحبو
عز بهدوء : وبعدين
قمر تستغرب هدوءو وتكمل بأريحيه : بس هو خطب وشاف حياتو وانا معرفتش انساه خالص ودخلت في فتره اكتئاب وخرجت منها لقيتهم بيحددو فرحنا وانا مش فاهمه حاجه الصراحه الي خلاني أوافق
عز : انك تنسيه بيا
قمر : لا والله مش كده يا عز انا شايفاك اخويا ومستحيل ان اعمل حاجه زي كده او اعشمك بحاجه وانا مش قدها انا بس كنت في فتره اكتئابي بعيده عن ربنا ولما عرفت انهم بيخططو جوازنا قولت اصلي استخاره صليت لقيتني مرتاحه سكت وقولتلهم الي تشوفو ومن ساعتها حياتي اتشقلبت ومبقتش فاهمه انا عايزه اي مش عارفه اذا كده كنت انانيه وفكرت في نفسي ولا الي عملتو ده الصح
وتكمل بعياط : الي عايزه اقولهولك ان انا غصب عني بفتكرو بس انا مبحبوش والله بيجي في بالي و مش عارفه ابطل تفكير في هو لي عمل كده وازاي يعمل كده انا عارفه ان الي بعملو ده غلط بس ارجوك يا عز متلومنيش على ده والله ما بإيدي
قمر بإستغراب : انت ساكت لي يا عز
عز : مش هلومك على حاجه فاتت ولا على اي حاجه حصلت وانتي مش معايا مش هقولك غير ان الموضوع ده ميتفتحش تاني
باااك
قمر : بس انت كنت وعدتني يا عز انك تنسيهوني
عز بإنفعال : انسيهوولك ازاااي وانتي حاطه حاجز ما بينااا هنسيكي ازاي وانتي بتبعديني عنك ده انتي مش واثقه فيا انتي فاهمه يعني اييي؟؟ الا الثقه يا قمر لي مش مستوعبه الي انتي بتعمليه
قمر بزعل : بس يا عز
عز : بس اي !! انا عملت كل حاجه تقربك ليا بس انتي بتبعدي تنكري دده؟؟ على اي بقي متجوزين وانتي مش عايزاني
قمر بدموع : قصدك اي يا عز
عز : قصدي الي فهمتيه يا قمر
ويخرج من البيت ويقفل الباب وراه بقو’ه
قمر : عززز
وتكلم نفسها : ياربي اي الي انا بعملو ده والله ما قصدي يا عز
___________________________________
بعد ساعتين
عز وهو بيسوق عربيتو ويجيلو اتصال
عز : الو
هايدي : اي يا عز
عز : كبرتي و بطلتي تقوليلي يا ابيه
هايدي بإبتسامه : انت مش كبير عشان اقولك ابيه بس لو عايزني اقولك ممكن اقولك يا عمو
عز بضحك : عمو؟
هايدي بخجل : اي وحشه
عز : لا خالص حتى عمو منك سكر بس قولي عز عادي
هايدي : ماشي انا اتصلت اطمنك ان وصلت معلش اتصلت متأخر كنت بجهز العشا
عز : طيب خلي بالك من نفسك
هايدي : اخلي بالي من نفسي من اي
عز بإبتسامه : عادي خلي بالك من نفسك مش لازم يحصل حاجه يعني
هايدي : حاضر يا حبيبي
وتكمل بخجل : قصدي يا عز
عز : طيب عايزه حاجه
هايدي : لا بس هو اي الصوت ده انت مش في البيت
عز : لا في مشوار كده
هايدي : طيب خلي بالك انت بقى من نفسك
عز : ماشي ياله سلام عشان اعرف اسوق
ويقفل معاها ويلاقي قمر بتتصل
عز بيكنسل عليها ويكمل سواقه
_:..
قمر : يا عز رد بقي انت روحت فين وسيبتني لوحدي
قمر : ايوا يا مصطفى هو عز معاك
مصطفي : هو في حاجه ولا اي
قمر : لا مفيش هو معاك ولا لا
مصطفي : هو قالك انو جايلي طيب
قمر : هو لو قال كنت هسألك
مصطفي : لا مجاليش و معرفش هو فين
قمر : اخلص يا مصطفى انا عارفه انك اقرب واحد لي واكيد هو معاك
مصطفي : مجاليش والله طيب اتصلي بيه
قمر : مش بيرد
مصطفي : خير متقلقيش هتلاقيه قاعد مع حد من صحابنا ،، طيب هتصل واشوف انا و هقولو يطمنك
__________________________________
محمد : يا باشا والنبي ساعدني
عز : في اي
محمد بتمثيل : اخويا يا باشا في اتنين بيضربو هناك
ويشاور بعيد
محمد : يا باشا ساعدني هيموتو
عز وينزل من العربيه : استنا انا جاي معاك
وبيتحرك معاه ويلاقي فعلا اتنين بيقربو لي
عز : هما دول
محمد بضحك : هههه انت غلبان اوي يا باشا هو في حد بيساعد حد الايام دي
ويتهاجمو عليه بالضرب هما التلاته لحد ما يفقد الوعي
شحته بضحك : خدو ارمو في اي حته بعيده عن هنا وتعالو نشوف العربيه دي هنبيعها بكام هههه
الروايه مبتظهرش لناس كتير وبيسألوني عنها
الي يشوفها يعمل كومنتات عشان توصل لغيركو مستنياها

يتبع…..

لقراءة الفصل التالي :اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية عز القمر)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى