روايات

رواية عز القمر الفصل الرابع والعشرون 24 بقلم دنيا فادي

رواية عز القمر الفصل الرابع والعشرون 24 بقلم دنيا فادي

رواية عز القمر الجزء الرابع والعشرون

رواية عز القمر البارت الرابع والعشرون

رواية عز القمر الحلقة الرابعة والعشرون

قمر بإبتسامه : ابنك ده
لينا : اه
قمر : عسول مشاء الله
لينا بإبتسامه خبث : طالع ل ابوه
قمر : ربنا يخليهولك
لينا : اقعد يا حبيبي ده بيت ابوك برضو
زينب وتبصلها بإستغراب
قمر بعدم فهم : ومين ابوه
لينا : عز
قمر بإنفعال : عز مين عز جوزي؟؟؟؟
لينا : اه
قمر : انتي كدااابه
لينا بدموع : مش هتصدقوني انا عارفه
عز بصدمه : انتي بتعملي اي هنا
قمر بشك : انت تعرفها يا عز ؟
لينا : جايه عشان اعرفهم حقيقتك
عز بعصبيه : امشي من هنا اخرجي برااا
قمر : اخرجي براا انتي مسمعتيش
لينا بدموع : هتسيبني انا وابنك يا عز
قمر : انتي عبيطه جايه تتبلي على جوزي
لينا : لا ده ابنو جوزك ضحك عليا من اربع سنين وقالي هنتجوز وسابني
قمر بعدم تصديق : مستحيل انتي كدابه
وتوجه كلامها ل عز
قمر : عز هي بتكدب صح
لينا : رد عليها وقولها ان ده ابنك رددد
عز وعينو في الأرض
قمر بدموع : عز؟؟ قول انها بتكدب بص في عيني و ردد
لينا : وانا هكدبب واتبلي على نفسييي يعنييي؟؟؟ ددده شرررفيي يا ناااس
مراد بعصبيه : عزز هي بتقول الحقيقه
عز : اه
مراد ويضربو بالقلم بقو’ه : اخصص يا عز الوسا’خه دي تطلع منك دي الناس كلها بتشكر في أخلاقك وتربيتك وانت تعمل كددده تضحك على بنات الناااس حتى يااخي كنت صلح غلطتك
لينا بدموع : سابني وكان عايزني أسقط الي ف بطني عشان يطلعني كدابه وان محصلش بينا حاجه
زينب : وانتي يا بنتي راجعه بعد 4 سنين لي مجتيش من الاول
لينا : هددني خوفت منه والظروف اجبرتني ابعد عنو
قمر بإنهيار وتطلع اوضتها
عز ويطلع وراها : قمر استني
مراد بخيبه امل وعدم تصديق : بقي يطلع منك كده يا عز انا مش قادر أصدق
زينب بحزن : اسمك اي يا حبيبي
لينا : اسمو زين
زينب : متخفش يا زين انت مخضوض كده لي تعالي
_________________________________________
قمر : مقولتليششش لي
عز : عشان دي صفحه واتقفلت من زماااان صدقيني يا قمر والله ما اعرف حاجه عن الي حصل ده
قمر : والله؟؟ وهي هتقول لي كده
عز : قمر يا حبيبتي انتي عارفه انا قد اي بحبك وصدقيني انا مش هكدب عليكي اه كنت اعرفها بس معرفش الي حصل بينا ده حصل امتي وازاي وقتها اكيد مكنتش في وعي انا مستحيل اعمل حاجه زي دي يا قمر ،، غلطه وندمان عليها طول عمري
قمر بدموع : مصدقاك بس حط نفسك مكاني يا عز انا بجد حاسه ان قرفانه منك مش قادره أتخيل انك قربت لوحده غيري وفي نفس الوقت مش عارفه الومك عشان ده حصل قبل ما تجوزني عارف والله لو كان بعد ما اتجوزنا مكنتش هبقي على ذمتك لحظه
عز : انا عمري ما ابص لوحده غيرك يا قمر عشان بحبك
قمر : في مسدج جاتلي امبارح مسحتها عشان مصدقتش عنك كده
عز : مسدج اي
قمر : جوزك بيخونك
عز : مين الي بيبعتلك كده وعايز يوقع بينا
قمر بدموع : معرفش
عز : يا قمر والنبي ما تعيطي
قمر وتبعد عنو : ابعد عني يا عز
عز : حاضر بس متعيطيش
_______________________________________
هايدي بعلو الصوت : نعممم اي الي انتي بتقوليه ددده انتي شكلك حراميييه اصلا وجايه تقلبيلك قرشين
لينا : عندك عز يا حبيبتي واسأليه
هايدي : ومجتيش لي زمان جااايه لي دلوقتي
لينا : عشان تعبت من كتر ما الناس بتسألني عن ابو ابني وبكدب مبقتش عارفه اودي وشي فين من الناس تعبتتت
هايدي : وعز ذنبو اي
لينا : ذنبو اي؟؟ ذنبو انو ابو ابني عز سابني انا والي ف بطني ومصلحش غلطو واتجوزني
هايدي بعصبيه : ايوا وانتي جايه عااايزه اي
لينا وتربع ايديها : يتجوزتي والواد يتكتب علي اسمو
هايدي : انتي هبله ددده مستحيللل
مراد : هي عندها حق عز لازم يتجوزها
هايدي : نععععم
لينا وتبتسم بإنتصار

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية عز القمر)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى