روايات

رواية عز القمر الفصل الحادي والعشرون 21 بقلم دنيا فادي

رواية عز القمر الفصل الحادي والعشرون 21 بقلم دنيا فادي

رواية عز القمر الجزء الحادي والعشرون

رواية عز القمر البارت الحادي والعشرون

رواية عز القمر الحلقة الحادية والعشرون

زينب بإبتسامه : عز جاي وقال هيقعد معانا هنا يا مراد
هايدي بفرحه : بجدددد
زينب : اه هو ومراتو
هايدي في ذهنها : يعني هشوفك في وشي 24 ساعه يا عز ااااه اي الجماااال ددده
________________________________________
نور بنعاس : الو
حازم : انتي نايمه !! شكلي صحيتك
نور بتسرع وتقوم : لا لا ابداا عادي ده كويس انك صحتني
حازم : بجد
نور بإبتسامه : اه
حازم : صباح الخير الأول
نور : صباح النور
حازم : احم عندك مانع لو عزمتك انهارده على الغدا
نور : لا معنديش مانع بس لي
حازم : عادي حابب اعزمك
نور : بجد !
حازم : بصراحه
نور : عايزه الصراحه
حازم : عايز اشوفك
نور بضحك : كنت عارفه علفكره
حازم : طالما عارفه بتسألي لي
نور : كنت حابه اسمعها منك
حازم : وسمعتيها
نور بإبتسامه : اه
حازم : طيب متنسيش انهارده ها
نور : حاضر
______________________________________
قمر بإبتسامه : وحشتني اوي يا ميرو
مراد بإبتسامه : عامله اي يا قمر يا بنتي ليكي واحشه
قمر : كويسه بيكو يا ميرو
هايدي بإستغراب : ميرو !! اي الي انتي بتقوليه ده هو صاحبك بيلعب معاكي في الشارع
عز : لييي سيبيها هو بيحبها تقولو كده
قمر : ايوا انا وميرو علاقتنا زي الصحاب
مراد : فين بوسه ميرو
عز بضحك : اي يا بابا مش للدرجادي
قمر بضحك : عيوني
عز : طيب هروح على شغلي انا
هايدي : لي خليك انهارده
قمر وتبصلها بقرف : معلش عندو شغل مهم ،، خلي بالك من نفسك يا حبيبي
زينب : على فين يا عز انا عملتلك العصير الي بتحبو
عز : هروح الشغل بس هشربو الاول مش هكسف ايدك
زينب بإبتسامه : تسلم ياحبيبي
زينب : روحي يا قمر حطي هدومكو في اوضه عز دى أكبر واحسن اوضه
قمر : حاضر
_______________________________________
مصطفي : لي
لينا : قولتلك عايزاه ضروري هو تحقيق ?
مصطفي : لا مش تحقيق بس انتي تعرفيه
لينا : طبعا
مصطفي بصدمه ويبتسم بعدم تصديق : يا ابن اللزينه يا عز تعرف الجامده دي منين
لينا بهدوء : بتقول حاجه !
مصطفي : لا استنى هرنلك عليه
لينا وتتأمل المكان حواليها
لينا : هو ده مكتبو !!
مصطفي بإبتسامه : اه اي رأيك
لينا برقه : وانت قاعد مكانو لي
مصطفي : احم اي الاحراج ده عادي انا هو وهو انا
لينا : امم طيب مش قولت هترن عليه !!
مصطفي : حاضر بس ممكن اقولك حاجه
لينا بلطف : قول
مصطفي : ممكن متتكلميش بالرقه دي عشان بضعف
لينا وتبتسم
مصطفي : اه يااماا انت فينك ياعم في ناس عايزينك
عز : ناس مين
مصطفي : تعالي وهتعرف
عز : طيب انا قريب اصلا
_______________________________________
بعد ساعه
هايدي : هو انا هكدب يعني؟؟
حوريه : لا يا هانم بس حضرتك والله ما طلبتي مني حاجه
هايدي : وانا بقولك طلبت من بدري وانتي الي مطنشه
حوريه بزعل : حقك عليا يا هانم بس والله انتي لو طلبتي ما هطنش حضرتك
قمر بعدم فهم : في اي
هايدي : الاستاذه مطنشاني ومش بتجيب الحاجه الي بطلبها منها
حوريه : ابدأ يا هانم انا يمكن مسمعتش حضرتك حقك عليا
قمر : انتي اسمك اي
حوريه : اسمي حوريه يا هانم
قمر بإبتسامه : اسمك جميل اوي انا اسمي قمر قوليلي قمر
وتبص ل هايدي
قمر : انتي بتقولي طلبتي منها تعملك حاجه صح
هايدي وهي مربعه ايدها : اه
قمر : طلبتي اي
هايدي بتردد وتنزل ايدها : ا ا طا طلبت قهوه
قمر وتفهم انها بتكدب : طيب هي بتقول مسمعتش مفيهاش حاجه يعني لي تعملي كل ده وبعدين بعد كده اطلبي الحاجه بأدب ده مش تصرف
هايدي : واللهِ ؟؟ وانتي الي هتعلميني الادب
قمر بإبتسامه : لو عايزه اعلمهولك عيوني
هايدي بغيظ وتوجه كلامها ل حوريه : القهوه تجيلي بسرعه وحسابك معايا
وتمشي من قدمهم
قمر بإبتسامه : عارفه انا مين
حوريه : طبعا مرات استاذ عز
قمر : صح
حوريه : طيب هروح انا اعمل القهوه للهانم تؤمريني بحاجه
قمر : لا شكرا
________________________________________
عز : فين الناس
مصطفي بغمزه : في مكتبك بس استنا انت مكلمتنيش عليها ولا هي كانت حاجه خااصه
عز بعدم فهم : على مين
مصطفي بخبث : يا سلام ؟
عز : اخلص
مصطفي : ادخل وانت تشوف
عز بنفاذ صبر : طيببب
ويدخل مكتبه ويلاقي واحده قاعده ومديالو ضهرها
عز بإبتسامه : حضرتك عايزاني
لينا وتضحك وتقوم تبصلو : حضرتي !!
عز بعدم تصديق : ااحيه انتي اي ال جابك هنا
لينا بإبتسامه لطيفه وتقرب ليه : جايه اشوف ابو ابني
الروايه مبتظهرش لناس كتير وبيسألوني عنها

يتبع…..

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية عز القمر)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى