روايات

رواية عز القمر الفصل الأول 1 بقلم دنيا فادي

رواية عز القمر الفصل الأول 1 بقلم دنيا فادي

رواية عز القمر الجزء الأول

رواية عز القمر البارت الأول

رواية عز القمر الحلقة الأولى

قمر بتوتر : انت بتعمل اي يا عز
عز : اي !!!
قمر : هو احنا مش متفقين انك مش هتل’مسني الا برضايا
عز بزهق : انا كنت بعدلك المخده بس عشان كده شديتك
قمر : فهمتك غلط
عز : انا جوزك علفكره اي فهمتك غلط دي
قمر : يا عز بقا ملوش لازمه الكلام ده انا عايزه انام ياله رجع المخده بينا ونام
عز : طيب
عز بإستغراب : ما تنامي
قمر : نام انت الاول
عز بضيق خلق : انا مش عيل عشان ارجع ف كلامي قولتلك مش هعمل حاجه غصب عنك
قمر بإبتسامه خفيفه : ماشي بس نام الاول برضو
عز : يا حول الله
قمر بريأكش طفولي : معلش
عز : اتخمدت اهو
قمر بتتأكد انو نام وتروح في النوم بطمإنان
___________________________________________
الساعه 11:26AM الصبح
هايدي : معزومين عند قمر وعز؟؟؟
زينب : اه اجهزي
هايدي بإبتسامه و في ذهنها : وحشتني اوي يا عز
زينب : ياله مش عايزين نتأخر عشان اهل قمر جايين
هايدي : اي التناحه دي جايين لي
زينب : بت عيب هو اي الي جايين لي أهلها و معزومين زيهم زينا
هايدي بضحك : يا عمتو مقصدش كنت فاكره عازمنا احنا بس
زينب : لا واجهزي ياله عشان منتأخرش
هايدي : حاضر
_:..
قمر : اهلك بيحبو الاكل ال انا عاملاه مش كده
عز : امم بس بابا بيحب الرز ابيض
قمر : طيب كويس قولت قبل ما اعملو
عز : عايزه حاجه انزل اجيبها
قمر : لا في كل حاجه
عز : طيب اساعدك
قمر : لا انا بعرف اعمل كل حاجه لوحدي اص.. ااااه
عز بخضه : ايي
قمر وترفع صباعها بريأكشن زعل
عز بضحك : عورتي نفسك ما انا بقولك اساعدك وانتي الي بتكابري
قمر : بعد اذنك متكلمنيش وانا بعمل حاجه تاني
عز : يعني انا السبب.
قمر بلوي بوظ : ااه
عز : وانا مالي ،، وريني ايديك
قمر وتخبي ايديها : خلاص خفت
عز بإستعجاب : وريني مش هاكلها
قمر : وتطلع ايديها من ورا ضهرها
عز : دي خفت? بطلي عِندك ده ماشي
قمر : ماشي ها خلاص
عز : خلاص
قمر : اكمل الاكل بقا
عز بنفاذ صبر : كملي يا قمر
قمر بفرحه : دي اكيد ماما افتح بسرعه
_:.
عز بإبتسامه : ازيك يا حماتي
حياه : بخير ياقلب حماتك عاملين اي انتو
عز : كويسين على حسك
قمر بلهفه : ماما وحشتيني اوي
حياه : الواد عز عامل معاكي اي اوعي يكون مزعلك
عز : انا اقدر برضو
ادهم بحده : عامل اي يا عز
عز بضيق خلق : احسن منك
حياه بملاحظه : عز يا حبيبي تعالي عايزاك
ويدخلو الاوضه
حياه : انا عارفه يا حبيبي انك مضايق من وجودو بس هو زارنا فاجئه ولما عرف ان احنا جايين صمم يجي معانا ومعرفتش اقولو اي ما هو ابن خالها برضو
عز : فاهم موقفك يا حماتي عادي هو فين عم عبدو واحشني الراجل ده
حياه بضحك : عمك عبدو لقى محل عامل عروض قال ده لقطه و قال اسبقوني انتو
عز : والله عمو ده غلبان
حياه : اهو شكلو جه
_:.
زينب : اي ده اي ده احنا فاتنا حاجه ولا اي
حياه بضحك : يا اختي انا لسه جايه
زينب : وحشتيني يخباصه بقالي كتير مشوفتكيش
حياه : شوف امك يا عز بتقول عليا اي
زينب بضحك : مش بقولك خباصه
حياه بضحك : وحشتيني يا فقريه
هايدي بإبتسامه خجل : احم عامل اي يا عز
عز بضحك : يا سلام من امتي وانتي بتتكسفي يا زقرده انتي
هايدي : متقوليش زقرده انا كبرت علفكره
عز : تكبري عليهم اومال عليا انا لا
هايدي بإبتسامه : طيب الي تشوفو
بعد ساعات
عز ويلاحظ ادهم بيتكلم مع قمر
عز : قمر
قمر : اي
عز : تعالي عايزك
قمر : طيب
ولسه هتقعد جنبو هايدي تلحقها وتقعد
هايدي بإبتسامه : اقعدي انتي جنبي
قمر بإستغراب : ماشي
هايدي : معلش انا مبشوفهوش خالص اومال انتي معاه علطول
قمر وتبتسم ليها : ممم
هايدي : عز اي رأيك في شعري مخدتش بالك منو انت
عز : حلو
هايدي : بجد طيب اي الي اتغير فيه
عز : مش واخد بالي يا هايدي اي حاجه حلوه عليكي
هايدي بخجل : بجد يا عز يعني انا حلوه
زينب : اي يا قمر بقي مش ناوين تفرحونا بنونو صغنن
هايدي بتسرع : لا
وتكمل بتردد : قصدي هما لحقو عشان يخلفو
عبدو : لا بقولكو اي انا عايز حد يقولي يا جدو
حياه : بقالكو كام شهر متجوزين عايزين نشيل عيالكم
ادهم : عادي مش ممكن يكونو لسه مخدوش على بعض متستعجلوش
قمر وهي بتسمع كلامهم بإحراج
ادهم بتلقيح وعينو على عز : او يكون في مشكله ولا حاجه
حياه : عيب الي انت بتقولو ده يا ادهم
عز بغيظ ويقوم يقف بثقه : انا عندي ليكم خبر حلو قمر حامل
قمر بصدمه وتقوم تقف : اييي

يتبع…..

لقراءة الفصل التالي :اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية عز القمر)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى