روايات

رواية عزيزه الفصل التاسع 9 بقلم شيماء صلاح

رواية عزيزه الفصل التاسع 9 بقلم شيماء صلاح

رواية عزيزه الجزء التاسع

رواية عزيزه البارت التاسع

رواية عزيزه الحلقة التاسعة

بعد شهر
انا حامل ي زين
زين بفرح…. انتي بتكلمي جد
عزيزه بفرح…. اه والله حامل انت هتبقي اب ي روحي
زين خده في حضنه…. الف مبروك ي روحي
لازم ننزل الغردقه بقي
عزيزه…. اكيد
زين….. يلا جهزي حجاتك
عزيزه…. حاضر
****************************
عند عليا
مفيش اخبارك عن المحروسه بنتك
عليا…. لا معرفش عنها حاجه عرفت انها سافرت باريس
خالد بزعيق…. ي نهارك اسود ي عليا مقولتليش ليه
عليا…. وانت هتعمل يعني
خالد…. كنت اكلم اي حد يقربها من هناك
عليا…. انت هتغني عليا فوق انت في مصر مين ي خويا الي عندك في باريس
خالد…. عندي كتير انا لازم اشوف الموضوع دا
عليا…. انت تعمل اي
خالد…. هتشوفي
*********************
عند الحسيني
انا شوفت الكاميرات هو زين بيضربك ضربك ليه ي لميس
لميس بخوف…. ها علشان
الحسيني بمقطعه…. علشان اي انتي عارفه انا كل شهر لازم اشوف الكاميرات بتاعت الشركه وبصدفه شوفتك انتي وزين.
لميس…. كنت بقوله
الحسيني…. قولتيلو اي
لميس بزعيق….. قولتيلو انك انا الي خلتني اعمل كدا
الحسيني بسخريه….. هههه وصدقك
لميس….. لا دفع عنك مع انك متستهلش.
الحسيني ببرود….. طيب عن قلة أدبك دي انتي مرفوضه اصلا بس مش انا الي تردك مين بقي زين الي تردك
لميس…. لا زين مستحيل يعمل كدا
الحسيني….. وعمل يلا اطلعي بره الشركه اما ابوكي متخافيش عليه
وطلعت لميس
**************************
ووصلوا زين وعزيزة
نادين….. اي المفاجاه الحلوه دي
زين….. اي رايك
نادين….. لا جامده هههه
عزيزه….. تخيلي انتي ي مفعوصه هتبقي عمتو
نادين…… عمتو انت حامل ي زوزوه
زين….. ايوه
نادين بفرحه وأخذتها في حضنها….. الف مبروك ي قلبي لو طلعت بنت من غير نقاش هتبقي اسمها نادين
زين….. ان شاء الله
اومال بابا فين
نادين…. في الشركه لسه مجاش
زين….. احنا هطلع نرتاح شويا
نادين…… سيبلي عزيزه هتعمل بيها اي
زين هو مسك ايد عزيزه…… عايزها ي ستني انتي مالك
وطلعوا
**************************
عند خالد
انتي لو كنتي قولتي من الاول انها في باريس كنت جبتها بس هي مشيت انهارده رجعت الغردقه
عليا….. انا مش مطمنالك سيب البنت في حالها
خالد…… طيب ي ختي ماتتصلي عليها كذا اتطمني ي ست الحنينه ويل المره تعرفي شويه حاجات
عليا….. انا هتصل بس مش هقولك حاجه.
خالد….. طب اخلصي
ورنت عليا…………
عزيزه ….. الو ي مامه لسا فكره ترني
عليا….. معلش ي بنتي كنا مشغوله مع خالك والحمد لله طلع بسلامه
عزيزه بتوتر….. طلع حمد علي سلامته
عليا….. اخبارك اي
عزيزه….. الحمد لله مامه انا حامل
عليا بفرح….. حامل الف مبروك ي قلبي
عزيزه…… بجد ي مامه انتي فرحانه
عليا….. طبعا ي حبيتي
عزيزه…… طيب ي مامه هكلمك بعدين زين عايزني
عليا…. مع السلامه
خالد….. غير مالك فرحانه كذا
عليا….. عزيزه حامل
خالد 😳😳😳😳😳😳😳
********************************
عند الحسيني
هما الاولاد جم
نادين….. ايوه ي بابه وعندي خبر حلو اووي ليكي
الحسيني…… خير ي نادين
عزيزه من ورا نادين……. انا حامل ي عمي
الحسيني بفرح…… الف مبروك ي حبيتي
نادين….. اي زوزوه انا كنت هقوله
الحسيني……. يلا اقعدي كلي لازم تغذي نفسك والي في بطنك
زين….. قولها ي بابا علشان دي مش بتسمع الكلام
عزيزه…… متصدقهوش
نادين……. طيب يلا ناكل
وقعدو مبسوطين
**************************

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية عزيزه)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى