روايات

رواية عزومات حماتي والمرار الطافح الفصل السادس 6 بقلم حور

رواية عزومات حماتي والمرار الطافح الفصل السادس 6 بقلم حور

رواية عزومات حماتي والمرار الطافح الجزء السادس

رواية عزومات حماتي والمرار الطافح البارت السادس

رواية عزومات حماتي والمرار الطافح
رواية عزومات حماتي والمرار الطافح

رواية عزومات حماتي والمرار الطافح الحلقة السادسة

طلعت رانيا وكريم شقتهم بس جميله وماهي فضلو مع مرفت
باب البيت خبط قامت جميله فاتحه الباب وطلع واحد جايب برفيوم وكريم للبشرة وزيت للشعر اصل الهانم زهرة كانت طالبه الحاجه دى اصلها بتحب االاهتمام بنفسها اخدت جميله منو الحاجه وقالتلو استني كدا اشوف مين اللي طالبها
دخلت جميله لمرفت قالت مرفت هاتي كدا وفتحو البرفيوم وحطو في الازازة برفيوم بس ريحته لا تطاق وزيت الشعر بدلوة بمزيل للشعر وكريم البشرة بدلوة بكريم منتهي الصلاحيه وخلصو الحاجه وحطوها تاني في الشنطه….. قالت ماهي بالف هنا وشفا….. ضحكت مرفت وقالت دا بعد اللي هيحصلها علي هينزلي وهيفضل قاعد معايا خصوصا اني عامله نيولوك تحفه بس علي مين والله لهطلع عليه وعليها البلا الاسود بس يستنو عليا بس
خرجت جميله تاني وادت الحاجه للراجل وقالتله مش لحد فينا اطلع فوق الشقه الاخيرة

 

 

وطلع الراجل فعلا وادا الحاجه لزهرة وحاسبته وكلو تمام دخلت زهرة تاخد شاور وخلصت وحطت من الزيت ولفت شعرها وحطت من الكريم ونامت
اما في المخزن دخل سيف علي حسن وقال ياكلب يا واطي مين اللي قالك تعمل كدا وفين البضاعه….. قال حسن البضاعه اتحرقت اما مين اللي قالي اعمل كدا فنا معرفش بس اللي اعرفو ان الحج علي يعرفو
ضربه سيف وقالو هتنطق ولا اموتك….. قال حسن طيب طيب بس متضربش ايدك تقيله كمل كلامه وقال بص يا سيدي اللي عمل كدا واحد اسمو حسنين دا طليقاسم مرات ابوك زهرة وكانص عاوز يعلم ابوك الادب
تصدقو حسن وحسين لاقين علي بعض دكم وكسه يا حسن انت وحسنين
انا عند زهرة ف هيا كانت نايمه دخل علي واول ما شاف وشها صرخ وقال اعوذ بالله من الخبث والخبائث اعوذ بالله من غضب الله لا تئذينا ولا نئذيكم
اقسم بالله انا عماله اتخيل المنظر وهموت من الضحك
قامت زهرة علي صوت علي وقالت في اي في اي يا علي
قالها بصي كدا في المرايه ……. بصت زهرة في المرايه وصرخت وقالت يما مين دى ياللهوووووتي

 

 

اما تحت في شقت مرفت كانت رانيا وجميله وماهي واقفين بيضحكو وبيخطتو للمقلب الجديد وهما هيموتو من الضحك علي زهرة
قالت مرفت والله يا بنات لولاكم مكنت هعرف اعمل حاجه بس سكتت لما لقت علي نازل يجري علي السلم وزهرة وراه وهوا بيجري ويصرخ وهيا بتجري وراه وتعيط وشكلهم يفطس من الضحك
في الوقت دا دخل احمد اللي اول ما شاف المنظراح وقع علي الارض من الضحك
في وسط كل اللي بيحصل دا اتسحبت رانياللي وقامت حاطهو شويه زيت علي السلم واستخبت اجت زهرة تجري علي السلم اخدته كله علي وشها
خرجت مرفت والبنات وراها وهما هيموتو من الضحك قالت مرفت وهيا بتحط ايدها في وسطها وقالت علي راي المثل سبت الهم ورحت اتفسح قالي انا جاي وراك هوا انا يعني مكسح يا زهرة يا ضرتي شعرك فين ووشك عامل كدا لي
كانت زهرة اصلا مش قادرو تتكلم وعماله تصوت سندها علي واخدها وراح يكشف عليها
في المستشفى المدام عندها صدعه في رجلها خدها علي وراح عند دكتور تاني قاله هيا حطت علي شعرها تقريبا زيت ازالت الشعر ووشها كريم مش كويس او منتهي الصلاحيه

 

 

وكتبله علي علاج وخرج
كانت زهرة عماله تعيط وتندب حظها وتقول اه ياااني يانيلت بختي باااني ……. زعق فيها علي جامد وقالها اسكتي بقا
اما في البيت دخلت بنت جميله جدا ومعاها شنطت سفر اول ما مرفت شافتها زغرطت والبناات كانو مبسوطين اووووى بيها
يا تارا مين دى….

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

الرواية كاملة اضغط على : (رواية عزومات حماتي والمرار الطافح)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى