رواية عزومات حماتي والمرار الطافح الفصل الخامس 5 بقلم حور
رواية عزومات حماتي والمرار الطافح الجزء الخامس
رواية عزومات حماتي والمرار الطافح البارت الخامس
رواية عزومات حماتي والمرار الطافح الحلقة الخامسة
دخل كريم وسيف واحمد المصنع لقو البضاعه اللي فيه كلها مسروقه
قال احمد ينهار اسود يخرااااب بيتك يا احمد قال كريم الكاميرات تعالو بسرعه راح سيف وفتح الكاميرات وقال يابن الجزمه يا حسن اقسم بالله ما هسيبك استني عليا بس وكمل كلامه وقال كريم احمد يلا نروح عشان نفطر والكلب اللي اسمو حسن دا هجيبو يلا عشان عاوز ارتاح
ههههههههااااي ترتاح مين مهو انت متعرفش المصيبه اللي ابوك عاملهاا
اما في البيت كان علي واقف وماسك ايد العروسه اللي كانت زى القمر البت صغيرة وجميله اوى…… قالت مرفت بقا يا راجل يا شايب يا عايب تتجوز عليا وقعدت تزعق فيه….. قالها بقولك ايه انا زهقت منك وتعبت وانتي وليه مفتريه ومحدش قادر عليكي والاتنين مسكو في خناق بعض خرجت جميله ورانيا وماهي من المطبخ وهما مفزوعين من الصوت العالي اي دا اي اللي بيحصل دا
قالت ماهي مين دى يا عمي….. قالها علي دى مراتي…… شهقت رانيا وقالت بقا يا عمي بعد العشرة دى كلها تتجوز عليها لي كدا….. قالت مرفت عشان دا راجل واطي ناكر الجميل انا مفتريه وتعبت مني دنا كنت بحفر في الارض معاك دنا يا راجل كنت اقعد باليوم والتاني مباكلش عشان انت تطفح انت وعيالك…… قالها علي اهو بقا كدا واسمعو بقا محدش يقرب ل زهرة…. قالت مرفت زهرة هههاااي دى شوك دى خطافه رجاله دى قرف قرف قرف……. واخيرا اتكلمت زهرة وقالت وهيا بتضحك ضحكه خليعه هههههههههه مين دى اللي شوك يا وليه يا عرة النسوان…… قالت مرفت بقا انا عرة النسوان ياللي متسويش في سوق الحريم بريزة طب تعالي جابتها مرفت من شعرها ونزلو طحن في بعض
في الوقت دا دخل كريم واحمد وسيف وقالو لا اله الا الله مين دى ومالكم بتشدو في شعور بعض كدا لي……. قال علي دى مراتي…… ضحك احمد وقال لا متهزرش المزة دى مراتك….. قال علي اتلم دى مرات ابوك وكمان زى امك……. قالت ماهي لا يا عمي مش زى امو حماتي محدش شبها….. تجاهلها علي وقال لكريم واحمد وسيف البت زهرة دى عندها 3 بنات اخوتها قمرات هما اصلا كلهم مزز…. قال سيف يعني عاوز اي يعني تجوزنا ليهم…… ضحك علي وقال كل واحد وراحته…… واخيرا نطقت جميله وقالت بهدوء عكس اللي جواها بص يا عمي انت مش هتتجوز وتيجي عاوز كمان تجوز اولادك وعلي فكرا اخوات السنيوره بتاعتك دى لو عتبو البيت انا هقطع رجلهم وخلي بالك من الحيزبونه العقربه اللي معاك دى….. قالت زهرة مين دى اللي عقربه وحيزبونه تصدقي انك متربتيش….. قال سيف بقولك اي يا حج لم البتاعه اللي معاك دى عشان امي معلمتنيش امد ايدي علي نسوان
قال علي انا اصلا هاخد العروسه وهطلع الشقه اللي جهزتهلها
قالت مرفت عرسه تخنقك انت وهيا طلع علي واحمد وسيف وكريم رجعو المصنع من غير ما يفطرو
قعدت مرفت تعيط وتقول انا عملت اي هوا انا وحشه اوى كدا
قعدو جنبها رانيا وجميله وماهي
قالت ماهي لا يا ماما انتي جميله اوى بس عاوزة تروحي بيوتي سنتر….. كملت جميله وهيا بتمسح دموعها دموعك غاليه علينا اوى يا ست الكل وبعدين مين قالك ان هيا هتعمر معانا ههههه…. قالت رانيا دا لما تشوف حلمت ودنها
ربنا يكفينا شر كيد النسا
حضنتهم مرفت وقالت والله انتم بناتي ربنا يسعدكم يارب
اما عند العروسه ف كانت بتقول ل علي عوزاك تكتبلي البيت دا بإسمي…. قالها علي لي شيفاني مختوم علي قفاياا لا يا حبيبتي انا لسا معشتش معاكي يومين وبعدين مالك كدا داخله علي طمع من اهلها بقولك اي يا زهرة لما الدور وخلي الليوم دا يعدي علي خير لما والله العظيم اطلقكك وبعدين بكفايا المهر بتاعك 100الف جنيه…… قالت زهرة يوة يحج يعني هوا خسارة فيها…. قالها لا يااختي خسارة ليا
عدى الليوم بشرشحته بس بكرا مش هيعدى غير بشرشحه وردح محترم الله يخربيت السلايف علي الضراير
تاني يوم وقفت مرفت ووراها جميله ورانيا وماهي وقالو في صوت واحد هما الملزقين لسا في البيت….. قالت مرفت وهيا بتعوج بوقها اللهم اني صايمه مش عارفه عملت اي وحش قي دنيتي عشان اشوف الخلقه دى بس يلا داهيه في شكلها بومه
خدت جميله مرفت ورانيا وماهي وراحو بيوتي سنتر وفضلو فيه طول الليوم بس الصدمه ان هما طلعو منووو حاجه تانيه خااالص
روحت مرفت وجميله ورانيا وماهي علي البيت
بس ورانيا طالعه لقت كريم بيصفر وبيقول اش اش اش انتي اكيد وردة اخت زهرة صح لا بجد مزة شكلي هتجوز علي البومه اللي فوق
قربت منه رانيا وراحت قالتلو وهيا بتحط ايدها في وسطها نعم نعم نعم نعم لي يا اخويا مين دى اللي بومه يا معفن…… خبط كريم علي قلبه وقال اعوذ بالله من غضب الله ياريتك ما اتكلمتي اللي انتي مين صحيح….. ضحكت رانيا وقالت انا راتيا يا اهبل….. قال بجد والله يخربيتك اي الشياكه دى وقعدو يضحكو
بس اللي ماهي وجميله ومرفت كانو محضرينه لزهرة كان فعلا مقلب هيطلع من عنيها
يتبع…
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
الرواية كاملة اضغط على : (رواية عزومات حماتي والمرار الطافح)