روايات

رواية عرين الأسود الفصل الثالث 3 بقلم يمنى محمد

رواية عرين الأسود الفصل الثالث 3 بقلم يمنى محمد

رواية عرين الأسود الجزء الثالث

رواية عرين الأسود البارت الثالث

رواية عرين الأسود الحلقة الثالثة

حسن يصحى من النوم على صوت زعيق في الفيلا ولكن من بروده
لا يهتم تفوق نهى من نومها جمبه شبه عاري”ه🤭
ينظر إليها حسن نظره رخيصه تسرع نهى بشد الغطاء على جسم” ها لكن حسن يقوم بشد الغطاء من على جسم”ها يقو لها انا لسه مقولتش
تقطع نهى كلام حسن وتقوله انت ايه فاكرني جاريه عندك بطريقه متصنعه القوه
لكن حسن رده يكون اسرع من اي كلام ويروح ض” اربها بالقلم من شده ايده
بوق نهى ينزف د” م وشده من شعرها وقالها انا هنا الا اقرر ايه الا يحصل
ترد نهى بدموع
مستخبيه في عينها سبب شعري يا حسن
حسن يشدها من ايدها فوق”ه بس لاسف باب اوضه حسن خبط اتعصب حسن جدا مين
مروه

 

 

؛ =(دي اخت حسن الوحيده في العالم الا حسن بيتكلم معاها بهدوء وبحب أصغر من حسن ٥ سنين عندها ٢٣ سنه تدرس في فنون جميله )
انا يا ابيه خالو موجود في الجنيه وعايز ضروري
حسن، تمام انا هغير وانزل دلوقتي
يقوم حسن من على السرير متعصب
نهى… ممقن امشي بقااا
ينظر لها حسن
ويقولها لا عقابا ليكي مش هتتحركي من على السرير مش علشان عايزه ان”ام معاكي تاني
علشان تتعلمي لما تبقى مع حسن بدران. ما تتكلمي خالص
ردت نهى ليه يا حسن لازم امشي وورجعت سكتت وقالت حاضر خوفا من نظره حسن
دخل حسن ياخد دش ولبس ملابسه الكاجول الجاذب وعضلاته المفتونه
وقال سلام يا نهى انا هخرج بس ياريت كلامي يتسمع ومتزعلنيش منك
مردتش نهى غير بالسكوت عليه وعينها كله دموع
#عرين الأسود
في المستشفى
دعاء تتجول في المستشفى تبحث عن اي حاجه توصلها للا شافته امبارح
بس محدش عارف حاجه كأنه كان حلم
طلعت الغرفه الا حصل فيها الجريمه لقيتها مقفوله والدور كله هادي كأني مفيش حاجه حصلت وبتكلم نفسها ياترى مين الشخص المصاب الا كان هنا امبارح ومين الناس دول واللابتوب ده كان فيه ايه ولا الشخص الا انا اتخبطت فيه مين دول
وفاقت من دهشتها على يد تلتف على وسط”ها بحنيه وشفاي”ف توضع على اذنيها ووحشت”ني م” وت
بس هي متفجاتش عارفه انه احمد
دعاء، ايه ياأحمد الا انت بتعمله ده انت اتجننت
احمد، دا انا عاقل خالص انا لو مجنون كنت خدتك في اي مكان لوحدنا شهر او شهرين قولي سنه في حض ني علشان اشبع منك

 

 

دعاء؛ بس بقاا يا احمد
احمد؛ انا خطيبك مش غريبه ياروحي بضحكه جميله من عيونه انا كل ما اشوفك بتعب من جمالك وعيونك
دعاء، اسمع بس امبارح محفظتي وقعت مني هنا
(وماردتش تقوله على إلا حصل امبارح غير لما تتأكد من اي حاجه وعلشان متقلقهوش)
احمد /انتي ازي مقولتليش امبارح وانا كنت انصرفت
دعاء انت كنت في العمليات وانا مشيت ومعرفش غير في البيت وبعدين دا الا حصل
احمد خلاص ماشي متقلقش انا هتصرف عندي مريض هخلص واشوف الموضوع ونتكلم
ثم ينظر له نظره حب بقولك يا دعاء
ما تيجي ورجع قالها بهزر هو انتي ما بتصدقي
ذهب احمد للعمل وفضلت دعاء محتاره من إلا شافت ومش عارفه تحكي لحد
اماني /فينك يابنتي بتعملي ايه
دعاء/جيتي في وقتك تعالي عايزكي في موضوع مهم وتحكي دعاء لاماني الا حصل
أمني /انتي متأكده من الكلام ده ي دعاء
دعاء /ايوه والله زي ماانا متأكده ان انتي قدامي دلوقتي
اماني /لازم ننزل دلوقتي لصاحب المستشفى نحيله على إلا حصل ده
دعاء /هو فين صاحب المستشفى ده انا بقالي شهرين هنا وعمزي ما شفته مره وَبيجيش خالص
اماني /لا متقلقش دا موجود تحت تعالي ننزل ونحكيله
نزل اماني ودعاء متجهين الي مكتب صاحب المستشفى

 

 

تدخل دعاء وأماني عايزين نكلم حضرتك في موضوع مهم يا استاذ حسن
حسن يمارس بروده الصامت ويسمع منهم لآخر ويقولهم لازم نعمل محضر بالكلام ده. تعالوا معايه القسم
ترد أماني مش هينفع اجي معاكم علشان عندي حاجات مهمه لازم اعملها دعاء هتروح معاك. وبعدين اخوها ضابط هيساعدكم
ينظر حسن لدعاء نظره دهشه صحيح اخوكي ظابط
دعاء /ايوه ضابط
حسن /كويس يعني هيساعدنه تعالي يلا نروح
ويخرج حسن ودعاء من المستشفى متجهين نحو العربيه. عربيه اخر موديل بسواق خاص ماركه جامد يأمر حسن السواق بالانصراف. ويركب هو ودعاء فقط
دعاء قبل ماتركب مع حسن رجعت قالتله
ما ينفعش اركب معاك هاجي وراك بتاكسي
حسن/؛ ازي مينفعش خالص انا مش هكلك
متفلقيش ولا انتي خايفه. من خطيبك
دعاء/ بغض النظر عن خطيبي انا اول مره اشوفك حتى لو صحاب المكان الابشتغل فيه بس ما ينفعش
حسن /بطريقه جديده عليه فيه حب وهدوء مصتنع معلش بقا يا دكتوره انا مش هروح اعمل بلاغ طالما انتي مش واثقه تركبي معايه
أقنعها حسن بطريقته الغريبه عليه وركبت معاه العربيه اتصل احمد خطيبها بيها
دعاء/ ايوه يا احمد
احمد/ فينك يا دودو يدور عليكي في المستشفى مش لاقيكي

 

 

دعاء محتاره تقوله ايه وحسن بيبص عليها وعلى طريقه كلامها
دعاء/ معلش يا احمد جالي مشوار ضروري لازم اروحه ولما ارجع نتكلم وكده كده هنشوف بعض باليل علشان عيد ميلادك
احمد/ كويس انك لسه فاكره ومنستيش هستناكي واشوف مشوار ايه ده الا انتي رايحه
دعاء /تمام نتكلم بعدين سلام
كل ده وحسن بيسمع كلامها وساكت وفجأه دعاء لقت محفظته على رجليها حسن ادهالها
اتفاجات دعاء/ جدا وقلتله انت لقيتها ازي كانت ضايعه مني ومكنش فاكره وقعت مني فين شكرا ليك
ينظر حسن لها نظره ضحك صفراء
ويقولها انتي بريئه اوي يادعاء انا ملقتهاش انتي الا نسيتيها عندي لوحدها
دعاء/ انت بتقول ايه مش فاهمه وبعدين احنا رايحين فين دا مش طريق الشرطه استني هنا نزلني
حسن / يضحك بصمت ويقولها. فات الأوان يادكتور ه
تصرخ دعاء
لكن وقف حسن في طريق زي الصحراء قدام مزرعه خيل ونزل من العربيه وشد دعاء من ايدها شده جامده ودخل المز رعه
(دي مزرعه خيل بتاعه حسن والناس الافيها بيشتغل معاها في السلاح والمخدرات)

 

 

تحاول دعاء تجري من حسن وفضلت تجري في المزرعه
حسن /يضحك
ويقولها هتروحي فين يا دكتوره المكان كله مقفول اقولك فرفري شويه قبل ما تدب”حي

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية عرين الأسود)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى