روايات

رواية عروس برنس الصعيد الفصل الثاني عشر 12 بقلم أسماء حبيب

رواية عروس برنس الصعيد الفصل الثاني عشر 12 بقلم أسماء حبيب

رواية عروس برنس الصعيد الجزء الثاني عشر

رواية عروس برنس الصعيد البارت الثاني عشر

رواية عروس برنس الصعيد الحلقة الثانية عشر

نور باستغراب… امال البرنس فين؟!

عامر…. مخابرش مشي الصبحيه.

نور بشك… وراح فين.

عامر ومشي من قدمها بشلل… يا ربي علي الغباااء قولتلك مخابرش.

نور و بطلع الموبيل من جيبه وتللقي حد بيهمس في ودانها…. بتعملي ايااه.

نور وخبت الموبيل تاني… م مبعملش حاجه وانت كنت فين دا كله هااا.

البرنس… غريبه بتسالي ليه؟

نور… معرفش بس هو كدا.

البرنس… كنت بجيبلك الدوا.

نور بدهشه… جبته علشانه انا.

البرنس بسخريه … لاه لياااا.. هكون جايبها لمييين غيرك يا مهفوفه .

نور… هو انت طيب بجد؟!

البرنس… انتي شايفه ايه.

نور… بين البنين انا معدش فهماااا حاااااااجه خاااااااص.

البرنس…. كولها كام يوم وترجعي مطرح ما كنتي عايزه تروحي.

نور…. انت بتشتغل ايه يا برنس.

البرنس… تعالي كولي وخدي علاجك زين ماشي.

نور قعدت علي السفره… انت بتوه يعني.

البرنس… ايوه.

نور… يا واد يا صريح.

البرنس…. واد!

نور… ذله لسان سوري

بدأ ياكل هو ونور الي كانت خايفه ومطمنه في نفس الوقت…

البرنس… ناوليني الطبق دهو.

نور… ما تجيبه هو انت اتشليت.

البرنس… قولتييييي حاجه.

نور… لا بقولك المخلل ولا الجبنه انهي فيهم حدددد ها حدد.

البرنس… لاه المخلل واعملي حسابك مفيش طلوع من اوضتك لاسبوع دهاه غير بأذني.

نور… لييي ان شاء الله وبعدين انا مش شغاله في بنك علشان اعملك حساب.

البرنس…. مبحبش اتكلم كتير فاهمه.

نور… انت ليييي مش بتجاوبني انت بتشتغل ايه؟

البرنس وبيكلم الخدم… الكل بررره.

نور اتوترت وخافت وجت تخرج…

البرنس… اقفييي عندك… اقعدييي

نور… انااااا دا انا غلبااااانه ينوبك ثواب سبني.

البرنس… انتي ليه مصره تعرفي.

نور… اقول الصراحه بس مش تزعل.

البرنس… لاه منيش زعلان.

نور… ولو زعلت عادي ما كانا بنزعل هههه.

البرنس بصلها بجديه وحذر…

نور… احم اصل الي بيحصل مش طبيعي الي حصل في البيت وكمان انت وتصرفاتك بتقلقني بحسك مجرم.

البرنس وبيشاور علي الباب…. الباب قدامك قولت لو عايزه تمشي امشي محدش ماسكك.

نور… مهووو دا الي هيجنني ازاي.

البرنس… انتي مخبيه عني حاجه.

نور… انااااا ل لا لا ابداً ان شاله عامر يغمي عليه مش مخبيه حاجه.

فجأه عامر وقع علي الارض.

البرنس بص لنور بصدمه وعدم استيعاب…

نور…. ياااه مكنتش عارفه ان دعواتي بتستجاب في المصايب بس ياااربي دا انا غلبااانه.

في البيت عند هند….

هند كانت في امطبخ ووقعت كبايه علي الارض…. دا انا امي هتعمل مني سيخ شورمه.

نبويه دخلت بسرعه… ينهااااارك مش معدييي كسرتي الكبايه.

هند.. انتي شايفه ايه يعني لو ليكي وجة نظر اخري تمام اتفضلي.

نبويه.. وكسرتيها لي يا مقصوفه الرقبه.

هند… كنت هقطع شرايني اصل زهقت من الدونيااا.

نبويه… تقومي تكسري الكبااايه ما عندك السكااا*كين ماليه المطبخ اهي يا عديمه التفكير.

هند… ياه علي الام وحنان الام ودفا الام.

نبويه… تلميهاااا مشفش فتفوته منها فاهمااا.

هند… وهندفن المرحومه فين؟

نبويه… ياااا وكستك يااا نبويه في عيااالك.

هند….اشعر بخيبه كخيبة شمعة ضحت بنفسها لتضيء غرفة شخص أعمي.

نبويه.. ايه!!!

هند…. ولا حاجه لصحتك ولنفسية متفكريش كتير فيا.

نبويه رفعت الشبشب… طيب خدي دا علشااان يظبطك.

هند ومسكت الشبشب… منتحرمش من طلته البهيه.

نبويه.. اللبسي علشان احمد جاي يخدك.

هند… اييييه يخدني فييين؟ لاااء كله الي الشرف.

نبويه… تروحي تنقي الفستاان يا معدله.

هند… اااه بس هو لازم.

نبويه بسخريه… اييي هتلبسي العبايه السمره.

هند… طيب والله فكره حلوه العبايه وبتتلبس بسرعه وكمان موفره.

نبويه خرجت… يااااالهوي.

هند.. مالهااا دي علي طول بتشد في شعرها لي!! ام غريبه.

هند لبست هدمها سمعت صوت احمد ايجه…. شرف البيه ان ما خليته يقول ان الله حق صبرك علياااا.

خرجت هند….

احمد… اي القمر ده.

هند… قمر بالستر.

احمد… طيب يلا… عن اذنك يا مرات عمي.

نبويه… خلييي بالك منهااا.

هند… يا لهووووي جسمي اشعر من الحنيه.

نبويه… خد البت دي وغوورووو من وشي.

احمد بصدمه.. هو في ايييي.

هند… اجرييييي يا ماااااجديييي.

احمد طلع يجري هو وهند.

احمد من علي السلم… ههههههحلو الهروب الثنائي دا.

هند… هههه لا خد من دا كتير.

احمد… ضحكتك عسل.

هند… بس يا ملزق.

احمد…. مهو النحل لازم يتلم علي العسل.

هند…. ما النحله الي بتعمل العسل يا عديم الثقافه شكلك كنت ادبي ياض.

احمد… اه فعلا عرفتي ازاي.

هند…. لا انا بذكائي استنتجت كدا.

احمد… الحمد الله كدا اطمنت علي مستقبل العيال.

هند… بقولك اي اخلص علشان منتأخرش

احمد خد هند وطلعو علي محل الفساتين…

احمد… اي رئيك في المحل عليه القيمه.

هند… اه اول مره تقول حاجه عدله.

احمد… طيب حلو استبينه.

هند اختاره فستان ودخلت قاسته… ها اي رئيك.

احمد… وماله ضيق لي كدا.

هند… ضيق ايه دا مظبوط.

احمد… لاااء ضيق حد قالك اني مركب قرووون.

هند في سرحا… لا ليك ديل.. طيب اختار فستان علشان نختسر الحوار.

احمد…. امممممم اي رئيك في ده حلو.

هند…. دا بحسه هيبقي واسع اوي عليا.

احمد… يبقي هو دا خشي كدا قسيه.

هند…. هو انت بتسمع من مناخيرك.

احمد…. اسمعي الكلاام.

هند… علي فكره المرأه مش ملزمه تسمع كلام الراجل.

احمد…. وانا قولت ضيييق لاااء يا هند ولمي الدووور متفرقيش مخليق ربنااا علينا.

هند… افتكر انك الي بدأت… فين الوليا الي هنا انتييي يختي.

البنت… ايوه حضرتك.

هند… خدي الفستان الي ماسكه وحسبي عليه.

احمد… انتي رايحه فين.

هند… مستنياك بره.

احمد… مش هتقيسيه؟!

هند… مش هتفرق كدا كدا خربانه.

هند خرجت واحمد زعل.

البنت… الفه لحضرتك؟!

احمد… لاء خلاص شكراً.

احمد خرج وشافها وقفه ساكته…. يلا.

هند… مجبتهوش لي!

احمد…. ازاي اجيب حاجه مش عجباكي.

هند… لو الواحد بياخد الي هو عايزه صدقني مكناش هنقف الوقفه دي وعلي العموم في محل تاني شفته هنا يلا…

احمد مشي ودخلو محل تاني واختارت فستان مقبول وخرجو….

هند… ما توقف تاكس خلينا نروح.

احمد…. اي رئيك نروح مطعم.

هند… لا انت عامله دايت.

احمد… حبيبتي تخينه رفيعه قمر.

هند…. اه طيب.

راحو مطعم شيك وقعدو…

هند… اي الي جابك في المطاعم ام الميا بفلوس دي.

احمد…. واي يعني اما ننزه نفسنا؟!

هند… طيب قولي الشقه كام اوضه!

احمد…. 3 اوض ومطبخ وحمام اوضه نوموواطفال وصالون.

هند… اوضه واحده امال انا هنام فين!

احمد… اه نسيت اقولك اننا هنكون ساعتها متجوزين توينز يعني.

هند…. ودااا مبرر.

احمد…. ياااريس.

الجرسون… تحت امرك يا فندم..

احمد… تطلبي اي.

هند… اممم بيتزه وسط بالفراخ الله يسترك.

احمد… وانا زيها.

الجرسوب باستغراب من اسلوبهم… اوكاي حاجه تانيه.

هند… لا شكراً… قولي بقي.

احمد… اي!

هند… اتصرف وخلي في اوضتين نوم.

احمد وبياخدها علي قد عقلها… تمام نامي انتي في الاوضه وانا هروح انام عند امي

هند… اااه هو انت طلعت منهم.

احمد… طلعت من اي انا مش بنضم لجماعات وربنااا.

هند… انا حسه ان انت مش سالك.

احمد… صحيح في سؤال كدا مهم.

هند… اسال ما هو الاساله ببلاش.

احمد….انت بتتعامل مع مشاكلك ازاي ؟

هند…. انا ماشي بمبدأ عكها و ربك يفكها.

احمد.. لا خير خير كدا انا اطمنت علي مستقبلنا.

هند… هو انت عارف اي اي مصبرني علي القعده دي.

احمد… اكيد علشان انا معاكي.

هند…. لاااء علشان البيتزه الوسط الي طلباها ولسه مجتش هو انت متفق مع الراجل ميجبهاش؟

احمد… انا هعتبر نفسي مسمعتش يا هند.

هند… خير ما عملت.

احمد… هو انتي حبيتي قبل كدا يا هند؟

هند بصت ليه بحزن…. ينفع مجاوبش.

احمد… بس انا عايز اعرف الحقيقه.

هند… الحقيقه دايماً مره الاحسن منجبش سيرتها وخلي المركب ماشيه.

اما عند صابر…

نمساوي…. خد يا صابر دي اول طلعه ليك.

صابر مسك كيس… وانا هروح فين بيهم.

نمساوي… واحد هيروح معاك وخليك مفتح.

صابر… طيب.

نمساوي… خد يا صابر خليه معاك احطياطي.

صابر بصدمه… د د دا دا مسد*س حقيقي.

نمساوي.. اه انشف كدا امال.

صابر… يااا نهااار ازرق.

نمساوي… مااالك.

صابر… لا اصل عندي حساسيه منه.

نمساوي… لاا حلوه هههه.

صابر… انا بتكلم جد انا معرفش غير مسدسات الميا.

فجأه لقي واحد دخل عليه خلا صابر هيفقد الوعي….

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية عروس برنس الصعيد

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى