روايات

رواية عرض جواز الفصل الخامس 5 بقلم أسماء صلاح

موقع كتابك في سطور

رواية عرض جواز الفصل الخامس 5 بقلم أسماء صلاح

رواية عرض جواز الجزء الخامس

رواية عرض جواز البارت الخامس

عرض جواز
عرض جواز

رواية عرض جواز الحلقة الخامسة

وبينظر له مروان بضيق ونجمه من وراها بخوف
ورفع الحرامي ايده بالمطوه ونظر للمطوه والتفت لمروان بضيق ونزلها بقوه
نجمه وهي وراها مروان وقالت بخوف و بصوت مرتفع : اهاااا ولفت وشها الناحية التانية
ومسك مروان بغضب ايد الحرامي اللي فيها المطوه ووموجه علي بطنه
ونظر الحرامي لايد مروان والتفت له بضيق
والتفت له مروان بغضب وضغط علي ايد الحرامي بقوه
وبينظر صاحب المحل لمروان بقلق
وبينظر الحرامي اللي مثبته لمروان بضيق والتفت لزميله وقال : ايه وقفت ليه
والتفت له مروان بغضب
ولفت نجمه وشها ونظرت للحرامي اللي مثبت صاحب المحل والتفت لمروان وهي وراها ومسكها في هدومه وطلعت شويه من وراها ونظرت لقيت مروان ماسك ايد الحرامي اللي فيها المطوه ووموجه علي بطنه والتفت له بارتياح ورجعت ووقف وراها وبتنظر له وقالت : الحمد لله انك كويس
والتفت لها مروان باستغراب
ونظر الحرامي اللي مثبت صاحب المحل لنجمه وقال : متقلقيش ياقمروة
والتفت له مروان بغضب ونجمه بضيق
وبينظر لهم الحرامي وهو مثبت صاحب المحل قال : هو دلوقتي كويس والتفت لمروان بضيق بس بعد شويه هيبقي مرمي علي الارض زي الكلب والتفت لنجمه ومش عاوزك تقلقي مش هتبقي لوحدك علشان انا هبقي معاكي وهخليكي تنسيه ومش هتفتكريه ابدا وهتبسطي معايا علي فكرة وغمز لها
وبينظر له مروان بعصبية وبيضغط علي ايد الحرامي اللي مسكه المطوه بقوه وقال : والله ماهرحمك يا حقير
والتفت له الحرامي بضيق
وبينظر مروان للحرامي وقال بغضب : هخليك تكره اليوم اللي اتولدت فيه بسبب اللي هعمله فيك ووشك ده وشاور بايده عليه مش هتعرف تبص له تاني من اللي عمله فيه وهخليك تنزل بدل الدموع دم علي كل كلمه انتي قولتها
الحرامي قال بغضب : انا اللي مش هرحمك في إللي
هعمله فيك وهخليك تبوس جزمتي علشان ارحمك وبرده مش هرحمك وحبيبتك اللي وراك دي والتفت لنجمه هاخدها منك والتفت لمروان قدام عينيك ومش هتقدر تعمل حاجه علشان ساعتها هتكون بتموت
مروان قال بغضب : انت اللي هتبوس جزمتي مش انا ياحقير ووشك ده هفعصه برجلي
وبينظر له الحرامي بضيق والتفت لزميله وقال بعصبية : انت واقف كده ليه خلص عليه عاوز اشوفه سايح في دمه قدامي
زميله وهو باصص لمروان وقال بضيق : طيب
والتفت له مروان بضيق
وبتنظر نجمه للحرامي وهي وراها مروان بخوف ومسكها في هدومه جامد
وبينظر لها مروان بطرف عينيه والتفت للحرامي بغضب وهو مسك ايده وبيضغط عليها بقوه
ونظر له الحرامي بضيق والتفت لايده وبيحاول يحركها ويدخل في بطن مروان
وبينظر مروان للحرامي بعصبية وبيضغط علي ايده الحرامي بقوه
وبينظر الحرامي اللي مثبت صاحب المحل لمروان بضيق وصاحب المحل بقلق
وبينظر الحرامي لايده بوجع والتفت لمروان بضيق
وبينظر له مروان بغضب وبيضغط علي ايده اكتر
بقوه
والتفت الحرامي لايده بوجع وبيحاول يحركها ويدخل في بطن مروان
والتفت مروان لايده وبيضغط علي ايده الحرامي اكتر واكتر بقوه ونظر له بعصبية
وبيحاول الحرامي يحرك ايده بوجع ويدخلها
في بطن مروان فوقعت المطوه من ايده علي الارض والتفت لمروان
وساب مروان ايد الحرامي وزقه بايده بعصبية ورفع رجله بسرعه وزقه بقوه
ووقع الحرامي علي الارض بوجع
ونظرت نجمه لمروان بدهشة
وبينظر صاحب المحل لمروان بابتسامة
وبينظر الحرامي اللي مثبت صاحب المحل لمروان بضيق
والتفت له مروان بعصبية
والتفت الحرامي لزميله اللي علي الارض وقال بغضب : ايه اللي انت عملته ده ياغبي ايه اللي خالك توقع المطوه
والتفت له زميله وقال بوجع : ما انا اعمل ايه ماهو كان بيضغط على ايدي قوي فوقعت المطوه من ايدي غصبن عني علي الارض
وطلعت نجمه من وراها مروان وسابت هدومه ونظرت له وقالت بابتسامة : برافوا عليك وضربته علي كتفه
ونظر لها مروان بدهشة
والتفتوا لها الاثنين الحراميه بضيق وصاحب المحل بابتسامة
ونظر الحرامي اللي مثبت صاحب المحل لزميله وقال بغضب : قوم خلص عليه انا مش عاوزه عايش قوم
والتفت له مروان بغضب ونجمه بقلق
ونظر الحرامي اللي علي الارض لزميله وقال : طيب وقام من علي الارض ونظر لمروان بضيق انا هوريك ورايح له
ونظر له مروان بغضب ونجمه بخوف
وبتنظر نجمه للحرامي وهو جاي وحطت ايدها بخوف علي كتفه مروان ومسكت في هدومه جامد
ونظر لها مروان والتفت للحرامي بضيق
ووقف الحرامي قدام مروان وبينظر له بغضب ورفع ايده وهيضربه في وشه
ورجع مروان بسرعه بوشه وراها
فضرب الحرامي نجمه في وشها
والتفتت نجمه علي يمينها وقالت : بوجع اهاا وحطت ايدها علي خدها نظرت قدامها
والتفت لها مروان بقلق
وبينظر لهم الحرامي اللي ضربها
ونظر لها صاحب المحل بقلق
والتفت الحرامي اللي مثبت صاحب المحل لنجمه ونظر لزميله وقال : انت ضربتها ليه هي ياغبي انا قوتلك خلص عليه هو مش هي
والتفت له زميله وقال : ماهو اللي بعد وشه اعمل انا ايه يعني ونظر لنجمه
وبينظر مروان لنجمه وقال بقلق : انتي كويسة وحط ايده علي كتفها
ونظرت له نجمه وهي حطها ايدها علي خدها وقالت بوجع : كويسه ازاي بس انت مش شايف ضربني اهااا ونزلت الدموع من عينيها
والتفت مروان للحرامي بضيق وقال : اه ياحقير ومسكه من هدومه ورفع ايده وضربه في وشه انت ازاي تمد ايدك عليها وبيضربه في وشه
وبتنظر لهم نجمه بوجع وحطها ايدها علي خدها
وبينظر الحرامي اللي مثبت صاحب المحل لمروان بضيق وصاحب المحل بابتسامة
وبيضرب مروان بضيق الحرامي في وشه بايده بقوه
وزقه الحرامي بوجع مروان بايدي بقوه
ووقع مروان علي الارض
ونظرت نجمه لمروان بخوف وشالت ايدها من علي وشها وراحت له بسرعة وواطت له وقالت :
انت كويس وحطت ايدها علي كتفه
والتفت لها مروان لقي علي بقها دم وخدها ورم مكان الضربه فنظر لها بقلق
وبينظر له الحرامي اللي بيضرب بوجع
وبينظر الحرامي اللي مثبت صاحب المحل لمروان بغضب والتفت لزميله وقال:برافوا عليك انا عاوزك تخلص لي عليه
والتفت له زميله وقال بتعب : طيب
وبينظر صاحب المحل لمروان وقال بقلق : أنت كويس
والتفتوا له مروان ونجمه
ونظر له الحرامي اللي مثبته وقال بضيق : اسكت بدل ما تلقي رقبتك دي تطير سامع
صاحب المحل قال بخوف : سامع سامع
والتفت نجمه لمروان وهي حطها ايدها علي كتفه وقالت بخوف : انت كويس حصل لك حاجه والتفت لها مروان وقال بقلق : اه كويس وماحصليش حاجه
ونظر الحرامي اللي مثبت صاحب المحل لنجمه وقال : مالك خايفه عليه كده ليه
والتفت له مروان بغضب
ونظرت له نجمه وقالت بضيق : وانت مالك انت
ونظر مروان لنجمه
وبتنظر نجمه للحرامي وقالت : اذا كنت خايفة عليه ولا مش خايفه عليه
والتفت مروان للحرامي بضيق
وبينظر الحرامي لنجمه وقال : مش قمر مقبوله منك بس لما تبقي في حضني مش هتخافي غير عليا وبس ماشي وبيبص لها من فوق لتحت
وبينظر له مروان بعصبية والتفت لنجمه بقلق ومسك ايدها
والتفت نجمه لايدها لقيت مروان مسكها ونظرت له
وقام مروان من على الارض
وقامت نجمه معه وهو ماسك ايدها وبتنظر له بقلق
وبينظر لها مروان بقلق وساب ايدها وحط ايده
في جيبه وطلع علبه منديل وقال : امسكي ومد ايده
ونظرت نجمه لايده مروان لقيت علبه منديل والتفت له باستغراب
مروان قال : امسكي اسمحي الدم اللي علي بقك
نجمه قالت : دم
مروان قال : ايوه
وحطت نجمه ايدها علي بقها وشالتها ونظرت لها لقيت دم
مروان قال : امسكي
فالتفت له نجمه وقالت : طيب واخذت علبه المنديل
وبينظر الحرامي اللي مثبت صاحب المحل لمروان وقال بضيق : ايه انت خوفت ولا ايه لما وقعت علي الارض
والتفت له مروان بغضب ونجمه بضيق
وبينظر الحرامي لمروان وقال : امال عامل لي فيها ليه راجل لما انت خفت من حته وقعه على الارض و عاملي فيها سبع البرمبه وضحك
وضحك زميله التاني ونظر له والتفت لمروان
وبينظر لهم مروان بعصبية
وبتنظر نجمه للحرامي بضيق والتفت لمروان
وبينظر صاحب المحل لمروان بقلق
وبينظر مروان الاتنين الحراميه بغضب والتفت لها مروان وقال: خليكي هنا وماتتحركيش فاهمه
وهزت نجمه بقلق راسها بنعم
والتفت مروان الاتنين الحراميه وقال بعصبية : انا بقي هوريكم انا رجل ولا لا وقلع جاكيت البدله ورمها على الارض و بيرفع كمام القميص
وبينظروا لهم الاتنين الحراميه وبطلوا ضحك والتفتوا لبعضهم ورجعوا ونظروا له
وبتنظر نجمه لمروان بقلق
ورفع مروان كمام القميص ورايح للحرامي اللي كان بيضربه بغضب
وبينظر نجمه لمروان وهو ماشي وفي ايدها علبه المنديل بخوف
وبينظروا له الاتنين الحراميه وصاحب المحل بقلق
ووقف مروان بعيد شويه عن الحرامي اللي كان بيضربه بعصبية ورفع رجله وزقه بقوه
ونخبط الحرامي ضهره في باب المحل ووقع
علي الارض وقال بوجع : اهاا
وبتنظر نجمه لمروان بصدمه
وبينظر صاحب المحل لمروان بابتسامة والحرامي اللي مثبته بضيق
وبينظر مروان للحرامي اللي وقعد علي الارض وراح له مسرعا وقعد فوقه ورفع ايده وضربه
في وشه وقال بعصبية : انا هعرفك ازاي كنت خوفت
ولا لا يا حقير وبيضربه بايده في وشه بقوه
وبتنظر نجمه لمروان بصدمه
وبينظر صاحب المحل لمروان بابتسامة
وبينظر الحرامي اللي مثبته صاحب المحل
لمروان بغضب
وبينظر مروان للحرامي وبيضربه بقوه في وشه وقال بغضب : ازاي تضربها يا حقير وبيضربه
ورفع الحرامي ايده وهيمسك ايد مروان اللي بيضربه بها بوجع
ومسك مروان ايد الحرامي بقوه بايده التانيه وبيضربه في وشه بغضب
وبينظر الحرامي اللي مثبت صاحب المحل لزميله وقال بضيق : زوقه من عليك يلا وخلص عليه زوقه
ونظرت نجمه للحرامي اللي مثبت صاحب المحل بضيق والتفت بالصدفه علي يمينها لقيت المطوه علي الارض ونظرت للحرامي والتفت للمطوه وواطت واخذتها من علي الارض ورفعت راسها ونظرت للحرامي بضيق ورايحه له براحه
وبينظر الحرامي اللي مثبت صاحب المحل لزميله ومش واخد باله ان نجمه جايه وقال بضيق : ما تزقه يلا من عليك
وبيحاول اللي بيضرب بوجع يحرك ايده التاني ويزق مروان
وبيضربه مروان بغضب في وشه بايده بقوه
ووقفت نجمه وراها الحرامي اللي مثبت صاحب المحل وحطت المطوه في جانبه وقالت بضيق : سيبه
ونظر صاحب المحل للحرامي بقلق
وهيتحرك الحرامي وهيتلف وراها
نجمه قالت : اوعي تتحرك احسنلك فاهم بدل
ما ادخل المطوه دي في جانبك
ووقف الحرامي وبينظر لها بطرف عينيه وقال : ايه ده يا انتي طلعتي شرسه بقي ومش قمر وبس
نجمه قالت بضيق : احترم نفسك ياحقير وشيل المطوه من علي رقبته
الحرامي قال : مش شيلها
وفقد الحرامي اللي بيضربوا مروان الوعي
وبينظر مروان وهو بيضربه بعصبية لقها فاقد الوعي فوقف ضرب والتفت علي شماله لقي نجمه واقفه وراها الحرامي اللي مثبت صاحب المحل وفي ايدها مطوه وحطها في جانبه وقام بسرعة من علي الحرامي التاني ونظر لها وقال بضيق : انا مش قوتلك ماتتحركيش من مكانك
والتفت لها نجمه وقالت : اه قلت لي
مروان قال بغضب : اما انا قلتلك اتحركت ليه
نجمه قالت بضيق : علشان اساعد الراجل ده وبعدين اقف اتفرج عليك يعني وانت بتضربهم لوحدك لازم اساعدك طبعا
مروان قال بعصبية : هو انا قلتلك ساعديني
وشاور بايده لها
نجمه قالت بغضب : هو انت بتزعق لي ما تزعقليش كده فاهم وشالت ايدها اللي فيها المطوه وشاورت بيها عليه
والتفت الحرامي بسرعه لنجمه وشد المطوه
من ايدها بقوه ووجها عليها وقال : انتي بقي اللي ولا حركه
ونظرت له نجمه بقلق
ونظر مروان للحرامي والتفت لنجمه وقال بعصبية
: عاجبك كده
ونظرت له نجمه بطرف عينيها بخوف
وبينظر لها مروان وقال بغضب : علشان ما تبقيش تسمعي كلام قوي
وبتنظر نجمه لمروان بخوف ونزلت الدموع من عينيها
وبينظر لها مروان بضيق
ونظر الحرامي لنجمه وقال : اتحركي
والتفت له نجمه وهو بتنزل الدموع من عينيها بخوف ومروان بضيق
وبينظر الحرامي لنجمه وقال : اقف هناك باص قدامه والتفت لها اتحركي
وهزت نجمه بخوف راسها بنعم وراحت ووقفت قدام الحرامي بس بعيد شويه وبتنزل الدموع من عنينها
ونظر الحرامي اللي مثبت صاحب المحل لمروان وقال بضيق : وانت اقف جانبها
وبينظر له مروان بعصبية
وبينظر صاحب المحل لمروان بقلق
وبينظر الحرامي لمروان وقال بغضب : بقولك اقف جانبها
وبينظر له مروان بغضب وراح ووقف جانب نجمه والتفت لها
والتفت له نجمه وهي نازلها الدموع من عينيها بخوف
في فيلا الشناوي :
علي السفره :
وساب كريم الشوكه والسكينه من ايديه وقال الحمد لله ونظر لوالدته تسليم ايدك ياماما الاكل طعمه حلو اوي
ونظرت له والدته وهي بتاكل وقالت : بالهنا والشفا يعني انت شبعت
كريم قال : اه الحمد لله
والدته قالت : طيب الحمد لله وانا كمان شبعت وسابت الشوكه والسكينه من ايديها
وقام كريم من علي الكرسي وقال : انا هروح العب بلاي ستيشن ياماما بقولك ايه ماتجي تعلبي معايا
والدته قالت : هو انت لسه صغير علشان تلعب بلاي ستيشن
كريم قال : هم الصغيرين بس يا ماما اللي بيلعبوا بلاي ستيشن ده صغيرين وكبار بيلعبوها
والدته قالت : طيب يا خويا روي العب
كريم قال : طيب ما تيجي تلعبي معايا
والدته قالت : لا روحي العب انت
كريم قال : لا يا ماما تعالي العبي معايا ومسك ايدها
والدته قالت : لا روح انت وبعدين انا ما بعرفش العب البلاي ستيشن ده
كريم قال : مش مشكله يا ماما هفهمهالك دي سهله قوي
والدته قالت : لا مش عايزه افهم روح انت العب بقى وخلاص
كريم قال : لا يا ماما هتلعبي معايا قومي يلا
والدته قالت : يا ابني انا مش عايزه العب
كريم قال : علشان خاطري يا ماما قومي العبي معايا سهل قوي وهتفهمها بسرعه يلا بقى وشد ايدها
والدته قالت : يوووه يا كريم على ذنك قلت لك مش عايز العب سيب ايدي بقى
كريم قال : قومي بقي يا ماما علشان خاطري انا عاوز العب معاكي
وبتنظر له والدته وقالت بتنهيد : طيب وقامت
كريم قال : يلا وماشي ومسك ايدها
وماشيه والدته ونظرت للاكل ووقفت وقالت : استني
ووقف كريم والتفت لها وقال : في ايه ياماما
والدته قالت : استني بس
كريم قال : طيب
والدته قالت بصوت مرتفع : يا عايشه عايشه
وجاءت عايشه ونظرت لها وقالت : ايوه ياهانم
والدته قالت : لمي الاكل
عايشه قالت : حاضر
ونظر كريم لوالدته وقالت : يعني و قفتيني يا ماما علشان تنادي لعايشه تلم الاكل
والتفت له والدته وقالت : امال يعني هنسيبه على السفره
كريم قال : ايه يعني يا ماما لو اتساب علي السفرة هيجرى له ايه يعني
والدته قالت : ونسيبه ليه يا ابني على السفره بدل احنا اكلنا
كريم قال : طب يلا سيبك من الاكل دلوقتي ومشي وماسك ايدها
ومشت والدته معاه وقالت : ما بالراحه انت مستعجل على ايه
كريم قال : ما انت عارفاني يا ماما بحب اعمل كل حاجه في وقتها ولو ما عملتهاش في وقتها ما عدتش بحب اعملها وطالع
وطلعه والدته معه وقالت : ليه يعني يا انت رايح تلعب يعني مش حاجه مهمه يعني علشان السربعه دي كلها
كريم قال : حتى لو كده يا ماما احب بردك اعملها في وقتيها
والدته قالت : طيب بس بالراحه انا مش حملك
ووقف كريم والتفت لها وقال : مش حملي ايه يا ماما انت اللي يشوفك معايا يقول عليك اختي مش مامتي
ووقفت والدته ونظرت له وقالت : بطل يا قليل الادب وضربته على كتفه
كريم قال بابتسامة : طيب خلاص تعالي وطلع
وطلعه والدته ومعه وهو ماسك ايدها
وفتح كريم باب غرفته ودخل وسرج النور
ودخلت والدته معه وقالت : سيب ايدي بقى ايدي وجعتني
والتفت لها كريم وقال :طيب وساب ايدها ومشي
وبتنظر والدته لايدها وحطت ايدها التاني عليها والتفت لكريم وقالت بوجع : كان لازم يعني تشدني ايدي وجعتني
كريم قال : معلشي يا ماما ما انت ما كنتيش هتيجي معايا غير كده
والدته قالت : ليه يعني ما انا لو ما كنتش عايزه اجي معاك ما كنتش قلتلك طيب كان لازمته ايه تشدني من ايدي بقى وتوجعها
كريم قال :طيب معلشي وشغل البلاي ستيشن والتفت لوالدته تعالي ياماما يلا اقعدي
والدته قالت : طيب وراحت وقعدت علي السرير
وقعد كريم جانبها ونظر لها وقال : امسكي ياماما
ومد ايده
ونظرت والدته لايده وقالت : هعمل بيها ايه دي
كريم قال : هتعملي بيها ايه بس يا ماما هتدخليها الفرن
والدته قالت بضيق : انت بتتريق عليها طب مش لعبه معاك وقامت
ونظر لها كريم وهي واقفة وقال بابتسامة : خلاص ياماما اقعدي انا اسفه
والدته قالت : لا مش قعدة
وقام كريم من علي السرير وقال : حقك عليكي وباس راسها والتفت لها انا اسف اقعدي بقي
والدته قالت بضيق : مش قاعده العب انت بقى لوحدك
كريم قال : خلاص بقي يا ماما علشان خاطري اقعدي
والدته قالت بتنهيد : طيب بس تتلم وتبطل قله الادب دي
كريم قال : حاضر هتلم بالرغم ان انا مش مبعتر بس هتلم حاضر اقعدي بقى
والدته قالت : طيب وقعدت علي السرير
وقعد كريم جانب وقال : دي ياماما اللي هنعلب بيها البلايستيشن امسكي
واخذت والدته منه وقالت : طيب ما تقول كده من الاول لازمتها ايه التريقه بقى
كريم قال : خلاص انا اسف
والدته قالت: طيب ونظرت للبلا يستيشن والتفت لكريم وباستغراب ايه ده احنا هنعلب كورة
والتفت لها كريم وقال : اه هنعلب ماتش
والدته قالت : بس انا معرفش في الكورة
كريم قال : مش مشكله ياماما انا هفهمك
والدته قالت : طيب ما تشوف حاجه تانيه نلعبها وخلاص بدل الكورة دي
كريم قال : لا ياماما انا بحب الكوره وبعدين ما بتفهميش فيها ازاي وانتي كنتي بتتفرج مع بابا علي ماتشات الكوره
والدته قالت : ايوه كنت بتفرج مع عابد بس كنت بتفرج وخلاص ومش فاهمه حاجه علشان هو كان بيحبها و حاول كذا مرة يفهمها لي بس انا ماكنتش بحبها علشان كده ما كنتش عاوزها افهما بس انت طلع له بتحب الكورة زيه
كريم قال : ايوه فعلا انا بحبها وبعدين ماتزعليش ياماما ماهو مروان طلعك مابيحبش الكورة برده وانا مش عارف انتي ومروان مابتحبوش الكورة ازاي يا انتم حاله نادره
والدته قالت : ولا حالة نادرة ولا حاجه في ناس
ما بتحبهاش
كريم قال : لا ياماما مافيش حد مابيحبش الكورة غيركم وبدليل لما المنتخب المصري بيلعب بتلاقي البلد كلها قاعده بتتفرج على الماتش بس ياماما انتي ومروان بتكونوا نايمين ساعتها في غرفكم
انا مش عارف ازاى بيجلكم نوم وفيه ماتش مهم
بيتعلب والبلد كلها سهرنا بتتفرج عليك
والدته قالت : عادي يعني وبعدين كفايه انت بتسهر وبعدين اخوك بيبقى عنده شغل الصبح هيسهر ليه وهو بيبقى جاي مش قادر وتعبان ما بيصدق يرتاح شويه يبقى يسهر ليه
كريم قال : هو حد قال له يا ماما يشتغل ال 24 ساعه ما يريح نفسه شويه
والدته قالت : ولو هو ارتاح مين اللي هيشوف الشغل انت
كريم قال : انا لا طبعاً ياماما
والدته قالت : يبقي خلاص اتلم واقعد ساكت
كريم قال بابتسامة : حاضر هتلم
والدته قالت : وصحيح مروان مابيحبش كورة القدم بس هو رياضي و بيحب الكاراتيه وبطل الجمهوريه فيه
كريم قال : ماهو ده اللي مستغرب له ياماما انه رياضي وبيحب الكاراتيه واشمعنا بقي مابيحبش كورة القدم
والدته قالت : عادي يعني ومش شرط اللي بيحب الرياضه يبحب كورة القدم وبعدين انت كمان بتحب الاسكواش وبتعلبوا
كريم قال : طيب ياماما يلا بقي نلعب
والدته قالت : طيب مش تفهمني الاول علشان اعرف العب
كريم قال : طيب شوفي ياماما والتفت لايده والدته البتاع اللي انتي هتحركي بها اللعيبه
والزراير دي بتاعه وبيشرح لها والتفت لوالدته خلاص ياماما فهمتي
والدته قالت : يعني فهمت بس مش اوي
كريم قال : مش مشكله ياماما لما هنعلب هتفهمي اكتر
والدته قالت : طيب
كريم قال : يلا بقى نلعب
والدته قالت : يلا
وبدا كريم والدته اللعب
في شقة نجمه :
في غرفة جمال :
وقف جمال جانب التسريحه وقال لنفسه بتفكير :
اما اتصل بها يمكن ترد وبيتصل بها بقلق الهاتف الذي طلبته مغلق حاليا وبخوف قفله تليفونك ليه بس يا نجمه يا رب ما يكون حصل لها حاجه
هنزل ادور عليها وماشي بس ووقف انا معرفش هي فين يا ريتني كنت سالتها هي فين وانا بكلمها اعمل ايه بس دلوقتي وحط ايده على راسه هي قالت لي انها بتشتري كتب هنزل ادور عليها في محلات الكتب كلها لغايه ملاقيها ما انا مش هقف اتفرج كده وانا ما اعرفش هي حصل لها ايه
وحدف تليفونه علي السرير وراح مسرعا وفتح الدولاب يارب تكون كويسه واخذ هدوم وقفله وحطها علي السرير وغير هدومه وراح عند التسريحه واخذ الجزمه وقعد علي السرير ولبسها واخذ تليفونه وخرج من الغرفة وماشي مسرعا فتح باب الشقه وخرج منها وقفله وراها ونزل بسرعه وخرج من البيت وبيجري
ووقف عم شفيق جاره في البلكونه شقته وبينظر علي الشارع فشاف لقي جمال بيجري وقال لنفسه باستغراب : هو جمال بيجري كده ليه وبصوت مرتفع ياجمال جمال
ووقف جمال بقلق والتفت وراها
وبينظر له شفيق وهو في البلكون وقال : جمال
ورفع جمال راسه لقي عم شفيق وقال بقلق: ايوه عم شفيق
عم شفيق قال : انت بتجري ليه فيه ايه
جمال قال بقلق : ها ونزل راسه
عم شفيق قال باستغراب : في ايه ياجمال
جمال قال لنفسه : اقولوا ايه اللي حصل لا بلاش احسن لو عرف اللي حصل هيقلق ويخاف علي نجمه علشان هو بيعتبرها بنته فبلاش احسن اقوله علشان مايقلقش
وبينظر عم شفيق لجمال وقال بدهشه : ماتقولي ياجمال في ايه نجمه حصلها حاجة
ورفع جمال راسه ونظر له وقال بقلق : ها لا نجمه كويس
عم شفيق قال : اما هي كويس امال بتجري ليه
جمال قال : ها لا مافيش اصل فيه واحد صاحبي تعبان فمستعجل شويه علشان اروح اشوفوا بس
عم شفيق قال : طيب ان شاء الله هيكون كويس متقلقش
جمال قال بقلق: يارب طيب انا لازم امشي معلشي
عم شفيق قال : لا ولا يهمك ياجمال روح
جمال قال : طيب ومشي
وبينظر له عم شفيق وهو ماشي
وطلع جمال علي اول الشارع وبينظر على يمينه لقي تاكسي جاي وقال بقلق : تاكسي وشاور له
ووقف سواق التاكسي
وفتح جمال باب اللي جانب السواق بسرعة
وركب والتفت للسواق وقال : اطلع يا اسطي بسرعه
السواق قال : حاضر وتحرك
في محل الكتب :
وبينظر مروان لنجمه وهي نزلها الدموع من عينيها وقال : طب بطلي عياط علشان العياط مش هيحل اللي احنا فيه ده
وبينظر له نجمه بقلق
ونظر الحرامي لنجمه وقال : هو معه حق والتفت لمروان العياط مش هينجيكم مني والتفت لنجمه وبعدين ماتخافيش انا مش هاذيكي حد برده ياذي القمر ده وبيبصلها من لفوق لتحت
وبينظر له مروان بعصبية ووقف قدام نجمه
ونظرت نجمه علي ضهره مروان من وراها
ونظر الحرامي اللي مثبت صاحب المحل لمروان وقال بضيق : هو انت ايه اللي حرك من مكانك انا قوتلك اتحرك
مروان قال بعصبية : والله انا مش مستني منك إذن من واحد حقير زيك علشان اتحرك
وحطت نجمه ايدها علي كفته مروان ومسكت
في هدومه والتفت لمروان بقلق
وبينظر صاحب المحل هو مثبت لمروان بقلق
وبينظر الحرامي لمروان وقال بضيق : طيب ابعد من قدامها
مروان قال بغضب : مش باعد
الحرامي قال بضيق : بقولك ابعد من قدامها احسنلك بدل ما تلقي المطوه دي في قلبك
مروان قال بعصبية : مش باعد
بتنظر نجمه لمروان وهي وراها ومسكها في هدومه وقالت بقلق : ابعد
ونظر لها مروان بطرف عينيه وقال : مانيش باعد واسكوتي
نجمه قالت : اسكت ازاي ده هيحدف المطوه في قلبك ماتبعد وخلاص
والتفت لها مروان وقال : عاوزني ابعد علشان الحقير ده وشاور بايده علي الحرامي يقعد يبصلك بنظراته الحقيره
وبتنظر له نجمه وهي مسكه في هدومه قالت باستغراب : ايه بيبص لي
مروان قال بضيق : اه بيبصلك ولا انت مش وخده بالك
نجمه قالت بدهشة : هاخد بالي من ايه
مروان قال بغضب : هتاخدي بالك من ايه يعني من نظراته الحقيرة لك
نجمه قالت : ايه وهتلتفت للحرامي
وحط مروان ايده علي وشها بسرعة ولفه ناحيته وقال بضيق : ماتبصلوش
وبتنظر له نجمه باستغراب
مروان قال بغضب : اوعي تلتفتي ليه فاهمه
نجمه قالت بدهشة : ليه
مروان قال بضيق : وهو ايه اللي ليه عاوزة تبص له علشان يبصلك بنظراته الحقيرة تاني
نجمه قالت : لا طبعا انا بقرف أساسا لما ببص للحقير ده
مروان قال بغضب : يبقي خلاص ماتبصلوش
نجمه قالت : طيب بس
مروان قال بضيق : بس ايه
نجمه قالت : هو بيبص لي بنظرات حقيرة ازاي يعني
وبينظر لها مروان بدهشة
نجمه قالت : ايه مابتردش ليه
مروان قال بغضب : عاوزني ارد أقولك ايه هو انتي مش عارفه بيبصلك ازاي بنظرات حقيرة
نجمه قالت : هو انا لو كنت عارفها كنت هسالك يعني
مروان قال بضيق : هو انتي غبية ولا هبله
نجمه قالت بعصبية : وبتشمني ليه دلوقتي يعني
مروان قال : امال
وقطع الحرامي كلامه وقال بضيق : ايه يا دنجوان انت مابتعرفش تتكلم غير مع البنات انت مش راجل ولا ايه
والتفت له مروان بغضب ووقف قدام نجمه وقال : لا رجل بس انا مش شايف هنا رجالها علشان اتكلم معها
الحرامي قال بغضب : ليه انا مش ملي عنينك ولا ايه
مروان قال بضيق : ليه هو انت رجل ده انت حشره زي الحشرة اللي انا فعصتها و مرميه علي الارض دي وشاور بايده علي الحرامي التاني
ونظر الحرامي علي زميله لقها فاقد الوعي علي الأرض والتفت لمروان بغضب وقال : انت فاكر اني هسيبك يعني انت مش هتخرج من هنا غير ميت والقموره دي والتفت لنجمه هاخدها قدام عينيك ونظر لمروان
ونظرت له نجمه وهي وراها مروان ومسكها في هدومه وقالت : قموره في عينيك يا قليل الادب
ونظر لها مروان بطرف عينيه والتفت للحرامي بضيق
والتفت لها الحرامي وقال : متزعليش ما انا معرفش اسمك وبعدين انتي قموره فعلا
يعني انا مغلطتش والتفت لمروان بضيق وابعد بقي من قدامها
وبينظر صاحب المحل لمروان بقلق
وبينظر مروان للحرامي وقال بعصبية : قلتلك مش باعد انت ايه ما بتفهمش
الحرامي قال بغضب : يبقي انت اللي جبته لنفسك وهيحدف المطوه ناحيته
وبتنظر نجمه للحرامي وقالت بخوف : لا استني وشاورت بايدها له
ونظر لها مروان بطرف عينيه
والتفت لها الحرامي باستغراب وصاحب المحل بقلق
وبتنظر نجمه للحرامي وقالت بقلق : انا هخليه يبعد
والتفت لها مروان بدهشة
ونظرت له نجمه بقلق
وبينظر الحرامي لنجمه وقال : طيب ياقموره
والتفت له مروان بغضب ونجمه بخوف
الحرامي قال : خليه يبعد بدل ما المطوه دي تبقي في قلبه والتفت لمروان بضيق
وبينظر صاحب المحل لمروان بخوف
وبينظر مروان للحرامي بعصبية
وبتنظر نجمه للحرامي وقالت بقلق : طيب والتفت لمروان ابعد
والتفت لها مروان وقال بضيق: قلتلك مش باعد
نجمه قالت بخوف : بلاش عند ده هيحف المطوه في قلبك
مروان قال بغضب: مش هيحدفها ده جبان وشاور بايده على الحرامي ولا هيقدر يعمل حاجه
نجمه قالت بقلق: طب لو حدفها هيكون ايه الوضع ساعتها هتموت
مروان قال بضيق : ما موت ما احنا كلنا هنموت بس مش هقبل اموت ابدا خايف من حقير ذي ده
نجمه قالت بقلق : خايف ايه وزفت ايه بقوللك هتموت
مروان قال بغضب : ماموت انتي يهمك في ايه ليكوني خايفه عليه
نجمه قالت بخوف : اسكت ولفت وشها الناحية التانية
وبينظر لها مروان وقال باستغراب : ساكتي ليه
وبينظر نجمه الناحية التانية بإرتباك
مروان قال بضيق : علي فكرة انا بكلمك يعني تبص لي وانا بتكلم
والتفت له نجمه وقالت بنرفزه : ليه يعني ان شاء الله ابصلك وانت بتتكلم فاكر نفسك مهم قوي يعني ولا ايه
مروان قال بغضب : اه مهم واذا كان عاجبك
نجمه قالت بضيق : لا مش عجبني هتعمل ايه يعني وبعدين ايه الغرور اللي انت فيه ده وشوحت بايدها في وشه
مروان قال بعصبية : انا مش مغرور واحترمي نفسك احسنلك واياك تاني مره تشوحي بايدك كده في وشي
نجمه قالت : انا محترمه سامع وانا اشوح بايدي زي ما انا عاوزها هو انا بشوح بايدي ولا ايدك انا حره
مروان قال بضيق : وبعدين انا مالي اذا كنت حره ولا ما انتش حره وشوح بايده وبعدين انتي كنتي عايزه تقولي ايه و سكتي
نجمه قالت بضيق : ما كنتش عايزه اقول حاجه وابعد بقى علشان ما يحدفش المطوه في قلبك
مروان قال بغضب : مش باعد علشان الحقير ده
ما يبصلكيش بنظراته الحقيره دي
نجمه قالت بنزفزه : على فكره انا اقدر احمي نفسي كويس صحيح انا مش عارفه هو بيبص لي بنظرات حقيره ازاي بس اقدر احمي نفسي ومش محتاجه حد يحميني
مروان قال بضيق : لا بجد تقدري تحمي نفسك
نجمه قالت : اه طبعاً اقدر
مروان قال : والله امال الدموع اللي بتنزل من عيونك دول كانوا ايه ما انتي تقدري تحمي نفسك
نجمه قالت بإرتباك : ها دي مش دموع
مروان قال بضيق : امال ايه ان شاء الله
نجمه قالت بتوتر : ها دي عيوني اتطرفت مش اكتر يعني ماكنتش بعيط زي ما انت افتكرت
مروان قال : والله عيونك اتطرفت
نجمه قالت : اه اتطرفت
مروان قال بضيق : ب
وقطع الحرامي كلامه وقال : ايه يا عم الدنجوان ايه وحشاك قوي كده قاعد تتكلم معاها
والتفت له مروان ووقف قدام نجمه وقال بعصبيه
: ما تسكت انت كمان بدل ما اخزقلك عينيك وشاور بايده
الحرامي قال بغضب : ده انا اللي اخزقلك عينيك واتحرك بقى من قدامها علشان محدفش المطوه دي في قلبك
مروان قال بضيق : مش باعد ولو كنت راجل اعملها
الحرامي قال بضيق : بقي كده
وحطت نجمه ايدها علي كتفه مروان ومسكت
في هدومه جامد ونظرت له وقالت بخوف : ابعد علشان خاطري
ونظر لها مروان بطرف عينيه وقال بغضب : انا قوتلك مش هبعد فسكوتي
ونزلت نجمه الدموع من عينيه وقالت بقلق : بس ده هيحدف المطوه
والتفت لها مروان باستغراب لقها بتعيط وقال : انتي بتعيطي
نجمه وهي نزلها الدموع من عينيها وقالت : بعيط ايه ده عينيها هي اللي اتطرفت وحطت ايدها علي وشها وبيمسح الدموع
مروان قال بدهشة : اتطرفت
وبتمسح نجمه الدموع من علي وشها وقالت :
ايوه اتطرفت وبعدين انتي عاوزني اعيط وخلاص
مروان قال بضيق : وانا عاوزك تعيطي ليه يعني وبعدين ده اللي انا شايفه قدامي انك بتعيطي
ومسحت نجمه دموعها وقالت : لا ما بعيطش عنينه اتطرفت وابعد زي مابيقولك علشان مايحدفش المطوه
مروان قال بضيق : انا لو بعدت الحقير ده هيفضل يبصلك بنظراته الحقيره وهيفكر اني انا خايف منه وانا مستحيل اخليه يفكر كده ومش انا اللي اسمع كلام حقير زي ده
نجمه قالت بخوف : بس
وقطع مروان كلامها وقال بضيق : مابسش ممكن تقعدي ساكته بقي
نجمه قالت بنزفره : يعني انا الحق عليها اني خايف عليك
وبينظر لها مروان باستغراب
نجمه قالت بغضب : طيب يارب يحدفها وتجي في قلبك بقي وخلاص
مروان قال باستغراب : انتي قولتي ايه
نجمه قالت بنرفزه : ايه ماسمعتنش بقولك يارب يحدفها في قلبك وخلاص انت اتطرشت ولا ايه
مروان قال بضيق : لا انا سمعتك كويس وماتطرتش بس مستغرب
نجمه قالت بغضب : ومستغرب من ايه بقى ان شاء الله
مروان قال : مستغرب انك خايفه عليا
نجمه قالت باستغراب : ايه خايف عليك
مروان قال : اه خايف عليا
نجمه قالت بضيق : ومين اللي اهبل اللي قالك اني خايفه عليك
مروان قال : انتي اللي لسه قايله دلوقتي انك خايفه عليا
نجمه قالت بدهشة : انا
مروان قال : اه انتي اللي قولتي
نجمه قالت : لا انا مقولتس اني خايفه عليك انت اكيد بتهيالك
مروان قال : بتهيلي
نجمه قالت : اه بيتهيلك انا مقولتش كده وهخاف عليك ليه وهو انا اعرفك علشان اخاف عليك
مروان قال : لا انا مابتهيليش انتي اللي شكلك عندك زهايمر وبتنسي اللي انتي بتقوليه
نجمه قالت : لا انا كويسه ومعنديش زهايمر ولا حاجه بس انت اللي شكلك بتخرف وبيتهيلك حاجات مابتحصلش
مروان قال بضيق : لا انا مابخرفش وعارف انا بقول ايه كويس
نجمه قالت : ما اظنش
مروان قال بغضب : هو ايه
وقطع الحرامي كلامه وقال بضيق : وبعدين معاك انت يلا عملي فيها سبع البرمبه انت هتفضل تتكلم معاه كده بص لي هنا
والتفت له مروان وقال بغضب: تعرف انت لو ما سكتش انا مش هخليك تنطق تاني
الحرامي قال بضيق : والله يا ابني انت كلام على الفاضي فما تعملش فيها عنتر بقى ماشي وابعد بقى
مروان قال بعصبيه : هو انت مخك تخين ولا ما بتسمعش قلتلك مش باعد
الحرامي قال بغضب يبقى انت اللي اخترت بقى
و هيحدف المطوه
ومسكت نجمه وهي وراها مروان هدوم جامد بخوف
وبينظر صاحب المحل للحرامي وقال : حرام عليك هتقتلنا ليه
والتفت له الحرامي ومروان ونجمه بقلق
وبينظر صاحب المحل للحرامي وقال بقلق : خد الفلوس اللي انت عايزها و تسيبني عايشين احنا ما عملناش فيك حاجه هتاذينا ليه
الحرامي قالب بضيق : تعرف تسكت مش عايز اسمع صوتك ده علشان ما اخليكش تسكت للابد
والتفت مروان للحرامي بضيق ونجمه بقلق
وبينظر صاحب المحل للحرامي وقال : انت مش عايز الفلوس ما تاخدها و تسيبني
الحرامي قال بضيق : ومين اللي قاللك ان انا مش هاخد الفلوس ما انا هاخدها طبعا بس بعد ما ما اخلص عليكم
وبينظر مروان للحرامي بغضب
صاحب المحل قال بخوف : طب و تاذينا ليه طيب ما تاخد الفلوس احنا عملنا لك ايه علشان تاذيني
الحرامي قال بضيق : بقولك ايه اسكت أحسنلك علشان ما تلقيش الدم سيل من رقبتك دلوقتي
وبينظر له صاحب المحل بقلق
وبينظر له الحرامي بغضب
وبينظر مروان للحرامي وراح مسرعا ومسك ايده اللي فيها المطوه اللي موجه عليه هو نجمه وحطها علي رقبته بالمطوه وقال بعصبية : انت بقي اللي تسكوت
وبتنظر نجمه لمروان وقالت بابتسامة : برافو عليكى و نطت من مكانها
والتفت لها مروان باستغراب وقال : انتي مبسوطة كده ليه
نجمه قالت : علشان كان نفسى اشوفه متثبت كده اصل قاعد يتكلم يتكلم ويهدد دلوقتي بقي هو اللي مثبت بس انت عملت كده إزاي وراحت له
مروان قال بدهشة : علمت كده إزاي ايه ما انتي شايفني وأنا بعمل كده ولا ماشوفتنيش
نجمه قالت بابتسامة : لا شوفتك بس مش مصدقها اللي انت عملته كده
مروان قال : ليه يعني
نجمه قالت : علشان ماتوقعتش اللي انت ممكن تعمل كده وتثبته
مروان قال باستغراب : طيب والتفت للحرامي بضيق شيل ايدك من علي رقبته ونظر لصاحب المحل
ونظر له صاحب المحل بقلق
وبينظر الحرامي بطرف عينيه لمروان وقال : مش شيل
والتفت له مروان وقال بغضب : شيلها أحسنلك
الحرامي قال بضيق : مش شيلها ووريني بقي هتعمل ايه
وراحت نجمه ووقفت قدام الحرامي وقالت بضيق : بقولك ايه شالها وبلاش كتر كلام كتير علشان رقبتك ماتطيرش فاهم
وبينظر لها مروان بدهشة
وبينظر الحرامي لنجمه وقال : مش شيلها ياقمر وتعرفي لما بتكوني مضايقة بتبقي حلوه اوي
والتفت مروان للحرامي بعصبية وبيضغط علي ايد الحرامي بقوه
وبتنظر نجمه للحرامي وقالت بعصبية : حلوة في عينيك ياحقير
والتفت لها مروان
الحرامي قال : ماشي ياقمر بردك حلوة
ونظر مروان للحرامي وقال بغضب وبصوت مرتفع : اسكوت ياحقير وبيضغط علي ايده والتفت لنجمه وانتي ايه اللي موفقك قدامه وانتي
والتفت له نجمه
وبينظر مروان لنجمه وقال بعصبية وبصوت مرتفع : ايه اللي موفقك قدامه تعالي هنا جانبي
نجمه قالت بغضب : انتي بتزعق كده ليه انا مش الجاريه بتاعتك علشان تزعق لي كده
وبينظر لها صاحب المحل
مروان قال بضيق : انا حر ازعق زي ما انا عاوز و تعالي هنا جانبي
نجمه قالت بعصبية : مش جايه وبعدين انت حر لنفسك مش عليها ومتزعقليش تاني كده فاهم
ونظر لها الحرامي وقال : اه صح معاكي حق ماينفعش يزعقلك كده ومتروحلهش
ونظرت له نجمه بيضق وصاحب المحل بقلق
والتفت مروان للحرامي وقال بغضب : وانت مالك انت بتدخل ليه واسكوت احسنلك وماتنطقش فاهم وضربه علي وشه بالقلم
وبينظر الحرامي لنجمه وقال بغضب:مايستهلكش
سيبه احسنلك ده شكله مابيحبكيش ومتروحلهش
بينظر مروان لنجمه بضيق
وبتنظر نجمه للحرامي وقالت بعصبية : اسيبه ايه وزفت ايه انت ايه اللي دخلك في الموضوع من الاساس وبتتكلم ليه ياحقير وشاورت بايدها انت مش هو قالك ماتنطقش يبقي ماتنطقش فاهم
وبينظر لها مروان باستغراب وصاحب المحل بدهشه
وبينظر الحرامي لنجمه وقال : انا بتكلم علشان عاوز مصلحتك ياقموره هو مش عارف قدرك بس انا عارف قدرك كويس اوي وبيبص من لفوق لتحت
والتفت مروان للحرامي بعصبية ونظر لنجمه
وبتنظر نجمه للحرامي وقالت بغضب : تقدرني ايه يا حقير انت وضربته برجلها علي رجله بقوه
الحرامي قال بوجع : اهاا
ونظر مروان للحرامي باستغراب
وراحت نجمه ووقفت جانب مروان بضيق
والتفت مروان لنجمه وقال : انتي عملتي ايه
ونظرت له نجمه وقالت : ضربته علي رجله علشان
علشان يستهل بيدخل ليه في اللي مالهوش فيه
وبينظر لها مروان وابتسم والتفت للحرامي بغضب وقال : شيل المطوه من علي رقبته
الحرامي قال بوجع : مش هشيلها ووريني هتعمل ايه بقي
مروان قال بضيق : طيب انا هوريك هعمل ايه وقرب ايده اللي مسك بيها ايد الحرامي اللي فيها المطوه من رقبه الحرامي اكتر وبيجرحه
واحس الحرامي بوجع في رقبته وقال بقلق : لا خلص هشلها
ووقف مروان المطوه اللي في ايد الحرامي
ونظر للحرامي وقال بغضب : طيب شيلها
الحرامي قال بوجع : طيب وشال ايده اللي فيها المطوه من علي رقبه صاحب المحل
وبياخد صاحب المحل نفس بارتياح
وبينظر مروان لصاحب المحل
وبتنظر نجمه لصاحب المحل وقالت : انت كويس
والتفت لها صاحب المحل وهو بياخد نفس وقال : اه كويس الحمد لله
نجمه قالت : طيب الحمد لله
والتفت مروان للحرامي وقال بضيق : ارمي المطوه اللي في ايدك
ونظر له الحرامي بطرف عنينه وقال : طيب ورمي المطوه من ايده علي الارض
واخذ صاحب المحل نفس والتفت للحرامي بغضب وقام من علي الكرسي وراح له وقال : اه ياحقير عاوز تقتلني ومسكه من هدومه
والتفتوا له مروان ونجمه
وبينظر مروان لصاحب المحل وقال : مش وقته الكلام ده دلوقتي خد المطوه اللي علي الارض دي
صاحب المحل قال : طيب ونظر للحرامي بضيق
ووطي علي الارض واخذها ورفع راسه
ونظر له مروان وقال : روح حضرتك اطلب الشرطه
صاحب المحل قال : طيب
ونظر الحرامي لصاحب المحل وقال بخوف : الشرطه
صاحب المحل قال بضيق : ايوه الشرطه علشان تجي تاخدك وترميك في السجن
الحرامي قال بقلق : لا بلاش الشرطه اعملوا فيا اللي انتم عاوزينه بس بلاش تبلغوا الشرطه
ونظر له مروان وقال بغضب : ايه انت خوفت ولا ايه لما جبنا سيره الشرطه ما انت كنت عمال تهدد من شويه
ونظر له الحرامي بطرف عينيه وقال بقلق : انا اسف
ونظرت له نجمه وقالت بضيق : اسف هو احنا بنعلب ولا ايه يا انت كنت بتهددنا وهتقتلنا هي حياة الناس لعبه علشان تقول اسف لازم تجي الشرطه علشان تتدخلكم السجن وتتحسبوا علي اللي انتم عملته علشان ماتفكروش تعملوا كده تاني في حد والتفت لصاحب المحل روح حضرتك اطلب الشرطه
والتفت لها صاحب المحل وقال : طيب ونظر للحرامي بغضب ومشي
ونظر مروان لنجمه وقال : وانتي
والتفت له نجمه وقالت باستغراب : انا ايه
مروان قال : تروحي عند صاحب المحل وتقفي هنا وماتتحركيش مهما حصل يلا روحي
نجمه قالت باستغراب : ليه
مروان قال : من غير ليه اسمعي الكلام اللي بقولك عليه وخلاص روحي
نجمه قالت : مش رايحه انا هفضل هنا
مروان قال بضيق : هو انتي ماتعرفيش تسمعي الكلام من غير مانتاقشي قوتلك روحي تبقي تروحي
نجمه قالت بنرفزه : وانا قوتلك مش رايحه وبعدين انت بتزعق لي ليه متزعلقيش كده
مروان قال بغضب : امال عاوزني اعمل ايه وانتي مابتسمعيش الكلام اللي انا بقوله لك
نجمه قالت بضيق : واسمع كلامك ليه اساسا انت مين علشان اسمع كلامك وبعدين انا قوتلك اني مش جاريه عنك علشان تسمع كلامك فاهم
جاء صاحب المحل ونظر لمروان وقال : انا طلبت الشرطه وهي جايه
والتفت له مروان وقال بضيق : طيب كويس خدها والتفت لنجمه حضرتك ونظر لصاحب المحل واقفوا بعيد شويه
ونظر صاحب لنجمه والتفت لمروان باستغراب وقال : ليه
مروان قال : من غير ليه حضرتك خدها واقفوا بعيد
صاحب المحل قال : انا عارف انك مضايق من اللي قوله الحقير ده ونظر للحرامي بس والتفت لمروان ماضيعش نفسك علشان واحد حقير زي ده
مايستهلش والشرطه جايه وهياخد جزائه علي اللي عمله
مروان قال : طيب بس برده خدها حضرتك واقفوا بعيد
ونظرت نجمه لمروان وقالت بغضب : قوتلك مش رايحه في حته انا هفضل هنا
والتفت لها صاحب المحل باستغراب
ونظر مروان لنجمه وقال بعصبية : اسمعي الكلام احسنلك
وبينظر لهم صاحب المحل بدهشة
نجمه قالت بضيق : مش سامعها وانت مين علشان تقولي اعمل ايه ومعملتش ايه وتامرني كده
مروان قال بضيق : طيب والتفت لصاحب المحل لوسمحت اديني المطوه اللي معاك دي
صاحب المحل قال بقلق : ها والتفت لنجمه
ونظرت نجمه لمروان وقالت باستغراب : المطوه انت هتعمل ايه
والتفت لها مروان وقال بغضب : هعرفك انا مين وبعدين انتي مش عاوزه تمشي خلاص خليكي واقفه بقي
وبتنظر له نجمه بدهشة
والتفت مروان لصاحب المحل وقال : لوسمحت ادهاني
ونظر له صاحب المحل وقال بقلق : ها ونظر لنجمه اتفضلي حضرتك معايا وخلاص
ونظرت له نجمه
والتفت مروان لنجمه بضيق
ونظرت نجمه لمروان بغضب ومشيت
وبينظر لها مروان وهي ماشيه وهز راسه بضيق
ونظر له صاحب المحل بقلق وماشي
والتفت له مروان وقال :استني لو سمحت
ووقف صاحب المحل ونظر لمروان وقال : ايوه
مروان قال : خلي بالك منها وتخلهاش تتحرك من مكانها مهما حصل
صاحب المحل قال : حاضر وخلي المطوه مع حضرتك
صاحب المحل قال : حاضر متقلقش
ونظر مروان لنجمه وهي ماشيه والتفت لصاحب المحل وقال بصوت منخفض : ولو هي اتحركت ابقي ثبتها بالمطوه اللي معاك دي ونظر للمطوه
صاحب المحل قال باستغراب : ايه
ونظر له مروان وقال : اعملي زي مابقولك حضرتك لوسمحت
صاحب المحل قال بدهشه : اثبتها ازاي بس
مروان قال بضيق : زي ما انا مثبت الحقير ده ونظر للحرامي
ونظر صاحب المحل للحرامي والتفت لمروان وقال بقلق : بس
ونظر له مروان وقال : مابسش حضرتك انا بعمل كده علشان ماتتاذش فلوسمحت اعمل اللي انا قوتلك عليه
صاحب المحل قال : طيب
ووقفت نجمه جانب مكتل صاحب المحل ونظرت لمروان بغضب
ونظر مروان لصاحب المحل وقال : اتفضل بقي حضرتك روح اقف جانبها وزي ماقولت لحضرتك ماتتحركيش مهما حصل
صاحب المحل قال : متقلقش انا مش هخليها تتحرك
مروان قال : طيب
ومشي صاحب المحل
ونظر مروان لنجمه وهو مثبت الحرامي
وبتنظر له نجمه بضيق وبصت في الارض
وبينظر لها مروان وهز راسه بضيق
ووقف صاحب المحل جانب نجمه ونظر لها والتفت لمروان بقلق
والتفت مروان للحرامي وقال بغضب : تعال بقي اما اوريك مين فينا اللي رجل واخذ المطوه من ايده ورمها ناحيه الباب المحل
ونظرت نجمه لمطوه والتفت لمروان بقلق
والتفت صاحب المحل للمطوه وواطي واخذ من علي الارض ورفع راسه ونظر لمروان بقلق
وبينظر مروان للحرامي بعصبية وساب ايده ومسكه من كتفه ولفه وشه ناحيته قال : انا هعرفك انا رجل ولا لا ياحقير ورفع ايده وهيضربه في وشه
زوقه الحرامي بايده مروان بقوه ووقع مروان علي الارض
وبينظر صاحب المحل لمروان بقلق
وبتنظر نجمه لمروان بخوف وهتتحرك
والتفت لها صاحب لقها هتتحرك وقال : خليكي مكانك لوسمحتي
ونظرت له نجمه وقالت بقلق : اخليني مكاني هو حضرتك مش شايف اللي حصل والتفت لمروان
ونظر صاحب المحل لمروان بخوف والتفت لنجمه وقال : لا شايف بس
والتفت له نجمه وقالت باستغراب : بس ايه
صاحب المحل قال بقلق : انا اسف بس حضرتك مش هتتحركي من مكانك وانا مش بعمل كده من نفسي لا هو اللي طلب مني امنعك لو اتحركتي والتفت لمروان
ونظرت نجمه لمروان وقالت باستغراب : ايه والتفت لصاحب المحل هو اللي طلب منك
ونظر لها صاحب المحل وقال : ايوه طلب مني اخليكي ماتتحركيش مهما حصل فلوسحتي ماتتحركيش
ونظرت نجمه لمروان وقالت باستغراب : ايه والتفت لصاحب المحل هو اللي طلب منك
ونظر لها صاحب المحل وقال : ايوه طلب مني اخليكي ماتتحركيش مهما حصل فلوسحتي ماتتحركيش
ونظرت نجمه لمروان بضيق والتفت لصاحب المحل وقالت : انا اتحرك زي ما انا عاوزها وهو مالهوش دعوة بي وشاورت علي مروان بايدها
صاحب المحل قال : بس
نجمه قالت بضيق : مابسش والتفت لمروان وهتتحرك
صاحب المحل قال بقلق : انا اسف حضرتك
ووقف نجمه ونظرت له وقالت باستغراب : اسف
صاحب المحل قال : ايوه مد ايده وحط المطوه علي رقبتها
ونظرت نجمه للمطوه بقلق والتفتت لصاحب المحل وقالت : ايه اللي حضرتك عملته ده
صاحب المحل قال : انا اسف بس هو اللي طلب مني اعمل كده والتفت لمروان
ونظرت نجمه لمروان بضيق والتفت لصاحب المحل وقالت بدهشة : طلب منك ايه طلب منك تحط المطوه علي رقبتي
صاحب المحل قال : ايوه لو حضرتك اصرتي تتحركي
ونظرت نجمه لمروان بغضب
ونظر لصاحب المحل لمروان بقلق
وحط الحرامي ايده علي رقبته وشالها ونظر لها لقي علي ايده دم والتفت لمروان وهو علي الارض وقال بغضب : انا هعرفك تجرحني كده ازاي يا جبان
وبينظر له مروان بعصبية وقام بسرعه من علي الارض والتفت له وقال : والله اللي جبان هو اللي بيستخبي وراها حته سكنيه وفاكر نفسه راجل يا حقير
وبينظر له الحرامي بغضب وقال : طيب هوريك انا جبان ازاي
مروان قال بضيق : طيب تعال وشاور له بايده
وبينظر له الحرامي بعصبية ورايح له
وبتنظر نجمه لمروان بخوف وصاحب المحل بقلق
ووقف الحرامي قدام مروان ورفع ايه وهيضربه في وشه بغضب
فمسك مروان ايد الحرامي بقوه والتفت له بعصبية
ونظر له الحرامي بضيق ورفع ايده التانيه وهيضربه مروان في وشه
فمسك مروان ايده التانيه بقوه وهو بينظر له بغضب
ونظر الحرامي لمروان بضيق وبيحاول يحرك ايديه من ايده
وبينظر له مروان بعصبية وبيضغط علي ايد الحرامي بقوه
ونظر الحرامي لايده وبيحاول يحركها من ايد مروان
بينظر له مروان بيضغط علي ايد الحرامي بقوه اكتر بغضب
والتفت له الحرامي بغضب وبيحاول يحرك ايده
وبيضغط مروان علي ايد الحرامي اكتر واكتر بضيق
وبتنظروا نجمه وصاحب المحل لمروان بقلق
وبينظر مروان للحرامي بعصبية وبيضغط علي ايده الحرامي ونزلها لتحت وسابها ورفع رجله بسرعه وزقه بقوه
ووقع الحرامي علي الارض
وبتنظر نجمه للحرامي وهو علي الارض والتفت لمروان وابتسمت
ونظر صاحب المحل لمروان بابتسامة
ونظر مروان للحرامي بعصبية ورايح له بسرعه
وبينظر له الحرامي وقام مسرعا من علي الارض
وبتنظروا له نجمه وصاحب المحل لمروان بقلق
ووقف مروان قدام الحرامي ورفع ايده بغضب والتفت للحرامي وهيضربه في وشه
وواطي الحرامي بسرعه ومسك مروان من وسطه وبيتحرك
ونظر مروان لضهره الحرامي بضيق وبيضربه بقوه بقوع ايده علي ضهره
وبيتحرك الحرامي وهو مسك مروان من وسطه لوراها بوجع
وبيضربه مروان بعصبية علي ضهره بقوع ايده بقوه
وبيحرك الحرامي وهو مسك مروان من وسطه بوجع
وبتنظر نجمه لمروان بخوف وصاحب المحل بقلق
وبيضرب مروان الحرامي بغضب بقوع ايده بقوه
وزقه الحرامي مروان بوجع علي رف الكتب
مروان قال بوجع : اهااا
وبتنظر نجمه لمروان وقالت بخوف : لا وهتتحرك
ووقفت ونظرت لصاحب المحل لوسمحت شيل المطوه
والتفت لها صاحب المحل وقال بقلق : مش هينفع اشيلها هو ماكد عليه انك ماتتحركيش مهما حصل انا اسف
نجمه قالت بخوف : بس ونظرت لمروان
ونظر صاحب المحل لمروان بقلق
وساب الحرامي مروان من وسطه ورفع راسه ونظر له بوجع
وبينظر له مروان بعصبية ومسكه من هدومه ورفع ايده وضربه في وشه بقوه وقال : ازاي بتبص لها بعينيك الحقيره دي ياحقير وبيضربه في وشه وكمان بتغزيلها وبيضربه في وشه بقوه
ورفع الحرامي ايديه وهيزق مروان بتعب
فرفع مروان بغضب رجله وزقه بقوه
ووقع الحرامي علي الارض بوجع
وبتنظر نجمه لمروان بدهشة وصاحب المحل بابتسامة
وراح له مروان جري وقعد فوقه ورفع ايده وبيضربه وقال بعصبية : انا هوريك ياحقير ازاي تبص لها بعنينك دول وبيضربه بقوه
وبتنظر له نجمه بصدمه
وبينظر صاحب المحل لمروان وقال بقلق:الحرامي كده هيموت في ايده مشي مسرعا
ومشت نجمه معها بقلق
وبيضرب مروان الحرامي بعصبية
ووقف صاحب المحل جانب مروان والحرامي
بقلق ونجمه وقفت قصده مروان الناحية التانية بخوف وبينظروا للحرامي لقوا فاقد الوعي والتفتوا لمروان وهو بيضربه
وبينظر صاحب المحل لمروان وقال بقلق : كفايه ضرب كده هيموت في ايدك وانت هتضر قوم وحط ايده علي كتفه
وبيضرب مروان الحرامي بضيق
وبتنظر نجمه لمروان وقالت بقلق : قوم لو مات انت هتضر وهتدخل السجن كفايه كده هيموت
وبيضرب مروان بغضب الحرامي في وشه بقوه وقال : ايه خايف عليه
نجمه قالت : لا طبعاً اخاف علي حقير زي ده انا عايزه اولع فيه بجاز وسخ بس لو عملت كده انا اللي هضر مش هو وده ما يستاهلش قوم
وبيضرب مروان الحرامي بعصبية
وبينظر صاحب المحل لمروان وقال : هي معها حق ده ما يستاهلش انك تضرر بسببه وبعدين انت ضربته ما فيك كفايه قوم
ورفع مروان ايده وهيضرب الحرامي بقوه
هزت نجمه راسها وواطت جانب مروان ومسكت ايده
والتفت لها مروان
نجمه قالت : كفايه كده هضيع نفسك علشان واحد مايستهلش زي ده قوم
ونظر مروان للحرامي بضيق وتفه عليه وقام
وقامت نجمه معها وهي مسكه ايده وبتنظر علي وشه الحرامي وقالت : يا انت ضربته ضرب يا فيش في وشه حته سليمه
ونظر لها صاحب المحل
والتفت لها مروان وقال بضيق : ايه صعبان عليكي
نظرت له نجمه وهي مسكها ايده وقالت : لا بس انت ضربته اوي
مروان قال بغضب : امال يعني كنت عاوزني انضرب
نجمه قالت : لا طبعاً بس
مروان قال بضيق : بس ايه
نجمه قالت : انت شلفطت وشه كله وما سبتش فيه حته سليمه
مروان قال بغضب : ما هو الغلط على قده العقاب وهو غلط وده عقاب والتفت للحرامي
والتفت نجمه للحرامي وقالت : معاك حق هو يستاهل اللي حصله والتفت لمروان
ونظر لها مروان وقال : طيب امال متضايقه ليه بقى اني ضربته
نجمه قالت : لا انا مش متضايقه بالعكس انا مبسوطه انك ضربته وبعدين هو غلط فعلا وكان لازما ياخد جزاءه واخده
وبينظر لها صاحب المحل وقال : معاكي حق
والتفتوا له نجمه ومروان
وبينظر صاحب المحل لنجمه وقال : هو غلط كتير ويستاهل الضرب اللي هو اخذه ده كله والتفت للحرامي بضيق
والتفت مروان للحرامي بغضب ونجمه بضيق
ونظر صاحب المحل لنجمه ومروان وقال : انا متشكر اوي انكم ساعدتوني
ونظرت له نجمه وقالت : مافيش داعي حضرتك تشكرنا احنا معملنش حاجه
صاحب المحل قال : ازاي بقى يا لولا انتم كنتم موجودين في المحل و ساعدتوني كانوا الحراميه دول قتلوني
مروان قال : احنا ساعدنك صحيح بس انت كمان ساعدتني
صاحب المحل قال : ساعدتكم يعني كنت متثبت هو انا عملت حاجه
نجمه قالت : انت صحيح كنت متثبت بس انت ساعدتنا ودفعت عننا قدام الحراميه دول فما فيش داعي حضرتك تشكرنا والمهم ان احنا خلصنا منه
صاحب المحل قال : معاكي حق طيب اتفضلوا روحوا انتم وانا لما تيجي الشرطه اسلمهم
مروان قال : لا احنا هنفضل معاك لغايه ماتجي الشرطه علشان لو حصل حاجه
صاحب المحل قال بابتسامة : ما تخافش مش هيحصل حاجه هو الضرب اللي انت اديته لهم مش هيخليهم يقوموا حتى من مكانهم وبعدين الشرطه زمانها على وصول اتفضلوا انتم روحوا وانا هسلمهم
مروان قال : طيب والتفت لنجمه اتفضلي
ونظرت له نجمه وقالت : طيب والتفت لصاحب المحل وابتسمت وماشيه
وماشي مروان وراها ونظر بالصدفه لقي نجمه مسكها ايده والتفت لها باستغراب
ووقفت نجمه فجاة والتفت وراها لقيت ايدها مسكها ايد مروان والتفت له
وبينظر لها مروان
فارتبكت نجمه والتفت جانبه لقيت صاحب المحل بيبصلها وبيتسم فشالت ايدها بسرعه ومشت
وبينظر لها مروان وهي ماشيه باستغراب
وبينظر لها صاحب المحل بابتسامة والتفت
لمروان وقال : علي فكرة
والتفت له مروان
صاحب المحل قال : هي كانت خايفه عليك اوي وحاولت تتحرك كذا مرة بس انا منعتها زي ماقولتي وحطيت المطوه علي رقبتها
مروان قال : طيب كويس انك عملت كده والتفت لنجمه وهي ماشيه
ونظر صاحب المحل لنجمه وهي ماشيه والتفت لمروان وقال : هي شكلها بتحبك اوي
ونظر له مروان بدهشة والتفت لنجمه وهي ماشيه
صاحب المحل قال باستغراب : انما انتم كنت بتتخانقوا ليه بما انكم عارفين بعض
والتفت له مروان وقال : ها عن اذنك ومشي
وبينظر له صاحب المحل وهو ماشي باستغراب
وبينظر مروان وهو ماشيه لنجمه بدهشة
وماشيه نجمه وقالت لنفسها بتوتر : ايه اللي انا عملته ده ازاي مسكت ايده كده ومخدتش بالي اللي انا مسكها بس وبالتفت لقيت شنطتها علي الارض شنطتي فارايحه لها
ماشي مروان وبينظر لنجمه وهي ماشيه والتفت علي شماله بالصدفة لقي الجاكت بتاعه علي الارض فاراح له ووطى واخذه من علي الارض ورفع راسه ونظر لنجمه لقها بتاخد شنطتها من علي الارض فمشي
واخذت نجمه شنطتها من علي الارض وقالت لنفسها : كنت هنسها والتفت وراها لقيت مروان ماشي فارتبكت ومشت
ووقف مروان عند باب المحل وبيفتحه وجاءت نجمه ووقفت جانبه ونظرت له بتوتر
وبالتفت مروان بالصدفة علي يمينه لقي نجمه واقفه جانبه
وبتنظر له نجمه وباصت في الارض بارتباك
والتفت مروان للباب وفتحته وخرج من المحل
وخرجت نجمه وراها
ورايح مروان عند عربيته
ووقفت نجمه امام المحل بتنظر له والتفت علي شماله
ووقف مروان عند عربيته وحط ايده علي باب العربية ونظر قدامه لقي نجمه واقفه وناظره علي شمالها ففتح باب العربية وركب ونظر لنجمه وحط الجاكت بتاعه جانبه علي الكرسي وشغل العربية وبينظر لنجمه وتحركت ووقف العربية قدامها نجمه ونظر لها وقال : اتفضلي
والتفت له نجمه وقالت باستغراب : اتفضل فين
مروان قال : هتفضلي فين يعني اركبي
نجمه قالت : لا شكرا انا هستني تاكسي
مروان قال : الوقت اتاخر مش هتلقي تاكسي دلوقتي اركبي اوصلك
نجمه قالت : لا شكرا مافيش داعي توصلني انا هستني تاكسي
مروان قال بضيق : وبعدين بقي هو انتي ليه ما بتسمعيش الكلام من اول مره قوتلك مش هتلاقي تاكسي دلوقتي يبقي لازمته ايه الكلام اركبي علشان اوصلك
نجمه قالت بنرفزه : وانا قوتلك مش عاوزك توصلني يبقي لازمته ايه تقعد تصر بقي
مروان قال : اصر
نجمه قالت بضيق : ايوه تصر
مروان قال بغضب : اصر عليكي انتي وشاور بايده علشان تركبي معايا لا انا ما بصرش على فكره قال اصر قال ونظر قدامه
نجمه قالت بضيق : امال اللي انت بتعمله ده ايه ان شاء الله بما انك ما بتصرش
والتفت لها مروان وقال بغضب : اه ما بصرش كل الحكايه ان انا بعرض عليك تركبي علشان الوقت اتاخر ومش هتلاقي تاكسي دلوقتي ولو مش عايزه خلاص خليكي واقفه بقى تستني تاكسي لما يطلع عليك حرامي يثبتك تاني ولف وشه وبيحرك العربية
نجمه قالت بقلق : يثبتني ونظرت حوليها والتفت لقيت العربية بتتحرك استني
والتفت لها مروان وقال بضيق : عاوزه ايه تاني
نجمه قالت : ممكن توصلني
مروان قال بغضب : اوصلك
نجمه قالت : ايوه
مروان قال بضيق : لا انا غيرت رايي ومش هوصلك والتفت قدامه وتحرك بالعربيه
وبتنظر نجمه للعربية وقالت لنفسها بنرفزه : اه ياحيوان والتفت حوليه بقلق
وبينظر مروان وهو سايق لنجمه في مرايا العربية وهز راسه بضيق ورجع بالعربية لوراها ووقفها قدام نجمه ونظر لها من شباك العربية وقال : اركبي
ونظرت له نجمه بنرفزه ولفت وشها علي يمينها
وبينظر لها مروان وقال بضيق : هتركبي ولا امشي
وبتنظر نجمه الناحية التانية بغضب
مروان قال بضيق : انا مش هقولها تاني
وبتنظر نجمه الناحية التانية بضيق
مروان قال بعصبية : خلاص خليكي واقفه بقي وشغل العربية وبيتحرك
ونظرت نجمه بطرف عينيها لقيت العربية بتتحرك والتفت لمروان وقالت : خلاص هركب
والتفت لها مروان وقال بضيق : اتفضلي
نجمه قالت : طيب وراحت عند باب العربية اللي قدام من الناحية التانية
مروان وهو في العربية شال الجاكت بتاعه من الكرسي اللي جانبه وفتح لها الباب من جوه واتعدل علي الكرسي اللي قاعد عليه
وركبت نجمه العربية وقفلت الباب
وحط مروان الجاكت بتاعه علي الكرسي اللي وراها ونظر لنجمه والتفت قدامه وتحرك بالعربيه
في التاكسي :
وبينظر جمال من شباك العربية والتفت للسواق وقال بقلق : هنا يا اسطي
والتفت له السواق وقال : حاضر ووقف العربية
ونظر جمال للسواق وقال : استني شويه يا اسطي
السواق قال : حاضر
ونزل جمال من التاكسي ودخلت مسرعا المحل ووقف بقلق ونظر علي شماله لقي صاحب المحل قاعد علي المكتب فاراح له وقال : لوسمحت
ونظر له صاحب المحل وقال : ايوه يافندم
جمال قال بقلق : فيه واحده مجتش تشتري كتب من قيمه ساعتين تلات كده
صاحب المحل قال باستغراب : افندم
جمال قال بقلق : إللي انا بسالك عنها دي بنتي
صاحب المحل قال : اهاا
جمال قال بقلق : هي مجاتش
صاحب المحل قال : يافندم فيه ستات كتير بتدخل هنا وانا مابعتش ابص عليهم يعني
جمال قال بقلق : ايوه طبعاً انا عارف بس اكيد شوفتها وهي بتحاسب علي الكتب
صاحب المحل قال : طيب هي شكلها ايه
جمال قال : استني انا معايا صورة لها هورهلك
صاحب المحل قال : طيب
وطلع جمال تليفونه من جيبه بسرعه وفتحه
وطلع صورة نجمه عليه والتفت لصاحب المحل وقال بقلق : دي صورتها ومد ايده بالتليفون
ونظر صاحب المحل للصورة نجمه والتفت جمال وقال : لا يافندم ما شفتهاش
جمال قال بحزن : ما شفتهاش
صاحب المحل قال : ايوه
جمال قال بقلق : انت متاكد
صاحب المحل قال : ايوه يا فندم متاكد هي ما جتش تشتري من عندي كتب
جمال قال : طيب وشال التليفون من قدام صاحب المحل والتفت له شكرا
صاحب المحل قال : العفو
وخرج جمال من المحل ووقف قدامه ونظر
لصورة نجمه اللي علي التليفون وقال لنفسه بخوف : ياتري انتي فين يا نجمه
وبينظر السواق وهو في التاكسي لقي جمال واقف وقال : ايه يا استاذ هتجي ولا ايه
ونظر له جمال وقال : ها لا جاي
السواق قال : طيب
وقفل جمال تليفونه وحطه في جيبه وراح مسرعا عند التاكسي وركب والتفت للسواق وقال بقلق :
اطلع يا اسطي
السواق قال : حاضر وتحرك
في فيلا الشناوي :
في غرفة كريم :
وبتنظر وجدان لكريم وقالت بابتسامة : كده الماتش خلص وانا كسبت
والتفت لها كريم وقال : ايه ياماما ده كسبتيني ثلاث مرات هو انتي كنتي بتشتغليني ولا ايه وتقولي لي ما تعرفيش تلعبيها
والدته قالت : وهشتغلك ليه انا فعلا ما كنتش بعرف العبها
كريم قال : معقول ياماما دي تبقي اول مرة ليكي وتكسبيني ثلاث مرات وانا اللي بلعبها على طول اخسر انت اكيدي كنتي بتلعبها قبل كده وبتشتغليني صح
والدته قالت : وهشتغلك ليه يا ابني انا والله ما لعبتها قبل كده ولا كنت بعرف العبها غير لما انت فهمتها لي
كريم قال باستغراب : اول مره وتكسبيني ثلاث مرات انت ما طلعتيش سهله يا ماما وبتقولي لي مش فاهماها قوي
والدته قالت : قل اعوذ برب الفلق وخمسه في وشه انت هتحسدني ولا ايه
كريم قال : هحسدك ايه يا ماما انا بس مستغرب ازاي تبقى اول مره لكي وتكسبيني ثلاث مرات انا بعد كده هخاف منك
والدته قالت : ليه هو انت ما كنتش بتخاف مني ولا ايه
كريم قال : لا كنت بخاف بس مش قوي دلوقتي بقى هخاف اكتر ويلا بقى نلعب ماتش ثاني وانا المره دي اللي هكسبك
والدته قالت : لا كفايه كده لعب الوقت اتاخر وانت لازم تنام علشان تصحى بدري انت هتبدا بكره شغل في الشركه
كريم قال : لا يا ماما نلعب ماتش كمان ولا انت خايفه مني
والدته قالت : هخاف من ايه انا اللي كسبت
كريم قال : يبقى خلاص نلعب ماتش كمان
والدته قالت : لا كفايه لعب بقي وبعدين هو مروان اتاخر ليه
كريم قال : تلاقيه مشغول يا ماما ومحسش بالوقت او تلاقيه جه ودخل اوضته على طول
والدته قالت : لا ما يدخلش اوضته قبل ما يشوفني يا هو اول ما بيدخل الفيلا بينادي عليا
كريم قال : اه صح ياماما
والدته قالت : وبعدين وانا بكلمه قلت له ما تتاخرش ايه اللي اخره كده
كريم قال : ما تقلقيش يا ماما زمانه جاي
والدته قالت : طيب اتصل بيه شوفوا فين معقول يكون في الشركه لغايه دلوقتي
كريم قال : امال يعني هيكون فين يا ماما مش
هو مكلمك من شويه ان هو عنده شغل
والدته قالت : اه
كريم قال : طيب تلاقيه محسس وهو بيشتغل بالوقت علشان كده اتاخر
والدته قالت : طيب اتصل بيه واديهوني
كريم قال : حاضر يا ماما وطلع تليفونه من جيبه وبيتصل بمروان الهاتف الذي طلبته مغلق حاليا
والدته قالت : ايه رد عليك
ونظر لها كريم وقال : لا يا ماما تليفونه مغلق
والدته قالت باستغراب : ايه مغلقك
كريم قال : ايوه ياماما
والدته قالت بقلق : ده عمره ماقفل تليفونه
كريم قال : تلاقيه فصل شحن يا ماما
والدته قالت باستغراب : فصل شحن
كريم قال : ايوه يا ماما عادي بتحصل وتلاقيني نسه يشحنه
والدته قالت بقلق : لا يا كريم اخوك مش مهمل علشان ينسى يشحن تليفونه ده منظم الى ابعد حاد وعمره ما اهمل حاجه من حاجاته ده العاب اللي كان بيلعب بيها وهو صغير لسه شايلها لغايه دلوقتي يبقى ازاي يهمل يشحن تليفونه وخصوصا انه عارف ان انا ممكن اكلمه
كريم قال : معاكي حق ياماما بس ممكن يا ماما فعلا من ضغط الشغل نسى يشحنه
والدته قالت بقلق : حتى لو مضغوط في الشغل مش هينسى وبعدين انا لسه مكلماها من شويه تحت و تليفونه قدامه طول الوقت يبقى هينسى ازاي يشحن وبعدين احنا هنقعد نقول يمكن ومش يمكن اتصل بي تاني
كريم قال : حاضر والتفت لتليفونه وبيتصل بي الهاتف الذي طلبته مغلق حاليا والتفت لوالدته مغلق ياماما
والدته قالت بقلق : مغلق
كريم قال : ايوه
والدته قالت : طيب اتصل بي علي تليفون الشركه مش انت معاك الرقم
كريم قال : ايوه معايا
والدته قالت بقلق : طيب اتصل بي
كريم قال : حاضر بس انتي اهدي وبيتصل بالشركه
والدته قالت بقلق : ها رد عليك
كريم قال : لا ياماما جرس ومحدش بيرد وشال التليفون من علي اذنه
والدته قالت : طيب اتصل بي تاني يمكن يرد
كريم قال : حاضر وبيتصل بالشركه والتفت لوالدته برده بيدي جرس ومحدش بيرد
والدته قالت بخوف : لاهاااا وقامت من علي السرير اكيد جرله حاجة
وقام كريم وقال : هيجرله ايه بس يا ماما هو اكيد كويس
والدته قالت : اما هو كويس امال قفل تليفونه ومابيردش علي الشركة ليه
كريم قال : ياماما ياحبيبتي وحط ايده علي كتفها تلقي تليفونه فصل شحن زي ماقوتلك بيحصل والله ونسي يشحنه
والدته قالت بقلق : طيب ده تليفونه ويمكن زي ما انت بتقول فصل شحن ولسه يشحن طيب ما بردش ليه على تليفون الشركه
كريم قال : تلاقيه نزل يا ماما من الشركه علشان كده ما يردش اهدي يا حبيبتي ما تقلقيش زمانه جاي
والدته قالت بقلق : يارب يكون ده اللي حصل
فعلا ويكون كويس
كريم قال : هيكون كويس يا ماما ما تقلقيش وهتلاقيه شويه وداخل عليك
والدته قالت : يارب
كريم قال : اقعدي ياماما ومسك ايدها
وقعدة والدته علي السرير بقلق
وقعد كريم جانبها وبينظر لوالدته والتفت قدامه وقال لنفسه بقلق : فعلا يا ماما مروان عمره ما قفل تليفونه يا رب فعلا يكون كويس وما يحصلوش حاجه والتفت لوالدته
في عربية مروان :
وبتنظر نجمه لمروان وهو بيسوق والتفتت بالصدفه لقت دراعه بينزف والتفتت له لقيته
مش واخد باله انه بينزف ونظرت لشنطتها وفتحتها وطلعت منها علبه المنديل والتفتت لمروان وقالت : امسك ومدت ايدها
والتفت لها مروان وهو سايق ونظر لايدها لقي علبه مناديل ونظر لنجمه وقال باستغراب : ايه دي ونظر علي للطريق
نجمه قالت : هيكون ايه يعني علبه منديل
ونظر لها مروان وقال : ايوه ما انا عارف انها علبه منديل اعمل بيها ايه يعني والتفت للطريق
نجمه قالت : دراعك بينزف ونظرت له حط عليه منديل امسك
والتفت مروان لاداعه وهو سايق لقها بينزف
ونظر علي للطريق والتفت لها وقال : لا شكرا ونظر للطريق
نجمه قالت : لا امسك لازم تحط منديل عليه علشان الجرح ماينزفش اكتر وعلي العموم دي بتاعتك اللي انت اتدهني علشان امسح الدم اللي علي بقي امسك
والتفت لها مروان ونظر علي بقها لقي فيه دم وقال : امال انتي ما مسحتيش الدم ليه والتفت الطريق
نجمه قالت : مش مشكله اما اروح ابقي امسحه امسك
والتفت لها مروان وقال : لا خليها معاكي ونظر علي الطريق ووقف العربية علي جانب
وبتنظر له نجمه وقالت باستغراب : انت وقفت العربية ليه
والتفت لها مروان وقال : هيكون ليه يعني علشان امسح الدم اللي علي دراعي ولا عاوزني اسمحه وانا سايق علشان نعمل حادثه
نجمه قالت : لا طبعا
مروان قال : طيب قولي لنفسك بقي
نجمه قالت : طيب امسك المنديل ومدها ايدها
مروان قال : لا مش عاوزها وقرب وهيمد ايده ناحيتها رجلها
وشالت نجمه رجلها بعيد شويه والتفت له وقالت: انت بتعمل ايه شيل ايدك
ورجع مروان شويه ونظر لها وقال باستغراب : شيل ايدي
نجمه قالت بغضب : ايوه شيلها امال اسيبك يعني تقرب من رجلي
مروان قال بضيق: اقرب ايه وزفت ايه انا ماكنتش هقرب من رجلك انا كنت هفتح الدرج وشاور بايده عليه
والتفتت نجمه للدرج
وبينظر لها مروان وقال بغضب : اطمني
ونظرت له نجمه بخجل
مروان قال بضيق : انتي لو اخر واحدة في الدنيا عمري ما هفكر حتي مجر التفكير اني اقرب منكي فاهمه
نجمه قالت بنرفزه : يكون احسن برده
وبينظر لها مروان بضيق والتفت للدرج ومد ايده وفتحه واخذ علبه الاسعافات الاوليه منه وقفله ورجع وسند ضهره علي الكرسي اللي قاعد عليه
ونظرت نجمه لايده وقالت باستغراب : علبة الاسعافات الاوليه
والتفت لها مروان وقال بضيق : اه فيه مانع ولا ايه
نجمه قالت : لا مافيش
مروان قال بغضب:بحسب ونظر للعلبة الإسعافات الأولية وحطها علي رجله وفتحها
وبتنظر له نجمه
واخذ مروان من العلبة قطنه والتفت للجرح اللي في دراعه وحطها عليه وقال بوجع : اها
وبتنظر له نجمه وقالت بخوف : ايه مالك
والتفت لها مروان وقال : مافيش
نجمه قالت بقلق :انت كويس يعني
مروان قال باستغراب : اه كويس
نجمه قالت : طيب والتفت للجرح اللي في دراعه ونظرت له لازم تروح المستشفى والدكتور يشوف الجرح
مروان قال : لا مافيش داعي وبيمسح الدم اللي علي الجرح
نجمه قالت : مافيش داعي ازاي لازم الدكتور يشوفه ده جرح كبير وممكن يكون محتاج لخياطه سوق العربية نروحوا علي اقرب مستشفى
ووقف مروان مسح الجرح ونظر لها وقال : لا ده جرح سطحي ومش محتاج لخياطه وفمافيش داعي نروح المستشفى والتفت للجرح وبيمسح الدم اللي عليه
نجمه قالت: وعرفت ازاي انه مش محتاج لخياطه ما يمكن فعلا محتاج يتخيط وبعدين فيها ايه لو الدكتور شافه يعني انت هتخسر ايه مش هتخسر حاجه
ونظر لها مروان وهو بيمسح الدم اللي علي الجرح وقال بغضب: قوتلك وضغط علي الحرج من غير ماشوف وبوجع اهااا والتفت للجرح
وقربت نجمه منه شويه وقالت بخوف : ايه مالك وحطت ايدها علي دراعه
ونظر مروان لايدها والتفت لها
نجمه قالت بقلق : انا اسفه
مروان قال باستغراب : اسفه
نجمه قالت : ايوه علشان قاعدة اتكلم وانت اكيد بتتوجع من الجرح
مروان قال بدهشة : لا ماحصلش حاجة
نجمه قالت بقلق : طيب وبتنظر لقيت ايدها علي دراعه
ونظر مروان لايدها والتفت لها
والتفت نجمه لمروان فتوترت وشالت ايدها بسرعه
ورجعت وسند ضهرها علي الكرسي ونظرت من الشباك بارتباك
وبينظر لها مروان باستغراب
وبينظر نجمه من الشباك وقالت لنفسها بتوتر : ايه اللي حصل ده ازاي حطتي ايدي علي دراعه من غير اما أنتبه بس
وبينظر لها مروان والتفت للجرح اللي في دراعه وبيمسح الدم من عليه وخلاص ورمه القطنه من العربية وشال الماسك من علي وشه وحطه علي رجليه ونظر في علبه الاسعافات واخذ قطنه ميكروكران وحطه علي القطنه ونظر لنجمه لقها بتبص من الشباك والتفت للجرح وحط القطنه عليه وقال بوجع : اهاا
والتفت له نجمه وقالت بخوف : ايه مالك
ونظر لها مروان بوجع وقال : ما فيش
فانصدمت نجمه…..

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية عرض جواز)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى