رواية عذاب امرأة الفصل الرابع عشر 14 بقلم ريمو حسني
رواية عذاب امرأة البارت الرابع عشر
رواية عذاب امرأة الجزء الرابع عشر
رواية عذاب امرأة الحلقة الرابعة عشر
يوسف بصدمة:انت
يارا بكسرة:ايوا انا
يوسف باستفزاز:كنت عارف انك هتيجي بس الصراحه مكنتش اتوقع تيجي بالسرعة دي
يارا بنبرة حزن وكسرة:واديني جيت
يوسف:اتفضلي
دخلت يارا وهو قفل الباب ودخل وراها
يوسف:ويا ترى بقا مين عقلك ورجعتي ولا انتي جيتي كدة من نفسك
يارا بخفوت:انا رجعت بنفسي
يوسف بضحك:كنت عارف اصل حاجة زي دي استحالة تتطلع من أهلك كويس انك عقلتي نفسك
وقال بنبرة امر:يلا خوشي اعملي الفطار وصحي البنات
يارا مشيت بدون رد
دخلت صحت البنات وعملت الفطار
قعدوا يفطروا
يارا:انا هنزل الشغل انا كمان
يوسف باستهزاء:نعمممم تنزلي فين مفيش نزول ليكي في اي حتة ولا خروج من الاساس
يارا:يعني اي
يوسف ببرود:يعني تنسي موضوع الشغل ده خالص ومفيش خروج حتى عشان تروحي لأهلك ممنوع وتعيشي خدامة هنا ليا ولبناتك ولاهلي والا وبصلها بنظرة تحذير هي فهمت قصده منها اي
ومتكلمتش
قام من على السفرة
يوسف:يلا يا بنات عشان اوديكو المدرسة
البنات :حاضر
وخدهم ونزل وقفل عليها بالمفتاح
وهي قعدت على أقرب كرسي بصدمة وفجأة دخلت في حالة عياط هيستيري
بيت مصطفى
نورا بنداء:يلا يا ولاد قوموا عشان الفطار وتخبط عليهم كلهم
طارق وهند :صلاح الخير يا ماما
احمد ودينا:صباحوووو
نورا:صباح الخير يا حبايبي
طارق بحسرة :يا ابني انت وهي حسنوا الفاظكوا شوية اي صباحوو دي
احمد:في اي يا طروقة
طارق وهو بيض*رب كف بكف :مفيش يا اخويا
كلهم ضحكوا عليهم
نورا باستغراب :اومال يارا فين اول مرة تنام كدة دايما بتصحى بدري
احمد:تلاقيها لسة نايمة هخش اصحيها على طريقتي
طارق:مفيش فايدة فيك
راح خبط على اوضة يارا مردتش
فتح الباب مش موجودة
احمد بنداء:ماما هي قالتلك انها راحة مكان الصبح؟
نورا:لا يا ابني مقالتليش
احمد:هي مش موجودة
مصطفى بقلق:هتكون راحت فين يعني
طارق :استنوا يا جماعة ارن عليها
سمع صوت جاي من اوضتها والفون كان موجود لانها نسيته ولمح ورقة تحتيه خدها وفتحها
الورقة محتواها
(انتوا هتقراوا الورقة دي وانا هكون مش موجوده والله اعلم هكون موجودة معاكم تاني أو هشوفكوا تاني ولا لا انا رجعت ليوسف ايوا رجعت لاني مقدرتش ابعد عن بناتي انا مكنتش مستحملة امبارح وهو بياخدهم قدام عيني ومشي وانا مش قادرة اعمل حاجه او فكرة انه يطلقني واشوفهم كل فترة وفترة زي ما بتقولوا فسامحوني وعلى كلام بابا اني لو رجعت يبقى مليش علاقة بيكوا معرفش اذا هتعملوا فعلا كدة ولا لا بس انا مسامحة حاجه زي دي غصب عني اني رجعت
طارق واحمد انا عارفة بابا ربانا ازاي وانتوا استحالة تعملوا كدة بس برده باكد عليكوا اوعوا تعملوا كدة في يوم من الايام مع دينا او هند وحافظوا على بعض
اخر حاجة بحبكوا جدا)
طارق كان بيقرأ بدموع
وطلع وقالهم:مشيت يا بابا رجعت ليه تاني
احمد خد منه الورقة وقال بجنون :ليه ليه رجعتي كانت هتتحل بتدبير ربنا ليه ترجعي ويشوفك مكسورة
مصطفى ونورا كانوا قاعدين بصدمة
نورا:بنتي راحت يا مصطفى بنتي بتتدمر قدامي وانا مش عارفة اعمل حاجه
مصطفى قام من وسطهم بدون ولا كلمة
دينا وهند قلقانين على يارا
والكل بيعيط وحزين على اللي حصل
هند مسحت دموعها وقالت بحدة:اي هنفضل نعيط كتير كدة ومش هنعمل حاجه راحت ناحية طارق قومته ومسحت دموعه :كفاية فوق شوف هنتصرف ازاي وانت يا احمد انت ودينا كفاية قوموا نشوف هنعمل اي هنستفاد باي اما نعيط بس
العياط هيرجع حاجة
وكمان هي رجعت اه بس كلنا عارفين يارا على اي مش هتسمحله ييجي عليها ويدوس على كرامتها تاني بس هي لوحدها هناك في بيت عقارب
طارق وهو مصدوم ومش عارف بيقول اي:هي اللي مسمعتش الكلام وجبته لنفسها يبقى تستحمل
هند بترقب:يعني اي هنسيبها عشان مسمعتش الكلام وده رد فعل طبيعي منها وانت اب وعارف لو انت مكانها كنت سبت بناتك اكيد لا يبقى منلومهاش على حاجة ونقف جمبها
احمد :هند معاها حق يا طارق انت دلوقتي مش عارف بتقول اي ولا واعي لكلامك واحنا متعودين نقف جمب بعض احنا اخوات ولازم نقف مع بعض حتى لو غلطانين
طارق باستيعاب :انا اسف على اللي قولته ايوا معاكوا حق
دينا:هنعمل اي
عند يوسف في الشغل قاعد في مكتبه
الباب خبط ودخل مهند
مهند:ابو الاندال
يوسف بضحك:حبيبي
مهند :ليك وحشة والله
يوسف:وانت كمان انت عارف اللي فيها يا اخويا
الشغل عامل اي
مهند:متقلقش كله تمام
(يوسف ومهند صحاب مش بيشوفوا بعض كتير بيشتغلوا نفس الشغل بس كل واحد في مكان )
يوسف:بقولك
مهند بانتباه:اي
يوسف:مراتي مش هتاجر مكانك رجعت في كلامها ومش عايزة تشتغل قالتلي هتعب وانا قولتلها خلاص المهم راحتك (ابليس بيسقفلك🙄)
مهند تمام
يوسف:عايز منك خدمة
مهند:اي
يوسف*****
مهند بصدمة:نعمممم
يتبع….
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية عذاب امرأة)