روايات

رواية عذاب الحب الفصل السادس 6 بقلم هاجر سلامة

رواية عذاب الحب الفصل السادس 6 بقلم هاجر سلامة

رواية عذاب الحب الجزء السادس

رواية عذاب الحب البارت السادس

عذاب الحب
عذاب الحب

رواية عذاب الحب الحلقة السادسة

حاسم بغضب..يعني اي هربت يانبيلة انتي بتقولي اي وإزاي
نبيلة بعياط..معرفش والله حصل اي لقيتها سابية الورقة دي
حاسم خد الورقة
[آسفة يابابا علي اللي هعمله عارفة انك هتقرا الورقة دي وانا مش موجودة بس عندي اسباب كتير و اولهم معتصم كان بيخدعني يابابا علشان ينتقم منك انا دخلت في كذبة كبيرة مقدرش اكون عرفت واقبل بيه واتجوزه عادي انا هسافر تركيا متزعلش مني وقول لماما متزعلش مني كمان]
حاسم قعد بصدمه وقال فين معتصم.
نبيلة..وقف برا مستني حورية وميعرفش انها هربت
حاسم..خليه يدخل
دخل معتصم وهو بيقول في اي حصل حاجة
حاسم بغضب..لا مفيش حاجة كل الحكاية حورية عرفت حقيقتك وهربت يااستاذ
معتصم بتوتر وصدمة..اييي هربت ازاي
حاسم بغضب..انت اللي لازم تقولي ازاي واي السبب اللي يخليها تهرب منك قولي
معتصم بتوتر قال ف سره ..معقول عرفت حاجة لا لا وقال بصوت عالي معملتش حاجة
حاسم بغضب..عايز تنتقم مني في حورية ليه عملتلك اي
معتصم سكت بتوتر شديد.
حاسم بغضب..متتتتتكلم
معتصم بصدمة..حضرتك السبب ف مو..ت اهلي
حاسم بصدمة..نعممم مين اهلك
معتصم..انا ابن أحمد مهران
حاسم ..انا سمعت الاسم دة قبل كد
معتصم.. يبقي ابويا اللي حضرتك حرمتني منه
حاسم بغضب..انا معرفوش متقول الحكاية يلاااا
معتصم بحزن..ابويا وامي كانوا رايحين العمرة وحضرتك ماشي علي طريق دخلت فيهم بعربيتك وسبتهم سا…يحين في دم.هم ومشيت ودفعت فلوس للشرطه علشان يسكتوا.
حاسم ..ايوا افتكرت بس انت اتقالك حكاية غلط انا مسبتهمش بالعكس انا وديتهم المستشفى بس قدرهم انهم يمو..توا والشرطة اثبتت انه كان حا.دثه وانا مكانش ليا دخل وكنت ناوي اعمل اي حاجه واعوضهم بس في واحد اسمه درويش عمك تقريبا طلب مني فلوس مقابل تعويض يبقي متجيش تحطي الحق عليا وانت وعمك واخدين مني 20 مليون جنية
معتصم بصدمة..اي انا مخدتش حاجة انا معرفش حاجة
حاسم بغضب..مش مشكلتي دي تحلها مع عمك ولا اللي بتعمله دا تمثيل وعايز فلوس تاني تمم قول كام
معتصم بصله بصدمة..حضرتك بتقول اي انا مش عايز فلوس مقابل مو..ت اهلي لاااا انا عايز اخد حقهم من اللي قت..لهم
حاسم بغضب..والحق دا كنت ناوي تاخده من حورية صح اطلع برا بدل م احبسك واوديك في داهية براااا
معتصم طلع وهو حزين ومصدوم انه ضيع حياته و ضيع حبيبته بسبب غباءه .
في اوضة رحمة
انس بفرحة..اهو بجد اختك هربت اكيد علشان مش بتحبه حقها مينفعش تجوز واحد مش بتحبه يعني
رحمة بسخرية..عالاساس انك كنت بتحبني
انس بتوتر وقرب منها وقال لا اكيد علشان بحبك وحط ايده علي بطنها وعلشان ابننا ياحبي
رحمة بفرحة..بجد ياانس
انس بكدب..طبعا ياقلبي انا فرحان بس علشان ربنا خد حقي من حورية لأنها خاينة
رحمة حضنته انس بدالها الحضن وهو بيقول في سره..هرجعك ليا تاني ياحورية
معتصم بغضب ..لازم تتدور عليها ف كل حته عايزها حته لو كانت تحت الارض
مسعد..حاضر يابيه
معتصم..عرفت حاجة عن عمي
مسعد..للأسف يابيه هو اختفي بقاله تلات شهور
معتصم..تجيبه لحد عندي هناا مهما كان التمن
مسعد..حاضر تؤمر بحاجة تاني
معتصم..لا اطلع انت
مسعد..تمم ياباشا وطلع
معتصم طلع صورته مع حورية وبدموع وقال حقك عليا يانور عيوني ارجعيلي ونبي مش قارد اعيش من غيرك .
حاسم..انتي كويسة يابنتي
حورية..اها يابابا كويسة أسفة علي اللي عملته يابابا بس مقدرتش افضل اكتر
حاسم..ولا يهمك انا مش هقبل انك تتجوزي من معتصم لو كنت اعرف
حورية..اكيد كلام الناس دايقك كتير صح
حاسم..لا ياقلبي يغور الناس انتي اهم عندي هتقرري تعملي اي
حورية..هشتغل من عندي عادي زي كل مرة يابابا المهم انت متقلقش عليا ولا امي تقلق ماشي
حاسم.. ماشي يابنتي هقفل انا دلوقتي
حورية..طيب
(بعد ٧ شهور)
يوم ولادة رحمة
الدكتور..مبروك ياجماعة الطفل بخير ومامته بخير
انس بفرحة.. طيب اقدر اشوف ابني امتا
الدكتور..تقدر تروح مع الممرضة تشوفه
ممرضة..اتفضل معايا يابيه
انس امشي معاها
ممرضة ..اتفضل ابنك اهو
انس شاله وعيونه دمعت وقال بسم الله ماشاء الله اللهم بارك
الممرضة..هسيبك مع ابنك شوية
انس..تمم
بعد ساعات
رحمة..ماما ابني كويس صح
نبيلة بابتسامة..مع ابوه ياحبيبتي متقلقيش
حاسم..حمدالله على السلامه يابنتي يتربى بعزك
رحمة بتعب..شكرا يابابا عايزة اشوف لبني خلي انس يجيبو
دخل انس وهو بيقول انا جيت ياقلبي خدي اهو
رحمة شليت إبنها وهي بتقول معقول ابني بالحلاوة دي
نبيلة..يتربى بعزك ياانس
انس..شكرا ياحماتي قولتي لحورية هي جاية صح
رحمة بصت ل انس
نبيلة بصت ل رحمة وهي بتقول اها جاية
انس بتوتر..اها انا بسأل لان رحمة كانت عايزني ارن عليها قولت أسألك ياحماتي
رحمة بصت ل انس جامد وقالت ايوا صح انا قولت كد كويس انها جاية لأنها وحشتني اوي
(بعد يومين)
حاسم..نبيلة حورية برا تعالي يلا
نبيلة بفرحة طلعت برا بسرعة ولقيت حورية نزلت من عربية وعلي وشها ابتسامة جميلة
نبيلة جريت عليها وحضنتها وقالت حمدالله على السلامه ياحبيبتي
حورية ابتسمت..الله يسلمك ياامي
حاسم..دروي بقي ابعدي
نبيلة بعدت وهي بتضحك
حورية ضحكت وقربت علي ابوها وقالت والله واحشني
حاسم حضنها بقوة ..معقول ٧ شهور مش عايزني اشوفك ياحورية
حورية..حقك عليا ياحبيبي خلينا ندخل بقي
رحمة.. دادة سعاد في اي برا
سعاد بفرح..اختك جت
انس فرح وقال بجد جورية جت
دخلت حورية
رحمة بصلتها بضيق
حورية..اختي حبيتي الف سلامة يتربي في عزك يارب
رحمة..حبيتي تسلمي قربي مش قاردة قوم
حورية قربت منها وحضنتها
انس بفرح شديد..عاملة اي والله وحشتيني ياحورية اكمل بتوتر قصدي وحشتينا
حورية..أنا كويسة الحمدالله
نبيلة مسكتها من ايدها وهي بتقول تعالي احكيلي عملتي اي تعالي
حورية بضحك ومشيت وراها
(بعد شهرين)
انس قعد مع ابنه جتله مسدج
فتحها(مراتك بتخونك حتى الولد اللي فاكره ابنك مش ابنك طول عمرك مغفل)
انس دم علق في عروقه وساب إياد ابنه وطلع من الاوضة .
انس كتم غضبه..دادة سعاد فين رحمة
سعاد..طلعت من الصبح يابيه
انس..مقالتش رحت فين
سعاد..لا والله يابيه
انس طلع اوضته تاني وحاول يتصل بيها
(في مكان مهجور)
=مبسوطة ياقلبي مش حر.مك من حاجة اهو
رحمة بتعب..سيبني بالله عليك انا معملتش حاجة
اسلام بحقد..أنا بحب اشوفك بتتعذ..بي ياقلبي منظرك دا بيخليني مسبوط
رحمة بتعب ..طيب ليه انت معندكش قلب يااسلام ليه
اسلام.. لازم تتعا..قبي لأنك جبتي ابني من غير متقوليلي

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية عذاب الحب)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى