روايات

رواية عذاب الحب الفصل السادس 6 بقلم دنيا محمد

رواية عذاب الحب الفصل السادس 6 بقلم دنيا محمد

رواية عذاب الحب الجزء السادس

رواية عذاب الحب البارت السادس

رواية عذاب الحب الحلقة السادسة

(صلوا علي النبي!)
يوسف بصدمة.. ياعني ايه.. انا معملتش حاجة من دي
الظابط بزعيق.. انت هتستهبل كل الحاجات. دي ليها دليل ولا فاكر اني مش شايف الكاميرات الي فوقي
يوسف اتصدم وكان هيجري ويهرب لولا ان العسكري مسكو جامد وكتفوا
يوسف بزعيق.. اوعي سيبني انت مجنون
الظابط بغضب: انا مش عايز كلام كتير ويلا اتفضلوا خدوهم عقبال ما نوفق فهد
وبعد شوية
فهد بتمثيل.. اه هو اي الي حصل
الظابط بضحك.. بلاش تمثيل هما مشيوا
فهد بضحك.. طاب كويس وكويس كمان انك قبضت عليهم دوول شوية ****
الظابط بشكر.. بشكرك ي فهد انك ساعدتنا اننا نقبض عليهم
فهد ابتسملو
حسن بحب.. اظن كده الحوار خلص
فهد بخبث.. وانت ايش عرفك ما ممكن يبقي في خد تاني بيلعب عليا
حسن بصدمة.. قصدك اي؟
فهد بخباثة.. هفهمك بعدين لان دي محتاجة تفكير وذكاء
حسن بزهق.. انت اي ياعم حوراتك مش بتخلص
فهد بضحك.. هههه ياريت بس هو حوار واحد وكلوا هيبقي في السليم
حسن.. طب يلا يخويا روح عشاان تشوف حور
فهد بخبث.. اومال انت هتروح فين ي حسن؟
حسن بتوتر: لا انا هروح الشركة كده اشوف كام حاجة
فهد بضحك.. امم نور بقا صح
حسن بضحك.. حاسس اني متراقب
فهد بغرور.. دنا فهد الجرحي ي يخويا ياعني اعرف دبة النملة قبل متتحرك
حسن بخبث.. امم طب يلا روح عشان المدام مستنياك ي بيبي
فهد بقرف.. اتلم ياض بدل ما اخليك مفكش ملامح
.
حسن ضحك وفهد مشي روح عاي الفيلا
حور جريت علي حضنو: عامل اي ي فهودي وحشتني
فهد برفعة حاجب.. فهودي
حور بدلع.. ايوة مش انت جوزي انا بدلعك ب اسمك
فهد بخبث.. امم لا منا بحب الدلع ده جدا
حور ضحكت بأنوثة
فهد بحب شالها وطلع بيها علي الاوضة
وبعد وقت حور كانت نايمة في حضن فهد وفهد كان صاحي وبيلعب في شعرها
فهد في نفسه: مش مصدق اني بحب حد الحب ده كلو انا حبيت قبلها واتجرحت واخدت وقت عشان اخد ع حور
حور صحيت وقطعت شرود فهد وهي بتبوس خده بحب
فهد شدد من احضتنها: اي رايك ننزل نتمشي شوية
حور بفرحة.. الله عايزة ايس كريم وغزل بنات
فهد بضحك.. دانتي طفلة اوي
حور بغضب طفولي.. لاء انا مش طفلة انا كبير
فهد ضحك: لي ياختي دانا لو اتجوزت بدري شوية كنت خلفتك دانتي كلك ع بعضك ١٨ سنة
حور بخبث.. ههه طب ماشي ي بابا
فهد بحب.. عايزك تفضلي تقوليلي بابا دي
حور بحب.. ماشي ي احلي بابي
يلا بقا عشان ننزل
فهد بحب.. يلا
وقاموا اخدو شاور وطلعوا لبسوا فهد لبس قميص اسود وبنطلون ابيض وسرح شعره وحط برفانه الخاص به اللي ريحته تسحر
وحور لبست شميز لونه ابيض وبنطلون جينزل ورفعت شعرها ديل حصان
فهد بحب.. قمر ياروحي.. بس مش هنتلم بقا ونتحجب عشان نبقي قمرين
حور بحب.. حاضر ي بابا بس عايزة شوية وقت وهتلاقيني متحجبة
فهد بتنهيدة.. ماشي ي تخرة صبري
كانوا بيتمشوا مع بعض علي البحر وبياكلوا ايس كريم
حور بحب.. احكيلي عن حياتك ي فهودي
فهد بحزن.. ما بلاش عشان منكدش
حور بحنية.. لا احكي يلااا
فهد اتنهد.. كنت طفل عنده ١٠ سنين كنت من عيلة متوسطة مكناش اغنياء بس فجأة بابا اشتغل علي نفسه وكبر وبقا عنده شركة وفرعها الرئيسي الي انا بروحها كل يوم بس كنت بتعامل من امي معاملة مش كويسة كانت تفضل تضر’ب فيا وكانت مرة عايزة تحر’ق جسمي بس بابا مسكها وضر’بها يومها لاني وحيدهم هي اصلا مكنتش عايزاني كبرت ودخلت كلية الهندسة وكنت معروف باسم ابويا مكنتش اه حابب كده بس كان الي عاجبني اني بنجح بمجهودي مش عشان منصب ابويا او اسمو الي معروف
وبعد متخرجت من الكلية ابويا تعب وما’ت وامي كانت مسافرة وسيباني بس عملت حاد’ثة ع طريق واتوفت ومن بعد الكلية خسرت الاثنين الي ف حياتي بس الي كان جنبي هو حسن حسن ده صاحبي من زمان اه ابن الراجل الي هو كان الحارس بس حقيقي بحبو جدا وواخدين ع بعض وظهرت بنت في حياتي كنت عارفها من الشغل بتاعي حبينا بعض سنتين ولقيتها بتحبني عشان فلوسي مش عشاني وكانت اصلا بتخوني مع كذا واحد ونا مكنتش عارف حسيت نفسي قليل اوي ف ندرها واجهتها وهي اعترفت بكل ده لحد ما بعدتها عن حياتي نهائي والي عرفتو انها سافرت واتجوزت من هناك من امريكا وفضلت عايش لوحدي وكبرت الشركة لحد فتحت بدل الواحدة تلاتة وظهرتي انتي ف حياتي ونتي العوض بتاعي ي حور
انهي كلامو وهو بيبوس راسها
حور بدموع.. معلش ي فهد حقك عليا انت شوفت كتير ف حياتك وكان باين الحزن في عنيك بس محبتش تخليني احس اي احساس او قسيت عليا زي ما حصلك ونا بحبك اوي ي فهد
فهد بحب.. ونا بموت فيكي ي حوري يلا احكيلي بقا حكايتك
حور اتنهدت وقالت.. كنت عايشة حياتي سعيدة مع امي مكنش ابويا حنين عليا خالص كان بيفضل يضر’بني ويذلني ومخلنيش اكمل واخش تالتة ثانوي وكان بيفضل يضر’ب ف امي ويقولي اني فقر وكان بيشرب زمان بس بطل كان بيخليني اقعد بلايام مكلش وامي كانت بتعيط من الحسرة واخواتو كانو بيشمتوا فينا لحد مكذا واحد فيهم مات ومفضلش غير عمتي الي ف اسكندرية وابويا
وجه اليوم الي ابويا قالي فيه هجوزك لواحد اكبر منك يجي اكتر من. عشرين سنة قولتلو لاء يبابا مش عايزة اتجوز قالي الراجل دافعلي حسيت بلقهر جدا حسيت اني حاجة بتتباع وتتشري واني رخيصة اوي كده
عيطت حور وفهد اخدها ف حضنو حور كملت لحد ما هربت وفضل اجري ونا مش فاهمة حاجة كان يوم الفرح بس ونا بجري كنت لقيت شوية شباب طلعوا عليا ونت الي انقذتني منهم وعوضتني كتير وحنين عليا وبتحبني وشايفني حاجة غالية عندك
فهد بحب.. حور انا بعشقك مش بحبك انتي بنتي وروحي ومراتي وكل حاجة ليا احنا ملناش غير بعض
حور بابتسامة.. ربنا يخليك ليا ي حبيبي
فهد لسه هيرد موبيلوا رن وكان حسن
فهد.. اي يخويا لحقت اوحشك
حسن بتوتر.. كان فيه محاولة حرق في الشركة واحنا مسكناهم وحطناهم في المخزن
فهد بلهفة.. الشركة كويسة حصلها حاجة
حسن بهدوء.. اهدي كل حاجة تمام انا بس عايزك تيجي الشركة عشان نشوف ولاد ال*** الي معايا دول
فهد بهدوء.. في ظرف نص ساعة هتلاقيني عندك
حور بقلق.. فيه اي
فهد بهدوء.. مفيش حاجة هروحك بس واروح الشركة اشوف فيها اي وهرجعلك علي البيت
حور بحب.. ماشي ي فهد
فهد ركب العربية وروحها وطلع علي الشركة
فهد وصل الشركة و

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية عذاب الحب)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى