رواية عذاب الحب الفصل الرابع 4 بقلم هاجر سلامة
رواية عذاب الحب الجزء الرابع
رواية عذاب الحب البارت الرابع
رواية عذاب الحب الحلقة الرابعة
حاسم بخوف..ها يادكتور مراتي وبنتي كويسين صح
دكتور..متقلقش ياحاسم بيه كويسين بنت حضرتك ايدها اتجبست لكن مرات حضرتك كويسه مفيهاش وكويس ان حد لحقهم وجابهم اخر لحظة
حاسم ..الحمدالله شكرا ليك يادكتور طيب فدر شوفهم امتا
الدكتور.. هينقلوا للغرفه العاديه وتقدر تشوفهم عن اذنكم (وامشي)
سيد..الف سلامة يابيه الحمدالله انهم بخير والله
حاسم..شكرا ياسيد الله يسلمك
اجي شاب طويل وعريض وقال الف سلامة عليهم
حاسم ..الله يسلمك مين حضرتك
سيد..دا معتصم بيه اللي جاب نبيلة هانم وحورية هانم
حاسم …ايوا وبص ال معتصم وقال شكرا ليك يابني مش عارف من غيرك كان هيحصل اي
معتصم..علي اي ياعمي انا عملت واجبي مش اكتر
حاسم..شكرا انت جدع ممكن تقولي حصل اي بتفاصيل
معتصم..طبعا كنت امشي بالعربية فجأة لقيت غريبة قدامي بتتحرك شمال ويمين بطريقة غريبة وفجاة دخلت في العمود بس متقلقش لما شافتهم كانوا كويسين وكانوا بيتكلموا واتصلت انا بالاسعاف وجابتهم
حاسم..الحمدالله يارب وامد ايده وقال بشكرك تاني يا معتصم انا جاهز لأي حاجة قدر ساعدك فيها
معتصم..شكرا يابيه معملتش حاجة غير واجبي ممكن اطلب طلب واحد بس
حاسم..اتفضل
معتصم…افضل هنا لحد متطمن عليهم ممكن
حاسم..ممكن طبعا يابني
دخل انس وقال بخوف شديد عمي حورية حصلها حاجة
حاسم..انس انت عرفت منين
انس..مش مهم عرفت ازاي المهم ان حورية محصلهاش حاجة
حاسم..هي كويسة ونبيلة كويسة عرفت وعرفت منين ان احنا هنا
انس..صحبي قالي في الفرح وجيت بس مكنتش عرف في اي مستشفى وتعبت عقبال م وصل
حاسم..وسبت رحمة في الفرح
رحمة بخوف..بابا حصل اي ماما كويسة وحورية
حاسم..الحمدالله اهم بخير
رحمة رحت حضنته ..الحمدالله ياحبيبي
حاسم..جيتي ازاي
رحمة..رضوان جبني هو برا بيركن العربية
حاسم بص ال انس وقال حسابنا بعدين طيب عملتي اي يابنتي في الفرح
رحمة..كلمت ناس صحابي واشرحتلهم الواضع وأهم هيصرفوا متقلقش
حاسم..طيب
انس شاف معتصم وقال هو مين الأخ هو اللي ضربهم بالعربية صح ولسه هيروح يمسكه حاسم زقه جامد وقال ده معتصم لولاه كان زمان حوريه ومراتي ميتين
رحمة بتوتر..خلاص يابابا حصل خير
حاسم..افهمي جوزك الاول
رحمة ..حاضر وبصت لمعتصم وقالت شكرا اوي بجد جميلك دا مش هننسى العمر كله
معتصم..العفو يامدام انا معملتش حاجة غير واجبي اي حد مكاني هيعمل نفسه اللي عملته عادي
رحمة ابتسمت ..شكرا
معتصم ابتسمت بهدوء ..العفو
انس مكناش طايق معتصم .
رضوان دخل و راح الأنس
رضوان بصوت واطي..ها حبيت قلبك كويس
انس تخضت وقال ششش انت بتقول اي
رضوان ضحك بسخرية
انس بصله بغضب وقال رضوان امشي احسنلك
رضوان..يابني انا بتكلم عشان مصلحتك خلي عندك كرمة البنت خانتك وانت لسه بتحبها وخايف عليها
انس…رضوان اسكت بقي مش وقته الكلام دااا
رضوان..هسكت دلوقتي بس حسابنا بعدين
الممرضة.. حاسم بيه تقدر تشوف مراتك وبنت حضرتك هم في الغرفه رقم 305
حاسم..تمم شكرا (وامشي)
دخل حاسم الغرفة لاقي نبيلة صاحية وقاعدة علي الكرسي جمب سرير حورية
حاسم اجري وقال بخوف انتي كويسة ياحبيتي فيكي حاجة
نبيلة بعياط..أنا كويسة لكن حورية اللي مش كويس بص ايدها مكسورة
حاسم حضنها وقال متقلقش ياحبيتي هي كويسة مفهاش حاجة هو كام يوم وتخف والله قعدي ارتاحي
نبيلة قعدت
دخلت رحمة وراها انس
رحمة ..ماما وجريت عليها حضنتها الف سلامة عليكي خوفت اوي
نبيلة طبطت عليها وقال متخافيش انا كويسة
انس..الف سلامة يامرات خالي والف سلامة اللي حورية هي كويسة صح
رحمة ابتعد م حضن امها وبصلته
نبيلة بتوتر..الحمدالله احنا كويسين شكرا يابني ملهوش لازمة وجودكم هنا يلا روحوا دلوقتي الوقت متاخر كده كده هنمشي بكره
حاسم..مين قال كد
نبيلة..الدكتور قالي قبل متيجي ياحبيبي
حاسم..طيب كويس
رحمة..طيب ياماما همشي واجهزلكم كل حاجه لبكره يلا ياانس
نبيلة..طيب ياحبيتي
رحمة ..وانت يابابا
حاسم..أنا هفضل مع امك هنا روحي انتي وجوزك فلتنا يلا
رحمه..تمام يا بابا تصبحي على خير
نبيله وحاسم.. وانتو من اهل الخير.
رحمة طلعت وانس وراها.
(في الفيلا)
في اوضة رحمة
انس طلع من الحمام
رحمة..انت كنت خايف على حوريه ولا انا متهيالي
انس بتوتر.. طبعا كنت خايفه عليها مهما كان هي تبقى بنت خالي وكان في بيننا ايام حلوه وعشره لازم اخاف عليها
رحمه بشك.. انت خايفه عليا لانك بتحبها ولا انا بكدب لان الليلة اللي نم..ت معا..يا فيه كنت عمال تنادي على حوريه وانا مخذتش بالي الا بعدين انس انت كنت فاكرني يومها جوريه مش كد
انس بتوتر شديد.. اي اللي انتي بتقوليه ده اكيد لا يلا خلينا ننام بقى
رحمه قامت من مكانها بدلع وقالت هننام ايه النهارده ليله دخلتنا مفيش نوم وفجاة با..سته بع..نف وانس تصدم بس بعدين بدالها القبلة و……
(يوم جديد)
رحمة وانس واقفين على الباب ومستنيين
جيت عربية ونزل منها معتصم وحاسم وبعده نبيلة وحورية .
انس بضيق..هو الجدع دا مش ناوي يحل عننا ويغور في داهيه
رحمه..قلت حاجه
انس..لا بقولش خلينا نروح نساعدهم
رحمة رحت مسكت ايد حورية وهي بتقول الف سلامة ياحورية خفت عليكي
حورية ابتسمت بتعت..الله يسلمك انا كويسة اهو
رحمة..طيب تعالي دا خليت الخدام يعملوا فطار اللي بتحبيه مخصوص
حوريه ابتسمت ليها وقالت تسلمي يا حبيبتي طيب يلا بينا
معتصم..حاسم بيه عايز حضرتك في كلمتين
انس بصله بفضول
حاسم..تمم انس خد مرات خالك جوه
انس بضيق..تمم
حاسم..خير يابني
معتصم..عارف انه طلب غريب بس مش مستحيل انا طلب ايد بنتك حورية
حاسم بصدمة..والله انت فاجأتني يابني
معتصم..تقدر تاخد حضرتك وقت التفكير دا الكرات بتاعي اسأل عني هتعرف
حاسم..طيب يابني هكلمك في قرب وقت
معتصم..تمم السلام عليكم همشي انا
حاسم ..وعليكم السلام ورحمة الله وبركاته يابني
معتصم امشي .
حورية..الفطار جميل تسلم ايدك ياداد سعاد
سعاد..الف هنا وشفاء يابنتي والف سلامة عليكي
حورية..الله يسلمك
رحمة.. بابا تفضل تفطر معانا
حاسم راح قعد وقال حورية بعد الفطار نتكلم عايزك في موضوع مهم ممكن
نبيلة..لو موضوع شغل بلاها انت مش شايف انها تعبانة ازاي
حاسم..هو انا معنديش قلب يعني يانبيلة اكيد مش عشان شغل انا عايزة تكلم في موضوع حاض شوية يخص حورية بس
نبيلة..طيب قوله هنا حورية بنتي ولازم عارف في حاجة وحشة حصلت
حاسم ..هقول لأني عرف انك عنيدة يانبيلة حد متقدم لحورية يانبيلة
انس بدون وعي قام من مكانه وقال بغضب وغيرة مين دا لا طبعا مستحيل
الكل بصله باستغراب الا نبيلة
نبيلة ..قصدك اي ياانس
انس……
يتبع…
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية عذاب الحب)