روايات

رواية عذاب الحب الفصل الحادي عشر 11 بقلم إسراء فرج

رواية عذاب الحب الفصل الحادي عشر 11 بقلم إسراء فرج

رواية عذاب الحب الجزء الحادي عشر

رواية عذاب الحب البارت الحادي عشر

عذاب الحب
عذاب الحب

رواية عذاب الحب الحلقة الحادية عشر

-وليه اصدقك؟
-اي!!
-بدموع ايوا قلي ليه اصدقك أنا شايفاك بعيني يبقي اصدقك برضوا
-نور انتي
-نوربزعيق متنطقش اسمي انت فاهم أنا الغلطانه اصلا انا ال من الأول وافقت علي المهزله دي أنا المصدقتش ايوا عارف هيا قلتلي قلتلي من الأول اني لعبه قلتلي اني مليش لازمه في حياتك واني زيي زي اي واحده دخلت حياتك ويومين وهتزهق بس انت المصدقتش من دلوقتي مش هتشوف وشي تاني ولا هسمحلك تقرب مني انت فاهم قلت كلامي وطلعت اجري ع البيت عشان الم حاجتي وامشي مش قادره اصدق ان بعد كل دا خلاص كل حاجه انتهت بشكل دا
-ادم لبس هدومه ونزل وراها
-صدقني كدا مش هترجعلك تاني واخيرا هتبقي معايا
-نور وصلت البيت وطلعت علطول لمت حجاتها ونزلت
-اي ياحبيبتي انتي رايحه فين كدا ؟
-اسفه ياماما بس انا لازم امشي

 

 

-تمشي تروحي فين
-خلاص أنا وادم جوازنا انتهي
-انتي بتقولي اي!
استني هنا أما ادم ييجي افهم منه ولو في حاجه تتصلح
-صدقيني مبقاش ينفع
-كانت لسه هتتكلم بس قطعها ادم
-سبيها يا ماما
-اسيبها اي دي ماشيه ومش راجعه
-بقولك سيبيها ممكن اققولك حاجه قبل ما تمشي
-اي هدافع عن نفسك
-لا مش هدافع عن نفسي ولاهقولك اني معملتش.كدا ولاهخليكي تقعدي بالعافيه عارفه ليه اهم حاجه في أي علاقه الثقه ودي حاجه مش موجوده مابينا انتي لو بتثقي فيا مكنتيش صدقتي نور هو انا ممكن اسالك سؤال مسألتيش نفسك انا ليه انجوزتك مسالتيش نفسك ليه بالطريقه دي
-اققولك انا ليه عشان بحبك يانور بحبك من وانتي في اول سنه في الكليه سنتين مش عارف ازاي اققولك بس واما جيت اتقدملك شفت نظرتك ليا وانتي اد اي مبطقيش تقربي مني عشان أنا كل شويه مع بنت شكل خوفت اتقدملك ومتقبليش
-تقوم تجبرني اتجوزك
-انا مأجبرتكيش أنا عملت كدا عشان تكوني معايا مش اكتر وقولت انك مع الوقت هتقبلي
جوازنا بدليل اني مقربتش منك ولاحاولت بس عشان كنت عاوزك انتي تكوني قبلااني علي العموم انا دلوقتي وضحتلك كل حاجه تقدري تمشي
-سبته يعد كل كلامه ومشيت أنا مقدرش اتغاضا عن الشوفتو
-ادم انت هتسبها كدا خلاص
-صدقيني يا ماما عملت كل حاجه عشان تفضل كان نفسي دلوقتي تقولي أنها مش هتسبني بس هيا اختارت
-رايح فين ؟
-هطلع اوضتي عاوز ابقي لوحدي

 

 

دخلت اوضتنا افتكرت كل لحظه كنا سوا فيها مش قادر استوعب اني كدا مش هشوفها تاني
-خدت حاجتي وطلعت علي اسكندريه لازم اعتذر لماما واخليها تسامحني روحت طلعت علي شقتي أنا وهيا خبط وانا حاطه ايدي علي قلبي من الخوف
-نوور!
-ماما وحشتيني اوي وحشتيني
-انتي اي الجابك
-ماما ارجوكي تسمعيني وانا هحكيلك كل حاجه
دخلت وحتلها كل الحصل معايا
-يعني خلاص كدا طلقك
-معرفش بس انا خلاص نهيت كل حاجه ومش هرجع تاني أنا بجد تعبت اوي يا ماما بعد ما حبيته يجرحني كدا ليه ياماما
-ما يمكن ظلمتي ليه مستنيتيش
-ياماما بقولك شفتهم بعيني
-كل حاجه نشوفها بعنينا تبقي حقيقه صدقيني
-لوسمحتي كفايه الموضوع دا انا عاوزه ارتاح دخلت اوضتي فتحت صوره ليه تعمل معايا كدا ليه
-بيري لمي حاجتك ويله
-نعم!انت بتقول تي يا آدم
-اي مسمعتنيش بقولك لمي حجتك ويله عشان تسافري
-يعتي اي انت بتطرضني مالك يا آدم
-هووانتي يابري شايفاني اي لابجد انتي فكراني اي مش فاهم كل حركاتك مفهمتش العملتي وانك كلمتيني وطلبتي مني اجي الفندق عشان الشغل وحطتيلي المنوم اي دا كله مش واضح انتي شايفاني اهبل
-ادم انت فاهم غلط
-انا اكتر واحد فهمك احمدي ربنا اني مش هأذيكي عشان أنا بعتبرك زي اختي وال صدقيني كنت هوديكي في ستين داهيه اتفضلي مش عاوز اشوف وشك تاني
-بقي كدا ياادم بعد محبيتك تعمل فيا كدا عشان دي
-دي احسن منك مليون مره عليعلي الأققل مش هترخص نفسها زيك
-اتفضلي ومشفكيش تاني
-ادم بدأ يباشر شغله في لشركه مع صحبه وبدأ يرجع لحياته تاني بس مش قادر ينسي نور شغال وبيلهي نفسه في شغله عشان ميفكرش فيها وبقي شكله حزين جدا

 

 

-نور عدا شهرين وهيا مش يتخرج
-الوو
-ايوا ياندا
-انا عاوزه اققابلك
-تعاليلي اسكندريه
-لا انزليلي انتي عشان عاوزاكي ضروري.
-مش هقدر
-صدقيني حاجه مهمه
-خلاص بكرا هاجي
-ظبط حجات وقررت انزل اشوفها وابقي ارجع روحت شقتي الكنت قاعده فيها وكلمتها تيجي
-وحشتيني اوي.
-انتي اكتر اي دا كله مش عاوزه تيجي ليه
-خلاص مبقتش قادره
-انتي اتجننتي تسيبي كل حاجه عشان وهم في دماغك بس
-مين قال إنه وهم
-ادم بعد ما مشيتي علطول طرد بري
-ودا معناه اي
-معناه أنه ملوش علاقه معناه أنه بيحبك
-انا كمان حبيته اوي بس انجرحت اوي
-صدقيني حاولي توثقي في حاولي تسمعي لقلبك اديله فرصه
-هشوف قاعدت افكر في كلامها اديله فرصه
-قاعد مشغول في الورق ال قدامه ومهتمش للدخل
-ممكن اققعد
-رفع رأسه بسرعه بعد ماسمع صوتها وكان باين في عيونه لمعه اشتياق وكأن عيونه بتقولها واخير شوفتك
-اي مبتردش ليه
-اي الجابك
-وحشتني
-اه منا عارف اي انتي قولتي اي
-اي قولت وحشتني
-والله!
-اه والله وحشتني اوي
-ودا من أمتي.
-من زمان عاوزه اققولك اني بحبك بحبك اوي والشهرين البعدتهم دول عرفت اد اي بحبك ومقدرش اعيش من غيرك لسه بتحبني

 

 

-لسه بحبك انا حبي بيزيد كل يوم بس انتي مش
-متكملش أنا مبثقش في حد قدك قولي انك بتحبني ومش هتسبني مستعد نكمل حياتنا سوا مستعد نبتدي بجد
-مستعد مش يلا بقى علي بيتنا ول اي
-لا أما نتجوز
-مااحنا متجوزين
-لا لسه تيجي تتقدملي وتعملي فرح كبير جدا
-وانا مستعد
-عاوزه اققولك حاجه عمري متخيلت اني احب كدا
-انا كمان عمري ماعرفت الحب ال معاك
“وقبلتك انت كل حياتي اه ياحياتي”
تمت

لقراءة الرواية كاملة اضغط علي : (رواية عذاب الحب)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى