روايات

رواية عذاب الحب الفصل الثالث 3 بقلم دنيا محمد

رواية عذاب الحب الفصل الثالث 3 بقلم دنيا محمد

رواية عذاب الحب الجزء الثالث

رواية عذاب الحب البارت الثالث

رواية عذاب الحب الحلقة الثالثة

فهد دخل بغضب
فهد بشر: عاوز تطلع من هنا صح مش هطلعك غير لما الاقيك بتمو’ت وبعدها اطلعك
اسماعيل بزعيق: طلعني من هنا بدل ما اقت’لك كفاية اوي انك واخد البت في الحرا’م
فهد اتعصب جامد وعيونه احمرت من الغضب ومسك اسماعيل وضر’به جامد
حسن: سيبو خلاص هيموت ف ايدك يا استاذ فهد
فهد بعصبية: الكل.ب ده ميوصلوش اكل ولا شرب هو والو’سخ ده وبيشاور علي ياسين
فهد مسم ياسين: ونت بقا حسابك تقيل عايز تتجوز بت صغيرة مش من دورك عشان تتسلي يومين وترميها يا قذ’ر
ياسين بغضب.. اومال فاكر اني هقعدها معايا سنين لا فوق انا متجوزها لمزاجي
فهد بغضب.. دي مراتي انا وانت والراجل ده انتهيتو وعلي ايدي ابقوا وروني ازاي بقا هتطلعو من هنا غير علي قبركم
فهد سابهم وطلع
حسن بمساواة.. معلش ي استاذ فهد هي ملهاش ذنب هي اصلا طفلة اوي وشكلها ملهاش ف اللف والدوران
فهد بابتسامة.. حسن انت صاحبي مش معني انك بتشتغل حارس بتاعي ان فيه فرق واصلا هشغلك معايا ف الشركة ف قولي ي فهد بس
حسن بحب وفرحة.. والله مش عارف اقولك اي بس حقيقي متشكر جدا
فهد.. فيه مشكلة عندي ف الشركة ومفيش غيرك الي يساعدني
حسن بستغراب.. اي هي
فهد..******
حسن.. بجد؟!
فهد.. اه وموقعين بت عليا عشان يبان اني بخون مراتي وكمان ناويين ليا علي حاجات تانية كتير
حسن.. ونت هتعمل اي
فهد بخبث.. سيبها ل نصيبها بس هحتاج اعامل مراتي وحش الايام دي عشان الخطة تبقي ماشية صح
حسن.. ماهي كده هتطلب الطلاق وتبطل تحبك
فهد بضحك.. لالا انا هعرف اصالحها ازاي
حسن ضحك
وفهد طلع الفيلا لقي حور قاعدة قدام التيلفزيون ولابسة تيشرت واصل لبعد الركبة بشوية وعليه رسومات كرتونية وشعرها قطتين وكان شكلها طفولي وخطفت قلب فهد
فهد دخل وقال بضحك
: اي الي عملاه ف نفسك ده
حور بغضب طفولي.. لو سمحت متتريقش عليا انا الي عملت ليا كل ده وعاجبني
فهد بخبث.. وعاجبني دانتي مزة وغمزلها بعينيه
حور وشها احمر واتكسفت
فهد بضحك.. الورد الي ف وشك اتفتح بقا اهو وراح لحد عندها وباسها من خدها برقة
حور بكسوف: انت قليل الادب
فهد بخباثة.. دي مش قلة ادب لو عايزة تشوفيها ع اصولها اطلبي
حور شهقت بكسوف وقامت من مكانها بغضب
.. بطل بقا الحركات دي عشان وشي بيحمر
فهد.. ما ده الي انا عاوزه
حور ضحكت
فهد.. هطلع اغير هدومي واجي اقعد معاكي
…………… عند مجهولين………..
المجهول بخبث.. عايزك بقا توقعيه والي لازم انك تكوني مظبطة كل حاجة واهم من ده كلو الكاميرات
مجهولة.. طب وافرد حصلت حاجة بجد
مجهول.. ما يحصل ده الي انا طلبه لازم يحصل عشان يتفضح وبعدين مانتي متعودة عادي
مجهولة بخبث.. بس كده انا هحتاج اكتر من الملبغ الي انت قايلو
مجهول بتاكيد.. متقلقيش لو ع الفلوس ف انا هخليكي اغني اغنياء مصر وبعدين ما كلو بفلوس فهد لما يخسر فلوسه وشركته وناسو
مجهولة.. احب انا دماغك ي زعيم
………………………………….
فهد وحور كانو بيتفرجو حور كانت في حضن فهد وفهد ضاممها ليه بحب
فهد باصصلها وبيقول ف نفسه.. امتي حبيتك كده انتي ظهرتي ف حياتي صدفة حبيت برائتك وضحكتك وشكلك وقلبك وكل حاجة فيكي بقيت بعشقها
حور بكسوف.. انت باصصلي كده لي
فهد بضحك.. عادي بحب اشوف شكلك ونتي بتتفرجي
حور بكسوف.. حضنك حلو اوي
فهد بحب.. ونتي كل حاجة فيكي حلوة والي حلو اوي بقا قلبك وحنيتك
حور سكتت بخجل
فهد ضامها اكتر وباس راسها وبعد شوية حور كانت نامت ف حضنو.
فهد طفي التلفزيون وشالها وطلع بيها علي الجناح
ونام فهد واخدها كلها ف حضنو

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية عذاب الحب)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى