روايات

رواية عذاب الحب الفصل الأول 1 بقلم هاجر سلامة

رواية عذاب الحب الفصل الأول 1 بقلم هاجر سلامة

رواية عذاب الحب الجزء الأول

رواية عذاب الحب البارت الأول

عذاب الحب
عذاب الحب

رواية عذاب الحب الحلقة الأولى

=بعياط ..ازاي اجيلك قلب تعملي فيا كد ازاي انا اختك حته ليه قوليلي ونبي
رحمة بقسوة..حورية بقولك اي انا مش فاضية عندي مشور مهم روحي اعيطي في اوضتك بلاش صداع
حورية بحزن وعياط..حرام عليكي عمري م سامحك ابدا يارحمة عمري
رحمة بقسوة..بقولك اي متروحي علي اوضتك وتسكتي خالص انتي بتغلطني ليه اصلا مانتي لو كنتي مالية عين انس مكناش بصلي يلا غوري من وشي كد وزقتها جامد وطلعت
حورية قعدت في الأرض تعيط
امها دخلت عليها وقالت حقك عليا متزعليش ربنا هيعوضك والله لأنك طيبة وقلبك ابيض
حورية بعياط..قلبي موجع اوي ياامي موجعة من اختي مش من انس انا مش مصدقة اللي عملته انا اختها وقرب واحدة ليها ليه ياامي حظي كد ليه
نبيلة مامتها خدتها في حضنها وهي بتعيط علي بنتها .
رحمة بدلع ركبت الغريبة انس
انس..عملتي اي
رحمة بخبث..وحشتني
انس..رحمة تحترمي نفسك اوعي تنسي نفسك أو تنسي هتحوزك ليه ها
رحمة بغل..تمام عرفنا الخطوبة انهاردة حورية عرفت وجيت من تركيا
انس بفضول.. وعملت اي
رحمة بضيق..جيتلي وقعدت تعيط وتقول الشويتن بتوعها زي كل مرة
انس بحزن..هي اللي وصلتنا لكد
رحمة بخبث..ايوا مفيش راجل يقبل علي نفسه حبيته تخونه ومع مين صحبه كمان
انس بتحذير..رحمة انا قولتلك الحقيقي بس ورحمة ابويا لو شميت خبر ان حد عرف حاجة هقتلك فاهمة
رحمة ببرود..تمام تمام يلا نمشي بقي
انس بجدية..تمام
[يوم جديد]
في فيلا حورية [معلومة اهل حورية ناس اغنياء عندهم شركات وانس بيقي ابن عمتها]
رحمة نزلت لقيت الكل بياكل ف صمت
رحمة باستفزاز..صباح الخير ياجماعة انهاردة خطوبتي وعايز الكل يفوق هاا
حاسم ابوها قال ببرود..قعدي اكلي يلا
رحمة ابتسمت..حاضر يابابا .
حاسم..كتب كتابك الشهر الجاي
رحمة بفرحة..بجد يابابا
نبيلة بصت الحورية بخوف وقالت مش لسه بدري ياحاج
رحمة بغيظ..لا وياريت تخليكي في حالك
حاسم ضربها بالقلم جامد وقال انتي قليلة الادب ازاي تكلمي مع امك كد
رحمة بغل قامت بسرعة وقالت مش امي وعمري م هشوفها امي لإنها مرات ابويا وبس كنت اعتبرتها كد بس هي ديما بتفرق بيني وبين حورية علطول وطلعت اوضتها
نبيلة بهدوء..خلاص ياحاسم اكمل فطورك انا هطلعها متزعلش نفسك
حورية بتاكل في صمت.
حاسم بهدوء..حورية مالك ساكتة ليه
حورية مش بترد
حاسم استغرب وقال بصوت عالي حورررية
حورية تخضيت ..نعم يابابا في حاجة
حاسم..سرحانه في اي بكلمك مش بتردي
حورية..ولا حاجة يابابا بفكر في شغل بس
حاسم..طيب عاملة اي في شغل
حورية ..كله تمام متقلقيش عندي اجتماع مع يوسف الألماني
حاسم..برافو عايزك كد علطول ياريت تحوزي انتي علشان قدر اطمن عليكي
حورية بحزن..انشاءالله هروح انا بقي هتاخر
حاسم..متاخرش ها خطوبة اختك انهاردة
حورية..حاضر وطلعت
نبيلة خبطت الباب وقالت ممكن دخل يارحمة
مفيش رد
دخلت نبيلة لقيت رحمة قاعدة بتلعب في تلفونها
نبيلة رحت قعدت جمبها وقالت زعلانة مني في اي
رحمة ببرود ..مش زعلانة ياريت تتطلعي لاني تعبانة ومحتاجة ارتاح
نبيلة..رحمة بصي قولك الكلام دا علشان تنتهي الكرة اللي جواكي دي انا ديما بعاملك زي بنتي بضبظ وعمري معملت فرق بينك وبين حورية لانك بنتي زيها زيك لان انا اللي ربتك علي ايدي انتي تربيتي انا ربنا يعلم انا بحبكو انتي واختك قد اي
رحمة بصلتها باستغراب وقالت ليه بتدافعي عن بنتك ديما طيب
نبيلة..يعني عمري م دفعت عنك خالص يارحمة معقول
رحمة بصلتها وفعلا تفكرت انها ديما بتوافق معاها ضد ابوها وخليتها تكمل تعليمها رغم انها عملت حاجات كتير وحشة في الكلية وابوها عرف بس نبيلة متوافقش وصررت انها تكمل مهما حصل وابوها وافق بشرط انه مش هيدفع اي مصريف خالص وقبيلة وقفت ودفعت هي مصريف الكلية
رحمة اسكت وقالت تمم ممكن تطلعي عايزة ارتاح
نبيلة..تمام هطلع ونا تحت لو عوزتي حاجة .
رحمة زهت برأسها بااه.
نبيلة طلعت من اوضتها وسابت رحمة سرحانه وبتفكر تعمل اي
في الشركة
يوسف.. تمام اتفقنا
حورية..تمام ودا العقد
يوسف..تمام ممكن قلم
حورية ..طبعا دوته قلم وقع علي العقد وهو بيقول الف مبروك انشاءالله تعاون خير علينا
حورية..انشاءالله
دخلت السكرتيره وقالت حورية هانم نبيلة هانم اتصلت بتقولك متاخريش علي خطوبة
حورية..تمام روحي انتي
يوسف بتفاجا ..خطوبتك انتي
حورية ..لا اختي
يوسف ..اها الف مبروك واصلي سلامي ال باباكي
حورية..الله يبارك ف حضرتك يوصل حاضر
يوسف بهزار..مش هتعزمني طيب
حورية..لا طبعا ازاي الخطوبة انهاردة بليل لو حابب تنور
يوسف..تمام مفيش مشكلة نروح سوا نفسي اشوف أفراح المصرين
حورية بضحك.. احلا طبعا
يوسف بضحك..خلينا نشوف طيب
حورية بضحك..دقيقة وهطلع عندي كام حاجة لازم اعملها
يوسف..تمام انا هسنتكي تحت في عربيتي
حورية..تمام
يوسف نزل وحورية رحت تكمل شغلها
في الفيلا
نبيلة ..بنتك فين انت مشغل بنتك حته فيوم خطوبة اختها ياحاسم
حاسم ببرود..دا شغل ومينفعش يتأجل يانبيلة واسكتي دلوقتي زمانها جاية
انس راح عليهم وقال السلام عليكم ياخالي عاملين اي
حاسم..الحمدالله
انس..وحضرتك عاملة اي يامرات خالي
نبيلة بضيق..تمام الحمدالله
نزلت رحمة وهي لبسة فستان احمر قصير الركبة وديق جدا وسبت شعرها وحاطة ميكب اوفر جدا
انس مسك ايدها وقال بغيظ اي اللي انتي عمله دا اي القرف دا ياعالم شايفني مش راجل
رحمة بدلع..يتقطع لسان اللي يقول كد انت راجل وسيد الرجالة بس دا يوم خطوبتي مش هتكرر تاني خليني فرح ونبي
انس..صبر من عندك لما نشوف اخرتها فين حورية
رحمة بغل..معرفش اي دا اهي جاية مين اللي ماشي معاها دا
انس شافها ماشية مع يوسف وتضحك تغيظ منها وراحلها وقال..

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية عذاب الحب)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى