روايات

رواية عبث الحب الفصل الثاني 2 بقلم مريم حجاج مصطفى

رواية عبث الحب الفصل الثاني 2 بقلم مريم حجاج مصطفى

رواية عبث الحب الجزء الثاني

رواية عبث الحب البارت الثاني

رواية عبث الحب الحلقة الثانية

نيروز خرجت من القاعة وهي بتعيط بس فجاة حد شدها
وحط ايده علي بوقها عشان متصر”خش
سليم:اهدي انا مش هاذ”يكي
دفعته بقوة وقالت وعيناها ممتلئاتان
بالدموع:انت ازاي تشدني بالطريقة ديه يا جدع انت
ابتسم علي كلمتها الاخير وقال:شديتك
لاني عايز اتكلم
معاكي لاني لو طلبت هتر”فضي لكن اهو لما حطيتك قدام
الامر الواقع اتكلمنا اما بقي انا عايز ايه ف عايزك
اتسعت عيناها من جملته الاخيره ورفعت يدها لتص”فعه لكنه
امسك بيدها وقال وهو بينظر لعيناها:مش سليم الابياري
اللي واحده ست ترفع ايدها في وشه وبعدين يا حته
مش حلوة خالص انك ترفعي ايدك علي زوجك المستقبلي
فلتت ايدها وصر”خت به غا”ضبه :انت
مجنو”ن صح عقلك
ده يا ضر”ب يا فيه مشكله او انك هر”بان
من مستشفي المجا”نين يا جدع انت
سليم:قولتلك اسمي سليم يا روزا
نيروز بز”عيق:اسمي نيروز انت فاهم وجت تمشي مسك
ايدها وقال:يا حته بقولك عايزك
نيروز جت تتكلم قال:انتوا دماغكم وح”شه عايزك يعني عايز
اتجوزك
نيروز جت تتكلم لقيت تميم جنبها
تميم:مين ده يا نيروز
نيروز بصت لتميم وقالت:وانت مالك
تميم:نيروز انا اخوكي اتكلمي معايا كويس.
سليم:مفيشداعي للخنا”ق يا استاذ تميم عايز اتجوز اختك
نيروز بز”عيق:هو انا اعرفك او تعرفني
سليم قرب منها وهمس:انا اعرفك وحابب اعبث معاكي
نيروز كش”رت وفجاه شافت مالك واقف مع بنت قدمها
وهي حاضناه بس مركزتش مين البنت ديه
نيروز سابت سليم وتميم وراحت ناحيه مالك وشدته وضر”بته
بالقلم وقالت بز”عيق وهي بتحاول متعيطش:هي
ديه اللي سبتني عشانها يا مالك
نيروز بصت للبنت وقالت بصدمه:آسيا انت
آسيا تبقي صاحبه نيروز
نيروز سابتهم ومشيت وبقت تعيط لحد
ما وقفت قدام البحر
نيروز بعياط:انا اذ”يت مين في حياتي عشان يحصلي
كل ده
نيروز غمضت عيونها وهي بتعيط وسليم جه من وراها وقعد
جنبها وقال:اختبار كل حاجه في حياتنا بتبقي اختبار
نيروز بصتله وعيونها مليانه دموع وقالت:انت ايه اللي جابك ورايا
سليم:بتحاولي توري للكل انك قويه علي انك
اضعف مما يكون
نيروز جت تقوم مسك ايدها وقال:يا حته انتي معندكيش خلق ليه
نيروز:يا استاذ انت
سليم بمقاطعه:اسمي سليم
نيروز :تمام يا سليم انت عايز ايه
سليم:عايز اتجوزك
نيروز:ليه
سليم:هو فيه سبب للجواز
نيروز:اكيد لما تبقي تلاقي سبب هسمعك وقتها
في بيت مالك
مالك بز”عيق:مستحيل كنت هتجوزها هتجوزها
ازاي ود”م ابوها وامها في ايدينا
لا كنت هقدر احكيلها ولا اتجوزها
عزيز والده بز”عيق :انت شكلك اتج”ننت يا ريتني مكونت
قولتلك
مالك طلع اوضته وسابه
في اوضه نيروز
لمت كل الصور والهدايا بتاعت مالك ونزلت تحت
في الجنينة وول”عت فيها وتميم وقف جنبها
تميم جه يتكلم نيروز قالت:مش عايزة اتكلم يا تيمو
دخلت لجوه وسابته
في صباح يوم جديد
بدلت نيروز ملابسها وارندت بنطال اسود واسع وعليه
تيشرت ابيض وجاكت اسود وذهبت لشركة والدها
في الشركة
نيروز كانت داخله مكتبها وقفها صوته
مالك:عايز اتكلم معاكي
نيروز بغ”ضب:بص انا حاليا مش طايقة اشوف وشك
كل الموظفين بقوا يتكلموا عليا بعد موقف امبارح
مالك:نيروز لازم تسمعيني
نيروز كانت هتتكلم بس قطعها سليم اللي خرج من
مكتبها:مش قالتلك مش طيقاك
مش عايزة تشوف وشك ايه هو.
نيروز بتوتر لما لقيت سليم بيقرب من
مالك وباين عليه الغضب:اهدي يا سليم
مالك بغ”ضب:وانت مالك اكلمها
ولا لاء ايه دخلك بينا بنت عمي
سليم قرب منه وضر”به بالبو”كس والموظفين بقوا يتفرجوا
نيروز شدت سليم لمكتبها بالعا”فية وقفلت الباب
وجت تلف هو حاصرها بين ايديه
نيروز بتوتر:ابعد عني
سليم قرب منها وفجاه……….

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية عبث الحب)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى