رواية عايش بيك الفصل الرابع 4 بقلم إسراء عادل
رواية عايش بيك الجزء الرابع
رواية عايش بيك البارت الرابع
رواية عايش بيك الحلقة الرابعة
ملك طالعه ع السلم ولقت دم لحد ما وصلت الدور بتاعها ومامتها مدبوحه ملك صوتت صويته وصلت العمارة كلها الناس كلها اتلمت وملك وقعت ع الارض وفى بنت شعرها اسود طويل وعينها سودة كلها ووشها مخيف واقفة ورا مامتها ، الجيران لملك ينهار اسود ومنيل اوعى تكونى انتى ال عملتى كدة ملك مش بتنطق وعماله تشاور على البنت ال واقفة ورا مامتها وتقول هى دى هى دى ال عملت كدة ف ماما 😭 الست جارتها أنهى دى يبنتى مهو اكيد حرامى والجيران اتصلو بالبوليس ، ملك اتصلت بشريف ، ملك: شريف تعالالى بسرعه دلوقت ، شريف : بس انا مش ف القاهرة، ملك: ازاى انت كنت لسه معايا من شوية ، شريف: انا! ، انا مسافر من امبارح روحت القاهره شغل ، التلفون وقع من ايد ملك والبوليس جه واخد الجثة ودها المشرحه واخد ملك يحقق معاها ، الشرطى ملك انتى كنتى فين ف الوقت ده انا كنت مع شريف ، الشرطه راجعت كاميرات العمارة ومن حسن الحظ فى كاميرة فى الدور بتاع مامت ملك ، الكاميرة فيها الباب بتاع شقة ملك بيتفتح وام ملك بتدبح نفسها! ، الشرطة لملك مامتك انتحرت وورولها الفيديو ، الشرطه قالت لملك هى كان ف حاجه مزعلها الفترة الاخيرة، ملك. لا ، الشرطه اتفضلى يملك تقدرى تروحى ….
ملك دفنت مامتها هى وشريف والعيله وعملت العزا وشريف مسبهاش لحد ما العزا خلص وملك لوحدها ف الشقة😞 ملك قاعدة بتعيط وحطه ايدها على وشها ولسه بتشيل ايدها لقت نفس البنت المرعبه قدام منها
البنت المرعبه قالتلها ده اول انذار وزى ما اخدى منى حياتى هاخد منك حياتك ملك اتنفضت وفضلت ترجع لورا والبنت المرعبه دى تقرب وملك ترجع لحد ما وصلت للبلكونة والبنت قربت اكتر وملك وقعت من البلكونه…….
ملك وقعت من البلكونه بس لحسن الحظ ملك ساكنة فى الدور الثانى دراعها بس انكسر وراحت المستشفى شريف رحلها وقالها ليه عملتى كدة يملك ، ملك انا معملتش حاجه وحكيتلو ال حصل، شريف : ملك احنا لازم نروح لشيخ لان بيتك وحياتك فيها حاجه غلط وانا خايف عليكى ومش هسيبك لوحدك تانى بعد ما ملك خرجت من المستشفى شريف اخدها لشيخ محسن شريف بيعالج بالقراءن ، ملك حكيتلو حكيتها من الاول خالص وملك بتقولو أن روح خطيبها ملزمها كانت وبعد كدة بقت تظهرلها بنت ، الشيخ: يبنتى روح خطيبك مظهرتلكيش ولا مرة ال كانت بتظهرلك البنت ال هو سابها لأنها اتشكلت ع هيئة خطيبك وبدءت تخوفك لان خطيبك بيحبك كان بجد من قلبو ومستحيل يخوفك او يئذيكى ، شريف طب والعمل يا سيدنا ، الشيخ ، العمل ان ملك تتزوج لان البنت دى عاوزة تئذيها لان هى لسه بتحب خطيبها ال اتوفى وهى كارهها من حبها فيه فملك لو اتخطبت أو اتجوزت وحبت شخص تانى ممكن واحتمال كبير البنت دى تبعد ولازم تحافظى على صلاتك وقراءنك يبنتى ، شريف تمام يشيخ…..
خرج ملك وشريف وشريف طلب من ملك الجواز بس قالتلو انا ماما لسه متوفيه مينفعش اعمل اى حاجه نستنى لما يعدى الاربعين ، شريف طيب يملك تعالى معايا بيتى مش عاوزك تقعدى لوحدى وانتى دراعك مكسور مين هيراعكى ، بعد إلحاح ملك وافقت، وراحت بيت شريف بس طبعا شريف وراه شغل فراح شغلو وسابها وسبلها اكل ، ملك شغلت قراءن على التلفزيون ودخلت تاخد دش وفجاءة…..
النور قطع ف الحمام وملك الصابون ف عينها وسمعت صوت حشركه زى صوت واحدة بتحتضر والنور رجع بس القرءان مشتغلش والبنت المرعبة دى بتزحف على الأرض وبتقربلها ملك شطفت وشها بس على ما شطفتو العفريته كانت قدام منها فى اللحظة دى قلب ملك كان هيقف بس قطع كل ده صوت الاذان وملك لفت نفسها بالبشكيل وخرجت بسرعه وشغلت القراءان ع التلفزيون والبيت كان هادى شوية بس هدومها كانت ف الحمام حاولت تروح تخدها مع انها خايفه جدا لقت البنت العفريته دى واقفلها ف الحمام بس مش عارفه تطلع من الحمام بسبب القراءان ملك رجعت لورا وراحت غيرت هدومها من هدوم تانيه كانت معاها واتوضت وصلت ودعت ربنا ان كل القرف ده يخلص بقا
شريف جه من الشغل وملك حضرتلو ياكل. بس وهى معديه من قدام باب الحمام لقت صوت مامتها ملك يحبيبتى وحشتينى لفت لقت مامتها ف الحمام وبتقولها تعالى عاوزة احضنك….
يتبع…
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية عايش بيك)