رواية عالم الوحوش الفصل الثالث 3 بقلم ليل مراد
رواية عالم الوحوش الجزء الثالث
رواية عالم الوحوش البارت الثالث
رواية عالم الوحوش الحلقة الثالثة
تستيقظ ليل وهي تتنهد وتشعر بالحزن والاكتئاب لانها تشعر انها لن تستطيع العودة الي علمها ابدا لانها حتي بعد التدريب علي فتح البوابة مع ماكس ظلت تحاول ولكن لم يكن هناك جديد نهضت ليل بسبب صوت الباب
جاك .. ممكن ادخل
ليل .. اتفضل
جاك وهو يعطيها بعض الملابس .. غيري و البسي الهدوم دي و انزلي لان انت ها تروحي معنا
ليل باستغراب .. فين
جاك .. الكلية
ليل .. بجد انتم في عندكم كلية والكلام ده
جاك .. ايوه وانت هتيجي معنا لان احنا كلنا هنروح و مش هينفع نسيبك هنا لوحدك
ليل ببلاها .. بس انا هروح اعمل ايه
جاك .. هتحضري زي اي طالب عادي وهتكوني مع ليو لان انت لازم يكون في حد يحميكي وغير كده انتم الاتنين من سن بعض تقريبا
ليل .. تمام
غادر جاك وارتدت ليل الملابس التي كانت عبارة عن فستان ابيض مع القليل من اللون الاحمر و حذاء اسود برقبة طويلة وكان يوجد ذيل و اذن مزيفة ف ارتدتها ليل و وضعت شعرها علي اذنها لتخفيها ثم نزلت وعندما رأيها جاك و ماكس احمر وجههم من شدة جملها
نظر ليو لكل من جاك وماكس وقال .. انتي بقي لكي معجبين
ليل بغرور .. طبعا هيبقي ليا معجمبين كتير انا في العالم بتاعي كان علي طول بيجلي عرسان كتير وانا برفض
ليل في نفسها .. في الحقيقة ولا واحد بس المشكلة فيهم مش فيا لاني انا قمر
ليو وهو يضحك لانه قرأ افكار ليل .. طب لما انت قمر محصلش كده ليه
ليل باحراج .. علي فكرة قرأ افكار الناس قلت ابد انت ابوك مقالكش كده ولا ايه
ليو بسخرية .. للاسف ملحقش يربيني. هتربيني انت زي ما عملتي مع راين
ليل .. فكرني اجيب ثوم معيا علشان في حد نويا اقتله
ليو .. مش هتعرفي لان الثوم مبيعمليش حاجة
تدخل جاك .. يلا علشان منتاخرش
فتح ماكس بوابة في الكلية ودخلها الجميع وانتهي اليوم الاول بالنسبة الي ليل في الكلية وعندما حان وقت المغادرة كانت ليل تقف وتنتظرهم في المكان الذي اتفقو عليه فلم ياتي احد الا راين
راين وهو ينظر لها بغضب .. انا الي هواصلك انهاردة يلا نمشي
ليل في نفسها .. وهو انا ليه حظي عامل كده مفيش غير ده يوصلني
كانو يتمشون فوتقف راين في مقابر مهجور فتحدث ليل .. احنا ليه وقفنا هنا
راين بنظر شيطانية .. انا همشي ولم مشيتي وريا هقتلك
شعرت ليل بالخوف لم تستطيع الرد عليه لانه لايوجد احد يحميها وهو قد يقتلها حقا ذهب راين وترك ليل التي لم تكن تعلم ماذا تفعل هل تمشي ام تنتظر ان ياتي احد ولكنها لم تعلم اذا تحركت من قد تقابل قد تقابل وحوش تسعي الي اكلها كان الوقت يمر و بدأ يحل الظلام وشعرت ليل بالخوف اكثر حتي اتي شخص من خلفها ووضع يده عليها ليرتجف جسها وتستدير ببطء لتجد ليو الذي اصدر صوت مرعب ففزعت ليل وضحك ليو
ليو وهو يضحك .. هههه انت مشفتيش شكلك كان عامل ازاي ههه
نظر ليو لي ليل فوجدها تبكي فتوتر ولم يكن يعلم ماذا يفعل فتحدث وقال .. انا اسف مكنتش اعرف انك هتخافي كده
ليل وهي تدمع بدون صوت .. انت حيوان . انت متعرفش المكان هنا في حشرات قد ايه وانا كنت خائفة
قالت ذالك حتي لا تظهر ضعفها اما ليو ولكن ليو يستطيع قراءة الأفكار فعلم انها تدعي القوة فقط . نهضت ليل نفضت عنها الغبار ومسحت دموعها
ليل .. بس انت ازاي عرفت مكاني
ليو .. انا قرأت أفكار راين و عرفت هو هيعمل ايه وكنت ماشي وراكم بس مش اكتر
ليل .. بس هو مشي من بدري انت ماجيتش ليه من بدري
ليو .. بصراحة استنيت شوية علشان اخوفك
ليل نظرت له ليل بستحقار ولم ترد عليه
في القصر
جاك وهو يتحدث مع راين .. هو فين ليل
راين بعدم اهتمام .. معرفش
جاك .. ازاي مش هي كانت معاك
راين .. ايوه بس هي سبتني ومشيت
بينما كان جاك وراين يتشاجران اتت ليل مع ليو
ليل .. انا كويس هو معه حق انا سبتو ومشيت انا الغلطانة وبعد كده قبلت ليو وهو وصلني
نظر ليو لي ليل وهو يعقد حاجبيه و كانه يخبرها انت ليه بتكذبي تجاهلته ليل
راين .. اديك سمعتها عندك حاجة تاني
جاك وهو يتنهد .. انتي ليه عملتي كده
ليل .. كان في حاجة كنت عايزة اجبها بس تهت . بعد اذنكم انا عايزة انام
صعدت ليل الي غرفتها وظلت تبكي وجسدها يرتعش من كثر الخوف كلما تذكرت ما حدث سمت صوت خبط علي باب الغرفة فمسحت دموعها بسرعة و ذهبت لتفتح الباب
ليو .. انت ليه كذبتي
ليل ببسمة .. لان انتم اخوت و انا غريبة و كفاية بالنسبة لي ان انتم وفقتم تخلوني معاكم ف مش عايزة تصل مشاكل بسببي
غادر ليو وكان هناك من يستمع الي ماقلته ليل
يتبع…
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية عالم الوحوش)